Meer als een maand geen werkend tv

  • 6 August 2019
  • 4 reacties
  • 284 Bekeken

Meer als een maand geen fatsoendelijk werkend tv vanaf ik lid ben (24-6-2019). De klacht is: als er van zender geschakeld wordt dan is er 5 seconden beeld en erna komt een foutmelding met probeer het later nog eens. Zodra er weer van zender wordt overgeschakeld dan is er weer 5 sec beeld en komt alweer foutmelding. Als tvbox opnieuw gestart wordt gebeurd het zelfde en als modem opnieuw gestart wordt dan werkt de tvbox weer een tijdje. Eerst duurden het twee weken voordat er een monteur kon langs komen nadat ik paar keer contact had gehad met klantenservice (25, 26, 27 juni en 1 en 2 juli) en nog een keer dat bedrijf waarvan de monteurs zijn of het niet eerder kon. Monteur is gekomen op 10 juli en die had alleen een oud modem bij zich en een niet werkend tv box zonder opname functie waarop ingelogd moest worden maar er maar een tvbox per adres ingelogd kon worden. Tevens werd verteld dat het binnen 5 werkdagen wordt opgelost maar dat de monteur de oplossing nu niet wist en de klacht naar backoffice zou sturen. Na 12 werkdagen nog maar eens klantenservice gebeld en werd gezegd dat probleem boven op de stapel lag en dat het 12 werkdagen kon duren voordat probleem opgepakt wordt. 30 Juli nog eens gebeld en is er verteld geworden dat ze het probleem gevonden hebben en dat er een nieuwe tv box is opgestuurd op 29 juli. Op 2 augustus nog eens gebeld en werd verteld dat er een verzendopdracht is voor nieuwe tv box maar dat de box nog niet verzonden is omdat die niet in voorraad is bij leverancier en dat hij niet kon zeggen hoe lang het gaat duren. Mijn vraag is of er iemand bij T-Mobile werkt die dat wel weet?

This topic has been closed for comments

4 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Beste RonaldSI89,

Is de tv-box rechtstreeks op het modem aangesloten, en is er geen andere router of versterker op het modem aangesloten? Als de tv-box b.v. via een andere router is aangesloten en een ip adres uit een andere range krijgt, crashed de tv box.

Mvg. Marcel
Beste RonaldSI89,

Is de tv-box rechtstreeks op het modem aangesloten, en is er geen andere router of versterker op het modem aangesloten? Als de tv-box b.v. via een andere router is aangesloten en een ip adres uit een andere range krijgt, crashed de tv box.

Mvg. Marcel

De TV box is rechtstreeks op de modem aangesloten. Heb wel andere apparaten via utp kabel aangesloten maar dat moet kunnen. Heb wel geprobeerd om zonder andere kabels tv te kijken maar probleem is dan hetzelfde. Met KPN ging het wel vlekkeloos op deze manier.
Heb je tussen de router en de TV box een switch zitten of zit de TV box direct vanaf de router aangesloten en de andere op een aparte Lan poort.

Dit is wel een wezenlijk verschil met KPN, of het bij T-Mobile ook werkt is afhankelijk van het modem wat je hebt, de Zyxel zou het wel kunnen werken als je volgens mij IGMP snooping niet gebruikt zoals bij KPN juist weer wel moet. (dit dacht ik ergens gelezen te hebben, maar of het echt klopt bij T-Mobile weet ik niet zeker, heb zelf nog de Huawei set-up, gelukkig)🤔
De TV box is rechtstreeks aangesloten zonder switch er tussen. Switch zit op aparte poort. Het modem is van Zyxel.