Beantwoord

Melding op TV: Ethernet is niet verbonden (APPS zoals Youtube werken niet)

  • 18 August 2020
  • 4 reacties
  • 2864 Bekeken

Reputatie 3

Wie heeft een goed advies?

Na de  stroomstoring in Den Haag van afgelopen maandag heeft mijn Sony TV wel internet verbinding (bekabeld) als ik de interne checks uitvoer maar apps als Youtube, Kijk en NLziet krijgen desondanks geen verbinding met als reden “Ethernet is niet verbonden”/

Hoe kan ik dit oplossen?

De TV-box werkt, na een kleine hick-up wel weer.

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 18 August 2020, 22:59

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @WJ4IoT 

Wat je als eerste kan proberen is de netwerkinstellingen resetten op de tv indien mogelijk en als je via WiFi verbindt heb je dan ook geen internet?

Hoe is dat bij andere apparaten hebben die wel gewoon internet?

Verder kan je mediaconverter even van het stroom halen of een fabrieksreset uitvoeren door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden ingedrukt houden met een paperclip bijvoorbeeld.

Reputatie 3

Hi Wagges, bedankt voor je reactie; mijn overige apparatuur werkt gewoon, TV staat ingesteld in DHCP (en geen proxy) en bij interne test is dus alles. ik zal de mediaconverter nogmaals een schop geven. Ben niet happig om mijn modem (Zyxel T-50) te resetten naar de fabrieksinstellingen,

Reputatie 3

@Wagges Probleem opgelost door de Sony TV terug te zetten naar fabrieksinstellingen!

(is het beste antwoord een soort automatisme? Is dus niet altijd de juiste oplossing te zijn; hierdoor kunnen andere gebruikers met hetzelfde probleem op het verkeerde been worden gezet)

Reputatie 7
Badge +15

@WJ4IoT 

Goed dat het is opgelost, netwerkinstellingen resetten is vaak ook genoeg op tv's waar dat op kan, een fabrieksreset zal hetzelfde resultaat geven maar daarnaast herstel je nog meer zaken.

Het klopt dat een directe antwoord er niet in staat maar het is wel een soort van richtlijn.

 

Reageer