Beantwoord

Nieuwe klant - TV feedback


Sinds eind juni heb ik T-Mobile Thuis, nadat ik zo'n 10 jaar bij Ziggo aangesloten was en sindsdien viel mij het volgende op.
1.TV anywhere:
-Ik kan geen programma's opnemen/programmeren via de TV-Anywhere-App
-Ik kan geen regionale-/lokale zender bekijken
-bij het terugkijken van bijvoorbeeld het RTL-nieuws zie ik enkele minuten reclame voorafgaande de uitzending terwijl het nieuws gewoon om 19.30 uur was begonnen. Wordt hier bewust reclame 'voorgeplakt?'.
-Vooruit 'spoelen' bij programma gemist (ook buiten reclame) niet mogelijk.
-Starten vanaf laatste programmapunt niet mogelijk

2.de mediabox:
-Bij het kiezen van het (hoofd-)menu bestaat het grootste deel van het beeld uit reclame voor filmhuur.
-De cursor/muis staat als eerste bij het (zeg maar) submenu, waardoor je eerst weer met de cursor naar boven moet naar het hoofdmenu (als je bijvoorbeeld naar instellingen wilt)
-Vooruit 'spoelen' bij programma gemist (ook buiten reclame) niet mogelijk.
-ronduit hinderlijk is het terugkijken van gemiste programma's: bij Ziggo ging je via de gids gewoon terug in de tijd, terwijl ik nu via het hoofdmenu, submenu en On Demand (??) en tenslotte moet kiezen uit een aantal zendergroepen waar het programma werd uitgezonden (RTL-4 stond er niet bij, dus pech!)
-Favoriete zenders samenstellen, is verre van handig/klantvriendelijk doordat er geen nummering in de favorietenlijst is! Heb je eindelijk een lijst samengesteld zie je dat je volgorde van zenders geen oplopende nummers zijn, maar de originele kanalennummers (236. 724, 350 -ik noem maar wat... en geen 1 t/m 40 of zo) waardoor je dus 3-cijferige kanaalnummers moet onthouden. Natuurlijk kun je dan 'zappen', maar ook dat is onlogisch ingedeeld: als je begint bij (bijvoorbeeld) NPO1 (nummer 1) en je wilt naar 'boven' of 'omhoog' naar NPO2, moet je op de afstandbediening het pijltje 'naar beneden' drukken...... Zap je vervolgens ij je favorietenlijst, wordt het helemaal verwarrend omdat voor de zendernamen de originele kanalennummers van T-Mobile Thuis staan.....
Kortom: de verhuizing van Ziggo naar T-Mobile is tot nu toe met behoorlijk wat frustratie verlopen. Inmiddels is de mediabox afgelopen zondagmiddag ook vastgelopen en na meerdere restarts (stroom er af, want er zit geen aan/uit of restart button op) bleef het beeld 'zwart' en kon ik de mediabox niet eens meer gewoon uitzetten. Klantenservice was na 18.00 uur zondag niet meer bereikbaar......
Ik hoop dat mijn begin-/opstartproblemen binnenkort voorbij zijn, ik ben ook graag bereid mee te denken in een logische bediening van diverse onderdelen van T-Mobile Thuis.
icon

Beste antwoord door TAVL 15 July 2019, 12:01

Bekijk origineel

30 reacties

Reputatie 1

Terug naar Ziggo 

Sinds gisteren staat de Ziggo mediabox weer onder mijn tv. Weliswaar is de kast 3x groter dan de TM mediabox en zal hij ongetwijfeld meer stroom gebruiken, maar wat een opluchting! Eindelijk weer simpel, snel en slim programma's programmeren (ook via de smartphone!), net gemiste programma's via de gids zo weer terug te bekijken (dus niet alleen RTL4/5/7), gewoon zelf een favorietenlijst kunnen samenstellen met gewoon oplopende voorkeurnummers en niet TM kanaalnummers, waardoor je niet al die kanaalnummers uit je hoofd hoeft te keren maar gewoon je zelf ingestelde voorkeur nummers kunt intypen! I.p.v. 100 Mbit up/down, 250 Mbit down/25 Mbit up. Mijn internet download snelheid is (voor een paar euro meer), 2,5x sneller en de stream wordt niet gestoord door de magnetron, wat bij TM wel het geval was. Ik kan weer (onafhankelijk van de mediabox) kabelradio beluisteren, waardoor ik geen kanaalnummer 1005 hoef in te geven als ik de mediabox van tv naar radio omschakel. Kortom: allemaal handigheidjes die ik 11 maanden gemist heb, maar nu weer terug heb. Ik had geen zin meer om te luisteren naar alle goedbedoelde tips en misschien nog eens maanden te moeten wachten op "de grote update", van de mediabox, waarvoor hier op dit forum op verschillende plaatsen diverse keren is gevraagd en er ideeën voor zijn aangedragen. Ik ben er helemaal klaar mee en heb zelfs een maand vóór dat mijn contract afloopt, de TM hardware ingeruild voor de (misschien) oude coax technologie van Ziggo, maar oh wat werkt dat een stuk gebruiksvriendelijker! Omdat TM geen retourkarton stuurt, doe ik de TM-hardware maar in de doos waar de spullen van Ziggo in geleverd werden.... tja... ik heb het geprobeerd, best wel veel geduld gehad en ideeën aangedragen, maar het was een fout die ik niet graag toegeef, maar (als pleister op de wond) 180 euro 'leergeld' heeft opgeleverd. Dank aan het forumteam, het ga u goed! Mvg Louis

PS: T-Mobile Mobiel is (wel) prima!

Ik kan zelf niet wachten om terug over te stappen naar ziggo.

Zoveel gebruiksvriendelijker, TM loopt tien jaar achter. DLS 🤪

 

Terug naar Ziggo 

Sinds gisteren staat de Ziggo mediabox weer onder mijn tv. Weliswaar is de kast 3x groter dan de TM mediabox en zal hij ongetwijfeld meer stroom gebruiken, maar wat een opluchting! Eindelijk weer simpel, snel en slim programma's programmeren (ook via de smartphone!), net gemiste programma's via de gids zo weer terug te bekijken (dus niet alleen RTL4/5/7), gewoon zelf een favorietenlijst kunnen samenstellen met gewoon oplopende voorkeurnummers en niet TM kanaalnummers, waardoor je niet al die kanaalnummers uit je hoofd hoeft te keren maar gewoon je zelf ingestelde voorkeur nummers kunt intypen! I.p.v. 100 Mbit up/down, 250 Mbit down/25 Mbit up. Mijn internet download snelheid is (voor een paar euro meer), 2,5x sneller en de stream wordt niet gestoord door de magnetron, wat bij TM wel het geval was. Ik kan weer (onafhankelijk van de mediabox) kabelradio beluisteren, waardoor ik geen kanaalnummer 1005 hoef in te geven als ik de mediabox van tv naar radio omschakel. Kortom: allemaal handigheidjes die ik 11 maanden gemist heb, maar nu weer terug heb. Ik had geen zin meer om te luisteren naar alle goedbedoelde tips en misschien nog eens maanden te moeten wachten op "de grote update", van de mediabox, waarvoor hier op dit forum op verschillende plaatsen diverse keren is gevraagd en er ideeën voor zijn aangedragen. Ik ben er helemaal klaar mee en heb zelfs een maand vóór dat mijn contract afloopt, de TM hardware ingeruild voor de (misschien) oude coax technologie van Ziggo, maar oh wat werkt dat een stuk gebruiksvriendelijker! Omdat TM geen retourkarton stuurt, doe ik de TM-hardware maar in de doos waar de spullen van Ziggo in geleverd werden.... tja... ik heb het geprobeerd, best wel veel geduld gehad en ideeën aangedragen, maar het was een fout die ik niet graag toegeef, maar (als pleister op de wond) 180 euro 'leergeld' heeft opgeleverd. Dank aan het forumteam, het ga u goed! Mvg Louis

PS: T-Mobile Mobiel is (wel) prima!

Beste Stefan,

Dat is een (zeer) korte samenvatting van mijn betoog.

Goed verhaal, lekker kort ;-)

Reputatie 6
Badge

Innoveren is niet het sterkste punt van T-Mobile Thuis! Het duurt allemaal ontzettend lang!

Beste Piotr,

Ook ik hoopte (ben er van uitgegaan) dat een overstap naar T-Mobile Thuis, geen tot weinig verandering zou betekenen in de service/bediengemak van de hardware en het televisieaanbod. Maar als je mijn reactie van de afgelopen 9 maanden nog eens naleest, zie je dat ik behoorlijk teleurgesteld (om niet te zeggen boos) geweest ben. En net zoals jij nu, hebben je collega's de afgelopen periode mij steeds geprobeerd te troosten door te schrijven (beloven) dat het allemaal beter wordt met updates, maar feit is dat er (wat mij betreft) niet noemenswaardig veel veranderd is in het gebruiksgemak van (met name) de media box van T-Mobile. V.w.b. jouw workaround van de TV-gids (guide): fijn om te weten, maar ook dit geeft weer een zwak punt in de gebruiksvriendelijkheid aan van de hardware, wat naar mijn mening allang opgelost had kunnen worden. Je zou er toch van uit moeten kunnen gaan dat, als je de media box 's ochtends opstart, de informatie (bijvoorbeeld van de TV-gids) toch is bijgewerkt/geactualiseerd en niet is blijven staan op de dag van gisteren?! Ook jouw reactie op de veranderde programmering van de televisieprogramma's i.v.m. onvoorziene omstandigheden, zou m.i. met de techniek van vandaag (zelfs van gisteren!) allang opgelost kunnen worden. Daarnaast ondervang je gelijk het probleem dat als programma's/serie's zijn afgelopen, de media box niet gewoon dat tijdslot blijft opnemen. Waarschijnlijk al lang voor jouw tijd hadden we al in de 80-/90-er jaren het zogenaamde VPS (Video Programming Systeem o.i.d.) waarbij de omroep een signaal mee stuurde waarop (toentertijd) de VHS videorecorder de opname startte/beëindigde!! Als het programma dan niet uitgezonden werd, nam de videorecorder alleen even het begin van het tijdslot op, waardoor je als kijker wist: “Oh, er was een verandering in de programmering!”(N.B. 30 jaar geleden!!) Nou ben ik vergeten hoe het bij Ziggo gaat/ging, maar ik meen me te herinneren, dat als een serie ten einde is, de media box dan ook stopt met het opnemen ervan en het tijdslot dan niet meer opneemt. Ziggo programmeert dan ook (naast het tijdslot) de naam van het programma. Allemaal gebruikersgemak dat anno 2020 (en zelfs ver daarvoor, zie VPS) allang bekend is. N.B. dat VPS systeem werd in Duitsland heel goed gebruikt en is T-Mobile niet een Duitse firma?

Ik denk dat T-Mobile er goed aan doet om (volgens mij) met slechts fractie van de kosten, die men inzet bij het uitrollen van het 5G netwerk, de techniek van hun media box werkelijk up-to-date brengt! T-Mobile pronkt met het beste en snelste mobile netwerk van NL (daarom blijf ik ook klant van T-Mobile!), ze hebben een glasvezel netwerk, maar wat heb je aan een “Alles-In-Een-Pakket” als er aan het eind van de productielijn/aanbod een media box staat, met de techniek/gebruiksvriendelijkheid van gisteren?? Let op: Ik heb het dus alleen over de media box. 

Zoals al eerder aangegeven: ik heb er spijt van overgestapt te zijn naar T-Mobile-Thuis, ik heb herhaaldelijk (en ik geef toe, behoorlijk uitgebreid) mijn mening (maar ook tips en ideeën) hier te hebben verkondigd en in het vooruitzicht gesteld, dat ik anders het abonnement bij T-Mobile-Thuis op zou zeggen. Dat heb ik inmiddels gedaan: per 25 juni ga ik weer terug naar Ziggo!

Liever 2 goede providers dan één met een hoop ergernissen! Ik wens T-Mobile-Thuis veel wijsheid en snelheid toe in hun beslissingen de media box werkelijk te vernieuwen. Succes!

Reputatie 7

Hey @Louis56,

Allereerst bedankt voor je feedback. Ik had gehoopt dat je je T-Mobile Thuis avontuur met een ander gevoel was aangegaan! We werken continu om onze diensten te verbeteren waaronder ook ons TV platform. Dit jaar staat er een hele mooie update op de planning die ons TV platform gelijk naar een hoger niveau tilt. Ook heb ik een tip betreft je TV gids. Wanneer je op de knop "Guide" drukt en vervolgens op de knop "Back" dan kom je automatisch terecht bij de actuele TV gids. Ik hoor graag of het heeft geholpen!
Dat de gids in deze bizarre tijden niet altijd overeenkomt met wat er daadwerkelijk wordt uitgezonden, kan frustrerend zijn. Dat begrijp ik maar al te goed. Hier hebben we als internetprovider jammer genoeg geen invloed op. Dit probleem zul je bij iedere provider tegen gaan komen. Ik vind het dan ook jammer om te horen dat je ons gaat verlaten. Wel wil ik je bedanken voor de tijd en het vertrouwen dat je in ons hebt gehad!

Reputatie 7
Badge +1

Misschien niet geheel juist geformuleerd, ik ben heel tevreden met mijn aansluiting zoals ik die momenteel afneem van T-Mobile, alles werkt perfect achter het Draytek modem heb ik een eigen router gehangen daar de Draytek alleen 2,4Ghz kent, ik heb geen vaste telefoon.

Voor de tv gebruik ik de Entone 510 verder niets, feitelijk is dat de meest primaire aansluiting en daarin vind ik T-Mobile een uitstekende provider op prijs/kwaliteit.

Voor mensen die meer eisen op tv gebied enz vind ik T-Mobile persoonlijk wat minder geschikt, zou ik mijn abonnement nu opzeggen schiet ik me zelf in de voeten, zolang ik klant blijf al is het 10 jaar krijg ik contractueel 3 gratis themapakketten (was nog uit de Vodafone tijd en T-Mobile moest alle contracten 1 op 1 overnemen van de ACM)

Ik ben dus (gelukkig) niet de enige. Daar twijfelde ik wel eens aan, want ik zie/lees maar weinig kritiek over de gebruiksvriendelijkheid van T.MT hardware. Misschien ben ik te veeleisend, de toekomst zal het uitwijzen...

Reputatie 7
Badge +1

In een bekend boek staat ergens geschreven “gij kent dag noch uur wanneer hij zal wederkeren” ik ben zeker niet gelovig maar dacht daar aan toen ik dit topic las.

Ook bij T-Mobile geld dit als klant al sinds de tijd dat het nog Vodafone thuis was tevreden over het pakket welke ik afneem,  ik ben het volledig eens met klanten welke zeggen dat het bij T-mobile wel heeeeel erg lang duurt voor het nieuwe platform word uitgerold.

Vergeleken met de concurrentie blijft T-Mobile ver achter met hun tv platform, er loopt nu wel een testfase bij enkele “test klanten” echter heb ik in hun “deskundigheid” 0.00% vertrouwen

Beste leden van de T-Mobile community,

Het is alweer 4 maanden geleden dat ik me hier op deze plaats heb laten horen en het is alweer 9 maanden geleden dat ik voor het eerst aangaf (zeer) ontevreden te zijn over de gebruiks-(on-)vriendelijkheid van de mediabox. Sinds die tijd is er jammer genoeg maar weinig veranderd aan alle ergernissen die ik maanden geleden al heb vermeld op dit forum. Een van de goede dingen die (eindelijk) veranderd zijn is, dat je programma's van (bijvoorbeeld) RTL4 direct kunt terugkijken, door in de gids terug in de tijd te kunnen gaan. Maar als je het 8-uur journaal hebt gemist, moet je alsnog uren wachten, om het via Gemist met de mediabox te kunnen bekijken. Het programmeren van programma's op verschillende dagen is nog steeds verschrikkelijk (na het programmeren van 1 programma op een dag in de toekomst, springt bij het willen programmeren van een volgend programma in de toekomst, de gids weer terug naar vandaag waardoor je dus weer dagen en uren vooruit moet zappen. Als je radioprogramma's hebt beluisterd en je klikt op TV en dan gids, staat de gids nog op datum en tijd van de laatste keer dat je tv keek. De gids actualiseert dus niet automatisch naar het NU moment; sowieso wordt de TV gids niet continu aan de vervangende programma's aangepast, dus als je een opgenomen programma wilt bekijken, zit je soms minuten lang te spoelen/zappen om er daarna achter te komen dat het programma helemaal niet is uitgezonden, vanwege een vervangend programma vanwege de corona-crisis of (bijvoorbeeld) de dood van Liesbeth List. T-Mobile speelt hier alleen maar de rol van een doorgeefluik. Ook een serie van bijvoorbeeld 3 afleveringen moet je handmatig stoppen omdat de mediabox gewoon het geprogrammeerde tijdslot blijft opnemen. Dit gebeurd bij de Ziggo mediabox bijvoorbeeld niet (weet ik uit ervaring). En als ik dan alle herhalende tijdslots wil wissen moet ik eerst de mediabox resetten, anders lukt me dat niet. Ik las overigens net dat door de corona crisis een aantal zenders, die normaal in een upgade te bekijken zijn, nu ook (tijdelijk) in het basispakket zijn opgenomen. Waarom krijg ik daar geen Appje of sms van, als T-Mobile (mobiel-)klant?? 

Ik heb (erg) lang gewacht op een verbetering van de mediabox (9 maanden), maar het resultaat is nog steeds bedroevend. Ik ben zeer te spreken over het mobiele netwerk van T-Mobile, maar van T-Mobile Thuis ben ik gelukkig vanaf medio juni eindelijk verlost!

 

Reputatie 7
Badge +4

Goedemiddag @Louis56,

De laatste weken beginnen de geluiden helderder te worden; Q1 is de verwachte oplevering van het nieuwe TV platform. Daarbij is bevestigd dat tenminste het opnemen cloudbased zal zijn. Maar dat zal niet het enige zijn dat zal veranderen. Ik - als medeklant - kan ook echt niet wachten op de update. 

Het lijkt erop dat de update van de 510 en 515 decoders deels een voorbereiding is voor de update. 

Hallo Piotr & TAVL,

 

We zijn inmiddels 3 maanden verder en als ik bovenstaande berichten mag/moet geloven zou het zo langzamerhand wel tijd moeten zijn, voor een duidelijke verbetering van de software in de T-Mobile Thuis mediabox??!!

Zelfs na maanden van aanschaf, erger ik me me nog minstens 1x per week over de gebruiksonvriendelijke mediabox van T-Mobile Thuis. En zoals het er nu uitzie, ik kan niet wachten tot de einddatum van mijn contract, waarna ik ook mijn andere producten van T-Mobile (2 mobile telefooncontracten) overzet naar een andere provider! Zo goed jullie GSM netwerk ook is, ik erger me dood aan het Thuis contract. 

Is er inmiddels licht aan het eind van de tunnel, of laat T-Mobile zijn klanten maar aan hun lot over?

Ziggo is al mijlen verder....
Ziggo is al weer een paar stappen vrrder met de nieuwe Next box.
Dit systeem is nog uit de jaren 90, toen Lijbrand met glasvezel begon, toen was het een vooruitgang.

Maarja, stilstand is achteruitgang.
Beste Piotr,
Dank voor je reactie, maar tot nu toe hoor ik een hoop medeleven en vage beloftes.
Ik ga niet nogmaals alles benoemen wat ik al eerder hier gemeld heb, maar ik hoop dat T-Mobile snel zaken gaat aanpakken!
Ik snap niet waarom ik uren moet wachten om bijvoorbeeld Een Vandaag, het Nieuws of Nieuwsuur van 10 minuten geleden, terug te bekijken, als het al kan omdat jullie van een hele hoop zenders niet eens die service aanbieden.
Uit jouw reactie maak ik overigens op, dat je niet bij mijn klantgegevens kan (?), anders zou je weten dat ik al een mediabox met opname functie heb.
Aan de slag mensen, jullie hebben nog heel wat features (die Ziggo al jaren heeft) in te halen!
Reputatie 7
Hey @Louis56,

Echt jammer om te horen dat tot nu toe alleen je portemonnee tevreden is met de overstap. Ik hoop dat ook jij uiteindelijk tevreden zal zijn met je T-Mobile Thuis pakket.

Op dit moment kan ik jammer genoeg niet aan je wensen voldoen, zo is RTL gemist niet beschikbaar om de redenen die mijn collega hierboven heeft aangegeven. Je zou kunnen overwegen om een TV Box met opnamefunctie te nemen zodat je al je favoriete programma's kunt opnemen. Ook heb ik nog geen nieuwe informatie voor je betreft het nieuwe TV platform. Zodra daar meer over bekend is, dan brengen we dat graag hier op de community naar buiten. Nog paar maandjes geduld! ☺️
Reputatie 7
Badge +4
Goedemiddag @Louis56,

Ik verwacht daar in ieder geval voor eind augustus geen uitspraken voor van T-Mobile. We zitten midden in de zomervakantie en dat is marketingtechnisch niet een moment dat bedrijven dit soort uitingen doen. Wel is door TotaalTV op basis van de eerder aangegeven hints en geruchten een artikel verschenen dat het heeft over een mogelijke launch in september. ]

Overigens verwacht ik dat Programma Gemist in zijn totaliteit gaat verdwijnen en plaats maakt voor een uitbreiding van Begin Gemist. Gelijkend aan de app.
Hallo Sander,
We zijn inmiddels weer een maandje verder en sinds die tijd is er weinig veranderd.
Ik baal nog steeds dat ik afscheid van Ziggo genomen heb, ik wist niet dat het zo'n grote teleurstelling zou worden. Inmiddels heeft Ziggo zich via een foldertje bij ons gemeld met de mededeling dat ze het (nog steeds) jammer vinden wij naar een andere provider zijn overgestapt en vragen naar een reactie...
Tegelijkertijd 'strooien' jullie ook met kadootjes, maar die zijn voor ons niet interessant.
Wij zouden het fijn vinden als we eens iets concreets zouden horen, wanneer er iets gedaan gaat worden aan:
1. Een gebruiksonvriedelijke en langzame mediabox
2. Uitbreiding van programma gemist met o.a. rtl4 en vele andere zenders

Dus geen workarounds maar echte oplossingen en een datum voor een update van die mediabox!
De pleister op de wond is nu de 180 euro die wij bespaard hebben met de overstap, maar geloof me, als we het terug konden draaien, deden we het! Ik raad Ziggo klanten dan ook ook af naar T-Mobile over te stappen, ondanks de torenhoge all-in-prijzen. Misschien is KPN een alternatief, maar voordat we weer een overstap doen, willen we eerst een proefabonnement of e.e.a. van tevoren goed uitproberen!
Voorlopig kijken we uit naar de datum waar ons abonnement afloopt, tenzij er wezenlijke dingen veranderen, dus nogmaals: wanneer komt die update?

Groeten uit Nijmegen,
Louis
Reputatie 7
PS. Ik ben moderator op deze Community, uit naam van T-Mobile klantenservice. We zijn herkenbaar aan het T-Mobile logo achter onze naam.
Reputatie 7
Als een klant na jaren T-Mobile Thuis overstapt naar een andere provider (hypothetisch geval) zal hij erg moeten wennen aan het menu en werkwijze van de nieuwe TV Box. Hij/zij zal dan ook allerlei nieuwe manieren moeten vinden als hij hetzelfde wil kunnen als wat hij gewend was. Iedere provider is weer anders en heeft de interface anders ingericht. En dat is waar ik je graag bij help. Er is van alles mogelijk en er zijn meerdere wegen naar Rome. Ik zorg er voor dat je op de hoogte bent van de mogelijkheden. Je kunt dan zelf kiezen wat voor jou het prettigste werkt.

@TAVL: scherp! Bij On Demand // A la carte zijn inderdaad ook gratis zenders te activeren!
Beste TAVL en Sander,
Fijn dat jullie reageren en proberen 'te redden, wat er te redden valt' en neem het zeker niet persoonlijk, maar als ik lees wat de oplossingen zijn, is het een hoop 'houtje, touwtje werk' bij T-Mobile Thuis. Ik lees dat NPO Nieuws in het Entertainment pakket (?!) zit, je moet er maar opkomen en verder zinnen als: als dit niet gaat, kan je dat proberen en als dat niet gaat, werkt iets anders (misschien) wel.... Ook bijzonder dat er nog steeds geen reactie van T-Mobile Thuis klantenservice is gekomen en jullie dus (blijkbaar) moeten proberen, de lastige klantjes binnen te houden, dan wel zoet te houden met workarounds en beloftes, waar geen datum bij staat. Natuurlijk ben ik 6 maanden goedkoper uit dan bij Ziggo, maar als ik dit geweten had, was ik bij Ziggo gebleven, of had ik KPN geprobeerd. Ik zit nu in een dilemma: vertrouw ik erop dat een grote update eindelijk voor een gebruiksvriendelijke mediabox zorgt, of ga ik proberen om onder het contract uit te komen? Wanneer komt die update, of een andere mediabox?
Reputatie 7
Badge +4
Zit NPO nieuws niet in het á la carte keuzepakket @Sander? Momenteel als gratis kanaal?

Dit zou je dan onder á la carte in het menu kunnen inschakelen @Louis56.
Reputatie 7
Hoi @Louis56,

Ik help je graag verder! NPO nieuws hebben wij wel degelijk in het zenderpakket, op kanaal 260 in het Infotainment themapakket. Dit kun je aanzetten via My T-Mobile Thuis. Hier kun je al het nieuws terugvinden. Het aanbod Uitzending Gemist verschilt per kanaal. Via de website van de NPO heb je weer een ander aanbod dan via onze TV Box en via onze TV Anywhere is het wéér anders. Dit zijn rechtenkwesties en TV aanbieders zijn nog zoekende hoe ze het beste hun aanbod aan de man kunnen brengen. Het is dus nu vooral zoeken naar de manier waarop het voor jou het beste werkt. Dit zal ongetwijfeld wennen zijn. Als ik het nieuws niet meer kan zien via Begin Gemist, dan schakel ik naar TV Anywhere en selecteer het laatste NOS journaal. Op die manier ben ik verzekerd van de meeste recente nieuwsberichten.
Zonet (09.15 uur) wilde ik het laatste nieuws zien, een maand geleden geen probleem: ik kon via een NPO nieuwskanaal non-stop nieuws kijken, of via npo1 of rtl4 terug naar het nieuws van 9 uur.
Dit kan nu niet meer!
NPO-Nieuws24 is er niet, bij NPO gemist kan ik tot het nieuws van 7 uur(!) terugkijken en RTL4 gemist bestaat niet eens! Wat is dit voor een service? Ook nog nooit meegemaakt: ik heb zojuist de batterijen van de afstandbediening moeten verwisselen: leeg!
De maat is zo langzamerhand vol, ik wordt er gewoon chagarijnig van, ik wil van dit contract af z.s.m. af!
Reputatie 7
Hi @Louis56,

Bedankt voor je review. Daar is deze Community ook erg geschikt voor: het delen van ervaringen. We horen graag wat onze klanten van ons vinden. Ik snap dat een totaal nieuwe TV Box en ditto gebruikswijze behoorlijk wennen.is. Daar help ik dan ook graag bij. Sommige dingen zijn inderdaad totaal anders geregeld en je bent nog gewend aan de oude manier van een andere provider. Zo kan het omhoog en omlaag zappen verschillen. Ook de indeling van het menu en het visuele aspect is natuurlijk anders. Na verloop van tijd weet je niet beter en wil je niet anders meer! Uiteraard verschilt dit per persoon, maar ik kom bijvoorbeeld niet wijs uit het TV menu van een andere provider.

Het voor- en achteruitspoelen: dit ligt aan een rechtenkwestie met RTL. Zij bieden een RTL XL product aan en willen niet dat je hun reclames mist. Bij de NPO is dirt anders en daar kun je dus wel voor- en achteruitspoelen bij Begin Gemist en Programma Gemist.

Blijf vooral je feedback doorgeven, zoals in het Wishlist topic. Zodra we tips van onze klanten hebben doorgevoerd, melden we het daar ook!

Bedankt voor je aanvraag - we zullen er alles aan doen om het naar je zin te maken. En welkom op de Community!

Reageer