Beantwoord

kwaliteit T-mobile televisie

  • 23 mei 2020
  • 6 reacties
  • 178 Bekeken

Vandaag zaterdag weer “prima” beeld op de televisie.

Alles opnieuw opgestart, uitgezet aangezet herstart, ben super tevreden als nieuwe klant.

Kan soms is een avond televisie kijken.

nu weer super kwaliteit.

 

icon

Beste antwoord door Jason 25 mei 2020, 16:33

Hoi @Leenaars, goed dat je er een topic over start, zo kunnen we je met zijn alle helpen op de Community! 

Het is zeker niet de bedoeling dat de TV continu wegvalt of blokkerig beeld vertoont, sorry dat het nog niet opgelost is. Waarschijnlijk zijn de meeste stappen al doorlopen, maar om een exact beeld van de storing te krijgen heb ik onderstaand stappenplan neergezet:

 

1. Eerste checks
Bij iedere verstoring is het altijd handig om eerst de TV Box voor tien seconden van de stroom te halen. Controleer ook of je internetverbinding nog werkt. Werkt deze niet, dan is er iets anders aan de hand. Haal dan eerst het modem voor tien seconden van de stroom. Blijft het probleem op Internet èn TV, volg dan deze stappen

2. Het signaal van buitenaf
Je hebt de TV Box even van de stroom gehaald, maar het probleem speelt nog steeds. Dan krijgen we het grote uitsluitspelletje: wat veroorzaakt de storing? We beginnen bij de bron. Het kan zijn dat er een snelheidsprobleem is. Er is dan niet genoeg bandbreedte om het TV signaal door te geven met blokjes tot gevolg. Test met een laptop of PC met een bekabelde verbinding direct op het modem in LAN1 of LAN2 welke snelheid je haalt. Is dit meer dan 12 Mb/s? Dan ligt het niet aan de verbinding van buitenaf. Is de snelheid lager? Laat het ons weten!

3. Het modem
Misschien is het modem ergens van in de war geraakt. Je hebt deze al even van de stroom gehaald. We pakken het nu grootser aan! Haal de Internetkabel voor de TV Box bij LAN3 of LAN4 uit het modem. Nu voeren we een 
fabrieksreset van het modem uit. Als het modem volledig is opgestart (de lampjes branden weer constant) en de TV meldt "ethernet is not detected", dan sluiten we de Internetkabel weer aan bij LAN3 of LAN4. Geen verschil? Dan gaan we door.

4. De kabel
Veruit de meeste problemen komen door de spreekwoordelijke kink in de kabel. Zorg voor een directe verbinding tussen het modem en de TV Box met een Internetkabel. Maak je gebruik van 
homeplugs, devolo's, verlengstukjes of andere adapters, koppel deze dan los en gebruik de meegeleverde kabel. Nog niet opgelost? Volgende stap.

5. De TV Box
Er kan natuurlijk ook iets mis zijn met de TV Box zelf. Heb je een TV Box zonder opnamefunctie? Voer dan 
een fabrieksreset uit. Heb je een TV Box met opnamefunctie, controleer dan of de schijfruimte niet (bijna) vol zit en verwijder enkele opnames. Dit vind je in het Menu // On Demand // Opnames // Geplande opnames. Heb je toevallig nog een tweede TV Box, wissel deze dan om. Blijft de storing dan bij de TV Box of bij de TV? Als het aan de TV Box ligt, neem dan contact met ons op.

6. De televisie
Als je bij bovenstaande kruistest (het omwisselen) zeker bent dat het niet aan de internetkabel ligt (die je hebt vervangen), dan kan het aan de TV zelf of aan de HDMI kabel liggen. Vervang de HDMI kabel daarom, dat is makkelijker dan de TV. Heb je een Philips TV? Zorg dan voor 
de laatste update van je toestel. Geeft ook het menu een verstoord beeld weer, dan is er iets mis met het toestel. Vraag het dan na bij de leverancier. 

Mocht dit nog niet geholpen hebben, geef een seintje dan schieten we weer te hulp. Ik weet zeker dat we er samen uitkomen! 😄

Bekijk origineel

6 reacties

Lijkt een probleem in de HDMI-verbinding. Toevallig met een andere HDMI-kabel geprobeerd? Zit er misschien ook nog een AV-receiver tussen?

Geen HDMI probleem, T-mobile is het probleem, gewoon waardeloos.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Leenaars 

Dat ziet er wel erg slecht uit.

Is je tv box direct aangesloten op de modem ipv via adapters of switches? Een directe verbinding heeft altijd het beste resultaat.

Wat kan helpen is bijvoorbeeld de tv box van het stroom halen, netwerkkabel verwijderen en dan de mediaconverter en/of modem herstarten en nadat alles weer is opgestart de tv box starten en netwerkkabel aansluiten als er om gevraagd wordt dus bij geen netwerkverbindingen gevonden.

Als test een andere HDMI kabel testen is zeker geen slecht idee.

 

Speciek deze gekleurde ruis heb ik wel eens gezien bij problemen met de HDMI-handshake. Als het signaal naar de ontvanger het probleem is, zie je eerder blokkerig beeld of stilstaand beeld.

Reputatie 7
Badge +18

Geen HDMI probleem, T-mobile is het probleem, gewoon waardeloos.

Als je het nu eerst eens probeert met een andere HDMI kabel zoals @Zeg voorstelt… Problemen moet je stap voor stap aanpakken en niet zonder iets te proberen zelf al weten dat T-Mobile de schuldige is. Iedereen probeert je te helpen...

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @Leenaars, goed dat je er een topic over start, zo kunnen we je met zijn alle helpen op de Community! 

Het is zeker niet de bedoeling dat de TV continu wegvalt of blokkerig beeld vertoont, sorry dat het nog niet opgelost is. Waarschijnlijk zijn de meeste stappen al doorlopen, maar om een exact beeld van de storing te krijgen heb ik onderstaand stappenplan neergezet:

 

1. Eerste checks
Bij iedere verstoring is het altijd handig om eerst de TV Box voor tien seconden van de stroom te halen. Controleer ook of je internetverbinding nog werkt. Werkt deze niet, dan is er iets anders aan de hand. Haal dan eerst het modem voor tien seconden van de stroom. Blijft het probleem op Internet èn TV, volg dan deze stappen

2. Het signaal van buitenaf
Je hebt de TV Box even van de stroom gehaald, maar het probleem speelt nog steeds. Dan krijgen we het grote uitsluitspelletje: wat veroorzaakt de storing? We beginnen bij de bron. Het kan zijn dat er een snelheidsprobleem is. Er is dan niet genoeg bandbreedte om het TV signaal door te geven met blokjes tot gevolg. Test met een laptop of PC met een bekabelde verbinding direct op het modem in LAN1 of LAN2 welke snelheid je haalt. Is dit meer dan 12 Mb/s? Dan ligt het niet aan de verbinding van buitenaf. Is de snelheid lager? Laat het ons weten!

3. Het modem
Misschien is het modem ergens van in de war geraakt. Je hebt deze al even van de stroom gehaald. We pakken het nu grootser aan! Haal de Internetkabel voor de TV Box bij LAN3 of LAN4 uit het modem. Nu voeren we een 
fabrieksreset van het modem uit. Als het modem volledig is opgestart (de lampjes branden weer constant) en de TV meldt "ethernet is not detected", dan sluiten we de Internetkabel weer aan bij LAN3 of LAN4. Geen verschil? Dan gaan we door.

4. De kabel
Veruit de meeste problemen komen door de spreekwoordelijke kink in de kabel. Zorg voor een directe verbinding tussen het modem en de TV Box met een Internetkabel. Maak je gebruik van 
homeplugs, devolo's, verlengstukjes of andere adapters, koppel deze dan los en gebruik de meegeleverde kabel. Nog niet opgelost? Volgende stap.

5. De TV Box
Er kan natuurlijk ook iets mis zijn met de TV Box zelf. Heb je een TV Box zonder opnamefunctie? Voer dan 
een fabrieksreset uit. Heb je een TV Box met opnamefunctie, controleer dan of de schijfruimte niet (bijna) vol zit en verwijder enkele opnames. Dit vind je in het Menu // On Demand // Opnames // Geplande opnames. Heb je toevallig nog een tweede TV Box, wissel deze dan om. Blijft de storing dan bij de TV Box of bij de TV? Als het aan de TV Box ligt, neem dan contact met ons op.

6. De televisie
Als je bij bovenstaande kruistest (het omwisselen) zeker bent dat het niet aan de internetkabel ligt (die je hebt vervangen), dan kan het aan de TV zelf of aan de HDMI kabel liggen. Vervang de HDMI kabel daarom, dat is makkelijker dan de TV. Heb je een Philips TV? Zorg dan voor 
de laatste update van je toestel. Geeft ook het menu een verstoord beeld weer, dan is er iets mis met het toestel. Vraag het dan na bij de leverancier. 

Mocht dit nog niet geholpen hebben, geef een seintje dan schieten we weer te hulp. Ik weet zeker dat we er samen uitkomen! 😄

Reageer