Beantwoord

Kun je je laten uitsluiten van de TV update?

  • 24 August 2020
  • 5 reacties
  • 301 Bekeken

Reputatie 1

Ik wil graag weten of het mogelijk is om je te laten uitsluiten van de nieuwe TV update of die update pas veel later uit te laten voeren als alle functionaliteit actief is. Ik vind de onmogelijkheid om je favorieten niet meer te kunnen sorteren een dermate grote tekortkoming dat ik liever de huidige versie heb in plaats van de nieuwe. In een aantal topics wordt dit aangehaald en als reden wordt gegeven dat dit een hele grote implementatie zou zijn en dat het tv team dit niet zou kunnen op korte termijn. Het sorteren van favorieten is een basic functie die een beetje developer in een uurtje gefixt heeft. In de huidige versie zit het namelijk ook, dus aanpassen en klaar. Ik vind het in elk geval een slecht excuus dat dit wordt opgedrongen door T-Mobile. Of zijn er andere mogelijkheden om de update niet te ontvangen? Hoor het graag!

icon

Beste antwoord door Ginny 25 August 2020, 15:05

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Een belangrijk punt in dit soort kwesties is of de update vanuit de provider in de settopbox word ingeladen zeg maar, dat gebeurt vaak in de nacht, of wat ik zelf ook fijner vind zelf bepalen wanneer je het wel gaan gebruiken door middel van een reset.

Het mooie zou zijn dat men zelf een mediaspeler zou kunnen kopen en dan net als vroeger bij losse navigatieapparaten de software ophalen bij de provider, bij een Tom Tom moest je dan de software ook downloaden bij Tom Tom.

Reputatie 1

Wat ik vooral erg jammer vind is dat T-Mobile zijn gebruikers in een beta test gooit en waar dan de meeste herrie over gemaakt wordt, lossen ze misschien wel op.

  • Geen teletext meer op glasvezel
  • Geen mogelijkheid om favorieten te ordenen
  • Zenders die uit zichzelf op slot gaan en weer ontgrendeld moeten worden met pincode

Dit soort zaken komen bij een otap toch aan het licht of niet? Dan fix je dat eerst voor je het “het nieuwe tv kijken” noemt? Dit is meer een downgrade dan een upgrade.

Reputatie 6

@mountainbikert het is niet mogelijk om je te laten uitsluiten van het nieuwe TV Platform. Alle klanten worden gefaseerd omgezet, waarna het oude TV Platform zal verdwijnen. Weet dat er non-stop gewerkt wordt aan verbeteringen van onze diensten. Het nieuwe TV Platform valt daar natuurlijk ook onder!

Waarom spreken de moderatoren steeds over verbeteringen, terwijl dit niet door iedereen zo beleefd wordt. Ik vind de update geen verbetering, precies om de redenen die “mountainbikert” aangeeft. Begin gemist en terugkijken is prachtig, maar weegt voor mij niet op tegen de nadelen van de update. Ik hoop dat er non-stop gewerkt wordt aan de terugkeer van teletekst, het kunnen ordenen van de favorieten en de technische onvolkomenheden na de update (geen of niet correcte ondertiteling bij sommige zenders, soms geen geluid bij inschakelen, bij snel zappen slaat de ontvanger op tilt, vergrendeling van zenders).

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @hoho66, ondanks het feit dat niet iedere gebruiker het als een verbetering ervaart, wat je overigens geheel terecht aanstipt, doen we er alles aan om er een verbeterde versie van TV kijken van te maken. Dat er nu nog een aantal aantoonbare kinderziektes in zit, is natuurlijk enorm jammer en wekt frustraties op. Dat betekent niet dat er niet naar gekeken wordt. Het verdwijnen van Teletekst op Glasvezel zal, naar ik weet, niet teruggedraaid worden.

Een aantal punten dat nu gezien wordt als downgrade, zal wanneer het opgelost is, hopelijk bijdragen aan een optimale klantbeleving. Er wordt in de diverse topics die gestart zijn om de problemen te verhelpen, regelmatig een update gegeven en ik kan jullie verzekeren dat iedereen er oprecht keihard aan werkt. Onze TV developers reageren tegenwoordig ook vaak zelf direct in de topics zodat de lijntjes nog korter worden.

Je snijdt goede punten aan en ik hoop dat er snel actie ondernomen wordt op elk front zodat iedereen T-Mobile TV als een upgrade zal zien. Dat is natuurlijk het allerbelangrijkste: het gaat er niet om wat wij als medewerkers of ontwikkelaars van producten vinden, maar hoe deze producten op jullie overkomen en wat jullie ervaring hiermee is. Bedankt voor alle feedback tot dusver!

Reageer