Beantwoord

Netflix foutmelding op philips smarttv

  • 31 July 2019
  • 48 reacties
  • 14097 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Sinds 2 weken kan ik ineens niet/nauwelijks meer in de netflix app op mijn philips smarttv. Het heeft altijd gewoon gefunctioneerd. Als ik nu netflix start kom ik soms in het scherm, maar laad hij de series en films niet in(dus geen plaatjes, kan nergens op klikken) en anders krijg ik de foutmelding Netflix Error Code NW-2-5 en blijft hij proberen opnieuw te starten. Inmiddels geeft hij ook de foutcodes: Netflix-fout tvq-st-103, tvq-st-142 en tvq-st-145. Een leuk rijtje, maar word hier natuurlijk niet blij van. Tv is opnieuw geïnstalleerd, netflixapp is opnieuw geïnstalleerd, inmiddels contact gehad met netflix klantenservice en alle stappen doorlopen zij verwezen me door naar T-mobile-thuis omdat het een serverprobleem moet zijn, dus ook contact gehad met T-mobile thuis, zij hebben de router nagekeken en er is niets mis en weten het ook niet..... Wat nu te doen? Wie heeft deze foutmelding ook en weet wat te doen???
icon

Beste antwoord door Brian 21 February 2020, 09:41

Bekijk origineel

48 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Bemmel123, top dat je het weer aankaart, we hebben nu inderdaad de mogelijkheid om het Draytek modem om te ruilen voor een Zyxel T-50. Hiermee zal dit probleem niet langer opspelen en kun je ongestoord genieten van Netflix op de Philips televisie.

Ik stuur het modem jouw kant op, inclusief de bijbehorende Media Converter. De nieuwe apparatuur dient wel door Guidion geïnstalleerd te worden, daarom stuur ik meteen een afspraaktool mee per sms en e-mail zodat je een afspraak met hen kunt inplannen zodra je de Zyxel en converter ontvangen hebt. Binnen enkele dagen ontvang je ook nog een track&trace-code zodra het pakketje bij PostNL aangeboden wordt. Zo kun je de bezorgstatus te allen tijde in de gaten blijven houden.

De Draytek mag je afleveren bij een milieustraat, bij het grofvuil deponeren of op een andere wijze wegdoen. Dit modem hoeven we niet langer geretourneerd te hebben! 

@Falastine Waarschijnlijk maak jij gebruik van een Draytek modem, kan dat kloppen? Zo ja: deze ruil ik graag om voor een Zyxel + Media Converter. Dan heb je dit probleem niet meer en kun je weer genieten van Netflix zoals voorheen. Sorry dat de problemen bij dat verouderde modem aanhouden, daar is jammer genoeg geen directe fix voor, maar gelukkig wel een workaround!

Beste Jason,

 

Ik heb een hele poos terug ook een melding gedaan op dit topic (Bemmel123) en wij gebruiken sindsdien de 8.8.8.8. dns oplossing. Helaas werkt dit nog steeds vaak heel slecht. Ik lees nu dat jullie de Draytek modem om kunnen ruilen voor een zyxel. Hoe kom ik hiervoor in aanmerking want na 3 jaar zou het mooi zijn als Netlfix eindelijk zonder storing werkt.

 

alvast dank!

Reputatie 7
Badge +16

@Falastine Waarschijnlijk maak jij gebruik van een Draytek modem, kan dat kloppen? Zo ja: deze ruil ik graag om voor een Zyxel + Media Converter. Dan heb je dit probleem niet meer en kun je weer genieten van Netflix zoals voorheen. Sorry dat de problemen bij dat verouderde modem aanhouden, daar is jammer genoeg geen directe fix voor, maar gelukkig wel een workaround!

Er is letterlijk nog steeds niets opgelost. Mede hierdoor aan het kijken naar een andere internetprovider. Eerst 1000/1000 aanbieden daarna maximaal 100/100 leveren toen netflix problemen en nu maar 2 jaar nog steeds niet opgelost. Schandalig. 

Reputatie 7

Hi allen, we zijn nog steeds in contact met een engineer van Netflix maar omdat het om een klein aantal meldingen gaat met wat lijkt een specifieke oorzaak adviseert Netflix ons om jullie ook rechtstreeks met Netflix support zelf contact op te laten nemen. Het is niet de bedoeling om jullie van het kastje naar de muur te sturen en we zijn nog steeds met Netflix in contact maar ik durf niet met zekerheid te zeggen of we via deze weg een oplossing gaan vinden. Meld dit issue dus zeker ook rechtstreeks bij Netflix support zoals Netflix adviseert. Zodra wij wat aan onze kant horen deel ik dit uiteraard direct hier!

Dankzij de tips hier werkt Netflix weer op mijn smart tv en op mijn Nvdia Shield TV.

Oorzaak Android tv  ( laatste versie) en nieuwste versie Netflix app.

Oplossing: bij Android tv instelling DNS server op 8.8.8.8 zetten. Waarschijnlijk moet je omschakelen van dynamisch naar een statisch IP-adres.

 

Reputatie 7

Hi @gerie76 Zou je mij misschien via een privébericht je klantnummer en/of adres door willen sturen? Dan kunnen we kijken wat her verschil is tussen je nieuwe en oude adres, dit geeft mogelijk een indicatie van waar het probleem zit. Ik hoor het graag!

Reputatie 7

Goed om te horen @gerie76! Ik heb de inlogs die ik heb ontvangen vorige week doorgezet naar Netflix. Verzoek vanuit hun kant is om af en toe even te proberen om in te loggen zodat ze recente informatie hebben @EduardA @klaas111 @rolo65 @OLED.

Hi allen, we hebben inmiddels contact met Netflix en we zijn samen met hen een aantal zaken aan het aanlopen. Netflix heeft ons gevraagd om een aantal accountnamen zodat ze met ons mee kunnen kijken. Zouden jullie mij het e-mailadres (wachtwoord hoeft uiteraard niet) voor jullie Netflix account door kunnen sturen via een privébericht @gerie76 @EduardA @klaas111 @rolo65 @OLED?

@Brian het probleem is hier inmiddels verholpen! Een verhuizing en nieuw internetabonnement/modem bood de oplossing…… 

Reputatie 7

Hi allen, we hebben inmiddels contact met Netflix en we zijn samen met hen een aantal zaken aan het aanlopen. Netflix heeft ons gevraagd om een aantal accountnamen zodat ze met ons mee kunnen kijken. Zouden jullie mij het e-mailadres (wachtwoord hoeft uiteraard niet) voor jullie Netflix account door kunnen sturen via een privébericht @gerie76 @EduardA @klaas111 @rolo65 @OLED?

Hi @Jason

Ja dit werkt. Philips TV setting zetten naar fixed-IP en DNS naar 8.8.8.8 of 8.8.4.4 of zelfs adguard DNS service 176.103.130.130 lost het probleem op. Maarja lijkt me handig dat T-Mobile dit fixed gezien het feit dat Netflix wel redelijk is ingeburgerd in Nederland. 

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @OLED,

 

Welkom op de Community, goed dat je jouw vraag hier stelt! :smile: Heb je al gekeken naar de oplossing van Masterted in: Netflix fout 2-5? Overigens ben ik het volledig met je eens dat dit opgelost moet worden! 

Beste T-mobile, 

Precies hetzelfde probleem hier met de Draytek Vigor glasvezel modem in combinatie met een splinternieuwe Philips OLED TV. 

Hoop dat dit spoedig wordt opgelost want dit is echt schandalig. Half Nederland zit op Netflix met uitzondering van T-Mobile. 

Overigens die oude Draytek modems mogen sowieso wel eens ge-upgrade worden. 

Reputatie 1

Er zijn meer topics over dit onderwerp.

https://community.t-mobile.nl/topic/show?tid=317793&fid=492

De oplossing daar van Masterted werkt voor onze Philips tv. Al is het wel een gepeuter om 8.8.8.8 voor de DNS in te voeren.

We hebben zelf ook een dns2 code op de tv ingevoerd. 

Reputatie 6

@klaas111 Als DNS het probleem is kun je die ook op de tv zelf instellen.

 

Kun je op de draytek maar 1 DNS server invoeren?

Tmobile stuurt maar een keer een monteur. Ze geven aan nadat ik had gebeld, geen monteur meer te sturen. Men laat je dus in de kou staan. 

Inmiddels een vriend langs gehad en deze heeft het vooralsnog weer opgelost. Ik weet er niet zo veel van, maar wat ik wel weet dat het aan een instelling ligt. Ik meen dat je dns 2 zelf moet instellen. Drayteck modem geeft deze niet.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @bvandep212,

 

Goed dat je het in dit topic aangeeft! Zodra we een reactie hebben vanuit de techneuten, plaatsen we het hier. 

Reputatie 1

Ik benieuwd wat de uitkomst is van deze thread, wij kampen namelijk met exact hetzelfde probleem.

Verwijder ik in de app alle updates(android tv os) dan gaat het even goed, totdat de app weer geüpdate word.

 

Zeer vervelend is het wel!!

Reputatie 7

Hi @EduardA, dank voor de tips en de duidelijke omschrijving! Ik heb het doorgespeeld aan de collega's van de technische dienst om te kijken wat wij hier in kunnen betekenen. 

Reputatie 2

@Jason je hebt @Netfixxer zijn reactie niet goed begrepen.

Voor diegene die geïnteresseerd zijn in waarom dit gebeurt en wat je eventueel kan doen om dit op te lossen. Blijkbaar laat Netflix hun servers voor hun Android TV versie van hun applicatie op een andere manier verbinding maken dan voorheen. Dit doen ze door MTU Path Discovery te gebruiken (vermoedelijk om efficiënter hogere bitrate videobestanden te streamen, het zou me ook niet verbazen als niet 4k account hier geen last van hebben). De Vigor modem/router van T-Mobile is ingesteld op Auto MTU en geeft aan een MTU size van 1500 aan te kunnen. Dit klopt niet in de praktijk (bij mijn eigen meting kwam ik niet verder dan 1480). Dit is dan ook een bug in de Vigor, maar goed zover ik weet krijgt deze versie ook geen ondersteuning meer van de fabrikant.

Met dat gezegd, dit kan op meerdere manieren opgelost worden:

-Netflix zou hun netwerk stack kunnen aanpassen om rekening te houden met modems die een verkeerde MTU doorgeven (geef dit op korte termijn een lage kans);

-T-Mobile zou een update kunnen pushen om de MTU vast op 1400 (oid) te zetten. Dit zou vermoedelijk op korte termijn kunnen maar ik heb geen idee in hoeverre T-Mobile een recalcitrante klant wilt geloven;

-T-Mobile zou de Vigor routers op verzoek kunnen vervangen voor de Huawei, waarschijnlijk hebben die er geen last van (wel begrepen van bovenstaande reacties dat bij T-Mobile hier geen animo voor is);

-Als klant (dit heb ik gedaan) kan je de Vigor vervangen met je eigen modem (mits die vlan's ondersteunt), het enige wat je nodig hebt is een converter die je glasvezel omzet naar RJ45/Ethernet (bijvoorbeeld een TP-Link MC220L).

 

@Tony Vito Ik vermoed dat de factory reset gewoon de Netflix app terugzet naar een oudere versie. Heb je er inmiddels weer last van?

Hoi @EduardA Goed dat je zo scherp bent; ik heb inmiddels zo’n 3 uur geleden in een ander topic van Netfixxer zelf ongeveer samengevat wat je hierboven zegt: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/netflix-fout-nw-2-5-317793. Thanks voor het meedenken, wordt superhard gewaardeerd! :smile:

@Jason 

Ik zie het, had deze reactie van je nog niet gezien. Ik had het ook voor me vakantie al geconstateerd (voor kerst: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/nw-2-5-foutmelding-netflix-op-nvidia-shield-317133) maar ik dacht laat me nog even een reactie hier achterlaten omdat mijn eigen topic gesloten was. Je kan tevens dit zelf bevestigen door van buiten je netwerk een verbinding naar je netwerk te maken en af te luisteren met fiddler oid (tcpdump zou ook kunnen). Vervolgens kan je in de IP-Header zien wat de Vigor doet.

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +16

@Jason je hebt @Netfixxer zijn reactie niet goed begrepen.

Voor diegene die geïnteresseerd zijn in waarom dit gebeurt en wat je eventueel kan doen om dit op te lossen. Blijkbaar laat Netflix hun servers voor hun Android TV versie van hun applicatie op een andere manier verbinding maken dan voorheen. Dit doen ze door MTU Path Discovery te gebruiken (vermoedelijk om efficiënter hogere bitrate videobestanden te streamen, het zou me ook niet verbazen als niet 4k account hier geen last van hebben). De Vigor modem/router van T-Mobile is ingesteld op Auto MTU en geeft aan een MTU size van 1500 aan te kunnen. Dit klopt niet in de praktijk (bij mijn eigen meting kwam ik niet verder dan 1480). Dit is dan ook een bug in de Vigor, maar goed zover ik weet krijgt deze versie ook geen ondersteuning meer van de fabrikant.

Met dat gezegd, dit kan op meerdere manieren opgelost worden:

-Netflix zou hun netwerk stack kunnen aanpassen om rekening te houden met modems die een verkeerde MTU doorgeven (geef dit op korte termijn een lage kans);

-T-Mobile zou een update kunnen pushen om de MTU vast op 1400 (oid) te zetten. Dit zou vermoedelijk op korte termijn kunnen maar ik heb geen idee in hoeverre T-Mobile een recalcitrante klant wilt geloven;

-T-Mobile zou de Vigor routers op verzoek kunnen vervangen voor de Huawei, waarschijnlijk hebben die er geen last van (wel begrepen van bovenstaande reacties dat bij T-Mobile hier geen animo voor is);

-Als klant (dit heb ik gedaan) kan je de Vigor vervangen met je eigen modem (mits die vlan's ondersteunt), het enige wat je nodig hebt is een converter die je glasvezel omzet naar RJ45/Ethernet (bijvoorbeeld een TP-Link MC220L).

 

@Tony Vito Ik vermoed dat de factory reset gewoon de Netflix app terugzet naar een oudere versie. Heb je er inmiddels weer last van?

Hoi @EduardA Goed dat je zo scherp bent; ik heb inmiddels zo’n 3 uur geleden in een ander topic van Netfixxer zelf ongeveer samengevat wat je hierboven zegt: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/netflix-fout-nw-2-5-317793. Thanks voor het meedenken, wordt superhard gewaardeerd! :smile:

Reputatie 2

@Jason je hebt @Netfixxer zijn reactie niet goed begrepen.

Voor diegene die geïnteresseerd zijn in waarom dit gebeurt en wat je eventueel kan doen om dit op te lossen. Blijkbaar laat Netflix hun servers voor hun Android TV versie van hun applicatie op een andere manier verbinding maken dan voorheen. Dit doen ze door MTU Path Discovery te gebruiken (vermoedelijk om efficiënter hogere bitrate videobestanden te streamen, het zou me ook niet verbazen als niet 4k account hier geen last van hebben). De Vigor modem/router van T-Mobile is ingesteld op Auto MTU en geeft aan een MTU size van 1500 aan te kunnen. Dit klopt niet in de praktijk (bij mijn eigen meting kwam ik niet verder dan 1480). Dit is dan ook een bug in de Vigor, maar goed zover ik weet krijgt deze versie ook geen ondersteuning meer van de fabrikant.

Met dat gezegd, dit kan op meerdere manieren opgelost worden:

-Netflix zou hun netwerk stack kunnen aanpassen om rekening te houden met modems die een verkeerde MTU doorgeven (geef dit op korte termijn een lage kans);

-T-Mobile zou een update kunnen pushen om de MTU vast op 1400 (oid) te zetten. Dit zou vermoedelijk op korte termijn kunnen maar ik heb geen idee in hoeverre T-Mobile een recalcitrante klant wilt geloven;

-T-Mobile zou de Vigor routers op verzoek kunnen vervangen voor de Huawei, waarschijnlijk hebben die er geen last van (wel begrepen van bovenstaande reacties dat bij T-Mobile hier geen animo voor is);

-Als klant (dit heb ik gedaan) kan je de Vigor vervangen met je eigen modem (mits die vlan's ondersteunt), het enige wat je nodig hebt is een converter die je glasvezel omzet naar RJ45/Ethernet (bijvoorbeeld een TP-Link MC220L).

 

@Tony Vito Ik vermoed dat de factory reset gewoon de Netflix app terugzet naar een oudere versie. Heb je er inmiddels weer last van?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Netfixxer Goedemorgen, hopelijk heb je een prachtige jaarwisseling gehad! Het is natuurlijk niet fijn wanneer je pas via allerlei omwegen van Netflix kunt genieten. Het antwoord is al eerder gegeven, maar nog even ter verduidelijking: onze TV Boxen ondersteunen momenteel geen Netflix. Wanneer en of dit gaat wijzigen, weten we nu niet. Er is een topic met wat handige tips waarmee je toch relaxed naar Netflix kunt kijken: Netflix net mogelijk?

 

We zijn op de achtergrond bezig om samen met Netflix naar oplossingen te zoeken. Dit hangt ook deels samen met licenties en updates op onze Boxen. Tot die tijd kun je het best gebruik maken van bovenstaande tips. Sorry voor het ongemak!

Reputatie 2

Dag Ik heb het zelfde probleem,

  • Oplossing maak een hotspot met je mobiele telefoon, log je smart tv in op  je hotspot, login op Netfix as usual op je Smart TV, lekker Netflixxen
  • Bedenk wel dit gaat ten koste van je databundel
  •  
  • oplossing not done maar werkt wel
  • Zoek een Ziggo buur/gebruiker in de buurt en vraag om de Wi-Fi code, login as usual op je Smart TV, lekker Netflixxen,
  •  

Als je naar een van de helpdesken van T-Mobile of Netflix om hulp vraagt krijg je standaard een protocol voorgeschoteld dat je moet doorlopen val je daarbuiten is er geen hulp meer mogelijk, als zalf wordt er wellicht een monteur langs gestuurd, bedenk echter dat  de toegepaste techniek niet door iedereen is te begrijpen (zelfs voor Tech bedrijven zijn er onbegrijpelijke kanten aan hun product) maar dat weerhoudt hun niet het product te aan jouw te verkopen.

 

een structurele oplossing voor ons probleem van  die Tech bedrijven is wellicht niet te krijgen, ik heb zelf heb de hoop opgegeven dat die Tech bedrijven nog iets hierin kunnen betekenen. ik denk dat we een te kleine groep vertegenwoordigen die dit probleem hebben

Wat ook vervelend is te ervaren dat indien je smart tv via een hotspot met notabene met een Tmobile mobiel abonnement laat streamen de helpdesk van Tmobile dit niet kan beantwoorden waarom je mobiel kunt streamen maar ophet vaste net niet( 100MB glasvezel)

Voor mij is het duidelijk Het Tmobile vaste net is mogelijk niet toekomst vast en geschikt te noemen voor als er een upgrade van Netflix plaats vindt 

Reageer