Beantwoord

Live tv via en Emby

  • 25 April 2019
  • 10 reacties
  • 2331 Bekeken

Reputatie 1
Hey allen, ik lees steeds meer over IPTV integratie in Emby of Plex. Er worden hd tuners aangeraden om tv signaal om te zetten en deze te integreren. T MOB thuis heeft al iptv maar ik vroeg mij af of er een mogelijkheid is dit te integreren in plex of Emby. Dit kan bv middels m3u lijsten.

Omdat ik het meerendeel al in Emby of plex zit zou live tv een perfecte aanvulling kunnen zijn en niet meer apart te hoeveel switchen tussen tv input en weer een andere gui

Ben heel benieuwd hoe of wat iemand hier al ervaring mee heeft?
icon

Beste antwoord door tmoesel 2 May 2019, 11:53

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Ik ben hier ook wel nieuwsgierig naar 🙂
Dat is een heel heet hangijzer geweest op de tweakers site. Het bewuste topic is niet meer toegankelijk. De M3u lijsten als bedoeld zijn de directe streams die bijvoorbeeld Tmobile vanuit Hilversum Mediapark naar de Entone's en Aria's stuurt.
De beveiliging van die streams daar gaat het om, anders bestaat de kans dat je zonder te betalen alle kanalen ook die van de thema kanalen te zien krijgt.

De tuners zijn in dit geval waarschijnlijk bedoelt om het DVB-c signaal van een kabelaar zo door te zetten bijvoirbeeld via een htpc.

In feite zijn in Nederland alleen de NPO kanalen op deze wijze legaal.
Reputatie 1
Eigenlijk is het tmob tv kastje niet in je netwerk te scharen als ik t goed begrijp zoals de kasten zoals hdhomerun doen? Dat zou super zijn
het zou voor mij al een rede zijn om een andere tv service af te nemen zodat je binnen emby kan blijven. De gui is zo veel sneller dan menig kastje
Die HDhomerun is eigenlijk het omgekeerde Moca principe maar in dat geval alleen voor het TV signaal wat je via coax binnenhaalt om dan via utp verder te sturen naar een pc of andere apparaten in je netwerk.

Een moca is beter vergelijkbaar met de powerplugs geen zin om utp kabels te trekken gebruik dan aanwezige coax kabels.

Wat in de start topic zoals ik lees de bedoeling is. Kan theoretisch wel maar vanwege de codering van het signaal practisch niet. Zou iemand de directe url's van de tv streams weten te achterhalen dan is het gebruik daarvan zeer discutabel gebied.(van 1 provider weet ik dat deze er waren)

Bij de kabelaar ben je vrij het ongecodeerde signaal zo door te zetten alle overige isp's hebben geen ongecodeerde signalen. Niet betalen is niet kijken, als je via Plex of andere software/hardware niet netjes kan aanmelden zodat het tv platform weet dat je recht op toegang hebt is het niet toegestaan.

Welkom in Nederland😉

Wat hier mee speelt is het volgende voor eigen gebruik mits je voor de streams betaalt zou het nog mogen. Maar de controle of het signaal weer gedeeld wordt met derden is er niet of lastig.

Ik ben ook voorstander van het gebruik van eigen hardware/software de providers zijn daar nog niet klaar voor. Kijk naar Digitenne met eigen geschikte DVBT2 HEVC h.265 ontvangers kan je enkel NPO en 1 regionale ontvangen. Er is van smartcard ondersteuning afgestapt. Niemand kan meer gratis op een 2e of derde ontvanger kijken.
Ik ben hier ook wel nieuwsgierig naar :)
Als thuis gebruiker dan of vanuit je functie?
Reputatie 1
Klinkt allemaal interessant. Jammer dat er geen optie is om het signaal door te sturen naar plex of Emby en daar gebruik van te maken.
ik kijk er zelf als eindgebruiker naar... ik lees hier en daar over aanbieders van iptv. Ik ga me eens verdiepen erin om t werkend te krijgen.
Klinkt allemaal interessant. Jammer dat er geen optie is om het signaal door te sturen naar plex of Emby en daar gebruik van te maken.
ik kijk er zelf als eindgebruiker naar... ik lees hier en daar over aanbieders van iptv. Ik ga me eens verdiepen erin om t werkend te krijgen.

Er zijn er nu in Nederland nog twee zover ik weet althans die enigzins legaal overkomen.(new on tv)
Maar betalen voor FTA zenders zoals deze over komen kan niet koosjer zijn.
Andere IPTV aanbieders die voor een habbekrats alles en meer aanbied dan de erkende providers zijn simpel gezegd niet legaal, omdat deze geen licentie overeenkomsten met de content lveranciers hebben.
Just my twee centen.
Reputatie 6
@stefsegers Wat jij noemt m.b.t. TV signaal en HD tuner is een vorm van kijken (of content 'tappen') waarbij de originele eigenaar van de content geen directe controle (meer) heeft over de content en ook niet weet wie er naar kijkt en dus gebruik ervan maakt. Zelfs als de content reclame of propaganda of nepnieuws is, is het voor de content eigenaar waardevol om te weten wie het gebruikt (wie er naar kijkt).

IPTV waar jij denk ik op doelt is hoofdzakelijk het doorgeefluik en pakketverkoopmodel van internetproviders. Er wordt gebruik gemaakt van het Internet Protocol, maar primair nog eigenlijk eenrichtingsverkeer naar een 'kijkscherm'. Vooral ook bij T-Mobile is IPTV gescheiden van internet technisch gezien.

Als je doet https://www.google.com/search?q=emby+liberty+media+authenthication zie je wel dat er wat gaande is, maar een echte stap zou b.v. zijn als je de hoofdstream van een live Formule1 race via Emby kan bekijken. De vraag is hoeveel mensen dit wereldwijd willen, dus beperkt zijn tot 1 scherm terwijl juist liveTV als F1 race interessant wordt door allerhande andere zaken dan alleen maar 1 videostream. Liberty Media biedt geloof ik 28 kanalen, dat is al een TV systeem op zich en een webbrowser en het internet kan dat standaard zo aan, terwijl een TV of Emby daar niet echt voor gemaakt is. Maar misschien komt er een algemeen systeem voor het bekijken van (apart) betaalde internet TV streams, zodat kleinere organisaties dat makkelijk kunnen gebruiken en dan niet afhankelijk zijn van een allerhande mix en mengelmoes aan reclameuitingen van derden.

Als ik wat met Emby wil moet ik een account hebben, zie:
"
Emby is designed to help you manage your personal media library, such as home videos and photos. Please see our terms of use. The use of any Emby software constitutes acceptance of these terms.
"
Dan gaat het verder naar https://emby.media/terms.html
en bij punt 13 2de zin moet je dan zelf weer zoeken, maar ik zie toch vooral het 2de deel van de 1ste zin: "... your data is very important to Us."
In het verlengde van wat Tmoessel perfect uitlegt in mijn ogen.

De tv fabrikanten en ISP's zouden moeten samenwerken zodat een tv niet enkel cable (=Ziggo) certified is maar ook IPTV certified.

Hoe bedoel ik dit kies op de TV kabel of Internet dan een provider profiel en presto je kan de ingebouwde tv gids functies gebruiken en noem maar op. Het lastige hiermee zal zijn de extra diensten zoals het opnemen en terugkijken. En de inkomsten elke simultane tv stream moet worden betaald.

De realiteit is ook dat lineair kijken steeds verder afneemt. Of dit nu via de kabel dus DVB-c of de andere providers middels IPTV het protocol maakt weinig verschil.
Reputatie 1
Dank voor alle uitleg!
mooiste zou naar zijn denk ik dat de tv ontvanger wordt ondersteund door Emby zodat er geen gezeur is over rechten etc maar dat hij wist geïmplementeerd met het schilletje van Emby.

Reageer