Beantwoord

nieuwe interactieve TV box


Reputatie 1
Recent een nieuwe interactieve TV box ontvangen, waar we zeer ontevreden over zijn!

Onze prima werkende oude box (Animo) en bijbehorende afstandbediening werkte uitstekend. Beeld reageerde acuut op actie van afstandbediening. Dus direct zichtbaar op beeldscherm wat je deed!
De nieuwe (Entone) wordt bloedheet en reageert zeer vertraagd op de nieuwe bijbehorende afstandbediening. Willen we het geluid harder zetten zie je niet in het beeld wat je doet en komt velen seconden later opeens de geluidsbalk in beeld (inmiddels geluid dus veel te hard!) Waardeloos! Alles werkt "vertraagt ".
Tevens doet de nieuwe afstandbediening zeer armoedig aan, toetsen allemaal veranderd en op andere posities enz. enz.
We hebben nog een Animo met harddisk recorder op een 2e tv, nu dus 2 verschillende afstandsbedieningen (zeer verwarrend!!) die kennelijk ook vervangen gaat worden..... We hopen niet dat die ook slechter wordt want dan hebben we daar geen behoefte aan!
icon

Beste antwoord door Brian 4 June 2019, 15:58

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Hi @jolo1946, dat klinkt niet goed! Hoe heet wordt het kastje? Dat er wat warmte van afkomt is normaal maar je moet er bij wijze van spreken niet bijna je vingers aan kunnen branden. Heb je de TV Box in een afgesloten kast staan of kan de lucht weg?
Er kan enige vetraging in het zappen zitten maar dit zou niet meer dan maximaal 2 of 3 seconden moeten zijn. Als de vertraging langer is laat het dan zeker weten, dan kijk ik of de TV Box vanuit hier een fabrieksreset voor je kan geven!
Reputatie 1
Je kan je vingers er niet aan branden, maar het wordt behoorlijk heet, dus technisch niet goed geconstrueerd. Het staat niet in een kast en lucht kan er vrijelijk omheen! Hoop niet dat dat ooit tot brand ken leiden....
Ten tweede had de animo geen 2 tot 3 seconden wachttijd bij schakelen, die reageerde onmiddellijk!!
Dus het schakelen naar hoger volume zag je gewoon onmiddellijk n het beeldscherm!
Ik heb het kastje van stroom afgehaald en opnieuw opgestart, maar heeft nog steeds een vertraagde reactie snelheid op schakelen, zowel voor veranderen van netten als geluid enz.
Al met al een technisch onwaardig kastje voor T-mobile!
Reputatie 3
Bij mij hetzelfde probleem. Pas geleden alle Amino boxen (4 stuks!) vervangen door Entone boxjes. Alleen maar ellende. Waarom heb ik niet de nieuwste Aria box ontvangen? Volgens diverse fora sneller en beter dan de Entone die ik nu heb. Wordt ik afgescheept met oud spul wat eerst op moet? Ik heb nog 1 oude tv met scart maar de andere 3 kunnen gewoon met HDMI aangesloten worden. Ik heb het idee dat trouwe klanten toch niet zo gewaardeerd worden...
Reputatie 7
Badge +1
Dit is inderdaad een veel gehoorde klacht over de Entone 510 box, heb zelf ook een Entone ontvangen ter vervanging van de Amino 140, en ja de Amino was veel sneller in het reageren wat het vreemde in deze is dat de specs van de Entone veel beter zijn dan van de Amino.

Juist daarom zou de Entone vele malen beter en sneller moeten reageren dan de Amino
Poging 2,
Mijn afstandsbediening werkt, na alle handeling die te vinden zijn te hebben uitgevoerd nog steeds niet
Zou het mogelijk zijn om een nieuwe op te sturen (het is de geen met het de setup knop rechtsboven)

mvg
Reputatie 7
@deboer1, onze superuser Cristien had je al eerder verwezen naar het afstandsbediening topic maar ik zojuist een nieuwe afstandsbediening voor je besteld en je hebt hem in de loop van volgende week in huis!
Zojuist nieuwe afstandsbediening ontvangen, alles werkt weer prima.
Dank voor de snelle service.

mvg
Reputatie 1

Nog steeds zelfde klachten Entone box. Traag en reactiesnelheid echt veel te langzaam, waardoor ik niet zie in het beeldscherm wat ik doe!

Wil graag een andere toch echt een andere box hebben!

Reputatie 4

Hi @jolo1946, goed dat je opnieuw aan de bel trekt! Ik zie dat je modem al een langere tijd onafgebroken online is. Zou je de volgende stappen voor mij willen uitvoeren:


1. Koppel de internetkabel en stroomkabel los van de TV Box.

2. Haal het modem vervolgens voor een aantal seconden van de stroom.

3. Als het modem is opgestart steek je de stroom van de TV Box weer er in.

4. Wanneer de TV Box de melding geeft: ‘’Geen internetverbinding gevonden’’ sluit je de internetkabel weer aan.

 

Hiermee krijgen je modem en TV Box een frisse start. Hoeveel trager is de reactietijd? Gemiddeld kan de zaptijd van onze TV Boxen 3 seconden zijn. Ik hoor het graag van je!

Reputatie 1

Alles gedaan maar helaas niets beter. Jullie zeggen ook zelf dat de reactiesnelheid gemiddeld 3 seconde is maar dat is precies het probleem. Als ik op guide 6 keer rap doorzap blijft het beeld gewoon staan en duurt het tig seconden voordat ik in beeld zie wat ik heb gedaan. Dat had de animo niet!!!  Krijg nu een mail, dat ook mijn interactieve box vervangen gaat worden. met de mededeling: “ De Interactieve TV Box die jij nu hebt ondersteunt deze verbeteringen binnenkort niet meer. Zonde toch? Daarom krijg je van ons een nieuwer model TV Box die dat wel kan “.  Mooi positief verhaal maar ik lees al op de blog dat ook deze box veel trager reageert!

Als jullie zo door gaan zoek ik gauw een andere providor. Schandalig bestaande trouwe klanten zo te behandelen.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @jolo1946,

 

Het is inderdaad zeker niet prettig wanneer de TV Box niet werkt zoals deze bedoeld is. Sorry voor hoe het tot nu toe gelopen is, hopelijk kunnen we jouw vertrouwen weer terugwinnen! Mag ik wel vragen op welke specifieke e-mail je dan doelt? Want onze laatste communicatie naar jou toe in het systeem dateert van mei 2019. Zou je me alsjeblieft in een privébericht dit specifieke bericht willen toesturen? Dan ga ik hier zo snel mogelijk mee aan de slag. In dit topic lees je hoe je precies zo’n privébericht stuurt: https://community.t-mobile.nl/alles-over-de-community-457/hoe-stuur-ik-een-privebericht-242953

De nieuwe TV box ontvangen, aangesloten zoals aangegeven en wat denkje, alleen maar sneeuw. Volg je de aanwijzing;

“ Krijg je T-Mobile Thuis niet goed aan de praat? Schakel dan onze Klantenservice in. Een team van experts staat voor je klaar. Zelfs op afstand kunnen we al een hoop voor je oplossen. Helpt dit niet? Dan sturen we een monteur jouw kant op.” 

Heb je na lang aan de lijn moet wachten eindelijk de klantenservice aan de lijn, werk de medewerker een standaard vragenlijst af. Helaas kan ik u niet helpen. (Hoezo expert) Moet je er zelf om vragen of hij op afstand een reset kan geven, ja hoor weer in de wacht. Na enige tijd weer contact maar geen resultaat. Helaas moet ik u door verwijzen naar een andere afdeling. Deze zijn vanavond niet bereikbaar zij bellen u morgen overdag terug. Helaas jongeman wij werken overdag, kan dit ook in de avond, helaas niet. Er kan vrijdag overdag ook iemand bij u langs komen. Dus zit ik twee dagen zonder tv, ja meneer het is niet anders. Of u sluit uw pc via HDMI aan op uw tv, die pc van mij heeft geen HDMI aansluiting. Helaas kan ik u dan niet verder helpen.

Volgens de beschrijving kon de oude box na installatie van de nieuwe niet meer gebruikt worden. Domweg toch gedaan en wat blijkt, nog beter beeld als voorheen en hij werkt GEWOON.

T-mobile, laat een echte expert maar contact met mij zoeken om dit op te lossen.

 

Reputatie 7

Hey @Rene58,

Ik ga je hierbij helpen! Uit jouw verhaal hierboven lees ik dat je ‘sneeuw’ beeld ziet op je TV. Gelukkig kun je dit probleem gelijk zelf oplossen! Wanneer je 'sneeuw’ op je TV ziet dan staat je TV op een verkeerd kanaal ingesteld. Hier lees je hoe je dit kunt verhelpen onder ‘Tip 6’. Je hoeft enkel het juiste kanaal te selecteren met je afstandsbediening van je TV. Daarna zou alles weer naar behoren moeten werken. Laat je ons weten of de handeling heeft geholpen? Mocht dat niet het geval zijn dan weet je ons te vinden. :wink:

Reageer