Beantwoord

Live TV, error er heeft zich een probleem voorgedaan.

  • 14 August 2019
  • 8 reacties
  • 866 Bekeken

Hallo, Ik heb dit probleem al sinds ik bij T-Mobile Thuis ben aangegaan op 25-6. Ik heb geen live tv. Ik kan wel programma gemist opstarten met prima beeld maar zodra ik terug ga naar live tv krijg ik een error. Inmiddels al een aantal keren gebeld en elke wordt dezelfde "niet" oplossing gedaan. resetten, alles uit en dan weer aan, andere kabel etc. Dit is bij aansluiten op 25-6 toen ik dit aan ben gegaan al geconstateerd door de monteur. Deze zei al dat dit ergens op de achtergrond geactiveerd moet worden en de monteur dit niet kan doen ter plaatse. Er is ook nog een 2e monteur langs geweest om wederom hetzelfde te doen. Deze wist ook al genoeg en kon niets bij mij thuis doen en ook deze zei dat jullie dit moeten oplossen op afstand of iets moeten activeren. Ik heb al andere TV box en modem opgestuurd gekregen maar zonder resultaat. Ik heb er geen vertrouwen meer in dat het goed gaat komen. Heb inmiddels al aardig veel geduld gehad en nu moet het maar een keer geregeld worden. De volgende stap is dat ik dan een klacht ga indienen en de levering ga opzeggen wegens wanprestatie. Hoe gaan we dit oplossen?
icon

Beste antwoord door MelisaTMT 16 August 2019, 16:56

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 4
Hi @PatrickD31, jeetje, wat een situatie! Ik heb zojuist alles erbij gepakt en zo te zien heeft de technische dienst inderdaad al een aantal pogingen gedaan het op te lossen voor je. Geen zorgen! Dit komt vast helemaal goed. Zo te zien heb je twee dagen geleden telefonisch contact gehad met één van mijn collega's. Deze collega heeft het gelijk weer voor je doorgestuurd voor nader onderzoek. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het ook lastig vind om te zeggen waar dit mee te maken heeft, en wat het probleem is. Daar is de technische dienst gelukkig voor! Zij gaan dit tot op de bodem voor je uitzoeken Patrick, dat weet ik zeker. Ik wil je onwijs bedanken voor je geduld tot nu toe, je hoort snel van ons. ☺️
Klinkt als hoe het bij mij ook begon: Monteur installeerde alles, daarna werkte ook alles, tv, internet. maar de volgende dag geen Live tv, alleen uitzending gemist.
Daarna is er een aanpassing gedaan aan T-Mobile kant, en ook een reset door ons op de apparatuur (de powerflip). Daarna hadden we live-tv.

Maar vervolgens ben ik er wel in beland dat we elke paar dagen zonder live-tv zitten, vanwege "onbekende fout" storing, daar heb ik al een langlopender eigen topic voor.

Momenteel precies hetzelfde issue, klantenservice is helaas niet te pakken te krijgen ivm drukte op de lijn.

Dit probleem heb ik dus ook. Elke paar uur valt het beeld weg. Dit betekent in de praktijk dat we ‘s avonds een modem reboot moeten doen, TV kunnen kijken en de volgende dag we dit weer moeten doen. 

Zo te zien op dit forum is er geen oplossing voor. 

Nope, ik ga ondertussen mijn definitieve opzegging aan.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @RubenSteffers, @Asphyxion en @Getiem,

 

Het is zeker niet de bedoeling dat de TV continu wegvalt, sorry dat het nog niet opgelost is. Hebben jullie alle drie ook een foutmelding rechts bovenin het scherm? Waarschijnlijk zijn de meeste stappen al doorlopen, maar om een exact beeld van de storing te krijgen heb ik onderstaand stappenplan neergezet:

 

1. Eerste checks
Bij iedere verstoring is het altijd handig om eerst de TV Box voor tien seconden van de stroom te halen. Controleer ook of je internetverbinding nog werkt. Werkt deze niet, dan is er iets anders aan de hand. Haal dan eerst het modem voor tien seconden van de stroom. Blijft het probleem op Internet èn TV, volg dan deze stappen

2. Het signaal van buitenaf
Je hebt de TV Box even van de stroom gehaald, maar het probleem speelt nog steeds. Dan krijgen we het grote uitsluitspelletje: wat veroorzaakt de storing? We beginnen bij de bron. Het kan zijn dat er een snelheidsprobleem is. Er is dan niet genoeg bandbreedte om het TV signaal door te geven met blokjes tot gevolg. Test met een laptop of PC met een bekabelde verbinding direct op het modem in LAN1 of LAN2 welke snelheid je haalt. Is dit meer dan 12 Mb/s? Dan ligt het niet aan de verbinding van buitenaf. Is de snelheid lager? Laat het ons weten!

3. Het modem
Misschien is het modem ergens van in de war geraakt. Je hebt deze al even van de stroom gehaald. We pakken het nu grootser aan! Haal de Internetkabel voor de TV Box bij LAN3 of LAN4 uit het modem. Nu voeren we een fabrieksreset van het modem uit. Als het modem volledig is opgestart (de lampjes branden weer constant) en de TV meldt "ethernet is not detected", dan sluiten we de Internetkabel weer aan bij LAN3 of LAN4. Geen verschil? Dan gaan we door.

4. De kabel
Veruit de meeste problemen komen door de spreekwoordelijke kink in de kabel. Zorg voor een directe verbinding tussen het modem en de TV Box met een Internetkabel. Maak je gebruik van homeplugs, devolo's, verlengstukjes of andere adapters, koppel deze dan los en gebruik de meegeleverde kabel. Nog niet opgelost? Volgende stap.

5. De TV Box
Er kan natuurlijk ook iets mis zijn met de TV Box zelf. Heb je een TV Box zonder opnamefunctie? Voer dan een fabrieksreset uit. Heb je een TV Box met opnamefunctie, controleer dan of de schijfruimte niet (bijna) vol zit en verwijder enkele opnames. Dit vind je in het Menu // On Demand // Opnames // Geplande opnames. Heb je toevallig nog een tweede TV Box, wissel deze dan om. Blijft de storing dan bij de TV Box of bij de TV? Als het aan de TV Box ligt, neem dan contact met ons op.

6. De televisie
Als je bij bovenstaande kruistest (het omwisselen) zeker bent dat het niet aan de internetkabel ligt (die je hebt vervangen), dan kan het aan de TV zelf of aan de HDMI kabel liggen. Vervang de HDMI kabel daarom, dat is makkelijker dan de TV. Heb je een Philips TV? Zorg dan voor de laatste update van je toestel. Geeft ook het menu een verstoord beeld weer, dan is er iets mis met het toestel. Vraag het dan na bij de leverancier. 

@Jason_TM

Goed dat je er nog energie in steekt. BIj mij is de energie op om dit op te lossen en ik heb opgezegd (zie mijn eigen topic).

De stappen die je hebt aangegeven zijn uiteraard meerdere malen doorlopen, zowel door mij obv de FAQ hier, middels klantenservice, remote via de TD, en ook meermaals door de monteurs aan huis.

Dit is inclusief modem swap (ook met huawei vs zyxel), std swap, hdmi kabel swap, netwerkkabel swap.

In het kort komt het er op neer dat het volgende aan de hand is:

Live TV gaat op zwart, met error rechtsboven. Het hele menu, uitzendinggemist en gids blijft werken. Je kunt zelfs opnames bekijken, uitzendinggemist, en begingemist ook (alles wat niet live is).

Echter geplande opnames op dat tijdstip gaan stuk, als de errors op het zelfde tijdstip plaatsvinden.

De enige manier om weer beeld te krijgen is het herstarten (stroom uit/aan) van het modem. Powerflip van STB heeft geen zin. Remote, bij de TD van TM kan de error niet gezien worden, hooguit dat de stream stilvalt.

Ik wens jullie veel succes met het oplossen van deze technische puzzel. Ik hoop ondertussen op een nette afhandeling van de opzegging eind deze maand.

Reputatie 7
Badge +16

@Getiem Het is 100% begrijpelijk dat bij jou de spreekwoordelijke emmer overvol geraakt is en je hier geen energie meer voor hebt. Gelukkig is jouw verzoek gehonoreerd en word je nu netjes opgezegd. Het spijt me oprecht dat we dit nog niet voor je konden ontraadselen zodat je toch een beter gevoel aan de situatie had kunnen overhouden. Bedankt trouwens voor je uitgebreide uitleg m.b.t. de storing! Supertof dat je het nogmaals uiteen wilt zetten: ik zal het hier op kantoor bij iedereen neerleggen zodat we de oplos-procedure kunnen aanscherpen (hopelijk!). :smile: We gaan in elk geval op volle oorlogssterkte aan de slag om de technische puzzel op te lossen. 

Reageer