Beantwoord

Marktaandeel T-Mobile TV

  • 11 September 2018
  • 16 reacties
  • 1351 Bekeken

Reputatie 3
Badge
Uit het artikel op tweakers (https://tweakers.net/nieuws/143233/aandeel-tv-markt-van-ziggo-en-kpn-is-nauwelijks-gewijzigd-sinds-vorig-jaar.html):

De combinatie van Tele2 en T-Mobile zou op 4,2 procent van de markt uitkomen. T-Mobile probeert de Europese Commissie ervan te overtuigen om de geplande overname door te laten gaan, mede door te claimen dat de concurrentie op de vaste markt zou toenemen.

Als het totale markt aandeel van Tele2 én T-mobile voor televisie maar 4,2% is kan ik begrijpen dat Netflix en consorten er niet op zitten te wachten om een aparte app te ontwikkelen voor de tvboxen. Ik vraag mij ook serieus af of de geplande overname inderdaad de concurrentie zal laten toenemen. Dit zal alleen gebeuren als T-mobile een gedegen tv platform kan neerzetten.Voor zover ik weet is dat nu niet mogelijk, omdat t-mobile met een deel legacy vodafone zit. De abonnee die naast interactieve tv ook nog analoog via de coax kunnen kijken voor de eerste 30 zenders (het oude glashart gebied). De nieuwere klanten (die geen analoog via coax kunnen kijken) zitten hoogstwaarschijnlijk op het netwerkt van glasoperator welke sinds de overname van vodafonethuis nu onder t-mobile valt.

Omdat Tele2 en T-mobile expliciet onder 1 noemer worden genoemd, rijst bij mij de vraag of Tele2 niet ook dezelfde diensten gebruikt als t-mobile.

Kan T-mobile niet samen gaan werken en 1 grote TV dienst op te tuigen. Ik denk dat dit alleen maar voordelen gaat bieden voor de consument.

Een kleine rekensom leert dat als t-mobile gaat samenwerken met M7 (canal digitaal/online) en EQT (Delta en Caiway) er een marktaandeel behaald kan worden van maar liefst 13,4%. Dit opent in mijn ogen veel meer deuren dan nu het geval is. Denk aan de inkoop van apparatuur. Een betere deal kunnen maken met de NOS, RTL en SBS zenders.

Colour me crazy, maar als je klein blijft denken in dit geval, zul je nooit een groeien.

Groeien is investeren. En naast lineaire televisie (NPO/RTL/SBS/enz) maakt non-lineaire (netflix/jouwbuis/videoland/enz) tv ook zijn opmars. Als gerenomeerd bedrijf als t-mobile kun je gewoonweg niet achterblijven. Als je daarvoor nu even op de blaren moet zitten, dan is dat maar zo.

Ik hoor graag wat jullie mede community leden hier over denken.
icon

Beste antwoord door Brian 14 September 2018, 15:41

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 6
Badge
Hi Martva,

Opzich wel een goed idee. Alleen denk ik niet dat zoveel bedrijven tot een samenwerking overgaan. Zoveel mensen zoveel wensen. Ik denk ook niet dat jouw idee zal leiden tot een grotere concurrentie. KPN en andere grote spelers bieden inderdaad Netflix aan. Wat je op hun Setop boxen ziet is dat de apps daar ook niet feiloos op werken, en dat de boxen er trager van worden.

Sowiso ben ik van mening dat je het maken van platformen niet aan de telcombranche moet overlaten. Ga maar na, alle setopboxen van alle providers werken gebrekkig. Techbedrijven zoals Apple en Google zijn veel beter instaat om platformen te creëren waar alle diensten zoals Netflix, Tv, Youtube en onDemand samenkomen.

Naar mijn idee zal het toekomstige tv kijken gaan plaatsvinden via platformen als Apple Tv en Android Tv. Deze platformen zullen dan voor alle televisieproviders toegankelijk zijn. Zij blijven dan verantwoordelijk voor de distributie van zenders en zullen zich onderscheiden in gebruiksgemak zenderpakketten en kwaliteit en eventueel extra services als opnemen.

T-Mobile heeft wat mij betreft al een stap in de juiste richting gezet door Tv Anywhere beschikbaar te maken op de Apple Tv. Wachten op de toekomst duurt lang!
Reputatie 7
T-Mobile en Tele2 samen is echt wel een goede zet. door schaal vergroting kunnen ze juist beter concurreren.

Een app voor Netflix voor de mediaboxen bestaan echt al lang hoor daar ligt niet het probleem. deze boxen worden ook buiten Nederland gebruikt. voor zover ik weet word op reggefiber geen analoog signaal meer aangeboden en is al het oude spul al gemigreerd. (Het analoge signaal van glashart media stopt dit jaar bij alle providers! Tevens stopt Ziggo met het analoge signaal via de kabel!)

Er staat zeker nog heel veel op stapel bij T-Mobile. ze zijn alleen niet erg scheutig met het delen van informatie. ook gezien de concurrentie. maar ik kan je verzekeren dat er nog heel veel moois gaat komen.
Reputatie 7
Badge +1
Even een kleine opmerking voor zover mijn geheugen goed werkt, Vodafone nu T-M heeft tot medio 2015 inderdaad voor haar tv diensten gebruik gemaakt van Glashart media, daarna kreeg je als klant de Draytek glasvezel router en plaatste Vodafone haar eigen firmware in de boxen.
Dat betekende dat de oude Amino boxen welke her der op Marktplaats stonden niet meer gebruik konden worden, een van de weinige providers die nog op beperkte mate van de oude propositie gebruikt maakt is Telfort, zij gaan dit volgens mij uitfaseren alle nieuwe klanten krijgen al van af ongeveer 2015/2016 de nieuwe uitvoering (witte a.b.) dat betekent dat ook Telfort net als Ziggo e.a. afscheid gaan nemen van analoge tv.
Reputatie 3
T-Mobile en Tele2 samen is echt wel een goede zet. door schaal vergroting kunnen ze juist beter concurreren.

Een app voor Netflix voor de mediaboxen bestaan echt al lang hoor daar ligt niet het probleem. deze boxen worden ook buiten Nederland gebruikt. voor zover ik weet word op reggefiber geen analoog signaal meer aangeboden en is al het oude spul al gemigreerd. (Het analoge signaal van glashart media stopt dit jaar bij alle providers! Tevens stopt Ziggo met het analoge signaal via de kabel!)

Er staat zeker nog heel veel op stapel bij T-Mobile. ze zijn alleen niet erg scheutig met het delen van informatie. ook gezien de concurrentie. maar ik kan je verzekeren dat er nog heel veel moois gaat komen.


Vraag 1:
Mag ik weten waar jij als 'gewone mede-klant' je antwoord op baseert? Wij als gewone 'klootjesvolk'-klanten krijgen gewoon structureel helemaal geen informatie.

Vraag 2:
Waarom zou de concurrentie (KPN/Ziggo) zich zorgen maken als TMT zelfs na een fusie met Tele2 nog geen 5% van de markt in handen krijgt?

Vraag 3:
Zou TMT zich niet realiseren dat de goodwill van klanten op aan het raken is doordat er de afgelopen anderhalf jaar echt letterlijk helemaal niks verbeterd/veranderd is aan de dienst TV, en daarmee de achterstand op de concurrentie alleen maar nog groter is geworden.

Vraag 4:
Je weet dat er 'nog heel veel moois' aan zit te komen. Maak de rest van de klanten een keer blij, en zeg dan ook WAT eraan zit te komen, en op wat voor termijn dat te verwachten is.

Vraag 5:
Die fusie is inderdaad een goed idee. Al is het alleen maar om van die verschrikkelijke reclames van Tele2 af te zijn. Ik begin me nu af te vragen dat een hoop veranderingen op de lange baan worden geschoven om maar te voorkomen dat het marktaandeel te groot word en de fusie afgekeurd word door de EU.

Ik heb het sterke gevoel dat van heel veel klanten het geduld (bijna) op is, en als er niet heel snel dingen gaan veranderen (lees significant verbeteren) er binnenkort niemand meer is om blij te maken met 'nog heel veel moois'
Reputatie 7
Hi martva, dat is een mooi ambitieus plan! We zijn zeker van plan om te groeien, eerst de fusie met Tele 2 maar eens rond zien te krijgen, wie wat de toekomst daarna nog brengt! Overigens werken we als T-Mobile Thuis niet samen met Glashart Media dus dit mag je vergeten. ;)

@Doeffgek Als je goed rondkijkt op de Community dan vind je hier en daar zeker informatie die door ons gedeeld wordt. Ik vind het dan ook jammer om te horen dat je het gevoel hebt geen informatie te krijgen. We doen namelijk érg ons best om zowel voor- als achter de schermen zo veel mogelijk met jullie te delen! In de praktijk is dit soms lastig vanwege concurrentie, onzekere deadlines, eventuele vertragingen en het scheppen van verwachtingen over zaken die nog niet vast staan. Geloof mij, mijn vingers jeuken af en toe! Weet dat jullie feedback en reacties zeker niet aan dovemans oren gericht zijn en ook opgepikt worden binnen T-Mobile. De Community is een waardevolle bron van informatie voor ons en naast de moderators hier zijn er ook andere collega's die de community gebruiken voor de ontwikkeling van onze producten!

KPN en Ziggo maken zich zorgen omdat wij ze op de hielen zitten en alleen maar groter worden waar zij klanten verliezen (kijk bijvoorbeeld naar mobiel) De grote spelers in de markt willen lekker op hun lauweren zitten en het rustig aan doen maar daar steken wij een stokje voor, nu ook met het "fixed" aanbod! 😉

Dan je laatste twee punten, het is een lekkere dooddoener maar wees je bewust dat een overname veel tijd kost. Zodra de overname "rond" is begint het pas en het ontwikkelen van producten duurt vaak maanden en soms jaren. We hebben met de overname een stabiele basis en dit gaan we uiteraard zo veel mogelijk uitbreiden. Inmiddels beginnen we langzaam de vruchten te plukken van onze inspanningen maar we zijn pas net begonnen!

Hieronder even een greep van wat we sinds de overname gelanceerd hebben en wat er (op korte termijn) nog aan zit te komen. En er zit nog veel meer moois 'in het vat' waar we jullie héél graag meer over willen vertellen!

  • TV Anywhere app gelanceerd!
  • Nieuwe TV Box (Aria 610) geïntroduceerd
  • A la Carte dienst gelanceerd
  • Gratis Zender van de maand - Gaan we verder doorontwikkelen, binnenkort meer hierover
  • Live pauzeren
  • TV Anywhere in de EU - Als eerste provider!
  • Apple TV ondersteuning - support voor oudere versies (Apple Airplay) komt er ook snel aan
  • TV Anywhere voor web (desktop) - De verwachting is dit deze maand te lanceren
  • (Meer) HD-zenders
Reputatie 6
Badge
Even een kleine opmerking voor zover mijn geheugen goed werkt, Vodafone nu T-M heeft tot medio 2015 inderdaad voor haar tv diensten gebruik gemaakt van Glashart media, daarna kreeg je als klant de Draytek glasvezel router en plaatste Vodafone haar eigen firmware in de boxen.
Dat betekende dat de oude Amino boxen welke her der op Marktplaats stonden niet meer gebruik konden worden, een van de weinige providers die nog op beperkte mate van de oude propositie gebruikt maakt is Telfort, zij gaan dit volgens mij uitfaseren alle nieuwe klanten krijgen al van af ongeveer 2015/2016 de nieuwe uitvoering (witte a.b.) dat betekent dat ook Telfort net als Ziggo e.a. afscheid gaan nemen van analoge tv.

Dit klopt idd, niemand bij T-Mobile heeft nog beschikking over de analoge/dvb-c kanalen. Dat was destijds de keuze die je voorgeschoteld kreeg bij Vodafone: overstappen op het nieuwe of einde abonnement.
Reputatie 3
@Hidden.nld

En toen was het stil. Ik had een beetje op een reactie van je gehoopt. Als niet-medewerker van TMT houd niets je tegen om info die je hebt te delen met anderen, toch? Hmm...

@Brian

Ik heb dit hele forum al meerdere keren doorgespit om maar een greintje info te vinden over wijzigingen die misschien eventueel ooit in de verre of nabije toekomst uitgerold gaan worden. Met je reactie zeg je in feite tegen mij als klant dat ik van TMT geen antwoord zal krijgen, en dat ik ruim 1500 (!) draadjes door moet gaan lopen om een klein deel van mijn antwoord te vinden. Op die manier krijg je iedereen stil!

En dan kom ik weer met een dooddoener. Je sluit je reactie af met een aantal punten wat er bereikt is sinds de overname. Ik neem aan dat je daarmee de overname van Vodafone door T-Mobile bedoelt, aangezien die andere, waar dit draadje om is gestart, nog loopt.

Je noemt 9 punten op, waarvan er 4 helemaal NIETS met de STB's te maken hebben, maar werken op apparatuur van derden.
Vervolgens noem je de introductie van de Aria 610 STB, maar je vergeet erbij te zeggen dat de bestaande klanten die dingen niet zullen krijgen.
Dan noem je A la carte TV menu. Ik ben het bij mij nog niet tegengekomen in het menu, dus heb ff gegoogeld. Het is dus bedoeld om één zender te proberen voor één euro. voor 3,75 kan ik er een stuk of wat proberen, en die kan ik ook op elk moment aan en uit zetten. Dus helaas geen toevoeging aan de bestaande dienst.
Zender van de maand?? Ik heb hem nog niet voorbij zien komen in de TV gids. Het zappen gaat toch traag genoeg, dus om hem te missen moet je goed je best doen.
Live pauzeren. Oké één plusje erbij.
Meer HD-zenders. Oké, nog een klein plusje erbij, maar geen hele. Inderdaad heeft T-mobile een sterk aanbod als het gaat om HD-zenders t.o.v. de concurrentie. Als je nu nog zenders in HD gaat doorgeven zijn dat waarschijnlijk zenders waar niemand naar kijkt, dus dat zou geen prioriteit hoeven te hebben.

Kijk eens naar de schier oneindige lijst met wensen van klanten voor de TV-dienst, waarvan er een groot aantal met enkele muisklikken te realiseren zijn.

Vreemd genoeg laat TMT haar klanten betalen voor de dienst TV omdat die graag thuis op de bank televisie willen kijken. Vervolgens gaat de opbrengst van deze dienst naar de ontwikkeling van een app voor Telefoon, Tablet, Chromecast, Firestick, Apple TV en nu PC terwijl de klanten daar niet om vragen? De dingen waar ze wel om vragen word steeds omheen geluld (excuseer mijn woordkeuze) door te proberen de aandacht van de klagende klant naar die app te buigen. Dan zijn ze weer even stil.

Jullie kunnen niet meer wachten met het delen van informatie met je klanten. Maar ja als je een mailing de deur uitdoet met wat er staat te gebeuren, en het blijkt dat de grootste struikelblokken voor de klanten daarmee niet opgelost worden, kun je net zo goed direct die mail een reply naar opzeggen@t-mobilethuis.nl laten sturen. En dat zal de enige reden zijn dat er niks naar buiten komt.

Wie zijn billen brand, moet op de blaren zitten.
Reputatie 7
Vraag 1:
Mag ik weten waar jij als 'gewone mede-klant' je antwoord op baseert? Wij als gewone 'klootjesvolk'-klanten krijgen gewoon structureel helemaal geen informatie.

Klant Experts worden wel eens uitgenodigd op het hoofdkantoor en krijgen dan de kans om met medewerkers te praten en in discussie te gaan.

Vraag 2:
Waarom zou de concurrentie (KPN/Ziggo) zich zorgen maken als TMT zelfs na een fusie met Tele2 nog geen 5% van de markt in handen krijgt?

De concurrent de kop in drukken is altijd beter dan later moeten overnemen.... (de tactiek van KPN, kijk maar naar de overnames)

Vraag 3:Zou TMT zich niet realiseren dat de goodwill van klanten op aan het raken is doordat er de afgelopen anderhalf jaar echt letterlijk helemaal niks verbeterd/veranderd is aan de dienst TV, en daarmee de achterstand op de concurrentie alleen maar nog groter is geworden.


Een overname is meer dan een ander kleurtje, dit duurt meestal 1 a 2 jaar. nu kan er dus weer volop verder gebouwd worden.

Vraag 4:
Je weet dat er 'nog heel veel moois' aan zit te komen. Maak de rest van de klanten een keer blij, en zeg dan ook WAT eraan zit te komen, en op wat voor termijn dat te verwachten is.

Als je het bekend maakt moet je je er aan houden. dat gaat meestal niet goed. kijk maar naar tv anywhere in de browser. tevens licht je dan ook je concurrenten in en dat is dan weer niet de bedoeling.

Vraag 5:Die fusie is inderdaad een goed idee. Al is het alleen maar om van die verschrikkelijke reclames van Tele2 af te zijn. Ik begin me nu af te vragen dat een hoop veranderingen op de lange baan worden geschoven om maar te voorkomen dat het marktaandeel te groot word en de fusie afgekeurd word door de EU.

bij de overname moeten waarschijnlijk consessies gedaan worden. net als de fusie Vodafone Ziggo.
Vodafone moest hierdoor hun Thuis activiteiten afstoten.

Ik heb het sterke gevoel dat van heel veel klanten het geduld (bijna) op is, en als er niet heel snel dingen gaan veranderen (lees significant verbeteren) er binnenkort niemand meer is om blij te maken met 'nog heel veel moois'

Ik ook, alles lijkt heel lang te duren. ik zal maar geen voorbeelden noemen....
Reputatie 3
@Hidden.nld

Ik proef in jouw reactie ook een bepaalde frustratie jegens TMT. In mijn beleveing zou dat reden te meer zijn om eens flink tegen een paar schenen te schoppen. Ik heb je in eerdere posts nog niet een keer iets negatiefs horen zeggen, dus je moet wel een heel erg tevreden klant zijn.

Misschien heb je ook een bepaalde frustratie jegens mij, omdat ik je vrij direct heb geconfronteerd met een je uitspraak waaruit blijkt dat je meer weet dan wij. Mijn intentie was niet om dit op de man te spelen, maar een poging om wat info te krijgen.

Vraag 2:
  • Waarom zou de concurrentie (KPN/Ziggo) zich zorgen maken als TMT zelfs na een fusie met Tele2 nog geen 5% van de markt in handen krijgt? [/quote]
  • De concurrent de kop in drukken is altijd beter dan later moeten overnemen.... (de tactiek van KPN, kijk maar naar de overnames)
  • Ik heb het niet over de kop indrukken. Ik heb het erover dat KPN en Ziggo het een zorg zal zijn als T-mobile een bepaalde dienst gaat leveren die zij niet hebben. Zolang de totale beleving niet goed is zijn klanten ontevreden, en daar plukken zij de vruchten van. En neem van mij aan dat ook zij meelezen op dit forum.
Vraag 4:
  • Je weet dat er 'nog heel veel moois' aan zit te komen. Maak de rest van de klanten een keer blij, en zeg dan ook WAT eraan zit te komen, en op wat voor termijn dat te verwachten is.
  • Als je het bekend maakt moet je je er aan houden. dat gaat meestal niet goed. kijk maar naar tv anywhere in de browser. tevens licht je dan ook je concurrenten in en dat is dan weer niet de bedoeling.
  • Jij hebt je als gewone klant niet te houden aan bedrijfsbeleid van TMT, en dus ben jij vrij in het delen van informatie. Dan zal er ook niemand zijn die jou of TMT vasthoud aan die uitspraken en eventuele termijnen die daarbij genoemd worden.
Vraag 5:
  • Die fusie is inderdaad een goed idee. Al is het alleen maar om van die verschrikkelijke reclames van Tele2 af te zijn. Ik begin me nu af te vragen dat een hoop veranderingen op de lange baan worden geschoven om maar te voorkomen dat het marktaandeel te groot word en de fusie afgekeurd word door de EU.
  • Bij de overname moeten waarschijnlijk consessies gedaan worden. net als de fusie Vodafone Ziggo. Vodafone moest hierdoor hun Thuis activiteiten afstoten.
  • De combinatie Vodafone/Ziggo heeft wel een iets groter marktaandeel dan T-mobile/Tele2. Ik heb het even opgezocht. volgens de laatste cijfers 43.6% tegen 4.4%. Het lijkt mij stug dat de EU dadelijk met een oordeel komt dat er activiteiten afgestoten moeten worden. Als je de mobiele aansluitingen gaat meetellen zal de verhouding iets anders komen te liggen, maar ik denk dat de verdeling over de grote 3 dan redelijk gelijkop zal gaan.
Voor de vorm doet KPN met 41.2% ook lekker mee, en hoeft zich niet echt zorgen te maken dat er een grote leegloop naar de concurrentie komt. in de 10% die over blijven zitten natuurlijk ook nog de kabelklanten van Delta en Caiway en de satellietaansluitingen van Canal Digital, al is die laatste niet echt geschikt voor internet.

TMT doet zijn uiterste best zich te onderscheiden van de concurrentie. Dat is natuurlijk een nobel streven, maar alles begint bij de basis, en die klopt niet. Zoalng dat het geval is hoeven KPN en Ziggo zich geen zorgen te maken dat er grote hoeveelheden klanten overstappen. En van de klanten die wel overstappen is er nog een aanzienlijke kans dat die na een jaar met hangende pootjes terug komen. Op dat moment gaan de vlaggen uit want vanaf dat moment is de kans dat die klant nog eens weg gaat te verwaarlozen, en heeft TMT die slag verloren. Als je maar genoeg slagen verliest volgt op enig moment vanzelf dat je de hele oorlog verliest.
Reputatie 3
Badge
  • Jij hebt je als gewone klant niet te houden aan bedrijfsbeleid van TMT, en dus ben jij vrij in het delen van informatie. Dan zal er ook niemand zijn die jou of TMT vasthoud aan die uitspraken en eventuele termijnen die daarbij genoemd worden.
Waarschijnlijk heeft @Hidden.nld een non-disclosure moeten tekenen dat hem juridisch weerhoudt deze informatie te kunnen delen.

Als T-mobile nu eerst RTL gemist en Netflix op de STB gooien. Hiervoor hoeft immers niet geheimzinnig over gedaan te worden, omdat de rest van Nederland hier al aan gewend is.
Reputatie 7
@Doeffgek
Geen probleem hoor. ik hou niet van normaal tv kijken vanwege alle reclame netflix gewoon rechtstreeks op me smart tv in 4k met het US aanbod. een router van de provider gaat bij mij direct de kast in en word alleen gebruikt in geval van storingen. (vanwege ondersteuning enzo) gebruik ook geen windows dus veel support heb ik ook niet nodig.
Tegen schenen schoppen doe ik eigenlijk ook niet.
ik heb wel aardig wat kennis van Enterprise netwerken op ISP niveau. werk met glasvezel sinds '98 voor veel grote bedrijven zoals KPN UPC Versatel (nu tele2) Global Crossing. euronet ect. en dat gebruik ik hier vrijwillig op het forum. en ook ik mag gerust kritiek uiten op het forum. bijvoorbeeld de snelheid waarmee dingen gebeuren. en ja zoals @martva al aangeeft zijn er wel non-disclosure van toepassing.
Reputatie 7
Linksom of rechtsom, ik vind het allemaal fantastisch dat er hier volop gediscussieerd wordt over Tele2 en T-Mobile, de ontwikkelingen van onze TV dienst en onze wishlist.

Ik merk veel nieuwsgierigheid bij jou @Doeffgek rondom de overname. Daar deze nog helemaal niet zeker is, kan ik hier niet zoveel over zeggen. Ik zou graag op deze Community zo transparant zijn als glas, maar in dit geval weet ik er helemaal niets vanaf en ís er ook nog bijzonder weinig te vertellen. Misschien gaat het hele feest wel niet door!

Ik wil wel een groot verschil benoemen tussen VodafoneZiggo en T-MobileTele2 (haha!). De eerste ging om een fusie tussen een mobiele en een vaste provider. Thuis moest afgestoten worden, anders had één provider alle drie de netwerken in het aanbod. Bij de tweede is het een ander verhaal, omdat beide providers vaste en mobiele diensten aanbieden op dezelfde netwerken. Hier is het samengaan van de mobiele netwerken echter een veel groter punt. Dit is terug te lezen in nieuwsartikelen, geen grote geheimen dus. Zoals je merkt, ik praat hier graag over mee!

Voorop gesteld, ik ben blij met jouw input hier op de Community @Doeffgek. Ik zie veel kennis, maar ook visie en een sterke mening. Deze mag best afwijken van de mijne, geen probleem! Sommige dingen wil ik graag nuanceren, omdat je soms wel erg krap door de bocht gaat. Over de Aria, die is voor nieuwe klanten inderdaad. If it's not broken, dont fix it. Jij geeft aan dat jouw TV Box bijzonder traag is. Dan loont het wellicht om te kijken waar dat aan ligt en reken er dan maar op dat ik je wil helpen! Wil je mij jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN in een privébericht (klik op mijn naam) sturen? Geef ook aan hoe lang het duurt voordat de zender zappt. Dan ga ik voor je aan de slag!

En over de wishlist: ik vind het fantastisch dat deze er is. Ik ga hier ook graag mee de organisatie in. En er is al bijzonder veel van gerealiseerd. Maar ja, we moeten realistisch blijven, het gaat hier om wensen. Sommige zaken zijn gewoonweg niet realiseerbaar, wellicht dat we deze wensen kunnen doorhalen. Soms is de reden een licentie, soms een ordinair geldspelletje. Kijk maar eens bij andere providers en je kan niet mij vertellen dat de mensen daar allemaal supertevreden zijn. Sommige providers hebben niet eens een wensenlijstje van hun klanten. Wat zegt dat over een provider?! Ik ben van mening dat Thuis de beste prijs/kwaliteit verhouding biedt voor vaste diensten op dit moment. Maar veel belangrijker: we bieden de beste service! Welkom op de Community!
Reputatie 3
Badge
Soms is de reden een licentie, soms een ordinair geldspelletje.

En soms moet je investeren om klanten te binden. En in mijn ogen de twee belangrijkste zijn daarin RTL gemist en Netflix op de decoder.
Reputatie 3
@Sander

Bedankt voor je reactie. Helaas interpreteer je mij niet helemaal juist. Die fusie kan mij persoonlijk niet boeien. Ik vind alleen de reclames van Tele2 zo verschrikkelijk dat dat al veel waard is. Dat het bij die fusie vooral om de mobiele afdelingen zou gaan was wel duidelijk. Ik heb ook geprobeerd te nuanceren waarom ik dan nog steeds geen probleem verwacht. Namelijk dat de verdeling onder de grote 3 redelijk gelijk op zal gaan. Zet je daar de marktaandelen vast bij dan is het totale marktaandeel van TMT nog steeds veruit het kleinste.

Ik probeer scherpe reacties te plaatsen, die misschien soms wat aan de scherpe kant zijn. In mijn beleving kan dat zeker geen kwaad. Kort door de bocht wil ik niet zeggen.

Over de wishlist. Die is natuurlijk ontstaan door een klantvraag. Het draadje is in eerste instantie door een klant gestart. Dat word ook bevestigd door TS. Je zegt heel trots te zijn dat het Topic er is waar andere providers het niet hebben. Dat kan ook verklaard worden door te stellen dat de wensen er niet zijn. Daarnaast stel je dat er al ‘bijzonder veel’ is gerealiseerd. Als ik kijk naar het totaal van de wensen en wat er gerealiseerd is vind ik het percentage juist bijzonder laag. En bepalen dat iets voorlopig niet komt valt natuurlijk niet als gerealiseerd te bestempelen.

PB heb je inmiddels gehad. Ik hoop van jouniets te horen. Want van de telefonische klantenservice die mij uiterlijk woensdag zouden bellen heb ik niks meer gehoord.
Reputatie 7
@Sander


Bedankt voor je reactie. Helaas interpreteer je mij niet helemaal juist. Die fusie kan mij persoonlijk niet boeien. Ik vind alleen de reclames van Tele2 zo verschrikkelijk dat dat al veel waard is. Dat het bij die fusie vooral om de mobiele afdelingen zou gaan was wel duidelijk. Ik heb ook geprobeerd te nuanceren waarom ik dan nog steeds geen probleem verwacht. Namelijk dat de verdeling onder de grote 3 redelijk gelijk op zal gaan. Zet je daar de marktaandelen vast bij dan is het totale marktaandeel van TMT nog steeds veruit het kleinste.

De grote drie! Kijk, dit is precies waar we naartoe willen. In Nederland heb je namelijk een duopoly die wij graag gaan doorbreken. Als ik jou zo hoor, dan zijn we op de goede weg! Meer concurrentie is goed voor de klant. Qua vast zijn we inderdaad nog een kleine speler. We zijn echter wel de snelst groeiende provider van vaste diensten. En als de overname doorgaat, maken we wéér een grote slag. Dat is echt goed voor de klant. Als ik bijvoorbeeld kijk naar het combinatievoordeel van alle providers, dan hebben wij veruit de beste deal!

Over de wishlist. Die is natuurlijk ontstaan door een klantvraag. Het draadje is in eerste instantie door een klant gestart. Dat word ook bevestigd door TS. Je zegt heel trots te zijn dat het Topic er is waar andere providers het niet hebben. Dat kan ook verklaard worden door te stellen dat de wensen er niet zijn. Daarnaast stel je dat er al ‘bijzonder veel’ is gerealiseerd. Als ik kijk naar het totaal van de wensen en wat er gerealiseerd is vind ik het percentage juist bijzonder laag. En bepalen dat iets voorlopig niet komt valt natuurlijk niet als gerealiseerd te bestempelen.

Uit die droom wil ik je graag helpen! Als je denkt dat klanten van de oranjerode en groene provider niets te klagen hebben, dan zou ik hun Community eens in de gaten houden. Je moet wel snel zijn, want als iets te negatief is, zwijgen ze het dood en verwijderen ze het topic. Dat je geen wensen ziet, is iets anders dan dat er geen wensen zijn! Daarnaast is iedere wens die hier gepost wordt en vervolgens werkelijkheid wordt, winst in mijn ogen. Dit betekent dat de klant een inbreng heeft in de ontwikkeling. Wederom: dit is niet gangbaar bij de gevestigde orde. Ja, hier hoort ook slecht nieuws bij: niet alles is mogelijk. Daar willen we dan ook zo eerlijk mogelijk in zijn.

PB heb je inmiddels gehad. Ik hoop van jouniets te horen. Want van de telefonische klantenservice die mij uiterlijk woensdag zouden bellen heb ik niks meer gehoord.


Ik geloof dat dit ook in een stroomversnelling zit. Je hebt via mij een e-mail ontvangen ("is in behandeling") en er wordt binnenkort nieuwe hardware naar jou verstuurd. Ik sta voor je klaar en zet alles voor je in werking!

@martva

Terechte punten. Ik zou deze graag voor je in orde maken, maar dat is niet zomaar realiseerbaar. Netflix op de TV Box kunnen we afschrijven. Mijn collega heeft dit gisteren op de Wishlist aangeven. Niet wat je wenste, maar dit geeft wel duidelijkheid en kunnen we nadenken over alternatieven. RTL XL is nog in onderzoek. Hoe dan ook, bedankt voor je inbreng. Het is voor ons zeer belangrijk om de wensen scherp te krijgen.
Reputatie 5

Als T-mobile nu eerst RTL gemist en Netflix op de STB gooien. Hiervoor hoeft immers niet geheimzinnig over gedaan te worden, omdat de rest van Nederland hier al aan gewend is.


Ik denk dat T-Mobile er beter aan doet door in de nabije toekomst een moderner TV platform neer te zetten waarmee met de decoder uitzendinggemist, replay tv (programma vanaf de start kijken) en opname in de cloud (handig voor de langzamere DSL lijnen) te introduceren.

Als je zoveel waarde hecht aan een Netflix, Videoland, Youtube etc. app. Kun je ook voor 5 a 6 tientjes een Android TV speler kopen.

Reageer