Beantwoord

Na update TV box traag


naar de laatste update van jullie van Vodafone naar t-mobiel.
is de tv box regeert heel traag op de afstand bediening heb er al nieuwe batterij er in gedaan.
de box al een keer op nieuwe op gestart.
maar als werkt super traag.
graag een oplossing.

met vr,gr
icon

Beste antwoord door Sander 3 May 2017, 15:04

Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 2
Hoi jacobkamstra,

Bedankt voor je melding. Ik heb het probleem van de langzame tv box ter onderzoek doorgezet. We hopen binnenkort een oplossing te hebben.
Ik heb al meerdere keren op dit forum gekeken of er nog een update over dit probleem gemeld zou worden, maar helaas........ niets..........

Hier inderdaad ook exact hetzelfde probleem. In de oude situatie reageerde de afstandsbediening 99 van de 100 keer in allerlei situaties probleemloos. Na de nieuwe update van Vodafone naar T-Mobile reageert hij (ja, met nieuwe verse batterijen!) alleen als ik hem helemaal schuin draai en kantel. Dan is de kans 1 op 5 hooguit dat hij reageert............

Ik ben hier niet blij mee! Het werkte goed, en nu dus amper nog. Alleen door een SOFTWAREupdate...... Dit mag toch niet mogen??????
Ik zal me hier ook maar eens melden, mijn settopbox reageert ook zo traag als een slak sinds 'ie is overgezet van Vodafone naar T-Mobile.

Tv-gids inladen, een ander kanaal kiezen, etc., er gaat gemiddeld 5 tot 10 seconde overheen voordat 'ie ook eens 'wakker wordt' en z'n werk doet.

(Dus jongens, uitrollen die update, en niet weer om 10 voor half 9 's avonds graag, zoals eind februari werd gedaan, dat was dus echt een No-Go. Updates zijn voor de nacht, ook al kost het 'maar' 2 minuten, dat zijn er 2 teveel als je middenin een programma zit.)
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb hier nog de oude simpele Amino 140 staan, super snel het opvragen van de tv gids b.v. kost amper 1 seconde net als het wisselen van kanaal, ik lees wel eens dat er vaker problemen zijn met de entone boxen
Ook hier de box nog steeds niet vooruit te branden na de omstelling naar T-Mobile.
Als dit niet snel veranderd ga ik echt een andere provider zoeken, want dit is geen doen en duurt gewoon veeel te lang om op te lossen,
Hier vanmorgen T-Mobile Thuis voor het eerst aan de praat gekregen en het viel me ook meteen op dat het zappen en de reactiesnelheid echt zeer traag is (plaats ook niet voor niets meteen hier een reactie).
Hoop ook snel op een oplossing want dit is niet fijn!
De settopbox reageert bij mij na de update van vannacht beduidend sneller, twee á drie seconden voor de volledige gids is ingeladen, versus gemiddeld zeven seconden voor de update. Ik ga het weer even aankijken. 🙂
Ik heb ook het idee dat het zappen en zo wel wat sneller gaat, maar de afstandsbediening reageert met name bij het zappen (+en en -en door zenders) ontzettend beroerd. Vaak helemaal niet en alleen redelijk maar nog altijd moeizaam als ik hem helemaal schuin draai, en ter hoogte van mijn navel hoe. Ik moet zowat in een spagaat ervoor. In de Vodofone-tijd (de goede oude tijd inmiddels.....) kon ik probleemloos zappen. Het irriteert echt!

Dus T-Mobile: het is geen kwestie van de hardware die de oorzaak is maar nog altijd jullie brakke software"update" van Vodafone naar T-Mobile.
Bij mij was de pret helaas van korte duur, weer 6 - 7 seconden voor de gids is ingeladen, bij het zappen duurt het 5 - 6 seconden voor het beeld er is.
Yep hier ook kaassausje, bij nader gebruik blijkt het geen zier geholpen te hebben........ 😞
Bij mij thuis werkte het ook heel erg traag... Maar toen ik mijn opnames bijna allemaal had verwijderd, werkte het zappen weer een stuk sneller... Misschien wat opnameruimte vrijmaken?
Ik zit hier met zo'n klein Amino-kastje zonder opnamefunctie (ik ken mezelf: veel opnemen en nooit kijken....) 🙂
En ik heb op het moment twee opnames staan, één van afgelopen vrijdag en één van gisteren, zonder opnames is het 'probleem' precies hetzelfde 😉
Dan kunnen jullie mijn opmerking als niet verzonden beschouwen.. 😉 Bij mij in het hoge noorden hielp het wel..
Reputatie 6
Badge
Yep hier ook kaassausje, bij nader gebruik blijkt het geen zier geholpen te hebben........ :-(

Hoe krijg je dat dan voor elkaar 😃? Juist de Amino A140 was supersnel na de overgang naar T-Mobile ...zie: https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/info-tijd-voor-upgrade-278014/index2.html#post1378832
Reputatie 2
Hey All,

We hebben pas een update gedaan van de tv boxen. Hiermee zou de tv box sneller moeten reageren. Hebben jullie enig effect gemerkt?
@Gino

Voor even ja, maar het was al snel weer 'huilen met de pet op'. (Sneller dan ik hier heb gemeld in ieder geval.) Hij reageert nu misschien hooguit een seconde sneller dan voor de update. Dit hebben we toch best duidelijk verwoord ergens halverwege dit nog niet zo grote topic. 😉
Sluit me bij kaassausje aan. Tot de T-mobile update was het heerlijk en snel zappen op de Amino-box, zonder problemen vanaf een redelijk ver en breed bereik in de woonkamer, maar sinds de update kan ik met moeite in een soort spagaat (al aangegeven eerder dit topic) zappen. Wat een ellende, het is echt nu een worsteling om te zappen. Onbegrijpelijk! Ik ben nu serieus aan het kijken of ik kan overstappen naar (waar ik absoluut niet naar toe wil) KPN of Ziggo.

En vooral onbegrijpelijk dat dit niet verder door T-Mobile serieus wordt opgepakt!
Reputatie 7
Het onderzoek naar de traagheid loopt nog. Het is ook niet zo dat het bij iedere TV Box/klant speelt. Dat maakt het natuurlijk niet minder vervelend bij diegene waar het wel langzaam gaat. Wij nemen dit zeer serieus en hebben al enkele zaken geschrapt waardoor het iets sneller gaat. Voor nu helpt een stroomonderbrekening wel (tijdelijk) voor een snellere zapsnelheid.
Reputatie 3
Goedemorgen Sander,

ik zie dat je 27 dagen geleden hebt geschreven dat het odnerzoek naar de traagheid nog loopt.
Ik ben sinds 1 maand nu klant. Mijn Entone box was direct vanuit de doos al rete traag. Stroomonderbreking lost bij mij helemaal niets op.
Hoe lang verwachten jullie nog bezig te zijn met een onderzoek?
Als ik het forum door spit lees je overal dat het probleem is ontstaan toen de tmobile schil als vervanger van de Vodafone schil werd geïntroduceerd...

Komt hier nog een oplossing voor op korte termijn of....
Reputatie 7
Hoi,

We zijn met de leverancier van de TV Box aan het kijken naar een permanente oplossing. Op dit moment is nog niet duidelijk wanneer we deze oplossing aan kunnen bieden maar zoals Sander al aangaf nemen we dit zeer serieus en we ons uiterste best om het zo snel mogelijk te verhelpen. Mijn excuses voor de overlast! Ik zag overigens ook je andere post over teletext, hier komt Sander bij je op terug!
Reputatie 1
Ik hoop dat het snel wordt opgelost nu. Zappen is niet te doen, een hele tijd geleden Film1 al stopgezet want er viel geen film te kijken en heel veel verder komen wij niet zo.

Ik betaal voor een dienst die goed hoort te werken, niet dat je 2 tot 3 seconden moet wachten voordat je naar het volgende kanaal kan zappen. Mag complex wezen maar deze traagheid had aan het licht kunnen komen als de firmware goed was getest. Nu is het net of er pas naar een oplossing wordt gekeken nu er een klachtenregen ontstaat.

Vlak nadat de gewraakte firmware Vodafone-> T-Mobile uitrolde heb ik contact gehad met de klantenservice welke al aangaf dat zij dit al in onderzoek hadden. Kom op, dit duurt al maanden.

Voor mij is het nu wel laat want de laatste tijd met alle dienstonderbrekingen op mijn adres heb ik er wel genoeg van. TV is amper werkbaar, een filmdienst kan ik niet aanzetten omdat het streamen blokkerig is en het geluid vervormd. En het internet is instabiel.

Welke reden heb ik nog om als klant te blijven dan? Toen het nog Vodafone was, was ik uiterst tevreden want ik had gewoon geen problemen.

Ik ga dan liever weer naar KPN terug, ik ben daar weggegaan omdat de prijs bij Vodafone lager was. Betekent ook dat ik dan mijn mobiele abonnement meeneem want daar krijg ik wel extra's. T-Mobile geeft alleen aan dat er een voordeel zit aan te komen, wanneer weet niemand want dat wordt al vanaf de overname geroepen.

Na zoveel maanden wachten en een steeds slechter wordende dienst blijf ik niet hangen, kies dan wel voor een provider waar alles beter op orde is.
Reputatie 3
Hoi,

We zijn met de leverancier van de TV Box aan het kijken naar een permanente oplossing. Op dit moment is nog niet duidelijk wanneer we deze oplossing aan kunnen bieden maar zoals Sander al aangaf nemen we dit zeer serieus en we ons uiterste best om het zo snel mogelijk te verhelpen. Mijn excuses voor de overlast! Ik zag overigens ook je andere post over teletext, hier komt Sander bij je op terug!


Dag, mooi dat jullie na maanden nu pas met de leverancier kijken naar een permanente oplossing.
Hier krijg je toch een punthoofd van.

Ik ben sinds mei klant maar de problemen stapelen zich nu al op.

Ik haal hier nu 10mb waar 70 mogelijk is en mijn abo is voor 20.

De tv is vertraagd vanaf het begin en issues met teletekst gebeurt geen klap mee.

Als ik bel naar de klantenservice krijg je telkens iemand aan de lijn die het verschil tussen mbit en mbyte niet eens kent....en maar weer doorschuiven naar een zogeheten backoffice die mij 1 maand geleden ook al binnen 5 dagen zou bellen..niet dus.

Kom op mobile!! Kom eens in actie!
Reputatie 7
@DeGebruiker, dat is niet fijn om te lezen allemaal. Wel wil ik graag een paar punten met je bespreken. Ten tijde van Vodafone was de zapsnelheid ook zo'n 2 à 3 seconden. Het verbaast mij dat dit voor februari anders was. Sinds de overname horen we dit signaal echter vaker en hebben daarom hier een prioriteit van gemaakt. Dit gaat voornamelijk voor de gevallen waar de zapsnelheid boven de 3 seconden uitkomt.

De combi extra's die je had bij Vodafone, die zou je nog steeds moeten hebben. Alleen de extra's met T-Mobile die moeten nog komen, maar als je altijd al bij T-Mobile zat, dan is je aanbod niet minder geworden. Of zie ik iets over het hoofd?

Wat betreft de instabiele verbinding voor internet en TV, dat is natuurlijk onacceptabel. Blokbeeld is geen optie bij T-Mobile. Dan is er iets aan de hand en dat willen we graag oplossen. Er zit geen apparatuur tussen het modem en de TV Box, toch? Ook een instabiele internetverbinding, dat dienen we te onderzoeken. Of gaat het over wifi? Dan staan hier vele tips. Bekabeld? Dan is er contact met de klantenservice nodig. Je kunt ons bellen, e-mailen of een privébericht met je postcode en huisnummer naar mij sturen.
Reputatie 1
@DeGebruiker, dat is niet fijn om te lezen allemaal. Wel wil ik graag een paar punten met je bespreken. Ten tijde van Vodafone was de zapsnelheid ook zo'n 2 à 3 seconden. Het verbaast mij dat dit voor februari anders was. Sinds de overname horen we dit signaal echter vaker en hebben daarom hier een prioriteit van gemaakt. Dit gaat voornamelijk voor de gevallen waar de zapsnelheid boven de 3 seconden uitkomt. Zapsnelheid is lager geworden, wat hierbij extra opvalt is wanneer je in de EPG per zender wil doorscrollen, dat dit aanmerkelijk meer tijd in beslag neemt en er zeer veel 'lag' in de interface zit. Dat was voorheen ook aanwezig alleen is het nog trager geworden. TV-kijken is daardoor een stuk minder prettig geworden.


De combi extra's die je had bij Vodafone, die zou je nog steeds moeten hebben. Alleen de extra's met T-Mobile die moeten nog komen, maar als je altijd al bij T-Mobile zat, dan is je aanbod niet minder geworden. Of zie ik iets over het hoofd?
Dat zie je inderdaad goed, misschien had ik het er niet bij moeten halen (het voegt niet zoveel toe namelijk).


Wat betreft de instabiele verbinding voor internet en TV, dat is natuurlijk onacceptabel. Blokbeeld is geen optie bij T-Mobile. Dar is er iets aan de hand en dat willen we graag oplossen. Er zit geen apparatuur tussen het modem en de TV Box, toch? Ook een instabiele internetverbinding, dat dienen we te onderzoeken. Of gaat het over wifi? Dan staan hier vele tips. Bekabeld? Dan is er contact met de klantenservice nodig. Je kunt ons bellen, e-mailen of een privébericht met je postcode en huisnummer naar mij sturen.
Tussen het modem en de TV's zit inderdaad geen netwerkapparatuur. Met het normale TV kijken was er geen probleem. Het blokbeeld en het slechte geluid was alleen bij films on demand (dat kan ik dus niet meer testen want het zit niet meer op het abonnement om die reden.

Op de mobiele apparaten heb ik het meeste bedraad (op de telefoons en tablets na) en om uit te sluiten dat het aan mijn switches ligt heb ik de PC en laptop op beide vrije LAN-poorten aangesloten, gedurende de momenten dat de snelheid traag was en de latency hoog vertoonden beide LAN-poorten hetzelfde beeld. Laptop en PC ook afgewisseld om uit te sluiten dat het in één van beide apparaten zit.

Op het moment van die traagheid was de attaineble bitrate rond de 80Mb/s wat totaal niet strookte met de snelheid die ik haalde, de snelheid van PC naar Laptop lag op 100Mb/s waarmee ik kon uitsluiten dat het iets met het netwerkdeel van het modem te maken had.

Met de disconnects die ik tegenwoordig ervaar geldt dit voor alle diensten, Alles op het netwerk functioneert maar de diensten zoals internet + TV werken niet omdat de lijn naar de buitenwereld is verbroken. Na een tijdje komt de verbinding weer op en is er niets aan de hand tot aan de volgende disconnect.

Wat heeft de helpdesk gedaan? Eerder dit jaar de firmware bijgewerkt, meermaals gecontroleerd of er geen kruising in de lijn zit en afgelopen week een fabrieksreset op het modem uitgevoerd.

Wat heb ik zelf gedaan? Eerder dit jaar UTP-kabels vervangen van zowel de decoders als de PC om uit te sluiten dat het aan de bekabeling ligt.

Op het moment heb ik de afspraak dat ik contact opneem met de klantenservice zodra het zich weer voordoet, dank je wel voor het aanbod dat ik een PB kan sturen. :)

Voor mij is het meer de optelsom van alle kwalen waardoor ik toch wel met het idee van overstappen speel want een stabiele dienst is belangrijk vandaag de dag (zeker wanneer je TV kijkt en streamt met de verbinding, een disconnect legt alles lam (Ook de minecraftserver waar meerdere spelers op dat moment niets meer kunnen).

Reageer