Beantwoord

Omruilen tv boxen

  • 4 January 2019
  • 11 reacties
  • 644 Bekeken

Ik heb nog 3 oudere tv boxen Amino A140 en wil ze graag omruilen voor andere. 2 boxen staan in dezelfde ruimte en reageren allebei op de afstandsbediening. Als ze allebei aanstaan blijft het beeld op de tv in gebruik een paar seconden hangen. Als we de niet in gebruik zijnde box uitzetten is de storing verholpen. Onhandig dus.
We hebben 1 tv met HDMI aansluiting, de andere nog oudere hebben alleen een scart aansluiting.
icon

Beste antwoord door Brian 8 January 2019, 14:13

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Hi @markbuit Dat zijn inderdaad wat oudere TV Boxen! 🙂 Ik kan deze kosteloos voor je omruilen voor de Entone Kamai 510 variant. Deze kan je naast HDMI ook aansluiten op SCART via een Mini-Din verloop stekker, deze stuur ik ook naar je op. Ik betwijfel alleen of het stilstaande beeld specifiek voor je huidige TV Boxen is, dit lijkt eerder op een issue met het signaal via de switch/modem. Mocht het probleem zich met de nieuwe TV Boxen ook voordoen laat het dan zeker weten, dan gaan we dit verhelpen!

Je verlenging gaat op 18-01-2019 in, ik moet even wachten tot de verlenging in is gegaan voordat ik de TV Boxen voor je om kan wisselen. Ik zal je de omwisseling op 18 of 19 januari nog even via hier bevestigen!
Dat is een prima oplossing, vast bedankt
Reputatie 6
Badge
Dat is een prima oplossing, vast bedankt
Ik zie dat je de boxen nog niet gekregen zou moeten hebben en ik zou daar toch maar eens nog twee keer over nadenken. Heb nu zelf ook de Entone 510 maar de Amino 140 is veel sneller met de huidige firmware/ interface. Afgelopen week weer bij een kennis geweest die de Amino nog heeft en het verschil is gewoon abnormaal (de Entone is niet veel langzamer of sneller dan de Amino was met de oude interface van een jaar of wat terug, maar met de huidige interface is de Amino best snel te noemen. In vrijwel alles beter presterend dan de Entone 510 ... (ik zou zelfs zo terug ruilen en anders alleen de allernieuwste Entone vragen, niet de 510 dus. Edit: dat nieuwe ding heet een Aria).
Dank voor je bericht. Ga de nieuwe boxen eerst goed testen voordat ik de oude definitief terug stuur.
Reputatie 7
echter de Aria heeft alleen HDMI dus dat gaat ook niet werken @markbuit
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb hier ook nog de Amino 140 staan stamt nog uit de Vodafone tijd, het zappen naar een andere zender duurt hooguit 2 seconden, de interface is prima.

Je kunt hem op de tv aansluiten via HDMI of in noogevallen via een Minidin naar scart helaas is de maximale resolutie dan wel SD full HD is dan niet mogelijk.
Reputatie 6
Badge
Ik heb hier ook nog de Amino 140 staan stamt nog uit de Vodafone tijd, het zappen naar een andere zender duurt hooguit 2 seconden, de interface is prima.

Je kunt hem op de tv aansluiten via HDMI of in noogevallen via een Minidin naar scart helaas is de maximale resolutie dan wel SD full HD is dan niet mogelijk.

Dat hebben ze nu toch al? Het probleem is dat er twee boxen in eenzelfde ruimte staan en ze allebei reageren op de afstandbediening. Waarschijnlijk gaan ze dan allebei tegelijk aan en zorgt op een of andere manier voor een bevriezing van het beeld/de stream.
Bij de Entone moet je iig heel erg gericht richten om ook maar iets van een reactie te krijgen op de afstandsbediening dus misschien is het toch een oplossing (voor dit 'probleem' iig).
Je zou ook kunnen proberen de twee boxen in dezelfde ruimte op resp. poort 3 en 4 te testen ipv via een switch op bijv. enkel poort 3 (of 4).
Om een Aria vragen voor betere prestaties dan de Entone (die ze gaan krijgen) zal alleen geen alternatieve optie zijn aangezien er blijkbaar enkel een HDMi aansluiting op zit.
Reputatie 7
Bedankt voor de toevoegingen allen! Ik kan de A140's omwisselen voor de Entone 510, niet voor de Aria. @markbuit je vernieuwing is inmiddels verwerkt, laat mij nog even weten of je de TV Boxen inderdaad om wil ruilen, dan ontvang je ze deze week!
Gezien het bovenstaande hou ik voorlopig maar de Amino kastjes. Heb nu meer snelheid en hopelijk geeft dat ook een verbetering in de beeld storingen (stilstaan / blokjes). Ga ook overwegen een box te vervangen door een met opname mogelijkheid.
Zal de poortsuggestie ook proberen.
Bedankt allemaal voor het meedenken.
Reputatie 7
Hi @markbuit, helemaal goed, laat zeker nog weten of het gelukt is! Mocht je en Tv Box willen wisselen stuur mij dan weer even een bericht dan regel ik het graag voor je.
Bedankt Brian, als het zover is stuur ik je een bericht.

Reageer