Nieuwe TV ontvanger bij T-Mobile ZuHause (DL)

  • 18 December 2017
  • 13 reacties
  • 638 Bekeken

Ik heb vorige week iets moois gevonden en ik dacht misschien is dit wel iets voor T-Mobile Nederland...

https://www.telekom.de/zuhause/fernsehen/entertaintv

Wat vinden jullie hiervan?

13 reacties

Reputatie 7
Sander ik wil me vas aan melden voor de pilot 😇
Reputatie 2
Van wat ik zie lijkt het enigszins op het Horizon systeem van Ziggo/UPC. Opnames worden op een hoofdbox gedaan, extra kleiner boxje kan hiervan opnames afspelen en inplannen op hoofdbox. Groote verschil gaat zijn dat bij Ziggo de kleine broertjes rechtstreeks worden aangesloten op de hoofdbox om deze te laten werken. Hetgeen wat bij EntertainTV (tis nu eenmaal iptv) mogelijk anders werkt. Verdere grote pluspunten vind ik de optie voor apps (Netflix ed) en dat er Webradio wordt gebruikt ipv digitale radio.

Minpunten, het enige echt grote wat ik kan indenken is mensen die nog geen HDTV hebben, en die nog via SCART werken. Deze kunnen geen gebruik maken van deze boxen.

Daarnaast is het even de vraag hoe het qua signaal werkt met de kleine boxen (MR201). Krijgen deze de tv kanalen doorgestreamed vanuit de MR401 (zoals ziggo dit doet), of hebben deze alleen met elkaar contact voor de opnames? Hierbij ook het laatste nadeel dan, als de MR401 stuk is/uit staat, kun je natuurlijk geen opnames kijken/inplannen met de 201. Als de 201 dan wel nog live TV kan tonen, is dat wel een gigantisch pluspunt t.o.v. Ziggo hun horizon box.

Verder sluit ik me aan bij Hidden.nld. Als er een pilot komt en mensen nodig zijn, wil ik hem best gaan uittesten! ^^
Reputatie 2
Moet zeggen, dit ziet er zeker interessant uit... Als T-Mobile dit in NL gaat invoeren, ben ik zeker geinteresseerd ^^
Reputatie 7
Hey BramvWijk,

Wat een vondst! En wat een mooi product. Volop keuze. Ik tip ons TV team, mochten ze hier nog niet van op de hoogte zijn.

Ik ben ook benieuwd wat de meningen hierover zijn. Wat zijn de pluspunten? Zijn er ook minpunten?
Ik zag het voorbij komen bij T-Mobile Duitsland en ik dacht dat zou nou mooi zijn voor T-Mobile Nederland.....
Reputatie 6
https://www.telekom.de/hilfe/downloads/bedienungsanleitung-media-receiver-401-typ-b.pdf
https://www.telekom.de/hilfe/downloads/bedienungsanleitung-media-receiver-entry.pdf

Op blz 61 resp. 37 staan voor mij de interessante zaken. Er zit bij beide geen COAX kabel TV aansluiting meer aan, wat veelzeggend is. De gebruikte Broadcom chips zijn van het caliber RaspberryPi (of wat in een Smartphone zit zonder 4G, battery en scherm dan). De 401 is eigenlijk een soort PC toegespitst op videokijken. Met iets dergelijks als KNIPPR als basis en de harde schijf voor als je content thuis wilt opslaan i.p.v. in de database van T-Mobile (als het kwa rechten toegestaan is). Het gaat denk ik vooral om de rechtenkwesties (DRM) en grafisch bedieningsgemak.

Ik heb nog een oude draadloze trackball in hand-held vorm, die is prima om in b.v. in Kodi of KNIPPR of Netflix makkelijk van content naar content te hoppen (draaiend op PC/RaspberryPi clone). Alleen pijltjes toetsen op afstandsbediening vind ik minder comfortabel. Als de opslag ook op een NAS kan i.p.v. op die interne harde schijf zou een pre zijn.
Reputatie 3
Van mij mag deze ook zo snel mogelijk komen en dan mag de oude box meteen de deur uit.
De Entertaintv is veel meer van deze tijd en wat ik zou verwachten van een televisiedienst. Ik meld mij dan ook meteen aan als testgebruiker als deze ook in Nederland wordt geïntroduceerd.
Reputatie 2
Kleine bump

Is al meer bekend over bij de interne dienst over deze box?

Als in, zijn ze ervan op de hoogte oid?

(sorry maar ben beetje hyped omdat mij deze box echt ideaal lijkt :D)
Het is niet meer van deze tijd om de opnames in huis te doen - met de tot nu toe veelvuldig haperende apparatuur van T-Mobile... Waarom niet opnemen in de cloud, zoals de groene reus doet...?

Ondanks dat, test ik graag mee - vooral als het de huidige problemen eindelijk eens oplost!
Reputatie 2
Het is niet meer van deze tijd om de opnames in huis te doen - met de tot nu toe veelvuldig haperende apparatuur van T-Mobile... Waarom niet opnemen in de cloud, zoals de groene reus doet...?

Ondanks dat, test ik graag mee - vooral als het de huidige problemen eindelijk eens oplost!


Onsbrabantnet doet dit ook inderdaad, maar die leveren niet meer bij ons in de regio (een van de redenen dat we nu bij T-Mobile zitten, want er komt geen groen monster binnen hier ;))

De voordelen met Cloud recording zou zijn dat je dan maar 1 type tv decoder hoeft uit te brengen en daarmee alles te kunnen doen. Ook opnames kijken via een Telefoon/Tablet zou dan een optie kunnen zijn.
Maar, het heeft ook zijn nadelen. Als je verbinding namelijk uitvalt door wat dan ook, dan kun je ook niets meer kijken. Local recording heb je het voordeel dat als Live TV uitvalt, je in ieder geval nog iets kunt kijken op je TV.

Dus het is maar wat je liever hebt ^^
Reputatie 7
@KeiichiroNL We hebben dit zeker intern doorgezet en het staat op de wensenlijst. No promises of we ook daadwerkelijk gebruik gaan maken van deze TV Box, er spelen altijd veel overwegingen mee en op dit moment zijn we vooral bezig met verbeteringen die we snel door kunnen voeren om de bestaande dienstverlening nóg beter te maken. Wat ik je wel kan beloven is dat deze suggestie niet verloren gaat, we houden vanuit het forum-team alles bij en gaan hiermee de organisatie in. Wat de uiteindelijke uitkomsten zijn kan verschillen 😉
Het is niet meer van deze tijd om de opnames in huis te doen - met de tot nu toe veelvuldig haperende apparatuur van T-Mobile... Waarom niet opnemen in de cloud, zoals de groene reus doet...?

Ondanks dat, test ik graag mee - vooral als het de huidige problemen eindelijk eens oplost!


Onsbrabantnet doet dit ook inderdaad, maar die leveren niet meer bij ons in de regio (een van de redenen dat we nu bij T-Mobile zitten, want er komt geen groen monster binnen hier ;))

De voordelen met Cloud recording zou zijn dat je dan maar 1 type tv decoder hoeft uit te brengen en daarmee alles te kunnen doen. Ook opnames kijken via een Telefoon/Tablet zou dan een optie kunnen zijn.
Maar, het heeft ook zijn nadelen. Als je verbinding namelijk uitvalt door wat dan ook, dan kun je ook niets meer kijken. Local recording heb je het voordeel dat als Live TV uitvalt, je in ieder geval nog iets kunt kijken op je TV.

Dus het is maar wat je liever hebt ^^


Theoretisch ben ik met je eens dat je als je geen verbinding hebt je altijd nog een programma da je eerder hebt opgenomen nog via de box terug kunt kijken, maar je moet dan wel snel zijn. Als je nl langere tijd geen verbinding meer hebt dan vallen ook de menu opties weg, dus je kan dan de harddisk niet benaderen. Opnieuw opstarten gaat ook niet want dan blijft de box hangen in de melding dat er geen verbinding is en kom je dus ook niet bij het menu om een opname terug te kunnen kijken.
Mijn Duits is niet zo goed, maar deze ontvanger ziet er veelbelovend uit! Persoonlijk heb ik geen voorkeur voor opnemen in de cloud of lokaal. Als je lokaal opneemt dan weet je zeker dat je opnames bewaard blijven. Ik meen dat KPN je cloud opnames na een jaar verwijdert. Verder kijk ik alleen opnames op de TV in de woonkamer. Mobiel opnames bekijken zou een leuke toevoeging zijn, maar hoeft van mij niet per se.

In ieder geval als er een soortgelijk product in een testvariant verschijnt, dan weten jullie me te vinden 😉

Reageer