Beantwoord

Nieuwe T-Mobile TV - Amino Aria 7x op glasvezel Draytek 2132 welke handleiding?

  • 14 January 2021
  • 3 reacties
  • 824 Bekeken

Reputatie 3
  • is Prince of Content
  • 53 reacties

Goedemiddag,

Ik heb een bestaande glasvezel internet aansluiting met een Draytek 2132 modem. Ik heb T-Mobile TV besteld en zojuist het bijbehorende kastje ontvangen. Voor zover ik heb begrepen kom ik daarmee op de nieuwe T-Mobile TV propositie.

Als ik op de website zoek naar de juiste handleiding, raak ik door de naamgevingen enigszins in de war. Klopt het dat ik de handleiding voor “Aria” moet volgen en niet “Amino"? Mijn kastje heet volgens het label namelijk “AMINO” en dan in kleinere lettertjes Aria 7x

Het verschil is in welke LAN poort hij moet (1 of 4). Een verzoek om toekomstige abonnee's te helpen: zouden jullie iets duidelijker kunnen aangeven welke handleiding voor welke situatie geldt?

 

 

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 16 January 2021, 08:55

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @yurgr,

Als je al overgezet bent naar het nieuwe T-Mobile TV moet je de tv-box inderdaad op poort 1 of 2 aansluiten als je een Draytek- of Huawei-modem hebt (bij de Zyxel maakt het niet uit). Wat betreft de handleidingen: dat kan inderdaad duidelijker aangegeven worden. De Amino-handleiding gaat nog over oudere boxen die inmiddels niet meer in omloop zijn.

Reputatie 7
Badge +2

Hallo yurgr,

Dat is inderdaad verwarrend.

Op zich heb je geen handleiding nodig. Alle tv boxen worden op dezelfde manier aangesloten. Bij een Draytek of Huawei modem moet de utp kabel van de tv box in poort 3 of 4 van het modem. Bij een Zyxel modem maakt dit niet uit.

Mvg. Marcel

Reputatie 3

Het gekke is dat ik hem nu (via een switch) in lan 1 heb zitten samen met internet en dat dat prima werkt. Ik meende ook dat dat na de overgang naar het nieuwe t-mobile tv moest? Ik ga vandaag nog wel proberen wat ie op lan 4 doet.

Reageer