Beste antwoord door Brian
Bekijk origineelNetflix foutmelding op philips smarttv
Hoi
Wat ook kan werken (krijg het net als tip mee van een techneut op de afdeling) is jouw TV een factory reset te geven. Met andere woorden: alles terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Hoe dit in zijn werking gaat is per Smart TV anders, maar doorgaans via het TV menu (systeemmenu). Voor het gemak kun je via de volgende link de handleiding bekijken: https://www.download.p4c.philips.com/files/6/65pus7502_12/65pus7502_12_dfu_eng.pdf. Heel veel succes!
Hi
dit heeft gewerkt! Hartelijk dank!
Ook ik heb zelfde probleem tussen T-mobile / Netflix en Philips.. Enige dat werkt is alle stekkers er uit halen, 5 minuten een borrel pakken en dan weer aansluiten. Primitief, maar wel lekker. Wacht op spoedige update T-mobile, m.i. ligt daar toch echt de bottleneck.
Ok, de tip van de techneut over de factor reset werkt nu ook bij onze TV, thanks!! 👌😅
Hi
Ja dit werkt. Philips TV setting zetten naar fixed-IP en DNS naar 8.8.8.8 of 8.8.4.4 of zelfs adguard DNS service 176.103.130.130 lost het probleem op. Maarja lijkt me handig dat T-Mobile dit fixed gezien het feit dat Netflix wel redelijk is ingeburgerd in Nederland.
Er zijn meer topics over dit onderwerp.
https://community.t-mobile.nl/topic/show?tid=317793&fid=492
De oplossing daar van Masterted werkt voor onze Philips tv. Al is het wel een gepeuter om 8.8.8.8 voor de DNS in te voeren.
Voor diegene die geïnteresseerd zijn in waarom dit gebeurt en wat je eventueel kan doen om dit op te lossen. Blijkbaar laat Netflix hun servers voor hun Android TV versie van hun applicatie op een andere manier verbinding maken dan voorheen. Dit doen ze door MTU Path Discovery te gebruiken (vermoedelijk om efficiënter hogere bitrate videobestanden te streamen, het zou me ook niet verbazen als niet 4k account hier geen last van hebben). De Vigor modem/router van T-Mobile is ingesteld op Auto MTU en geeft aan een MTU size van 1500 aan te kunnen. Dit klopt niet in de praktijk (bij mijn eigen meting kwam ik niet verder dan 1480). Dit is dan ook een bug in de Vigor, maar goed zover ik weet krijgt deze versie ook geen ondersteuning meer van de fabrikant.
Met dat gezegd, dit kan op meerdere manieren opgelost worden:
-Netflix zou hun netwerk stack kunnen aanpassen om rekening te houden met modems die een verkeerde MTU doorgeven (geef dit op korte termijn een lage kans);
-T-Mobile zou een update kunnen pushen om de MTU vast op 1400 (oid) te zetten. Dit zou vermoedelijk op korte termijn kunnen maar ik heb geen idee in hoeverre T-Mobile een recalcitrante klant wilt geloven;
-T-Mobile zou de Vigor routers op verzoek kunnen vervangen voor de Huawei, waarschijnlijk hebben die er geen last van (wel begrepen van bovenstaande reacties dat bij T-Mobile hier geen animo voor is);
-Als klant (dit heb ik gedaan) kan je de Vigor vervangen met je eigen modem (mits die vlan's ondersteunt), het enige wat je nodig hebt is een converter die je glasvezel omzet naar RJ45/Ethernet (bijvoorbeeld een TP-Link MC220L).
Dankzij de tips hier werkt Netflix weer op mijn smart tv en op mijn Nvdia Shield TV.
Oorzaak Android tv ( laatste versie) en nieuwste versie Netflix app.
Oplossing: bij Android tv instelling DNS server op 8.8.8.8 zetten. Waarschijnlijk moet je omschakelen van dynamisch naar een statisch IP-adres.
Er is letterlijk nog steeds niets opgelost. Mede hierdoor aan het kijken naar een andere internetprovider. Eerst 1000/1000 aanbieden daarna maximaal 100/100 leveren toen netflix problemen en nu maar 2 jaar nog steeds niet opgelost. Schandalig.
Dag Ik heb het zelfde probleem,
- Oplossing maak een hotspot met je mobiele telefoon, log je smart tv in op je hotspot, login op Netfix as usual op je Smart TV, lekker Netflixxen
- Bedenk wel dit gaat ten koste van je databundel
- oplossing not done maar werkt wel
- Zoek een Ziggo buur/gebruiker in de buurt en vraag om de Wi-Fi code, login as usual op je Smart TV, lekker Netflixxen,
Als je naar een van de helpdesken van T-Mobile of Netflix om hulp vraagt krijg je standaard een protocol voorgeschoteld dat je moet doorlopen val je daarbuiten is er geen hulp meer mogelijk, als zalf wordt er wellicht een monteur langs gestuurd, bedenk echter dat de toegepaste techniek niet door iedereen is te begrijpen (zelfs voor Tech bedrijven zijn er onbegrijpelijke kanten aan hun product) maar dat weerhoudt hun niet het product te aan jouw te verkopen.
een structurele oplossing voor ons probleem van die Tech bedrijven is wellicht niet te krijgen, ik heb zelf heb de hoop opgegeven dat die Tech bedrijven nog iets hierin kunnen betekenen. ik denk dat we een te kleine groep vertegenwoordigen die dit probleem hebben
Wat ook vervelend is te ervaren dat indien je smart tv via een hotspot met notabene met een Tmobile mobiel abonnement laat streamen de helpdesk van Tmobile dit niet kan beantwoorden waarom je mobiel kunt streamen maar ophet vaste net niet( 100MB glasvezel)
Voor mij is het duidelijk Het Tmobile vaste net is mogelijk niet toekomst vast en geschikt te noemen voor als er een upgrade van Netflix plaats vindt
Ik ervaar ook precies de zelfde problemen. Ik heb eerst contact gehad met philips zelf. Deze hebben ervoor gezorgd dat ik de nieuwste sofware heb. De log files zeggen dan ook dat Netflix gewoon moet kunnen afspelen. Het gekke is dan ook dat Netflix wel speelt op een Ziggo netwerk. Ik stap liever niet over, maar als het niet anders kan is dat de enigste oplossing.
Vandaag dus weer geen Netflix.. Alle ellende is begonnen na installatie Disney+ Wij vermoeden nu een Micky Mouse bug.. Help!!!
Misschien hebben jullie hier wat aan?
Wat je ook eens kan proberen is om de stroom van het modem een 30 seconden eraf te halen.
Hey
Ik zou je graag verder willen helpen, maar jammer genoeg kunnen wij op afstand niet dergelijke aanpassingen in je modem doen. Mocht je er niet uitkomen dan kun je altijd als oplossing een Chromecast aanschaffen waarmee je in ieder geval probleemloos Netflix kunt kijken. Het is dan misschien wel een kleine investering waar je wél veel plezier aan hebt.
Hey
Ik zou je graag verder willen helpen, maar jammer genoeg kunnen wij op afstand niet dergelijke aanpassingen in je modem doen. Mocht je er niet uitkomen dan kun je altijd als oplossing een Chromecast aanschaffen waarmee je in ieder geval probleemloos Netflix kunt kijken. Het is dan misschien wel een kleine investering waar je wél veel plezier aan hebt.
Ik heb al een Nvidia Shield die casts kan accepteren, waarom zou ik nog iets erbij kopen? Dat is verspilling.
Kunnen jullie misschien toelichten hoe ik zelf die aanpassing kan doen in de router?
Tmobile stuurt maar een keer een monteur. Ze geven aan nadat ik had gebeld, geen monteur meer te sturen. Men laat je dus in de kou staan.
Inmiddels een vriend langs gehad en deze heeft het vooralsnog weer opgelost. Ik weet er niet zo veel van, maar wat ik wel weet dat het aan een instelling ligt. Ik meen dat je dns 2 zelf moet instellen. Drayteck modem geeft deze niet.
Kun je op de draytek maar 1 DNS server invoeren?
Hoi
Fijn dat er een monteur langskomt, ik zie inderdaad dat de afspraak staat ingepland. Ik ga ervan uit dat alles helemaal goed komt, weet in ieder geval dat we er alles aan gaan doen om dit voor je op te lossen. Laat je ons even weten hoe de afspraak met de monteur is gegaan? Als we in de tussentijd nog iets voor je kunnen doen dan hoor ik het graag!
Hi
Hi
Ik heb inmiddels hetzelfde probleem met een Nvidia Shield. Als ik daarbij een Netflix update verwijder dan werkt het weer (totdat de Playstore diezelfde update weer pushed). Wat je kan proberen (heb het zelf nog niet gedaan maar zal het vanavond proberen) is de MTU aanpassen naar 1400 in de router (als dat kan hopelijk).
We hebben zelf ook een dns2 code op de tv ingevoerd.
Hoi
We gaan samen naar een oplossingen zoeken! Heb je al geprobeerd om de meest recente software updates uit te voeren? Het is al eerder als tip meegegeven in dit topic, maar wat je ook kunt doen is jouw Smart TV zelf resetten door de volgende stappen uit te voeren:
-
Trek de stekker van de tv uit het stopcontact en wacht minstens een minuut.
-
Houd de aan-uitknop 5 seconden ingedrukt terwijl de stekker nog uit het stopcontact is om de tv te ontladen.
-
Als je geen toegang hebt tot de aan-uitknop, of als je tv er geen heeft, laat je de stekker van de tv minstens drie minuten uit het stopcontact.
-
-
Steek de stekker van je tv weer in het stopcontact.
-
Schakel de tv in.
-
Probeer Netflix opnieuw.
Probeer ook eens alle tips op: https://help.netflix.com/nl/node/100242. Het gaat je vast lukken!
Hi allen, we zijn nog steeds in contact met een engineer van Netflix maar omdat het om een klein aantal meldingen gaat met wat lijkt een specifieke oorzaak adviseert Netflix ons om jullie ook rechtstreeks met Netflix support zelf contact op te laten nemen. Het is niet de bedoeling om jullie van het kastje naar de muur te sturen en we zijn nog steeds met Netflix in contact maar ik durf niet met zekerheid te zeggen of we via deze weg een oplossing gaan vinden. Meld dit issue dus zeker ook rechtstreeks bij Netflix support zoals Netflix adviseert. Zodra wij wat aan onze kant horen deel ik dit uiteraard direct hier!
Hoi
Wat ook kan werken (krijg het net als tip mee van een techneut op de afdeling) is jouw TV een factory reset te geven. Met andere woorden: alles terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Hoe dit in zijn werking gaat is per Smart TV anders, maar doorgaans via het TV menu (systeemmenu). Voor het gemak kun je via de volgende link de handleiding bekijken: https://www.download.p4c.philips.com/files/6/65pus7502_12/65pus7502_12_dfu_eng.pdf. Heel veel succes!
Hier exact hetzelfde. Problemen zijn begonnen na Philips smart tv ( model 49PUS7502/12) update, ca 2 weken geleden. Meestal doet netflix het nu niet meer, heel soms nog wel. Speedtest gedaan en alles wat eerder is genoemd ook (alles resetten, opnieuw opstarten etc.). Alle andere apps doen het wel. Netflix werkt tevens op een andere tv met een apple tv en alle ipads. Kunnen jullie ons helpen?
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.