Beantwoord

mediabox werkt niet


  • is een Master Poster
  • 12 reacties

Sinds een aantal dagen werkt de Mediabox niet meer en heb ik onstabiele wifi.

Ik heb er verscheidene malen de stroom van de modem en van de Mediabox afgehaald (geglipt). Dit alles geen resultaat.

Ik heb met de klantenservice gebeld en die kon het probleem ook niet oplossen 

Via hun een afspraak gemaakt met een monteur, maar de monteur belde dat hij niet kwam. In een paar stappen heeft hij telefonisch geprobeerd om het op te lossen, dat heeft als resultaat dat de wifi het wel weer doet maar de Mediabox niet, dus TV kijken lukt niet. 

Een ander probleem is dat ik ook een extra wifi punt op zolder heb, die heb ik nu uit het stopcontact gehaald maar als ik deze er weer in doe knalt de wifi er weer uit.

Ik zou op prijs stellen als dit op korte termijn opgelost kan worden en dat er dus wel een monteur komt.

 

 

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 22 March 2020, 10:35

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @dviss, jouw pakket wordt vandaag tussen 16:10 en 18:10 bezorgd! Als het goed is heb je de Track & Trace inmiddels ontvangen.

Veel plezier met de vervangende box en met normaal TV kijken straks en alvast een prachtig weekend toegewenst! 

Hoi @Jason, dank je voor de snelle (re)actie.

Krijg ik nog bericht als de box onderweg is?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @dviss, wij werken op de Community met een doorlooptijd van 24 tot 48 uur, dat is niet bedoeld om frustratie op te wekken, maar een realistische tijdlijn gebaseerd op het aantal topics dat verwerkt wordt binnen die tijd. Sorry dat ik niet vlugger gereageerd heb!

Ik stuur je meteen een vervangende TV Box toe want mijns inziens is dat inderdaad waar het euvel ligt en niet in de verbinding als zodanig. De vervangende box zal normaliter binnen vier tot maximaal zeven werkdagen bezorgd worden. Ik hoop oprecht dat dit dé oplossing is!

En toen was het stil.…

Ik zou toch graag een oplossing willen. Uiteindelijk ben ik een betalende klant en ik betaal nu voor iets wat niet goed werkt. 

En alleen afgescheept worden met een diagnostische analyse waarop ik dan 2 weken moet wachten is natuurlijk ook geen oplossing.

Stuur me anders gewoon een vervangende tv box. Kan ik gelijk kijken of het daaraan ligt.

Hoi @Jason ,

Ik heb bij de klantenservice nooit aangegeven dat ik helemaal geen verbinding heb, alleen dat de tv/Mediabox niet werkt. 

MAC-adres B8D526DE2E10

S/N S190Y30053025

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @dviss, top dat je het meldt op de Community, ik zie dat mijn collega van de Klantenservice al een ticket heeft gelogd naar de techneuten. Hierin wordt gemeld dat je helemaal geen verbinding kunt maken, maar dat strookt niet met wat je hierboven aangeeft. Net als Ginny kan ik het modem ook niet uitlezen, zou je het MAC-adres en serienummer van het Zyxel modem hier kunnen plaatsen? Dan controleer ik of er sprake is van een eventuele kruising. 

Het serienummer kun je achterop het modem vinden (op een klein kaartje dat in de gleuf achterop zit):

Het MAC-adres zit dan weer achter het kaartje verborgen (til het kaartje uit de gleuf):

 

Hoi Ginny, het modem staat gewoon aan en voor zover ik weet zijn daar ook geen problemen mee. Ik heb namelijk wel gewoon internetverbinding.

Reputatie 6

Hoi @dviss, ik wil graag kijken wat ik voor je kan doen. Ik wil graag een frisse blik over jouw situatie laten glijden, maar ik kan geen verbinding maken met ons modem. Heb je deze op het moment wel aangesloten? Er is verbinding, maar het modem wordt niet bereikt. 

En nu heb ik dit probleem weer. Al van alles geprobeerd. Power flip, uit en aanzetten. Utp kabel rechtstreeks vanuit de meterkast verbonden met de TV box. Andere kabel muur aansluiting geprobeerd. HDMI kabel gewisseld.

Niks helpt. Klantenservice gebeld, kan ik 2 weken op een diagnostische analyse wachten.... Tot die tijd kan ik dus geen TV kijken. 

Iemand andere oplossingen, behalve overstappen.

 

 

Reputatie 7
Badge +2

Ok, mooi dat we dit hebben kunnen uitsluiten. De muurdoos en bekabeling in huis staat los van de providers, dat is voor de klant zelf. Misschien kan je een noodoplossing maken met de losse kabel. Later kan er dan iemand met wat ict ervaring naar kijken.

Je hebt gelijk. De Tv box doet het dan wel.

Maar hoe krijg ik dit opgelost, zodat ik weer tv kan kijken. Moet er iemand van het glasvezel bedrijf komen?

Reputatie 7
Badge +2

Verbind de tv box met een losse utp kabel rechtstreeks aan 1 van de gele poorten op het modem. Waarschijnlijk heb je een verbindingsprobleem via de muurdoos. Het heeft misschien eerder wel gewerkt maar er hoeft maar 1 adertje geen contact te maken en je krijgt geen verbinding.

Zie hierboven wat foto's.

Ik heb inderdaad glasvezel. TV box bij de tv de utp kabel komt vanuit de muur.

Reputatie 7
Badge +2

Kan je een foto plaatsen hoe eea is aangesloten? Heb je dsl of glasvezel?

De tv box staat normaal bij de tv. Loopt je utp kabel door de muur naar de woonkamer oid?

Hoi Marcel,

Die bedoel ik inderdaad.

 Ik heb een Zyxel T50 modem. Deze zit in de meterkast en is via de gele (dsl) kabel verbonden met de box.

Wat ik te zien krijg is een melding dat de kabels niet goed zitten. Iets met poort 3 en 4.

Tevens knippert het stand by lampje van de box continue.

Groet, Dennis

 

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Dviss,

Met mediabox bedoel je de T-mobile tv box? Welk type modem heb je en hoe is deze verbonden met de tv box? Wat krijg je te zien op het scherm?

Voor de wifi zou ik de repeater eruit laten, daar kan later nog wel naar gekeken worden. Als de wifi van het modem maar redelijk werkt lijkt mij.

Mvg. Marcel

 

 

Reageer