Beantwoord

Nog steeds haperend beeld op NPO 1,2 en 3

  • 19 August 2019
  • 43 reacties
  • 2400 Bekeken

Vanaf Januari 2019 ben ik al bezig om mijn irritatie m.b.t. haperend beeld op NPO 1 2 3 opgelost te krijgen.
Op de andere zenders en begin gemist, ook die van NPO123 totaal geen problemen.
Het gaat dus alleen om de live uitzendingen van NPO

Guidion tweemaal geweest, router gewisseld, settopbox gewisseld. Bekabeling door gemeten, alles prima.

Ook rechtstreeks een nieuwe losse kabel tussen router en settopbox gebruikt maar het haperen blijft zich voordoen.

Ik heb nu de handdoek in de ring gegooid en druk aan het kijken naar een andere provider. Maar dan komt het abonnementtarief om de hoek kijken die in het voordeel is van Tmobile en dan denk ik, ik ga nog maar eens proberen om het op te lossen.

Verder zie ik op dit forum dat ik niet de enige ben.
Ik hoop dat iemand mij de gouden tip kan geven om het voor elkaar te krijgen.

BobBeets
icon

Beste antwoord door Brian 10 March 2021, 16:07

Bekijk origineel

43 reacties

Ja kregen inderdaad een mail dat er een pakket is opgestuurd. @Cal bedankt voor de service. We wachten het af.

Beste @Brian ,

 

Eergister heb ik (onverwacht) een nieuwe Amino TV box ontvangen en aangesloten.

 

Tot nu toe heb ik  geen enkele hapering gehad en lijkt het probleem nu opgelost :)

Wat ook fijn is dat het zappen en de menu's een stuk sneller gaan.

 

Bedankt voor de hulp,

 

Hans

Nee helaas is bij ons het probleem nog steeds niet opgelost! Blijf het vreemd vinden dat ze het niet opgelost krijgen. En dat het alleen op de NPO is.

Hi @BobBeets, ik vermoed dat je nog wel eens gelijk kan hebben. Ik heb van een handjevol kalnten al vaker meldingen over specifiek deze zenders ontvangen maar we hebben er nog niet de vinger achter kunnen leggen wat nu precies de oorzaak is. We hebben dit ook al onderzocht samen met de netbeheerder en onze netwerkpartner maar niets kunnen vinden wat op een structureel probleem kan duiden. Ik heb wel opnieuw een melding uitgezet bij onze technische dienst met een duidelijke uitleg om er nogmaals naar te kijken!

Hoi,

Ik had de hoop op een serieuze afhandeling van mijn probleem. Maar helaas tot op heden geen contact met jullie technische dienst. Het blijkt gewoon niet mogelijk om een terugkoppeling aan klanten te geven, met wat voor antwoord dan ook.

Toch maar wat geld meer uitgeven.

Bob Beets
Reputatie 7
Hey @BobBeets,

Heel vreemd dat dit probleem alleen bij die drie zenders zich afspeelt! Ik heb je dossier erbij gepakt, en nu zie ik dat er al veel is onderzocht door onze technische dienst. De laatste update is van 6 mei waarin we de terugkoppeling hebben ontvangen dat de oorzaak van het probleem binnenshuis moet liggen in de bekabeling. Heb je al geprobeerd om je bekabeling te vervangen? En heb je je TV Boxen rechtstreeks op je modem aangesloten? Mocht je dit hebben uitgesloten dan wil ik graag onze techneuten nogmaals op de hoogte brengen van dit probleem. Ik hoor graag van je!

Beste Jason, 

We ontvangen de zenders wel. Maar NPO 1,2,3 geven zeer regelmatig haperend beeld. Zowel bij live uitzendingen als bij andere uitzendingen. 

Beste @Brian en @Piotr ,

 

Is er al een oorzaak en misschien ook oplossing gevonden?

De laatste update heeft helaas niet geholpen.

 

Groet,

 

Hans

Reputatie 7
Badge +4

Hi @PatrickenCorneline,

Bedankt voor het proberen! Je ervaart de hapering op allebei TV Boxen toch? Met deze informatie heb ik onze technische dienst ingelicht en wij zullen eens goed uit gaan pluizen wat hier aan de hand is.

Zou ik je ook nog kunnen vragen om een fabrieks reset van het modem uit te proberen? Ik vermoed niet per se dat dit de oplossing is, maar ik denk wel dat het een goede optie en het proberen waard is. :wink:

Ondertussen gaan wij ook verder voor je aan de slag!

Reputatie 7

Hi @BramJ_wrdn, ik heb met je meegekeken en ik zie op 26 april inderdaad een flinke verstoring maar op de andere dagen zie ik dit niet terug. Was er hier sprake van een éénmalige storing of ervaar je dit vaker? Als dit laatste het geval is laat het mij dan zeker nog even weten!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Hans-blabla, bij jou zie ik nog de vorige software update actief staan op de Kamai 510. Ik zal eens kijken of ik de nieuwste software handmatig kan pushen: hiermee valt wel de TV-verbinding uit voor zo'n vijf à tien minuten. Houd er rekening mee dat je daarom gedurende die periode geen TV kunt kijken. 

Laat me weten of het gewerkt heeft, alsjeblieft! Klein puntje nog: de TV Box staat al een maand lang onafgebroken aan, normaliter is dit geen probleem, maar ik vermoed dat hierin ook een punt van aandacht zit met betrekking tot de update.

We gaan dit fixen, dat weet ik zeker!

Reputatie 7
Hi @BobBeets, ik vermoed dat je nog wel eens gelijk kan hebben. Ik heb van een handjevol kalnten al vaker meldingen over specifiek deze zenders ontvangen maar we hebben er nog niet de vinger achter kunnen leggen wat nu precies de oorzaak is. We hebben dit ook al onderzocht samen met de netbeheerder en onze netwerkpartner maar niets kunnen vinden wat op een structureel probleem kan duiden. Ik heb wel opnieuw een melding uitgezet bij onze technische dienst met een duidelijke uitleg om er nogmaals naar te kijken!

Hi @BramJ_wrdn, ik heb met je meegekeken en ik zie op 26 april inderdaad een flinke verstoring maar op de andere dagen zie ik dit niet terug. Was er hier sprake van een éénmalige storing of ervaar je dit vaker? Als dit laatste het geval is laat het mij dan zeker nog even weten!

Hi Brian, 

Allereerst dank voor je reactie. Dit is standaard het geval bij NPO, precies de klachten zoals hierboven beschreven door de anderen. Ik heb dit vanaf dag 1 dat ik klant ben (sinds maart)

Vanaf Januari 2019 ben ik al bezig om mijn irritatie m.b.t. haperend beeld op NPO 1 2 3 opgelost te krijgen.
Op de andere zenders en begin gemist, ook die van NPO123 totaal geen problemen.
Het gaat dus alleen om de live uitzendingen van NPO

Guidion tweemaal geweest, router gewisseld, settopbox gewisseld. Bekabeling door gemeten, alles prima.

Ook rechtstreeks een nieuwe losse kabel tussen router en settopbox gebruikt maar het haperen blijft zich voordoen.

Ik heb nu de handdoek in de ring gegooid en druk aan het kijken naar een andere provider. Maar dan komt het abonnementtarief om de hoek kijken die in het voordeel is van Tmobile en dan denk ik, ik ga nog maar eens proberen om het op te lossen.

Verder zie ik op dit forum dat ik niet de enige ben.
Ik hoop dat iemand mij de gouden tip kan geven om het voor elkaar te krijgen.

BobBeets


Hoi Piotr,

De conclusie dat het binnenshuis moet liggen komt van Reggefiber die heeft op jullie verzoek het glasvezel draadje doorgemeten. Ik heb geen idee wat de waarden zijn van die meting, maar bij oplevering van de kabel scoorde de verbinding met 98%.

Ook een optie dat het binnenshuis moet liggen kan komen van Guidion die op jullie verzoek een foto van de meterkast heeft genomen. Daar is een zwart kastje te zien die lijkt op een switch maar in werkelijkheid een klein patchpanel is. Van dit patchpanel lopen er fabriek gemonteerde patchkabels naar het modem.
Echter voor de settopbox op de slaapkamer ligt er een fabriek gemonteerde en door mij door gemeten kabel buiten dit patchpanel direct in het modem op poort vier. Alle bekabeling zijn Cat5 kabels. Ik heb op alle kabels een pieper gehad (zo één met 8 lampjes) en ben geen rare dingen of onderbrekingen tegen gekomen. Ook de beneden aansluiting op de settopbox (die via het patchpanel loopt) vervangen door een rag nieuwe en door mij doorgemeten kabel (van jullie installatiepakket) maar het haperen blijft.

Door jullie is vervangen het modem en één settopbox, het heeft jammer genoeg niet geholpen.

Verder is de aansluiting prima Netflix geen problemen, uitzending gemist op de NPO zenders geen haperen, Youtube en of andere streamingmedia geen haperingen. Ik denk en dat heb ik al eens eerder geventileerd het zit in het aanleveren van de NPO streams aan de POP bij mij in de buurt.

Groet BobBeets
Reputatie 7

Hi @Hans-blabla Bedankt voor de toelichting, ik heb de melding doorgezet naar onze technische dienst om dit verder te onderzoeken. Zodra ik meer hoor van collega’s neem ik weer contact met je op. We hebben op bepaalde momenten wel problemen gehad in regio Almere maar op dit moment zijn er daar geen specifieke issues bekend. Neemt niet weg dat we dit uiteraard gaan onderzoeken, ik houd je op de hoogte! :slight_smile:

Wij hebben er ook nog steeds last van. Geluid loopt door, maar beeld blijft hangen een paar seconden. 

Beste @Jason ,

 

Hartelijk dank. Ik zal vanavond testen en het laten weten.

Vreemd dat de box aan staat. Ik zet hem bij a iedere avond op standby (of geld dat ook als aan).

Afgelopen nacht stond de box inderdaad de hele acht aan (was vergeten uit te zetten)

Hoi @Hans-blabla, bij jou zie ik nog de vorige software update actief staan op de Kamai 510. Ik zal eens kijken of ik de nieuwste software handmatig kan pushen: hiermee valt wel de TV-verbinding uit voor zo'n vijf à tien minuten. Houd er rekening mee dat je daarom gedurende die periode geen TV kunt kijken. 

Laat me weten of het gewerkt heeft, alsjeblieft! Klein puntje nog: de TV Box staat al een maand lang onafgebroken aan, normaliter is dit geen probleem, maar ik vermoed dat hierin ook een punt van aandacht zit met betrekking tot de update.

We gaan dit fixen, dat weet ik zeker!

Beste @Jason ,

 

Hoe kan ik controleren of de update gelukt is? 

De Firmware versie is nog 2.9.27.0.3. Voor de rest kan ik geen software versie vinden.

Vandaag waren er wel een paar kleine haperingetjes, maar ik was helaas te laat voor het 8 uur journaal (meestal wel een paar haperingen).  

Beste @Brian ,

 

Hartelijk dank.

 

Ik hoor het graag :)

@PatrickenCorneline woont u ook in de regio Almere?

Sinds de nieuwe update (eind feb 2024) van de odido tv app (mijn Samsung TV is rechtstreeks bekabeld aangesloten op het Zyxel modem) blijven bij zappen NPO 1, 2 en 3 seconden lang haperen en/of hangen. Het bufferen lijkt erg lang te duren. Andere zenders hebben hier duidelijk minder moeite mee. Is dit bekend?

Reputatie 7

Hi @PatrickenCorneline , aanstaande maandag, dinsdag en woensdag (25, 26 en 27 januari) gaan wij in de nacht alle TV Boxen die gebruik maken van T-Mobile TV rebooten voor een software update.

Deze update zal het grootste deel van de black-screens, sneeuwbeeld, alleen NPO 1, 2 en 3 te ontvangen en problemen met geluidssets door HDCP oplossen. Wil je de update vandaag al binnen halen, dan kan dit door een simpele handmatige reboot zonder netwerkkabel

In dit topic lees je meer!

Reputatie 7

Hey @BramJ_wrdn,

Dan moeten we op zoek gaan naar een oplossing. Kun je mij precies beschrijven welke problemen je ervaart bij de NPO zenders? Zie je blokkerig/zwart beeld? Ervaar je deze problemen ook bij programma gemist? En om het vragenrondje af te maken, speelt dit probleem bij beide TV Boxen? Hoe meer we weten, hoe sneller we dit kunnen oplossen voor je. :relaxed:

Wij hebben er ook zeer veel last van en het is echt alleen bij npo 1, 2 en 3.

Zeer irritant en de ene dag is het erger dan de andere dag.

Bekabeling e.d. allemaal gecontroleerd en getest met nieuwe maar geeft totaal geen verbetering of verandering. 

Reputatie 7

@Kevin2665, de problemen zijn recent inderdaad weer terug gekeerd en we hebben op dit moment een aantal klanten waarbij we een fix aan het testen zijn. Als deze werkt dan kunnen we hem hopelijk breder uit gaan rollen. Een oplossing is dus nabij! 

Reputatie 7

Hoi @Hans-blabla ,

Klopt helemaal! Ik kijk graag met je mee naar de situatie met het haperende beeld en geluid. Als ik de stream kwaliteit van de TV Box bekijk, ziet deze er namelijk mooi en stabiel uit. De afgelopen dagen zit deze tegen de 100 procent aan, wat vrijwel perfect is.

Om de situatie goed in kaart te brengen, zit ik met een vraag. Wanneer de problemen met het beeld en geluid de kop opsteken, ervaar je dan ook problemen met de algehele verbinding? Ook ben ik erg benieuwd naar een tijdstip en datum waarop dit is gebeurd. Met deze extra informatie, ga ik graag voor je aan de slag. Ik hoor het van je! 

Reputatie 7

Hi @BramJ_wrdn, excuses voor de late reactie, je laatste bericht was er doorheen geglipt. Dank voor de aanvulling, ik heb je melding doorgezet naar onze technische dienst en we gaan dit verder onderzoeken. Excuses voor het ongemak! 

Reageer