Beantwoord

Krijg AB van tv box niet goed gekoppeld aan Salora 43UHS3500/4

  • 11 September 2020
  • 6 reacties
  • 706 Bekeken

beste mensen, ik heb een probleempje met het koppelen van de AB aan de Salora 43uhs3500. ik heb wel een code gevonden waar het toestel op uitslaat,(2125) maar toestel wil niet meer aan via de AB. Alle andere codes heb ik al geprobeerd. Echter geen beter resultaat. Volume heb ik al wel werkend. hoor het graag

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 14 September 2020, 12:15

Bekijk origineel

6 reacties

Het betreft overigens de AB van de t-Mobile tv Box, de entone, met de oude afstandbediening

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Vaderskoffie, welkom op de Community, leuk dat we elkaar hier weer spreken (op Twitter ook)! 

Wat betreft het probleem met koppelen: omdat we alle opties al doorlopen hebben en het echt aan de ‘oude’ afstandsbediening lijkt te liggen, stuur ik je meteen een nieuwe toe. Deze zul je binnen maximaal vier tot zeven werkdagen ontvangen. Als het goed is, werkt deze wel direct met de koppelcodes. Het kan zijn dat de functionaliteit voor sneltoetsen op de ab met grijze knop namelijk outdated is en niet kan ‘praten met’ jouw Salora TV, oftewel er is geen digitale communicatie meer mogelijk om deze volledig te koppelen. 

Laat me alsjeblieft weten of het lukt met de nieuwe ab, dan hebben we meteen een mooi antwoord indien een andere Salora gebruiker hier ook last van heeft. Succes en als ik nog iets kan doen, geef het aan. Ik zit altijd voor je klaar!

Dag Jason,

ik heb de AB ontvangen, maar in de lijst met kopelcodes ontbreekt de Salora, wat nu?

 

vriendelijke groeten Teus

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Vaderskoffie, je kunt het beste de invoermethode gebruiken waarbij je de AB koppelt middels sneltoetsen. 

Stap 1

Druk de cijfertoetsen <1> en <3> tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert

Stap 2

Druk het TV power knopje in en houd deze net zo lang ingedrukt tot je TV uitschakelt

Stap 3

Zet je TV weer aan met het TV power knopje

Stap 4

Druk op de 'stop' knop om de instellingen op te slaan. Als het magenta knopje twee keer knippert, zijn de instellingen succesvol opgeslagen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het instellen niet gelukt.

Stap 5

Je kunt nu de volgende knoppen testen: <TV-POWER>, <Mute>, <Vol Up>, <Vol Down>, <AV Input>

 

Let hierbij wel echt op dat het knopje twee keer knippert zoals in stap 1 beschreven staat en houd er rekening mee dat het uitschakelen van de TV in stap 2 best lang kan duren. Ik heb dit onlangs bij mijn ouders gedaan met een Samsung OLED TV en het duurde minstens 20 tot 30 seconden voordat de TV uitging. 

 

Jason,

Dank je wel voor de moeite en de info, het duurde inderdaad een beetje langer voor de tv uitging, het is dus inderdaad gelukt.

Top, dank je wel.

groeten uit Renswoude

Teus

Reputatie 7
Badge +16

Wat fijn dat het gelukt is! Het duurt een tijdje, maar dan heb je ook een mooie uitkomst. Als ik in de toekomst nog iets voor je kan doen, schroom dan niet om contact met me op te nemen via de Community.

Voor nu heel veel kijkplezier toegewenst! 

Reageer