Beantwoord

Nog steeds haperend beeld op NPO 1,2 en 3

  • 19 augustus 2019
  • 6 reacties
  • 346 Bekeken

Vanaf Januari 2019 ben ik al bezig om mijn irritatie m.b.t. haperend beeld op NPO 1 2 3 opgelost te krijgen.
Op de andere zenders en begin gemist, ook die van NPO123 totaal geen problemen.
Het gaat dus alleen om de live uitzendingen van NPO

Guidion tweemaal geweest, router gewisseld, settopbox gewisseld. Bekabeling door gemeten, alles prima.

Ook rechtstreeks een nieuwe losse kabel tussen router en settopbox gebruikt maar het haperen blijft zich voordoen.

Ik heb nu de handdoek in de ring gegooid en druk aan het kijken naar een andere provider. Maar dan komt het abonnementtarief om de hoek kijken die in het voordeel is van Tmobile en dan denk ik, ik ga nog maar eens proberen om het op te lossen.

Verder zie ik op dit forum dat ik niet de enige ben.
Ik hoop dat iemand mij de gouden tip kan geven om het voor elkaar te krijgen.

BobBeets
icon

Beste antwoord door Brian 23 augustus 2019, 15:59

Hi @BobBeets, ik vermoed dat je nog wel eens gelijk kan hebben. Ik heb van een handjevol kalnten al vaker meldingen over specifiek deze zenders ontvangen maar we hebben er nog niet de vinger achter kunnen leggen wat nu precies de oorzaak is. We hebben dit ook al onderzocht samen met de netbeheerder en onze netwerkpartner maar niets kunnen vinden wat op een structureel probleem kan duiden. Ik heb wel opnieuw een melding uitgezet bij onze technische dienst met een duidelijke uitleg om er nogmaals naar te kijken!
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Hey @BobBeets,

Heel vreemd dat dit probleem alleen bij die drie zenders zich afspeelt! Ik heb je dossier erbij gepakt, en nu zie ik dat er al veel is onderzocht door onze technische dienst. De laatste update is van 6 mei waarin we de terugkoppeling hebben ontvangen dat de oorzaak van het probleem binnenshuis moet liggen in de bekabeling. Heb je al geprobeerd om je bekabeling te vervangen? En heb je je TV Boxen rechtstreeks op je modem aangesloten? Mocht je dit hebben uitgesloten dan wil ik graag onze techneuten nogmaals op de hoogte brengen van dit probleem. Ik hoor graag van je!
Vanaf Januari 2019 ben ik al bezig om mijn irritatie m.b.t. haperend beeld op NPO 1 2 3 opgelost te krijgen.
Op de andere zenders en begin gemist, ook die van NPO123 totaal geen problemen.
Het gaat dus alleen om de live uitzendingen van NPO

Guidion tweemaal geweest, router gewisseld, settopbox gewisseld. Bekabeling door gemeten, alles prima.

Ook rechtstreeks een nieuwe losse kabel tussen router en settopbox gebruikt maar het haperen blijft zich voordoen.

Ik heb nu de handdoek in de ring gegooid en druk aan het kijken naar een andere provider. Maar dan komt het abonnementtarief om de hoek kijken die in het voordeel is van Tmobile en dan denk ik, ik ga nog maar eens proberen om het op te lossen.

Verder zie ik op dit forum dat ik niet de enige ben.
Ik hoop dat iemand mij de gouden tip kan geven om het voor elkaar te krijgen.

BobBeets


Hoi Piotr,

De conclusie dat het binnenshuis moet liggen komt van Reggefiber die heeft op jullie verzoek het glasvezel draadje doorgemeten. Ik heb geen idee wat de waarden zijn van die meting, maar bij oplevering van de kabel scoorde de verbinding met 98%.

Ook een optie dat het binnenshuis moet liggen kan komen van Guidion die op jullie verzoek een foto van de meterkast heeft genomen. Daar is een zwart kastje te zien die lijkt op een switch maar in werkelijkheid een klein patchpanel is. Van dit patchpanel lopen er fabriek gemonteerde patchkabels naar het modem.
Echter voor de settopbox op de slaapkamer ligt er een fabriek gemonteerde en door mij door gemeten kabel buiten dit patchpanel direct in het modem op poort vier. Alle bekabeling zijn Cat5 kabels. Ik heb op alle kabels een pieper gehad (zo één met 8 lampjes) en ben geen rare dingen of onderbrekingen tegen gekomen. Ook de beneden aansluiting op de settopbox (die via het patchpanel loopt) vervangen door een rag nieuwe en door mij doorgemeten kabel (van jullie installatiepakket) maar het haperen blijft.

Door jullie is vervangen het modem en één settopbox, het heeft jammer genoeg niet geholpen.

Verder is de aansluiting prima Netflix geen problemen, uitzending gemist op de NPO zenders geen haperen, Youtube en of andere streamingmedia geen haperingen. Ik denk en dat heb ik al eens eerder geventileerd het zit in het aanleveren van de NPO streams aan de POP bij mij in de buurt.

Groet BobBeets
Reputatie 6
Badge +7
Hi @BobBeets, ik vermoed dat je nog wel eens gelijk kan hebben. Ik heb van een handjevol kalnten al vaker meldingen over specifiek deze zenders ontvangen maar we hebben er nog niet de vinger achter kunnen leggen wat nu precies de oorzaak is. We hebben dit ook al onderzocht samen met de netbeheerder en onze netwerkpartner maar niets kunnen vinden wat op een structureel probleem kan duiden. Ik heb wel opnieuw een melding uitgezet bij onze technische dienst met een duidelijke uitleg om er nogmaals naar te kijken!
Hoi Brian, Potjr,

Brian je hebt een nieuwe melding gemaakt bij jullie TD. Ik heb daar 11 dagen terug een mail van gekregen en binnen 10 dagen zouden zij met een antwoord naar mij reageren. Ik heb nog niets gehoord of gezien.

Wat mij wel opvalt is dat het haperen de afgelopen dagen wat frequenter voor kwam.

Bob Beets
Hi @BobBeets, ik vermoed dat je nog wel eens gelijk kan hebben. Ik heb van een handjevol kalnten al vaker meldingen over specifiek deze zenders ontvangen maar we hebben er nog niet de vinger achter kunnen leggen wat nu precies de oorzaak is. We hebben dit ook al onderzocht samen met de netbeheerder en onze netwerkpartner maar niets kunnen vinden wat op een structureel probleem kan duiden. Ik heb wel opnieuw een melding uitgezet bij onze technische dienst met een duidelijke uitleg om er nogmaals naar te kijken!

Hoi,

Ik had de hoop op een serieuze afhandeling van mijn probleem. Maar helaas tot op heden geen contact met jullie technische dienst. Het blijkt gewoon niet mogelijk om een terugkoppeling aan klanten te geven, met wat voor antwoord dan ook.

Toch maar wat geld meer uitgeven.

Bob Beets
Reputatie 6
Badge +7
Hi @BobBeets, excuses dat je geen bericht meer hebt ontvangen, ik geef je graag meer informatie! Inmiddels zijn er meerdere acties ondernomen om het probleem te verhelpen, waaronder het vervangen van een Tv server kaart in de wijkcentrale maar dit heeft het probleem niet verholpen. Het probleem is nog steeds in onderzoek in samenwerking met de netbeheerder en andere netwerkpartners en we blijven het opnieuw onder de aandacht brengen maar vooralsnog durf ik niet te zeggen wanneer er een oplossing voorhanden is,. Excuses voor het ongemak!

Reageer