Beantwoord

Kan je ook opnemen met T-mobile thuis?

  • 10 February 2020
  • 38 reacties
  • 4748 Bekeken

Reputatie 3

Goedemiddag,

Ik heb een vraag. Ik ben aan het rondkijken bij T-mobile en heb een vraag over TV. Als ik het bestelproces doorloop dan zie ik dat je kan pauzeren en kan terugkijken, maar er word nergens de vraag gesteld of ik wil opnemen?
Ik neem aan dat er een andere box is als je op wil kunnen nemen? Zo ja hoe maak ik dat kenbaar bij het bestellen?

Groeten

Erik

icon

Beste antwoord door stefan.1997 10 February 2020, 20:17

Bekijk origineel

38 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Gelukkig ben ik geen historisch figuur. Dat maakt verschil. 🤐

Reputatie 7
Badge +1

Ik ben “bang” voor T-Mobile dat er heel veel klanten zijn  die er net zo over denken, voor mij maakt het niet uit daar ik nooit wat opneem of zelden iets terug kijk, maar begrijp wel dat veel klanten dat juist wel fijn vinden.

En hoe men er ook overdenkt maar in mijn beleving heeft T-mobile het aan zich zelf te danken als klanten weglopen na afloop contract.

Reputatie 3

Ik wacht "rustig" af, tot begin augustus, dan loopt m'n contract af en ga ik op zoek naar een partij, waar ik wél m'n favoriete programma's kan opnemen.

Reputatie 7
Badge +1

Een bekend historisch figuur heeft ooit volgens de overlevering de woorden gesproken “gij weet dag noch uur wanneer hij wederkomt” in het licht van deze uitspraak heeft T-Mobile ook haar tv platform gelanceerd, m.a.w. het kan er zo zijn maar ook nog jaren duren.

Dus gewoon rustig :rage: afwachten want eens zal het komen.

Reputatie 3

Dichtbij en toch zo veraf 😂🤭

Reputatie 7
Badge +4

...breken ze tradities. 🤪

Nee, grapje. Het is dichtbij.

Reputatie 3

@TAVL ..... maakt T-Mobile het wel heel erg bont wil je zeggen? Zoniet dan zeg ik dat wél.😂

Reputatie 7
Badge +4

Jup. En terecht. Er is vaker aangegeven dat iets kwam en last minute uitgesteld moest worden. In dit geval...

Reputatie 3

@Justinos @TAVL daar gaan we weer met terminologie als "binnenkort beschikbaar" en "aanstaande veranderingen"......ik hoor soortgelijke gemeenplaatsen al sinds vorig jaar augustus dus wat mij betreft kunnen we dit scharen onder de aan het lijntje houden tactiek.

Als T-Mobile lang genoeg binnenkort blijft zeggen krijgen ze uiteindelijk natuurlijk gelijk, hangt maar net af van hoe je binnenkort wenst te definiëren.🤭

Reputatie 7
Badge +4

Goedemorgen @Justinos ,

Welkom bij T-Mobile Thuis. Wat balen dat je de opnamefunctie mist. Niet tof. T-Mobile zit tussen het opnemen via een decoder met harde schijf en via de cloud in. Vandaar dat je dit nu niet kunt kiezen bij de aanschaf, maar zoals het er nu uit ziet zal opnemen binnenkort beschikbaar komen. Tenminste dat haal ik uit de berichten van webcare op deze klant-helpt-klant community. Dit traject heeft een stuk langer geduurd dan gepland.

Een contract ontbinden op bedenktijd kan enkel binnen 14 dagen na afsluiten van het contract. Dus op het moment dat je getekend hebt. Dat heet wettelijke bedenktijd. Dat is dus niet pas op het moment dat je diensten actief worden. Met de aanstaande veranderingen hoop ik  dat je toch een goede ervaring zult hebben bij T-Mobile Thuis. 

Eigenlijk stap ik nooit over als het gaat om providers, verzekeringen, etc. Toch, door financiële omstandigheden, heb ik recent besloten om van KPN over te stappen naar T-Mobile. Mijn leven tot nu toe nooit anders gehad en eigenlijk altijd tevreden geweest, zowel over tv, internet als mobiel. Vandaag T-Mobile Thuis geïnstalleerd, alles verliep vlot, gemakkelijk en naar tevredenheid. Helaas ontdekte ik op dat moment dat ik geen programma's kan opnemen. Ik ben niet anders gewend en ging er vanuit dat anno 2020 TV programma's opnemen wel standaard is. Ik baal nu enorm dat deze functie mist, ik kijk bijna nooit live tv en neem alles op. Nu zit ik aan dit contract vast maar heb er echt spijt van, opnemen is essentieel. Als het dan ook nog eens 5 euro extra gaat kosten zodra het ooit een keer beschikbaar komt, is het financieel gezien ook al minder interessant. Helaas zit ik nu een jaar aan mijn contract vast maar zonder verbetering stap ik dan op die datum toch maar weer terug naar kpn. Jammer dat ik hier niet eerder op gelet heb.

 

Edit: ik lees dat ik tot 14 dagen na installatie het contract nog kan ontbinden? Helaas ga ik daar dan gebruik van maken. Jammer, soms is vernieuwing ook leuk, maar blijf dan toch maar bij het oude vertrouwde. 

Reputatie 3

@TAVL ik heb vorig jaar augustus een abonnement genomen omdat een "techneut" van T-Mobile  me had verteld dat eind 2019 het opnemen in de cloud zeker in de lucht zou zijn.🤭 Achteraf was dat natuurlijk een verkoper, maar wist ik veel,  toen had ik nog geen ervaring met de T-Mobile werkwijze met dit soort processen. Een leermomentje zullen we maar zeggen.

Dat het lang duurt staat volgens mij niet ter discussie.

De communicatie van T-Mobile maakt het er niet beter op, zoals ook door jou al geconstateerd.

Omdat in onze situatie opnemen in de cloud een vereiste is, voel ik me dus voor de gek gehouden.

Omdat  mijn contract nog maar tot augustus loopt, en ik niet verwacht dat een en ander dan werkt, ben ik alsdan genoodzaakt een andere provider te nemen.

En in reactie op de PS: inmiddels is de 40 jaar al gepasseerd, heb ook nog wat andere dingen gedaan.😂

Reputatie 7
Badge +4

Tuurlijk ben je als tester betrokken bij het team dat een applicatie of dienst bouwt. Samen zorg je dat er een goedwerkend product uit komt. Als tester log je defects, bespreek je die, geef je advies. Hoort bij de kwaliteitsrol die vervuld wordt en waarover een positief of negatief advies gegeven wordt. Volgens mij zeggen we daarover niets anders. 

Wat ik niet begrijp is dat je uit mijn verhaal kunt halen waarom het lang duurt. Hierover zeg ik namelijk niets.

 Qua cloud opname of tv platform is juist bar weinig gecommuniceerd. Wel zijn er door oplettende communityleden aanknopingspunten gevonden voor cloud en via TotaalTV is er gerucht naar voren gekomen over een launch richting zomer 2019. Vorig jaar is door T-Mobile informeel gedeeld dat ze aan het tv product werkten. Daar werd via geruchten zomer en daarna najaar van gemaakt. Pas medio december is een waarschijnlijke launch in Q1 ter sprake gekomen en dat er een field test zou starten met een selecte groep. In dit geval is het - geheel eens - een gebrek aan communicatie. 

PS: van harte met het 30 jarig jubileum.🎉🎂

Reputatie 3

@TAVL jouw verhaal hierboven maakt nogmaals duidelijk waarom het bij T-Mobile zo lang duurt om dit soort dingen te implementeren.

Nummerweergave (telefonie) was ook al zo'n toestand. Heb zelf maar zo'n 30 jaar ervaring als tester dus ik heb nog veel te leren,  maar kan wel zeggen dat ik als tester écht wel medeverantwoordelijk was voor het eindresultaat. Volgens T-map test je ondermeer op:

  • Functionaliteit
  • Betrouwbaarheid
  • Onderhoudbaarheid
  • Bruikbaarheid
  • Portabiliteit
  • Efficiëntie

En of dat nu volgens blackbox, whitebox, impliciet of expliciet gaat het is aan jou als tester om aan te tonen of een product conform de specs of requirements werkt. Of door defects en bevindingen verbeteringen (laten) aanbrengen. Waarna er weer getest wordt etc etc.

Een acceptatie test of zelf een out of the box test kan ook heel verhelderend werken.

T-Mobile moet in ieder geval stoppen met het doen van allerlei toezeggingen, die vervolgens toch niet worden gehaald.

Reputatie 7
Badge +4

Ben toch benieuwd waar de aanname vandaan komt dat het nog vol bugs zit. 

 

En die testers kunnen hier niets aan doen. Een tester kan hier niets, maar dan ook helemaal niets aan doen. Zij geven niet meer dan advies over de kwaliteit van een product op basis van de gegeven requirements binnen de vastgestelde risico’s en beschikbare tijd. De opdrachtgever/product owner bepaalt wat er vervolgens mee gebeurd. 

In deze fase wordt getest met eindgebruikers, waarbij er een keuze is gemaakt door T-Mobile wie er vanuit klanten mogen testen. Soms kun je daarvoor inschrijven via de T-Mobile Community en soms vindt de selectie op een andere wijze plaats. In deze is de laatste variant van toepassing. Zuur als je wil meetesten en niet mag. Die keuze is aan T-Mobile.

Als er een defect of bevinding is, dan is dat niet de schuld van een tester. Zij vinden enkel punten op basis van toetsen op de requirements aka kwaliteitseisen. Zij maken de defects niet. De fouten zijn al eerder gemaakt in het proces. Bijvoorbeeld omdat de requirements niet goed genoeg waren, het design een fout bevat, het niet goed gebouwd is of er fout in de code zit. Dat dit nog niet uitgerold is heeft dan ook niets met de testers of de kwaliteit daarvan te maken. Dat kent andere oorzaken. Niet tof, niet goed dat het zo lang duurt, maar daar is een andere oorzaak.

En voor iets live gaat komt er meer bij kijken. Zeker bij een grotere release. Dat moet gepland worden en daar moet een releaseplan voor opgesteld worden. Nog afgezien dat dit met andere partijen, zoals communicatie en de monteurs afgestemd moet worden.

Reputatie 7
Badge +1

Ik zou ook verder gaan zoeken T-Mobile is een prima provider als je net als ik alleen het primaire afneem in mijn geval internet en tv zonder opnemen of wat dan ook het simpele Entone boxje.

Voor mensen die meer willen zoals opnemen of Netflix etc. via de box is T-Mobile m.i. compleet ongeschikt, ook al omdat het wel heel erg lang duurt om het nieuwe platform uit te rollen, en over die "testers” zullen we maar niet hebben.

Reputatie 3

Beste Erik,

Ik zou verder gaan zoeken.
Ook al zal je kunnen opnemen de kwaliteit en gebruik vriendelijkheid van T-M televisie is onder de maat.
IK zou kijken bij KPN of Ziggo, misschien iets duurder maar spaar je mooi wat frustratie mee uit.

Cloud opnemen is al over 1 jaar beloofd en ook al komt het binnen een maand uit zal het vol met bugs zitten.
 

Als het dermate lang duurt voordat 't wordt geïmplementeerd (áls het ooit zover komt) en dan nóg vol met bugs zou zitten, moeten ze zich toch rot schamen? Tenminste dat zou ik als opdrachtgever en tester wél doen. :)  Ik heb nog pakweg 1 ½  maand geduld, totdat m'n huidige contract afloopt.

Reputatie 1

Beste Erik,

Ik zou verder gaan zoeken.
Ook al zal je kunnen opnemen de kwaliteit en gebruik vriendelijkheid van T-M televisie is onder de maat.
IK zou kijken bij KPN of Ziggo, misschien iets duurder maar spaar je mooi wat frustratie mee uit.

Cloud opnemen is al over 1 jaar beloofd en ook al komt het binnen een maand uit zal het vol met bugs zitten.
 

Dan word het wachten, ik zelf verwacht het niet de komende maanden, op zijn vroegst word het oktober maar zal wel later zijn.

 

En natuurlijk zeggen ze dat ze alles hebben, anders was je er niet in gestonken.

Ja is een oplossing, maar niet de oplossing die ik zoek. Kijk alle providers bieden het aan en alleen t-mobile niet. En bij navraag bij de klantenservice aansluitingen werd gezegd dat we alles hebben net als alle andere providers. 

Als je graag snel wil opnemen, neem een abonnement op de Canaal Digitaal app, voor nog geen 15 euro kun je veel opnemen, moet je wel of een goede smart TV hebben of bijvoorbeeld een nVidea Shield aanschaffen.

Beetje jammer dat opnemen niet werkt, en vooral als je in onregelmatige diensten werkt. 

Hoop dat het snel eens gaat werken en dan mij vertellen dat het wel kan. 

Reputatie 3

Ik heb gewoon tv opgezegd en abonnementen op NLZIET, Netflix en Amazon Prime genomen. In totaal kost dat ongeveer hetzelfde per maand, maar zoveel betere gebruikerservaring... 

NLZIET heb je geen opnemen meer nodig, bijna alles is geruime tijd terug te kijken, en veel zelfs zonder reclame. Eigenlijk zouden Ziggo, T-Mobile en KPN minimaal datzelfde moeten aanbieden, maar dat doen ze helaas niet.

Het enige minpuntje is dat kijken via NLZIET op zich best goede HD streams zijn, maar de NPO zenders zijn net een tikkeltje minder dan rechtstreeks via T-Mobile.

Ik hoop nog steeds dat de nieuwe cloud tv propositie van T-Mobile het beste van 2 werelden gaat combineren, maar ik heb daar niet vol vertrouwen in.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +1

Hoe wel ik persoonlijk niet echt een fan van KPN ben hebben zij op dit gebied hun zaakjes wel heel wat beter voor elkaar, daar ben ik heel eerlijk in.

Reputatie 3

Toen ik vorig jaar in augustus overstapte van Ziggo naar T-Mobile is mij verteld dat het eind vorig jaar toch wel geregeld zou zijn. En dat geloofde ik toen, wist ik veel.😝

Inmiddels weet ik dus helaas beter, maar goed nog pakweg 4 maanden en dan kan ik weer overstappen.

En dán ga ik wel beter opletten!

Reageer