Beantwoord

Kwaliteit TV wordt minder


  • is een Master Poster
  • 13 reacties
Goedemorgen,

De laatste tijd, (2 maanden) zie ik in toenemende maten "jitter" (blokjes) in verschillende programma's. Ik loop al een poos met het idee dit te posten, de aanleiding dat ik dat nu ook daadwerkelijk doe is omdat afgelopen avond meermaals de verbinding met internet weg viel zowel bedraad als draadloos, ik vermoed dan ook dat de DSL verbinding gewoon weg even onderbreken is geweest.

Ten overvloede wellicht, de irritatie neemt toe...

Gr,

Harm
icon

Beste antwoord door Brian 9 April 2019, 13:32

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Hi @Harm71, goed dat je contact opneemt, ik kijk graag met je hoe we dit op kunnen lossen! Ik heb zojuist je binnenkomende verbinding bekeken en deze ziet er gelukkig prima uit. Ik zie wel wat verstoring op je TV signaal, voornamelijk vanaf 24 maart (afgelopen zondag). Zou je onderstaande stappen eens precies op deze manier uit willen voeren? Je TV Box krijgt op deze manier een nieuw adres toegewezen door de modem, ik ben benieuwd of het hiermee verholpen wordt.

1. Koppel de netwerkkabel en stroomkabel los van de TV Box.
2. Voer vervolgens een powerflip uit van het modem (20 seconden van de stroom).
3. Als het modem is opgestart sluit je de TV Box weer aan op de stroom.
4. Wanneer de TV Box de melding geeft: ‘Ethernet not detected, Please connect ethernet cable’ kan je ook de netwerkkabel weer aansluiten.

Als deze stappen niet helpen zou je dan ook eens de andere poort op de modem willen testen (3 in plaats van 4) en een andere netwerkkabel? Dan hebben we dit als oorzaak uitgesloten. Mocht je de TV Box aangesloten hebben op een switch of powerline adapter haal deze er dan tussenuit, deze kunnen namelijk ook voor verstoring zorgen. Ik hoor graag wat het resultaat is!
Hi Brian,

Als je het andere topic nog even terug leest dan zie je dat ik onderwijl twee dagen op rij mee gemaakt heb dat de DSL verbinding in zijn geheel geklapt is.

Dit duurde ongeveer 5 minuten per keer. De tijden waarop dit gisteren gebeurde staan ook in het andere topic.

Kabels zijn reeds vervangen UTP en HDMI.

Zoals gemeld in mijn eerste bericht, ik zie dit TV verschijnsel sinds enkele maanden toenemen (blokjes) dat de DSL ook klapt heb ik nu zelf de afgelopen twee dagen ervaren maar vanuit het gezin verneem ik wel vaker dat ze even geen verbindingen hebben met internet (maar wel WiFi).

Het probleem concentreert zich dus niet enkel op TV (STB) maar betreft de gehele aansluiting.

Ik zal de genoemde stappen vanavond even doorlopen maar verwacht er niks van...

Gr,

Harm
Gisteravond wederom 20:25 en 20:50 hele verbinding weg.... DSL
Het gebrek aan response moet me dat ook iets duidelijk maken?
Reputatie 7
Badge +4
Goedemorgen @Harm71,

Ik begrijp dat je de door @Brian aangeraden stappen hebt doorlopen, maar dat dit niet tot een betere verbinding heeft geleid. Er zijn bij dit probleem meerdere partijen betrokken om dit probleem om te lossen, waarmee verschillende mogelijke oorzaken moeten worden uitgesloten. Dat is niet 1, 2, 3 gedaan.

Webcare reageert daarnaast zo snel mogelijk, maar kan dit niet altijd direct doen. Ze reageren normaliter tussen 24 en 48 uur (werkdagen) en houden topics als deze in de gaten. Dat haalt niet weg dat jouw probleem opgelost moet worden en dit erg vervelend is. Begrijp ik ten zeerste. Heb zelf ook te maken met drops in mijn verbinding en met webcare op zoek naar een oplossing.

Had je trouwens nog gekeken of er een bridge/doorverbinding is. Als ik mij goed herinner uit je voorgaande topic woon je in een appartement. Een bridge is dan best mogelijk en kan voor problemen zorgen qua stabiliteit van de verbinding.
Reputatie 7
Hi @Harm71, goed dat je nog even naar het andere topic verwijst. Daarom zal ik altijd afraden om meerdere topics over hetzelfde onderwerp te maken, op een gegeven moment gaan er dan zaken langs elkaar heen lopen. En wees gerust, je ontvangt altijd antwoord! Het contact via de Community zal in veel gevallen wel trager zijn dan bijvoorbeeld via Facebook of Twitter omdat we andere gebruikers ook zo veel mogelijk willen laten reageren.

Wat het wegvallen betreft, ik zie dat je een eigen router/switch aan hebt gesloten met meerdere apparaten, klopt dat? Het feit dat de bekabelde verbinding wegvalt maar Wifi niet doet mij vermoeden dat mogelijk één van de aangesloten apparaten de veroorzaker is. Als het de modem zelf of de binnenkomende verbinding zou zijn dan zou de Wifi namelijk in veel gevallen ook uitvallen. Van welke switch/router maak je gebruik en hoe heb je alles aangesloten? Maak je gebruik van dynamische IP-adressen of heb je alles op statisch ingesteld?

De beste (maar meest tijdrovende manier) is om alles uit te sluiten. Dus TV + 1 apparaat aansluiten en kijken of dit goed dan. Dan een apparaat toevoegen, testen of dit goed gaat en zo het lijstje af. Op een gegeven moment kom je dan het apparaat tegen wat mogelijk voor conflicten zorgt. Een fabrieksreset of reset van de netwerkinstellingen van alle apparaten en de modem kan ook helpen maar als je zaken handmatig ingesteld hebt dan zal je deze daarna wel opnieuw in moeten stellen.
Zwaar ontevreden ondertussen

@Brian, je hebt het verkeerd begrepen waar ik op doelde was dat via WiFi en ook bedraad niet meer het internet te benaderen is. Op het eigen netwerk functioneert alles naar behoren, zowel bedraad als draadloos, ook wanneer de DSL verbinding (die de toegang tot internet verschaft) weggevallen is.

@TAVL Het T-Mobile modem zit direct op een ISRA punt van KPN ik heb daar verder geen bemoeienis mee en kan ook niet vertellen of er daar iets met een bridge speelt, dat is tussen T-Mobile en KPN. Binnenshuis is de enige bridging die van toepassing is, die zoals T-Mobile dat op het DSL modem configureert op poorten 3 en 4 t.b.v. de TV dienst (STB). Ook die valt buiten mijn bemoeienis. Onderwijl, afgelopen zondag ten tijden van Ajax-PSV onderste helft van het beeld gedurende delen van de wedstrijd veelvuldig geblokt. Gisteren rond 20:00-20:30 tot tweemaal toe kort achter elkaar de gehele verbinding met internet weg (DSL). T-Mobile heeft wellicht met meerdere partijen te maken, ik heb echter met slechts een enkele partij een contract en de contractueel afgenomen diensten schieten momenteel tekort, namelijk bijna dagelijks meermaals een onderbreking van enkele minuten.

Dat ik verminderd reageer is een teken dat ik de handdoek in de ring gooi en dan maar een duurdere wel kwaliteit leverende provider ga zoeken.

e.e.a. begon voor mij als een TV storing vanwege verminderde beeld kwaliteit, maar dat is dus verschoven naar een ondeugdelijke DSL verbinding.
Onderwijl is mijn contract opzegbaar geworden, drie keer raden wat ik ga doen....
Reputatie 7
Hi @Harm71, bedankt voor de toelichting, dat moeten we dan zeker verder onderzoeken! Op het moment dat het wegvallen gebeurt welke lampjes branden er dan nog op de modem? En heb je de eerdere tips geprobeerd om de apparaten één voor één aan te sluiten en testen? Het zou natuurlijk zonde zijn als wij een monteur sturen terwijl de oorzaak de aangesloten apparaten blijkt te zijn. Als deze uitgesloten zijn als oorzaak dan stuur ik graag een monteur bij je langs om dan ook de aansluiting en de modem te controleren!
Ja, echt @Brian een apparaat van mij in mijn thuis netwerk kan er voor zorgen dat de DSL verbinding van het T-Mobile modem wegvalt....

Ik heb overigens de oplossing.... Ik stap over naar Ziggo, zeker nu zonder enige aanleiding opeens de kortingen stop gezet worden, dit is gewoon verkapte prijs verhoging. Tabé

En dan krijg je de volgende e-mail:
------
We ontvingen bericht van je aanvraag voor een abonnement bij een andere aanbieder, Ziggo. We vinden het jammer dat je je T-Mobile Thuis abonnement wilt beëindigen. Maar natuurlijk gaan we dit voor je regelen.

In de aanvraag geeft Ziggo aan dat je per dd-mm-jjjj wilt overstappen. We zetten dan ook je T-Mobile Thuis abonnement per dd-mm-jjjj stop, tenzij Ziggo aangeeft dat je op een andere dag overstapt. We zorgen ervoor dat je geen moment offline bent.

We verzoeken je om contact op te nemen met ons via 0800-0419 en kies optie 2, zodat we je kunnen informeren over de afhandeling en vervolgstappen van de overstap.

Heb je nog vragen? Op T-Mobile Thuis Klantenservice vind je antwoord op veel vragen.

De deur staat altijd voor je open. Nu en in de toekomst.

Tot ziens,

Team T-Mobile Thuis

------

En dan hang je vijf minuten en hoor je enkel het VRS dat je door verbonden gaat worden...

Reputatie 7
De deur staat zeker voor je open, @Harm71! Is het inmiddels gelukt om telefonisch contact op te nemen?

Reageer