Beantwoord

OK knop functie voor LG tv

  • 27 June 2018
  • 5 reacties
  • 827 Bekeken

De afstandsbediening van de Entone box werkt prima ook kan ik van hdmi kanaal wisselen (bron selectie). Echter bij mij LG tv duurt het 60 seconden voordat het kleine geselecteerde beeldscherm schakelt naar full screen.
Op mijn originele LG afstandsbediening zit een OK knop (bevestigen). Daar druk je nog op na de bron selectie om direct over te schakelen.
Is hier met de afstandsbediening van Entone een oplossing voor? Nu moet ik de TV afstandsbediening blijven gebruiken voor slechts 1 knop. Zappen met 60 seconden interval is wel lang....
icon

Beste antwoord door Brian 4 July 2018, 14:52

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
voor zover ik weet is het niet mogelijk. is dit misschien in te stellen op de tv ?
Dank voor je reactie.Goede vraag. Ik heb intussen de gehele tv settings doorgenomen en
op de TV geen optie gevonden die bron selectie tijd instelt... Of de bevestiging (OK) overslaat.

Eigenlijk zou een programmeerbaar knopje op de afstandsbediening mogelijk moeten zijn. Bijv. het veranderen van een bestaand knopje die je in praktijk nooit gebruikt.
Anders moet ik toch weer terug naar een universele programmeerbare afstandsbediening.
Reputatie 7
Hi Jabellll, dat zou inderdaad een goede zijn, ik neem de suggestie mee (maar ik weet niet of dit technisch mogelijk is)! Je zou nog kunnen proberen om onze afstandsbediening handmatig te koppelen aan de LG TV. In sommige gevallen zijn er verschillende koppelcodes waardoor de knoppen net even anders reageren. Niet ideaal omdat sommige andere functies dan soms niet meer werken maar misschien is dit een workaround!
Ik heb alle handmatig bekende codes voor LG al geprobeerd. Dit gaf verschillende resultaten voor de bediening, maar geen 1 loste mijn probleem op. Helaas.

Het zou fantastisch zijn als er 1 knopje herprogrameerbaar is. Bijv. 1 van de 4 kleuren of het teletekst knopje.
Reputatie 7
Hi Jabellll,

Wat goed dat je verschillende opties geprobeerd hebt! Misschien dat je wat leuke resultaten met ons kunt delen? Jammer dat hier niet dé oplossing voor jouw probleem tussen zit, maar wellicht zitten er wel goede opties tussen voor andere zaken. Ik ben benieuwd!

Ik vind het ook zeker een goed idee. Zoals Brian aangaf hebben we geen zicht op of het technisch mogelijk is, maar wie niet waagt, wie niet wint 😉! Je kunt jouw goede idee ook in onze wenslijst zetten, wie weet hebben meer mensen in onze Community deze wens en kunnen jullie de ideeën uitwisselen.

Reageer