Beantwoord

Oeps... het lijkt of uw kabel niet is aangesloten

  • 9 April 2019
  • 7 reacties
  • 771 Bekeken

Al sinds zondag geen tv. Eerst allemaal blokjes en nu helmaal niet meer. Alles al 3x opnieuw helemaal gereset en opgestart. Aan de kabels is niet veranderd, maar toch alles nog een keer gecontroleerd en dus gewoon aangesloten. De blokjes speelt al maanden en we hebben zelfs een nieuwe router gekregen. Daarna ging het een half jaar redelijk goed. 3- 5 dagen wachttijd op reactie van monteur. Nog meer mensen problemen hiermee?
icon

Beste antwoord door Brian 10 April 2019, 13:41

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Misschien ben ik wel een van de zeldzame "geluksvogels" bij wie het altijd perfect werkt behalve als er een algehele storing is, heb eerst Vodafone Thuis gehad sinds 01-2013 toen nog in de Glashart media uitvoering.

Vanaf juli 2015 ging Vodafone haar eigen soft en firmware gebruiken met eigen apparatuur helaas was de keuze van de router die men gebruikte niet de slimste (Draytek 2132) Toen T-Mobile het overnam bleef het bij mij althans perfect werken, en ben ook nu nog steeds tevreden internet werkt goed gebruik wel een eigen router met 5Ghz tv streams zijn in mijn beleving zoals ze horen te zijn netjes kan zich zeker meten met Ziggo ik heb geen UHD tv.

Conclusie bij mij werkt het dus zoals het hoort maak gebruik van glasvezel, lees wel eens dat DSL over het algemeen meer problemen geeft heb het nooit gehad dus geen ervaring mee
Reputatie 7
Hi @Reismaatje, ik ben er verder ingedoken en er vallen mij direct wat zaken op:

Op dit moment kan ik inderdaad geen verbinding krijgen met je TV Boxen. Wat ik wél aangesloten zie op poort 3 zijn twee andere apparaten. Poort 3 en 4 van het modem zijn "gereserveerd" voor de TV Boxen en hier kan je dus niets anders op aansluiten.
Het beste resultaat krijg je door de TV Box rechtstreeks bekabeld aan te sluiten op poort 3 of 4 van de modem. Eventueel kan hier een powerline adapter tussen (al raden we dit af). Zorg er in dat geval dan wel voor dat er geen router, switch en/of andere apparaten tussen zitten. Met je huidige opstellingen zou het inderdaad goed kunnen zijn dat je storing ervaart vanwege de andere apparaten die op poort 3 aangesloten zijn.

Zou je de onderstaande stappen eens willen proberen? Als je een powerline wil blijven gebruiken voor dan eerste deze stappen uit met de TV Box rechtstreeks aangesloten op de modem en dan kan je hem daarna aansluiten op de powerline adapter (1 TV Box per poort)

1. Koppel de netwerkkabel en stroomkabel los van de TV Box.
2. Voer vervolgens een powerflip uit van het modem (20 seconden van de stroom).
3. Als het modem is opgestart sluit je de TV Box weer aan op de stroom.
4. Wanneer de TV Box de melding geeft: ‘Ethernet not detected, Please connect ethernet cable’ kan je ook de netwerkkabel weer aansluiten.

Ik hoor graag wat hier het resultaat van is!
Al 6x deze procedure doorlopen, maar... niets dus.
Reputatie 7
Hi @Reismaatje heb je ook de rest van mijn bericht gezien? 🙂 Wanneer ik de modem uitlees zie ik twee andere apparaten (iets van Apple en iets van Google) maar géén TV Box. Dit hoort niet het geval te zijn doet mij vermoeden dat er iets onjuist is aangesloten op de modem. Hoe is je huidige opstelling? Misschien kunnen we daar iets aan ontdekken.
Ja Brian,

Ik heb alles gelezen en ook de klantenservice nog maar eens gebeld. Weer alles stap voor stap gedaan, en nu is er uit gekomen, dat er iets niet connect tussen jullie en mijn router. Eindelijk komt er een monteur. Helaas pas volgende week woensdag, dus dan zitten we al 1 1/2 week zonder Eurosport en Belgie waarop we wielrennen willen kijken. Gelukkig doet het internet het nog wel.
Ik baal hier wel van, want soms wordt er net gedaan of je een dom bent.
Reputatie 7
Hi @Reismaatje, helemaal goed, in dat geval zal de monteur je aansluiting nalopen om de problemen te verhelpen!
Nieuwe router. Mogelijk was de TPlink de boosdoener, maar bij aangaan abonnement was deze aangeraden. Nu aangesloten direct op de kabel, maar dit is geen wenselijke situatie. Even afwachten hoe het nu gaat, want bij de overwinning van van der Poel hadden we weer blokjes.

Reageer