Beantwoord

Nieuwe tv kastjes


Wij hebben 2 nieuwe tv kastjes gekregen.sindsdien hebben we een storend beeld en een tergend langzame wissel van kanaal.nooit eerder gehad.
Er is een monteur van Gideon langs geweest die zonder enig overleg de router gereset heeft waardoor alle wachtwoorden zoek waren en ons net werk om zeep,
Volgens de klanten diens had dit voorkomen kunnen worden door alles instellingen op te slaan en terug te zetten.
De technische man van ons is vijf uur bezig geweest alles in te regelen.
We hebben de oude apparatuur terug gestuurd,We krijgen nu dreig brieven of we 180 euro moeten gaan betalen.Het ontvangstbewijs hebben we ingescand maar de klanten service is overbelast en het kan langer dan zes dagen duren voordat die verwerkt is.
Percies de termijn die nodig is om te reageren.
Volgens de man van Gideon waren de nieuwe kastjes niet met de juiste software uitgerust en zouden we nieuwe kastjes krijgen,

Tot op heden krijgen wij mails dat de kastjes onderweg zijn echter de klantenservice wist te vertellen dat er een grote storing is met verzenden.
Een zoektocht op internet leerde mij dat de nieuwe TV kastjes al de laatste versie software bevatten.
De klantenservice kan niets meer doen dan excuses maken.
Maar ondertussen stoort de TV als een vertraagde b film.
Is er iemand in het forum die ervaring heeft met nieuwe kastjes die wel werken en of ervaring heeft met mensen die er verstand van hebben waarom eerst iets werkt en na nieuwe kastjes niet.
Inmiddels heb ik een klacht neer gelegd bij de autoriteit consument en veiligheid de voormalige Opta en gewezen op de monopolie positie van grote providers.
Daarnaast moet ik om aan goede kwaliteit te komen die er eerst was en dreigende extra kosten
mijn rechtbijstandsverzekering inschakelen,Zijn er mensen in het Forum die daar ervaring mee hebben.
icon

Beste antwoord door Brian 4 June 2019, 15:54

Bekijk origineel

12 reacties

inmiddels retourbewijs verzonden nu wordt er gedreigd 180 euro af te schrijven op de mails met de kopieën wordt niet gereageerd.wie kan mij helpen
Reputatie 7
Hi @Peter1956Dordrecht, wat balen dat er problemen met de ontvangst zijn gaan spelen na het wisselen van de TV Boxen. Zo te horen zijn we al flink voor je bezig, gaat nu beter met de nieuwe TV Boxen? Ik heb zojuist met je meegekeken en ik zie dat er maar één aangesloten is, klopt dat? Zo niet zou je mij dan de serienummers en MAC-adressen van de TV Boxen door willen sturen? Deze vind je op de onderkant van de TV Box. Ik hoor graag van je!
Reputatie 7
Badge +1
@Peter1956Dordrecht Als u eerder de Amino 140 had en deze zijn omgeruild voor Entone boxen klopt het volkomen wat u aangeeft over het veel tragere zappen van de box.

Bij mij is ook de Amino 140 omgeruild voor de Entone 510 vergelijk je de specificaties dan zou de Entone vele malen sneller moeten zijn dan de Amino echter is het volkomen andersom.

Op zichzelf is de Entone een goede box alleen het zeer trage reageren op commando's is jammer en voor veel klanten frusterend
Hallo Brian,

Inmiddels weer een brief ontvangen dat mijn spullen niet retour gekomen zijn.
Maar in ieder geval bedankt voor je positieve reactie,
De mac adressen zijn mac 00:03E6:AB:70:74 en mac 00:03:E6:CA:13:3A,
er staat er soms een uit dat is de tv op de sportkamer.ik zal hem voorlopig aanzetten.
Hoop oprecht dat je er iets aan kan doen.
De IT man die ons netwerk opnieuw gemaakt heeft had dit al aangegeven dat dit op afstand gedaan kan worden en dat nieuwe fysieke kastjes niet nodig zijn.
De monteur van Gideon heeft de oude ook niet doorgemeten.
Lijkt me wel een aandachtspunt om door te communiceren.
Hoop van je te horen.
vr gr Peter Karelse
Reputatie 7
Hi @Peter1956Dordrecht, Bedankt voor de informatie! De TV Box met het MAC adres die eindigt op 13:3A zie ik inderdaad terug, degene die eindigt op 70:74 nog niet. Waar het mij eigenlijk om gaat is hoe de TV Boxen aangesloten zijn. Zijn deze allebei apart met een internetkabel rechtstreeks met de modem verbonden of ziet hier nog iets tussen? Bijvoorbeeld een powerline adapter (devolo) of router/switch? Ik zie geen bijzonderheden in het signaal op de TV Box die aangesloten is dus je zou geen stotteren moeten ervaren. Is de TV Box op dezelfde aansluiting op de TV aangesloten als het oude exemplaar? Je kan de TV Box eventueel zelf een reset geven via onderstaande stappen, de TV Box meldt zich dan weer opnieuw aan op het netwerk:

1. Koppel de netwerkkabel en stroomkabel los van de TV Box.
2. Voer vervolgens een powerflip uit van het modem (20 seconden van de stroom).
3. Als het modem is opgestart sluit je de TV Box weer aan op de stroom.
4. Wanneer de TV Box de melding geeft: ‘Ethernet not detected, Please connect ethernet cable’ kan je ook de netwerkkabel weer aansluiten
inmiddels uitgeprobeerd in alle rust omdat na ontvangst van beide kastjes ik dit ook geprobeerd had,
De TV beneden is er nu helemaal meegstopt blijft herhalen probeer het later nog eens,(opnemen onderbroken)terwijl ik nog nooit iets opgenomen heb.
Alles weer omgeruild boven en beneden kastje van de stroom af en internet of datakabel eraan
na vijf keer is er weer beeld hij moet langer draaien wil de storing zichtbaar worden dat was tot nu toe zo.
Ga het vanavond weer proberen.zodra de vervangende kastjes zijn nog niet gearriveerd.
Bizar dat je eerst goede tv hebt en nu en geen tv en geen of slechtbeeld,
ik heb inmiddels nog steeds storing jammer als iemand nog een idee heeft?
Reputatie 7
Hi @Peter1956Dordrecht, het is mij niet helemaal duidelijk wat er nu precies gebeurt, ik begrijp dat je de Tv Boxen beneden en boven omgewisseld hebt (ik zie nu inderdaad het andere MAC adres) maar je ontvangt bij beide TV Boxen een foutmelding? Zou je hier eens een foto van willen maken? Heb je al geprobeerd om de netwerkkabel tussen de TV Box en modem te vervangen? En zijn de TV met een internetkabel rechtstreeks met de modem verbonden of ziet hier nog iets tussen? Bijvoorbeeld een powerline adapter (devolo) of router/switch? Ik hoor het graag!
Ik had een fout melding op de eerste box na het omwisselen niet meer.De data kabels zijn door de monteur van vodaphone getrokken en een jaar oud de switch of hoe het ook heten mag is nieuw en bij Alternate gekocht tot de nieuwe kastjes kwamen hebben we geen storing gehad,geen moment.
Ik waardeer je inzet overigens maar hoop dat je ook mijn frustratie begrijpt nu stoort internet radio weer als een gek hebben we ook nooit gehad.
De nieuwe kastjes 3 mei per mail aangekondigd zijn er nog steeds niet,
TV koken gaat om het half uur met vertraging.
Ik ben geen high tech man maar een simpele gebruiker die dingen net kan volgen zoals iedere modale gebruiker,
je verwacht voor 65 euro per maand gewoon tv en radio.en geen ellende.
ik begrijp nogmaals je inzet en die waardeer ik maar hoop dat je de machteloosheid ziet.
Stel dat er weer een storingsmonteur komt dan krijg ik stress van het idee dat de router weer gereset wordt zonder het opslaan van de instellingen,
ik begreep van de klanten service dat het zzpérs zijn een soort onder aannemers van Gideon die rgelmatig zelfs ingestelde hartbewaking om zeep helpen
dat geeft mijn geen goed gevoel.
Ik zoek toch echt in alle redelijkheid naar een oplossing,maar zit al vijf weken met slechte tv en de internet
wifi begint nu ook te haperen .er zou toch een technisch iemand moeten zijn die het geheel overziet en ervan uitgaande dat er daarvoor nooit een storing is geweest dat er iets met die kastjes is en dat alleen wisselen van stroom een achterhaalde optie is?
samengevat nogmaals waardering voor je inzet.
Reputatie 7
Hi @Peter1956Dordrecht, graag gedaan hoor en ik snap je frustratie. Je geeft aan dat er een technisch iemand zou moeten zijn die het geheel overziet, in dit geval ben ik dat 😉 We kunnen op afstand het één en ander zien, bijvoorbeeld wat de kwaliteit van de TV uitzendingen (stream) is maar dit zegt niets over de oorzaak. Bij bijna alle klachten is het een kwestie van oorzaken uitsluiten. Dat het voorheen zonder problemen werkte zegt niets over waarom het nu niet meer werkt. Dus dan wordt het alles nalopen zoals ik bij jou ook begonnen ben tot we de oorzaak boven water hebben.

Als de resets en het wisselen van TV Box geen effect heeft dan gaan we verder naar de kabels en in dit geval de switch. Is het mogelijk om deze er tussenuit te halen en de TV Box rechtstreeks op de modem te testen? En om welk merk en type switch gaat het? Heb je deze als eigen modem aangesloten of achter ons modem? Ja kan het beste terug gaan naar de basis, dus modem > netwerkkabel op poort 3 of 4 > TV Box. Dit is de "standaard" opstelling en zou zonder problemen moeten werken. Als dit niet het geval is dan kan ik eventueel een monteur bij je langs sturen. Werkt de basis opstelling goed? Dan kan je wat anders aansluiten, bijvoorbeeld de switch, een eigen modem of de getrokken kabel. Zou kan je alles afgaan tot je achterhaald hebt wat de mogelijke oorzaak is.
Hallo
ik heb inmiddels naar aanleiding van mijn klacht bij klachtenkompas contact gehad van de klantenservice van T Mobile volgens deze man hadden wij de nieuwe kastje al ontvangen als vervanging van de nieuwe kastjes.wij hebben echter nog steeds de eerste zending kastjes van april.Volgens deze zelfde contact persoon hebben veel T mobile klanten last van blokkerig beeld en is dat in onderzoek.tot die tijd blijft het beeld zo.
snap er nu niks meer van wie communiceert wat?

ik heb inmiddels je mail aandachtig gelezen en geprobeerd te begrijpen.
ik heb degene gebeld die onze geluidsapparatuur en tv aangesloten heeft.
vanaf de router loopt er een kabel rechtstreeks naar de tv beneden en een aparte naar boven.
er loopt ook een datakabel van het internet naar een switch of dat ook heten mag een apart
kastje wat de internet aansturing van de smart tv en de versterker en de blue ray bediend
de kabels die rechtstreeks naar de tv kastjes lopen hebben dus geen switch of zoiets na het kastje gaat er een nieuwe optische kabel naar de tv en boven een ouderwetse scart kabel.

ik blijf overal vanaf na mijn laatste ervaring en wordt nog door de meneer van de klachten afdeling terug gebeld of ze al iets weten over de nieuwe kastjes en of de storing in Dordrecht door gecommuniceerd is.
ondertussen stopt elke avond de TV er nog steeds een aantal keren mee .
Reputatie 7
Hey @Peter1956Dordrecht, ik heb je gegevens er gelijk bij gepakt! Nu zie ik dat mijn collega je gisteren heeft proberen te bellen in verband met de klachten afhandeling. Ik heb begrepen dat je op dit moment niet in de gelegenheid bent om contact op te nemen vanwege je vakantie. Zodra je terug bent, kun je gerust contact met ons opnemen om alle mogelijkheden te bespreken. Geniet van je vakantie!

Reageer