Beantwoord

nieuwe harddiskrecorder geeft geen opname functie

  • 14 August 2019
  • 23 reacties
  • 825 Bekeken

Vandaag hebben we de bestelde harddisk recorder ontvangen. Volgens beschrijving eerdere topics aangesloten en opgestart. Het tv kijken werkt. Alleen er zit geen opname functie in zoals wel beschreven.
Wanneer we op rec drukken op de afstandbediening gebeurd er helemaal niets.
Functie lijkt niet aanwezig.
icon

Beste antwoord door Brian 20 August 2019, 13:04

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 6
Hoi @Familie pollewop

Dat is inderdaad raar. Ik heb het hier even gecheckt en bij mij begint na een 10 seconden de opname. Zie dat ook aangegeven rechtsboven.

Kun je wel opnemen als je via de EPG opneemt of opname plant?

Webcare kan op afstand je recorder resetten. Je bent wel alle opnames kwijt, maar gezien je er geen gebruik van kan maken, zal dat wel geen probleem zijn.

Dit is een klant helpt klant forum, met ondersteuning vanuit T-Mobile. Een reactie van webcare duurt gemiddeld 24/48 uur.
Reputatie 7
Badge +4
Goedemorgen @Familie pollewop,

Als aanvulling op @Glassertje. Welke decoder heb je mogen ontvangen? Je zou de Entone TV Box en dan de onderste versie moeten hebben. Dit is momenteel de enige box met opnamefunctionaliteit. Andere boxen die momenteel uitgegeven worden hebben dit niet. De afstandbediening is volgens mij hetzelfde, dus dat kan wat verwarrend zijn.

Ik heb idd de entone alleen hij geeft helemaal geen opname functie aan ook niet om in te plannen.de hele functie lijkt er niet op te zitten
Reputatie 7
Badge +4
Voor de zekerheid; wel die onderste toch? Die grote? Wilde zeker weten dat je niet een verkeerde ontvanger hebt gekregen.

Zou je eens de stekker van de Entone uit het stopcontact willen halen en na een klein minuutje er weer in willen doen. Dan haalt hij de software opnieuw op.
Dat heb ik gisteren ook al gedaan. Ben nu op mijn werk.kan het vanmiddag nog even proberen. Het is echt de onderste.
Reputatie 7
Badge +4
Top. Dank je wel. Goed te weten dat je de actie al een keer hebt uitgevoerd. Zo kunnen we dingen uitsluiten en meedenken met andere oplossingen. Als dat niet helpt kan webcare nog een fabrieksreset doen. Als dat niet helpt, dan zal de box omgeruild moeten worden.
Kan de reset op afstand? Anders graag. We hebben gisteren zowel de modem als de box meerdere keren opnieuw opgestart, maar de hele functie is er niet. Alleen herinneren en terugkijken vanaf het begin.
Reputatie 7
Badge +4
Er zijn meerdere soorten resets. Degene die jij uitgevoerd hebt zorgt ervoor dat systemen /processen opnieuw opgestart worden. Hierbij blijven gegevens doorgaans bewaard.

De fabrieksreset zorgt ervoor dat alles opnieuw opgestart en geïnstalleerd wordt. Daarmee raak je ook jouw instellingen (en opnames) kwijt. Je zal dus ook opnieuw jouw TV klantnummer en pincode moeten invoeren. Bij de meeste decoders kunnen klanten dit zelf doen. Bij de decoder met opnamefunctionaliteit kan alleen T-Mobile dit doen. Ik - als medeklant - kan dit helaas niet zelf voor je regelen. Heb webcare gevraagd om dit voor je te regelen. Zij zullen dit met je afstemmen.

Jouw TV klantnummer en pincode vindt je in het welkomstbrief en via jouw My T-Mobile Thuis site. Mocht dat niet baten, dan kunnen we altijd met je meedenken.
Reputatie 7
Badge +4
Ik begrijp dat er een reset is gedaan. Zou je eens willen kijken?
Ik ben om half 4 thuis vanmiddag, ik zal dan meteen kijken en laten weten of het nu wel werkt
Reputatie 7
Badge +4
Top. Verneem graag of het gewerkt heeft. 🙂
Helaas is er helemaal niks veranderd. Zowel de recorder als de modem opnieuw opgestart om het weer werkend te krijgen, maar helaas nog steeds geen opname functie. Alleen herinner me en terug kijken.
Entone Amulet type 515 b
Reputatie 7
Badge +4
Dan verwacht ik dat webcare hem zal moeten omruilen. Ze lezen mee en reageren vanzelf in dit topic. Mocht er tussentijds nog iets te binnen schieten, dan meld ik mij uiteraard.

Edit: In het menu scherm van de box is ook niets te zien dat duidt op opname?
Nee echt helemaal niks
Wel bedankt voor al je moeite tot nu toe
Reputatie 7
Badge +4
Geen probleem. Graag gedaan. Blijf paraat voor verdere vragen en ideeën. Dit soort informatie is ook nuttig voor de webcare en helpt hen sneller schakelen.

Mocht je jouw klantnummer nog niet in jouw forumprofiel hebben staan, dan kun je die op jouw accountpagina toevoegen. Helpt het proces ook te versnellen.
Reputatie 7
Hi @Familie pollewop, het lijkt er op dat de harde schjif van deze TV Box defect is. Ik zorg er voor dat er een nieuwe TV Box naar je toe komt! Ik verwacht dat je hem volgende week in huis hebt. Je kan de defecte TV Box dan naar ons terug sturen. Alvast veel kijkplezier! 🙂
Dat zou super zijn een nieuwe box die wel werkt.

Ik zit nu al dagen te wachten tot er een expert contact opneemt na een 4 uur met t- mobile op de chat en aan de telefoon te hebben gezeten.
En ze er niet achter konden komen waarom hij het niet doet.
De box gaat ook storen als hij een paar uur aanstaat. En als hij opnieuw op start ratelt hij nogal.

Bedankt voor de moeite en we wachten de nieuwe box af.
Reputatie 7
Hey @Familie pollewop,

Morgen wordt de vervangende TV Box naar je toe verzonden. Zodra het pakket is verzonden, ontvang je een Track & Trace nummer zodat je het pakket kunt volgen. Laat je ons weten zodra je je nieuwe TV Box hebt aangesloten? ☺️
Hij is er en is geïnstalleerd en deze doet het wel. Dat is erg fijn.
De oude gaat vandaag op de post.
Bbedankt voor zover

Dus wij zijn niet de enige. Ook een 2e entone gekregen (na 13 dagen) en die reageert niet op de afstandsbediening, dus kun je je gegevens niet invoeren. Lekker bezig die jongens en het maar hebben over de opnamefunctie in de cloud die in 2020 komt. Waarom moet ik dan mijn altijd goedwerkende Amino inleveren? Waardeloos. Geen spoedafhandeling mogelijk. Dus weer 13 dagen wachten? En werkt die dan wel? Nu al 2 weken zonder opname mogelijkheid.

De amino 140 en 540 kun je wel houden, maar ze werken binnenkort niet meer, ze kunnen niet overweg met het nieuwe TV platform die er aan komt met de cloud opname.

 

Maar slordig dat ze geen AB mee leveren die wel werkt.

 

Reputatie 7

Hi @azanten59, het ‘spammen’  van hetzelfde bericht in meerdere topics is niet toegestaan, ik heb je andere berichten dan ook verwijderd. Wat balen dat de vervangende TV Box niet reageert op de afstandsbediening! Ik zie in de aantekening van mijn collega dat er ook een foutmelding verschijnt, ik heb er spoed achter gezet voor je en we gaan er voor zorgen dat je snel weer TV kan kijken!

Reageer