Beantwoord

Lenovo IdeaPad Duet Chromebook & TV Anywhere

  • 20 October 2020
  • 12 reacties
  • 452 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 6 reacties

Deze Lenovo tablet is een officiële Android tablet maar werkt ook als Chromebook als je er het keyboard aan klikt. Maar als ik TV Anywhere wil installeren zegt Play Store dat TV Anywhere niet beschikbaar is voor dit apparaat. Dat is merkwaardig. Bv de NPO app werkt prima op dit apparaat, net als elk andere Android app die ik heb geprobeerd.
Kan het zijn dat de installer kijkt wie zich meldt en zodra daar iets anders verschijnt dan Android is het over en sluit? In dat geval vraag ik beleefd om voor deze Lenovo een uitzondering te maken want het is echt (o.a.) een Android device. Als hij na installatie niet goed functioneert is het een ander verhaal, maar installatie al meteen blokkeren is een stap te ver.

 

icon

Beste antwoord door Hans-Juriën 20 October 2020, 12:09

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge

@RJES de TV Anywhere app wordt niet ondersteund op Chromebooks, daarom is de app niet beschikbaar via de appstore. Je kunt de webversie gebruiken op www.t-mobiletv.nl in je Chrome browser.

Dank voor de reactie. Maar waarom wordt de installatie geblokkeerd? Als ik bij de Play Store kan moet ik toch toegang krijgen tot alles wat daar  beschikbaar is? Nogmaals, als de installatie dan niet werkt of als het programma niet goed functioneert is het een ander geval. Voorlopig ga ik ervan uit dat deze Lenovo volledig compatibel is met Android, dus laat me nou  TV Anywhere installeren (please?)

Reputatie 7

Hi @RJES,

 

Je maakt inderdaad gebruik van dezelfde Play Store, maar de Play Store kijkt naar de app en je hardware. Op basis daarvan kan hij gebruik uitsluiten. Het alternatief van t-mobiletv.nl is voor Chromebooks dé oplossing! 

Ik heb het inmiddels toch draaiend gekregen. Weliswaar via een woud aan trucjes, maar toch. Zoals ik al verwachtte doet hij het prima, net als op onze iPad, maar alleen in tablet-mode, dus met het keyboard eraf. Als Chromebook (met keyboard) doet hij het niet.

Dat bewijst dus dat deze Lenovo een dubbele identiteit heeft: Android én Chrome. Daar zouden jullie bij het blokkeren wel rekening mee mogen houden. Bv. via de Play Store alleen als tablet. Als abonnee van T-Mobile heb ik daar recht op.

De aangeraden oplossing via t-mobiletv.nl is geen goed alternatief. Minder zenders, een scherm dat niet goed reageert, geen prettige ervaring.

Inmiddels is er een update gekomen die definitief een einde maakt aan TV Anywhere op mijn tablet, Het is nu TV Nowhere geworden. Heel flauw van jullie ontwikkelaars. Er is geen enkele reden waarom dit niet zou werken. Nogmaals, het kan goed draaien op deze tablet, waarom sluiten jullie dit af? 

Het lijkt wel of het woord Chrome de app in paniek doet raken. Casten naar Chromecast doet de app ook al crashen. Kom op jongens, wees eens professioneel en los dit op.

Reputatie 6
Badge +3

@RJES Het ligt ook aan wat de Chromebook/Tablet doorgeeft aan de Play Store wat voor device het is. Als het aan de Play Store vertelt dat het Chromebook is zal de App niet kunnen worden installeerd/gebruikt omdat deze “officeel” niet ondersteund wordt. 

Reputatie 7

Hi @RJES, super goed dat je via deze weg weer aan de bel trekt! Ik kan je gelukkig laten weten dat onze technische dienst er echt alles aan doet om dit issue te fixen. Excuses voor het ongemak. Het heeft onze volledige aandacht om dit zo snel mogelijk te verhelpen. Dit is uiteraard niet hoe de App hoort te werken, dus ik hoop dat de oplossing nabij is. Wij doen ons uiterste best, zodat jij weer optimaal van de App kan gaan genieten! 

Nou helaas. Na 11 maanden werkt het nog steeds niet. Natuurlijk kan ik zelf niet bepalen hoe mijn Lenovo zich bij de Play Store aanmeldt. Merkwaardig dat ik met geen enkele app problemen heb op deze tablet. NPO, Arte, Debat Direct, Prime Video, YouTube, alles werkt normaal. Alleen T-Mobile TV Anywhere niet. Daar moet toch iets aan te doen zijn?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @RJES, de TV Anywhere app wordt niet ondersteunt op Chromebooks. Hiervoor kan je de webversie gebruiken. Dit kan via hier: TV Anywhere Web.

Ik heb al eerder geschreven: TV Anywhere Web sucks! Daar is niet mee te werken en het is zeker geen alternatief voor de app. Maar ik begrijp dat een echte oplossing er niet in zit. Treurig. Realiseer je dat de app nog steeds op mijn tablet staat en dat hij prima gewerkt heeft (in de Android stand, dus zonder keyboard). Alleen was dat bij een upgrade ineens over. En ook nu toont hij nog de beschikbare programma's, alleen geeft afspelen een fout. Zie de screenshots die ik zojuist gemaakt heb:

https://1drv.ms/u/s!ArCPYf9x1PA4hMYASfycDs9yIzCqUw?e=CwfEqE

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @RJES, Chromebooks worden gezien als laptop. Daarom is de app voor je apparaat niet geschikt en krijg je deze foutmeldingen. TV Anywhere Web is hiervoor de enige oplossing. 

Laten we maar stoppen, we beginnen ons te herhalen en komen geen stap verder.

Reageer