Beantwoord

niet beloofde snelheid

  • 2 September 2020
  • 29 reacties
  • 3070 Bekeken

De monteur is 2 weken geleden langs geweest, deze heeft 500 - 700 mb geconstateerd bij een glasvezel abonnement van 1000mb.. 90% snelheid is gegarandeerd met glasvezel heb ik vernomen via de klantenservice.. ik zit nog steeds te wachten op een oplossing.. ik had ook gewoon een abonnement kunnen nemen voor €500mb dan heb ik hetzelfde als,wat ik nu heb zonder de volle mep te betalen, kan ik gecompenseerd worden? 

 

Net vriendelijke groet

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 3 September 2020, 10:24

Bekijk origineel

29 reacties

Overzicht werkbon

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Zuensmoker 

Hebben jullie de snelheid gemeten met een laptop direct bekabeld met de modem minimaal CAT5e kabel en gebruik je de Ookla speedtest app dus niet via het internet?

Bekijk het ook eens met een andere laptop en misschien kan het herstarten van de mediaconverter helpen.

 

Hallo @Zuensmoker 

Hebben jullie de snelheid gemeten met een laptop direct bekabeld met de modem minimaal CAT5e kabel en gebruik je Ookla speedtest app dus niet via het internet.

Bekijk het ook eens met een andere laptop en miss hoen kan het herstarten van de mediaconverter helpen.

Klopt maar het is ook geconstateerd door de monteurs die de reparatie kwam doen, zie werkbon alles is bekabeld en terug te zien op laptop en pc 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Zuensmoker, er is inderdaad een te lage snelheid gemeten door onze monteur. Top dat je dit ook bij ons meldt en van harte welkom op de Community! 😄

Onze techneuten zullen dit oppakken en ervoor zorgen dat de lagere snelheid opgehoogd kan worden. Meestal is er sprake van een klein defect in de centrale of in de binnenkomende verbinding (het signaal, ook wel Licht genoemd bij Glasvezel). Dit is vaak goed aan te passen zodat ook jij richting de 900 tot 1000 Mbit/s downloadsnelheid kunt gaan. In sommige gevallen is een poortmove noodzakelijk om de snelheid naar het gewenste niveau te krijgen, ook dit is door onze monteurs op te lossen. Zij worden dan aangestuurd door Reggefiber (tegenwoordig onderdeel van KPN NetwerkNL). Voordat we echter zover zijn, gaan de specialisten eerst na waar het euvel zit en of het direct oplosbaar is. Zo niet, wordt meer hulp ingeschakeld om het te fixen. We komen tot een oplossing, dat weet ik zeker! 

Wat betreft het verlagen van jouw abonnement tot 500 Mbit/s: onze abonnementen kunnen op Glasvezel via KPN (dat is de netwerkbeheerder op de WBA technologie) tot maximaal 100 Mbit/s vanwege de hoge inkoopprijzen. Zo houden we de prijzen zo laag mogelijk aan onze kant. We leveren geen 200 en 500 Mbit/s meer over WBA. Op ODF, ons eigen netwerk, kunnen we wel de maximale 1000 leveren. We gaan ervoor zorgen dat dit ook bij jou straks het geval is zodat ook jij kunt genieten van de maximale Glasvezelsnelheid, zonder beperkingen.

Houd alsjeblieft rekening met de maximale verwerkingstijd bij onze techneuten van dertien dagen. Dat is erg lang, maar komt door een enorme hoeveelheid aan tickets en de grote drukte van de afgelopen weken. Dit is geen excuus, maar zorgt er wel voor dat tickets trager opgepakt kunnen worden dan gebruikelijk. Sorry voor het ongemak en alvast bedankt voor jouw begrip hierin!

 

Wat is de compensatieregeling bij langdurig niet de beloofde snelheid halen en waar kan ik deze terugvinden?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Zuensmoker, goeie vraag, omdat snelheidsproblemen erg kunnen variëren in duur (als in een paar uur, dagdelen of hele dagen) én in de hoeveelheid snelheidsbeperking, hebben we hier geen beleid voor. Daarom voegen we aan het eind van de rit alle feiten samen om ze goed te bekijken, en zodra dit is opgelost zullen wij jou een mooie compensatie aanbieden. Dit komt zeker goed! Fijne dag nog gewenst.

Hoi @Zuensmoker, goeie vraag, omdat snelheidsproblemen erg kunnen variëren in duur (als in een paar uur, dagdelen of hele dagen) én in de hoeveelheid snelheidsbeperking, hebben we hier geen beleid voor. Daarom voegen we aan het eind van de rit alle feiten samen om ze goed te bekijken, en zodra dit is opgelost zullen wij jou een mooie compensatie aanbieden. Dit komt zeker goed! Fijne dag nog gewenst.

Gelukkig hou ik vast 3 maal daags bij dat de snelheid te laag is, adviseer dat om iedereen te doen ook..

De snelheid is meestal rond 500mb de helft van de snelheid, volgende week is het ruim een maand te laag hoeveel compensatie per naand hebben we het dan over? 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Zuensmoker, zoals Cal eerder aangaf, kunnen we de compensatie pas opmaken zodra het euvel verholpen is. Wanneer dit het geval is en jouw snelheid weer terug is naar waar die hoort te zijn, zullen we met alle koppen bij elkaar komen om de feiten uit te strooien op het credit-tafeltje. Zo komen we tot de best passende compensatie. 

De hoogte hiervan kunnen we daarom nu nog niet bepalen. Dat hangt allemaal samen met wanneer het opgelost is, wat de geanalyseerde snelheden waren en dergelijke. We hebben geen vaste berekening per maand voor snelheidsissues. Maar beloofd is beloofd: we komen echt met een volledig uitgedachte compensatie op basis van de door jou ervaren problemen wanneer de oplossing gevonden is! 😉

Goedemiddag @Zuensmoker, zoals Cal eerder aangaf, kunnen we de compensatie pas opmaken zodra het euvel verholpen is. Wanneer dit het geval is en jouw snelheid weer terug is naar waar die hoort te zijn, zullen we met alle koppen bij elkaar komen om de feiten uit te strooien op het credit-tafeltje. Zo komen we tot de best passende compensatie. 

De hoogte hiervan kunnen we daarom nu nog niet bepalen. Dat hangt allemaal samen met wanneer het opgelost is, wat de geanalyseerde snelheden waren en dergelijke. We hebben geen vaste berekening per maand voor snelheidsissues. Maar beloofd is beloofd: we komen echt met een volledig uitgedachte compensatie op basis van de door jou ervaren problemen wanneer de oplossing gevonden is! 😉

De glasvezel monteur is langs geweest, de daytek 2132fvn wordt de snelheid van geknepen dus 1000mb constant is praktisch onmogelijk.. ook heb ik altijd maar 50 mb wifi gehad en kan deze maar tot 100 mb wifi.. beetje erg nutteloos bij een 1000mb abonnement dus🤷‍♂️ik krijg dus een andere, welke router kan ik nu verwachten? 

Ik verneem net dat de glasvezel monteur het probleem heeft afgemeld omdat de verbinding in orde is, echter nog steeds geen beloofde snelheid. De modem wisselen wat de glasvezel monteur aangaf is opeens verdwenen in jullie systeem. Ik voeg wat testen bij van speedtest zodat wordt aangetoond dat het nog steeds niet verholpen is 🤷‍♂️

Te lage snelheid 

 

 

Vers van de pers

Een nieuwe dag! en 3 nieuwe speedtesten waarbij ik de beloofde snelheid niet haal 

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Zuensmoker, klasse dat je dit zelf blijft monitoren en super dat je de foto's gelijk in dit topic plaatst. Ik speel het meteen door aan de techniekmannetjes. Excuses dat jouw case nog niet opgelost is!

Ik heb dit Communitytopic erbij geplakt zodat alle bevindingen doorgenomen kunnen worden. Het wordt nu definitief opgelost! 

 

Hoi @Zuensmoker, klasse dat je dit zelf blijft monitoren en super dat je de foto's gelijk in dit topic plaatst. Ik speel het meteen door aan de techniekmannetjes. Excuses dat jouw case nog niet opgelost is!

Ik heb dit Communitytopic erbij geplakt zodat alle bevindingen doorgenomen kunnen worden. Het wordt nu definitief opgelost! 

 

Graag! Ik ben vaste klant bij jullie zowel via t mobile thuis als mobiel maar ik vind het inmiddels niet grappig meer of ik nou compensatie krijg of niet.. ik zal iedere dag 3 speedtesten met snelheid hier posten zodat we weten waar we zijn goed.. 

Nieuwe dag 3 Nieuwe speedtesten waarbij ik de snelheid niet haal 

 

 

Reputatie 4

Heb precies hetzelfde, ook draytek router.,met Unifi usg router wel boven de 900 mb

Heb precies hetzelfde, ook draytek router.,met Unifi usg router wel boven de 900 mb

Het ligt sws aan de router, de glasvezel monteur gaf ook al aa dat dat ding geknepen zou zijn (niet van t mobile) en dus niet constant de maximale snelheid haalt.. ook kan de draytek 100mb wifi aan.. beetje zinloos bij een 1000mb glasvezel dus🤷‍♂️

 

Nieuwe dag! 3 Nieuwe speedtesten waarbij ik de snelheid niet haal.

 

Nr 3! 

 

Reputatie 7
Badge +16

@Zuensmoker Dankjewel, dit gaat de techneuten sowieso helpen!

Het modem is in principe niet op snelheid geknepen. Het enige wat ik me kan bedenken waardoor je bekabelde snelheid consequent lager getest wordt dan de 900-1000 Mbit/s die je zou moeten binnenhalen, is een poort die lager zit dan 1000 Mbit/s. De gemiddelde snelheid wordt bepaald door de poort met de laagste snelheid. Omdat je aangeeft dat de monteur constateert dat de Draytek de boosdoener is, ben ik heel benieuwd wat de experts zeggen. 

Mocht er een update zijn, dan zal ik je die meteen toesturen. 

@Zuensmoker Dankjewel, dit gaat de techneuten sowieso helpen!

Het modem is in principe niet op snelheid geknepen. Het enige wat ik me kan bedenken waardoor je bekabelde snelheid consequent lager getest wordt dan de 900-1000 Mbit/s die je zou moeten binnenhalen, is een poort die lager zit dan 1000 Mbit/s. De gemiddelde snelheid wordt bepaald door de poort met de laagste snelheid. Omdat je aangeeft dat de monteur constateert dat de Draytek de boosdoener is, ben ik heel benieuwd wat de experts zeggen. 

Mocht er een update zijn, dan zal ik je die meteen toesturen. 

Binnenkort loopt mijn jaar abonnement af bij jullie, ik wil wel verlengen met een jaar maar dan wil ik wel de zyxel T50 modem.. het rare is namelijk dat de snelheid heel erg schommelt zo zie je bij upload ineens 1800 mb.. mijn computer kan het dus prima aan en aangezien de glasvezel monteur geconstateerd heeft dat de glasvezel verbinding in orde is lijkt het mij dat de modem het enigste probleem kan zijn.

Sowieso al drama die draytek routers maar dat is natuurlijk algemeen bekend

Nieuwe dag! 3 Nieuwe speedtesten waarbij ik de beloofde snelheid niet haal.

 

Nieuwe dag! Nieuwe speedtesten waarbij ik de beloofde snelheid niet haal

 

Nieuwe dag! 3 Nieuwe speedtesten waarbij ik de snelheid niet haal

 

 

Reageer