Beantwoord

Nog steeds haperend beeld op NPO 1,2 en 3

  • 19 August 2019
  • 43 reacties
  • 2400 Bekeken

Vanaf Januari 2019 ben ik al bezig om mijn irritatie m.b.t. haperend beeld op NPO 1 2 3 opgelost te krijgen.
Op de andere zenders en begin gemist, ook die van NPO123 totaal geen problemen.
Het gaat dus alleen om de live uitzendingen van NPO

Guidion tweemaal geweest, router gewisseld, settopbox gewisseld. Bekabeling door gemeten, alles prima.

Ook rechtstreeks een nieuwe losse kabel tussen router en settopbox gebruikt maar het haperen blijft zich voordoen.

Ik heb nu de handdoek in de ring gegooid en druk aan het kijken naar een andere provider. Maar dan komt het abonnementtarief om de hoek kijken die in het voordeel is van Tmobile en dan denk ik, ik ga nog maar eens proberen om het op te lossen.

Verder zie ik op dit forum dat ik niet de enige ben.
Ik hoop dat iemand mij de gouden tip kan geven om het voor elkaar te krijgen.

BobBeets
icon

Beste antwoord door Brian 10 March 2021, 16:07

Bekijk origineel

43 reacties

Reputatie 7
Hey @BobBeets,

Heel vreemd dat dit probleem alleen bij die drie zenders zich afspeelt! Ik heb je dossier erbij gepakt, en nu zie ik dat er al veel is onderzocht door onze technische dienst. De laatste update is van 6 mei waarin we de terugkoppeling hebben ontvangen dat de oorzaak van het probleem binnenshuis moet liggen in de bekabeling. Heb je al geprobeerd om je bekabeling te vervangen? En heb je je TV Boxen rechtstreeks op je modem aangesloten? Mocht je dit hebben uitgesloten dan wil ik graag onze techneuten nogmaals op de hoogte brengen van dit probleem. Ik hoor graag van je!
Vanaf Januari 2019 ben ik al bezig om mijn irritatie m.b.t. haperend beeld op NPO 1 2 3 opgelost te krijgen.
Op de andere zenders en begin gemist, ook die van NPO123 totaal geen problemen.
Het gaat dus alleen om de live uitzendingen van NPO

Guidion tweemaal geweest, router gewisseld, settopbox gewisseld. Bekabeling door gemeten, alles prima.

Ook rechtstreeks een nieuwe losse kabel tussen router en settopbox gebruikt maar het haperen blijft zich voordoen.

Ik heb nu de handdoek in de ring gegooid en druk aan het kijken naar een andere provider. Maar dan komt het abonnementtarief om de hoek kijken die in het voordeel is van Tmobile en dan denk ik, ik ga nog maar eens proberen om het op te lossen.

Verder zie ik op dit forum dat ik niet de enige ben.
Ik hoop dat iemand mij de gouden tip kan geven om het voor elkaar te krijgen.

BobBeets


Hoi Piotr,

De conclusie dat het binnenshuis moet liggen komt van Reggefiber die heeft op jullie verzoek het glasvezel draadje doorgemeten. Ik heb geen idee wat de waarden zijn van die meting, maar bij oplevering van de kabel scoorde de verbinding met 98%.

Ook een optie dat het binnenshuis moet liggen kan komen van Guidion die op jullie verzoek een foto van de meterkast heeft genomen. Daar is een zwart kastje te zien die lijkt op een switch maar in werkelijkheid een klein patchpanel is. Van dit patchpanel lopen er fabriek gemonteerde patchkabels naar het modem.
Echter voor de settopbox op de slaapkamer ligt er een fabriek gemonteerde en door mij door gemeten kabel buiten dit patchpanel direct in het modem op poort vier. Alle bekabeling zijn Cat5 kabels. Ik heb op alle kabels een pieper gehad (zo één met 8 lampjes) en ben geen rare dingen of onderbrekingen tegen gekomen. Ook de beneden aansluiting op de settopbox (die via het patchpanel loopt) vervangen door een rag nieuwe en door mij doorgemeten kabel (van jullie installatiepakket) maar het haperen blijft.

Door jullie is vervangen het modem en één settopbox, het heeft jammer genoeg niet geholpen.

Verder is de aansluiting prima Netflix geen problemen, uitzending gemist op de NPO zenders geen haperen, Youtube en of andere streamingmedia geen haperingen. Ik denk en dat heb ik al eens eerder geventileerd het zit in het aanleveren van de NPO streams aan de POP bij mij in de buurt.

Groet BobBeets
Reputatie 7
Hi @BobBeets, ik vermoed dat je nog wel eens gelijk kan hebben. Ik heb van een handjevol kalnten al vaker meldingen over specifiek deze zenders ontvangen maar we hebben er nog niet de vinger achter kunnen leggen wat nu precies de oorzaak is. We hebben dit ook al onderzocht samen met de netbeheerder en onze netwerkpartner maar niets kunnen vinden wat op een structureel probleem kan duiden. Ik heb wel opnieuw een melding uitgezet bij onze technische dienst met een duidelijke uitleg om er nogmaals naar te kijken!
Hoi Brian, Potjr,

Brian je hebt een nieuwe melding gemaakt bij jullie TD. Ik heb daar 11 dagen terug een mail van gekregen en binnen 10 dagen zouden zij met een antwoord naar mij reageren. Ik heb nog niets gehoord of gezien.

Wat mij wel opvalt is dat het haperen de afgelopen dagen wat frequenter voor kwam.

Bob Beets
Hi @BobBeets, ik vermoed dat je nog wel eens gelijk kan hebben. Ik heb van een handjevol kalnten al vaker meldingen over specifiek deze zenders ontvangen maar we hebben er nog niet de vinger achter kunnen leggen wat nu precies de oorzaak is. We hebben dit ook al onderzocht samen met de netbeheerder en onze netwerkpartner maar niets kunnen vinden wat op een structureel probleem kan duiden. Ik heb wel opnieuw een melding uitgezet bij onze technische dienst met een duidelijke uitleg om er nogmaals naar te kijken!

Hoi,

Ik had de hoop op een serieuze afhandeling van mijn probleem. Maar helaas tot op heden geen contact met jullie technische dienst. Het blijkt gewoon niet mogelijk om een terugkoppeling aan klanten te geven, met wat voor antwoord dan ook.

Toch maar wat geld meer uitgeven.

Bob Beets
Reputatie 7
Hi @BobBeets, excuses dat je geen bericht meer hebt ontvangen, ik geef je graag meer informatie! Inmiddels zijn er meerdere acties ondernomen om het probleem te verhelpen, waaronder het vervangen van een Tv server kaart in de wijkcentrale maar dit heeft het probleem niet verholpen. Het probleem is nog steeds in onderzoek in samenwerking met de netbeheerder en andere netwerkpartners en we blijven het opnieuw onder de aandacht brengen maar vooralsnog durf ik niet te zeggen wanneer er een oplossing voorhanden is,. Excuses voor het ongemak!

Beste,

Ik lees deze topic van een jaar geleden, waar geen oplossing voor lijkt te zijn.

Ik heb een vergelijkbaar probleem. NPO 1, 2 en 3 haperen regelmetig, op overige zenders geen last.

In het verleden verschenen nog wel eens firmware updates, maar nu al lang dezelfde. Probleem is wel een tijd lang weg geweest, inmiddels al weer maanden lang last van. Probleem speelt dan ook al jaren. Telefonische klantenservice werkt bijzonder onhandig, nog niet gelukt om een mens aan de lijn te krijgen.

Zijn er praktische vervolgstappen? 

Mvg,

Kevin

Reputatie 7

@Kevin2665, de problemen zijn recent inderdaad weer terug gekeerd en we hebben op dit moment een aantal klanten waarbij we een fix aan het testen zijn. Als deze werkt dan kunnen we hem hopelijk breder uit gaan rollen. Een oplossing is dus nabij! 

Goedenavond,

Ook ik ervaar dit probleem, is er op enige wijze iets aan te doen?

Reputatie 7

Hi @BramJ_wrdn, ik heb met je meegekeken en ik zie op 26 april inderdaad een flinke verstoring maar op de andere dagen zie ik dit niet terug. Was er hier sprake van een éénmalige storing of ervaar je dit vaker? Als dit laatste het geval is laat het mij dan zeker nog even weten!

Hi @BramJ_wrdn, ik heb met je meegekeken en ik zie op 26 april inderdaad een flinke verstoring maar op de andere dagen zie ik dit niet terug. Was er hier sprake van een éénmalige storing of ervaar je dit vaker? Als dit laatste het geval is laat het mij dan zeker nog even weten!

Hi Brian, 

Allereerst dank voor je reactie. Dit is standaard het geval bij NPO, precies de klachten zoals hierboven beschreven door de anderen. Ik heb dit vanaf dag 1 dat ik klant ben (sinds maart)

Reputatie 7

Hey @BramJ_wrdn,

Dan moeten we op zoek gaan naar een oplossing. Kun je mij precies beschrijven welke problemen je ervaart bij de NPO zenders? Zie je blokkerig/zwart beeld? Ervaar je deze problemen ook bij programma gemist? En om het vragenrondje af te maken, speelt dit probleem bij beide TV Boxen? Hoe meer we weten, hoe sneller we dit kunnen oplossen voor je. :relaxed:

Hey @BramJ_wrdn,

Dan moeten we op zoek gaan naar een oplossing. Kun je mij precies beschrijven welke problemen je ervaart bij de NPO zenders? Zie je blokkerig/zwart beeld? Ervaar je deze problemen ook bij programma gemist? En om het vragenrondje af te maken, speelt dit probleem bij beide TV Boxen? Hoe meer we weten, hoe sneller we dit kunnen oplossen voor je. :relaxed:

Hi Piotr

Beide kastjes hebben hetzelfde probleem bij “live terugkijken”. Probleem is dat de programma’s vaak moeten laden/bufferen. Dit is enkel zo bij NPO 1,2,3.

Eigenlijk dus precies zoals hierboven al beschreven door anderen. 

Reputatie 7

Hi @BramJ_wrdn, excuses voor de late reactie, je laatste bericht was er doorheen geglipt. Dank voor de aanvulling, ik heb je melding doorgezet naar onze technische dienst en we gaan dit verder onderzoeken. Excuses voor het ongemak! 

Wij hebben er ook zeer veel last van en het is echt alleen bij npo 1, 2 en 3.

Zeer irritant en de ene dag is het erger dan de andere dag.

Bekabeling e.d. allemaal gecontroleerd en getest met nieuwe maar geeft totaal geen verbetering of verandering. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @PatrickenCorneline, volgens onze metingen kun je alle zenders inmiddels weer ontvangen; klopt dit? Zo niet, dan zet ik het meteen door, sorry voor het ongemak!

Beste Jason, 

We ontvangen de zenders wel. Maar NPO 1,2,3 geven zeer regelmatig haperend beeld. Zowel bij live uitzendingen als bij andere uitzendingen. 

Reputatie 7

Hi @PatrickenCorneline , aanstaande maandag, dinsdag en woensdag (25, 26 en 27 januari) gaan wij in de nacht alle TV Boxen die gebruik maken van T-Mobile TV rebooten voor een software update.

Deze update zal het grootste deel van de black-screens, sneeuwbeeld, alleen NPO 1, 2 en 3 te ontvangen en problemen met geluidssets door HDCP oplossen. Wil je de update vandaag al binnen halen, dan kan dit door een simpele handmatige reboot zonder netwerkkabel

In dit topic lees je meer!

Beste allen,

 

Wij hebben het zelfde probleem. Soms hapert NPO 1,2 en 3. Geluid gaat ‘normaal’ door maar het beeld blijft stil staan voor een paar seconden. Dit is bijvoorbeeld zojuist op NPO 3 tijdens Zondag met Lubach 4x gebeurd tijdens live TV.

Eerder is er een nieuwe modem geplaatst omdat soms ook de internet verbinding weg valt of erg traag wordt (hier hebben wij momenteel minder last van). Alle bekabeling is vervangen (in huis), en de verbinding is meerdere malen doorgemeten.

Op andere TV zenders zijn er geen haperingen. 

@PatrickenCorneline@BobBeets en Kevin2665 zijn de problemen bij jullie nu opgelost?

 

Wij hebben overigens de haperingen al maanden, soms een haperingetje vind ik niet erg maar het lijkt erger te worden.

 

Groet,

Hans

 

 

Nee helaas is bij ons het probleem nog steeds niet opgelost! Blijf het vreemd vinden dat ze het niet opgelost krijgen. En dat het alleen op de NPO is.

Ja inderdaad vreemd. Het lijkt alsof het vaker gebeurt tijdens de goed bekeken programma's (bijvoorbeeld nieuws) , maar dat kan ook maar lijken.

Beste @Brian en @Piotr ,

 

Is er al een oorzaak en misschien ook oplossing gevonden?

De laatste update heeft helaas niet geholpen.

 

Groet,

 

Hans

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Hans-blabla, bij jou zie ik nog de vorige software update actief staan op de Kamai 510. Ik zal eens kijken of ik de nieuwste software handmatig kan pushen: hiermee valt wel de TV-verbinding uit voor zo'n vijf à tien minuten. Houd er rekening mee dat je daarom gedurende die periode geen TV kunt kijken. 

Laat me weten of het gewerkt heeft, alsjeblieft! Klein puntje nog: de TV Box staat al een maand lang onafgebroken aan, normaliter is dit geen probleem, maar ik vermoed dat hierin ook een punt van aandacht zit met betrekking tot de update.

We gaan dit fixen, dat weet ik zeker!

Beste @Jason ,

 

Hartelijk dank. Ik zal vanavond testen en het laten weten.

Vreemd dat de box aan staat. Ik zet hem bij a iedere avond op standby (of geld dat ook als aan).

Afgelopen nacht stond de box inderdaad de hele acht aan (was vergeten uit te zetten)

Hoi @Hans-blabla, bij jou zie ik nog de vorige software update actief staan op de Kamai 510. Ik zal eens kijken of ik de nieuwste software handmatig kan pushen: hiermee valt wel de TV-verbinding uit voor zo'n vijf à tien minuten. Houd er rekening mee dat je daarom gedurende die periode geen TV kunt kijken. 

Laat me weten of het gewerkt heeft, alsjeblieft! Klein puntje nog: de TV Box staat al een maand lang onafgebroken aan, normaliter is dit geen probleem, maar ik vermoed dat hierin ook een punt van aandacht zit met betrekking tot de update.

We gaan dit fixen, dat weet ik zeker!

Beste @Jason ,

 

Hoe kan ik controleren of de update gelukt is? 

De Firmware versie is nog 2.9.27.0.3. Voor de rest kan ik geen software versie vinden.

Vandaag waren er wel een paar kleine haperingetjes, maar ik was helaas te laat voor het 8 uur journaal (meestal wel een paar haperingen).  

Reageer