Beantwoord

melding er heeft zich een fout voorgedaan bij het afspelen

  • 24 April 2021
  • 6 reacties
  • 190 Bekeken

Reputatie 1

Al enkele weken zien we bij het tv kijken dat zeer vaak het beeld vastloopt en dan na 5 sec weer verder gaat. Ontzettend irritant, want dit werkt niet mee aan een positieve tv ervaring. Zo nu en dan zien we een melding in beeld komen "Error: Er heeft zich een fout voorgedaan bij het afspelen"

De melding maak ik vanuit postcode 2951XM.

Alles herstarten is niet de oplossing.

Graag hoor ik van jullie of dit probleem al bekend is in dit postcodegebied en of er een oplosding is.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 27 April 2021, 11:39

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @ronaldvanholten, graag los ik dit probleem voor je op, top dat je het meldt op de Community!

Je geeft aan dat alles herstarten het probleem niet oplost, toch wil ik graag nog een manier proberen met je: ik zie dat het modem al 43 dagen non-stop online is, dat impliceert dat de herstart zonder internetkabel nog niet volledig gedaan is. Uiteraard wil ik daarmee absoluut niet stellen dat jij niet alles geprobeerd hebt, maar meer dat er dan wellicht iets misgegaan is met het stroomloos houden van het modem. Zou je het eens op de volgende manier willen proberen, alsjeblieft?

Voer een reset uit zonder internetkabel: haal het modem en de TV box van de stroom. Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Om er zeker van te zijn dat we qua verbinding alles uitgesloten hebben, zal ik een reprovisie uitvoeren op het modem zodat alles opnieuw naar het modem gestuurd wordt.

Houd me op de hoogte van het resultaat. Mocht het niet werken, dan pakken we het op een andere manier op, net zolang totdat jij weer de optimale TV-ervaring hebt!

Reputatie 1

Ik heb de stappen doorlopen die je hebt aangegeven. Helaas had ik binnen 10 minuten al direct dezelfde problemen. Ik heb ook alle bekabeling nagelopen en deze zit correct aangesloten. Alles zit ook aangesloten met de kabels die jullie hebben meegeleverd.

Is het mogelijk dat jullie vanaf afstand de modem monitoren om te zien of er een hick-up zit in de verbinding? Kan er sprake zijn van interferentie?

Reputatie 7
Badge +8

Hi @ronaldvanholten , kan het kloppen dat er iets fout is gegaan bij het exact doorlopen van de stappen? Ik heb zojuist een lijnmeting uitgevoerd en de TV Box staat zo te zien 16 dagen onafgebroken aan de stroom. Ook heb ik direct de gehele verbinding gecontroleerd, maar dit ziet er gelukkig perfect uit zonder enige uitval. 

Zou je nog één keer de stappen van @Jason willen doorlopen? 

Reputatie 1

Ik heb alle stappen gevolgd zoals aangegeven. Dit zijn voor mij bekende stappen. Ik wil de stappen best nog een keer doorlopen vanavond. Naar welk adres voeren jullie de lijnmeting uit? Het gaat om een adres op postcode 2951xm.

Reputatie 7

Hoi @ronaldvanholten ,

Volgens mij is er een ander adres bij ons bekend. Wil je mij een privébericht sturen met de postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer (IBAN) van het abonnement waar het over gaat? Dan pak ik het vanaf onze kant op.

Ik heb hier ook last van ook met een ander tv kastje. Ik gebruik een draadloze verbindingsset. Als ik de kabel gebruik heb ik er geen last van kan het hier door komen?

Reageer