Beantwoord

Ondertiteling BBC 1 en 2 - hoe zet ik die aan?


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
Goedenavond,

ik ben sinds kort lid van T-mobile thuis, en ik kijk geregeld naar de BBC, maar ik weet niet goed hoe ik de ondertiteling op die zenders aan kan zetten.

Bij de instellingen staat de 'ondertiteling' al ingesteld op Engels (GB), maar dat levert niks op. Ook de teletekstknop die standaard naar pagina 888 gaat op die twee zenders, doet niks.

Kan iemand mij vertellen hoe ik de ondertiteling op de Entone aan kan zetten?

Moderator edit: Goed nieuws!

Er is iets aangepast. Zodra je de TV Box langer dan 10 seconden van de stroom haalt, komt er nu nieuwe software op de box geladen. Ik ben heel benieuwd wat voor effect dit heeft op de BBC ondertitels! Willen jullie dit testen en laten weten of het heeft gewerkt?

Vanaf volgende week wordt dit waarschijnlijk voor alle klanten beschikbaar, ook zonder deze reset.

Ik ben heeeeel benieuwd naar jullie antwoorden!
^Sander
icon

Beste antwoord door Brian 21 March 2018, 11:00

Bekijk origineel

107 reacties

Reputatie 7
@SaschaNvdK @HoppieDroppie De fix zit er echt aan te komen en hij gaat mee met de komende grote release. We zijn op dit moment volop aan het testen en ons doel is om dit vóór de zomer uit te rollen. Er komt eerst nog een kleinere update aan en daarna willen we de grote firmware update uit gaan rollen. Deze grote updates doen we maar 1 á 2 keer per jaar en de fix voor de ondertitels was afgelopen november nog niet klaar om mee te gaan met de firmware update van dat moment. Inmiddels is de fix wél klaar maar is het wachten op de firmware update.

Bij een grote firmware update wordt er heel veel getest om er voor te zorgen dat er geen grote bugs de kop opsteken na de release waarbij we veel in contact zijn met de leverancier. In dit proces kan het voorkomen dat we na een interne update toch nog zaken aangepast of verbeterd willen zien wat we dan terugkoppelen aan de leverancier die vervolgens weer aan de slag gaat. De aanpassing moet dan weer getest worden en zo blijft het cirkeltje rondgaan tot we het resultaat hebben dat we willen bereiken.

Dit zorgvuldig doen kost tijd en willen graag de standaard bieden die jullie van T-Mobile gewend zijn. Weet dat jullie stemmen zeker gehoord worden en dat we er alles aan doen om issues zoals de ontbrekende ondertiteling zo snel als we kunnen te verhelpen! En zodra we een concrete datum hebben horen jullie dit direct!
Reputatie 1
Dag Sander, binnen 5 minuten kregen wij eindelijk de ondertitel bij zowel BBC 1 en BBC 2. De ondertitels zijn in het Engels maar dat is logisch en voor ons geen enkel probleem. Ik ga niet uitproberen of het ook in het Nederlands kan vanwege tijdgebrek en geen interesse.
Om de ondertiteling te gebruiken hoef je alleen op de knop txt te drukken.

Stond vanmorgen toevallig bij een T-Mobile winkel, daar was een storing van het systeem, gelukkig zag ik toen ik thuis kwam dit berichtjeen hoef ik nu mijn contract voor de TV niet op te zeggen.

Hartelijke dank dat het nu eindelijk in orde is, mvgr HoppieDroppie
Reputatie 2
Oh wat cool!!!! Ik heb daarnet een minuut of 5 de stroom eraf gehaald, weer opgestart, op txt gedrukt en verdomd... ONDERTITELS!!!! (jammer dat Pointless nu even weg is, maar nu wordt 'Flog it!' tenminste ook weer aangenaam om te kijken)

BEDANKT, SANDER!!!!!!!!!!!!!!
Reputatie 1
bujazebra, fijn dat het bij jou ook gelukt is, Heel veel kijkplezier, geniet ervan. Ik hoef tenminste de tv niet meer hardstikke hard aan te zetten.

Alles wordt nu relaxter en gezelliger. HoppieDroppie
Reputatie 2
Jullie ook, Hoppie en je man, geniet ervan... eindelijk waar voor ons geld 😄!
Reputatie 2
Voor wie het nog niet door heeft: Als je op de BBC (1 of 2) zit en je wil naar een ander kanaal, druk op EXIT, pas dán kun je van kanaal wisselen.
@Sander inderdaad, het opstarten duurde even, want het apparaat had moeite om de systeemklok bij te werken, maar na nog een herstart werkte alles wel. En ondertiteling werkt nu bij de BBC. Het duurde iets meer dan een jaar, maar dan heb je ook wat. Dank jullie wel!
Reputatie 2
*sneakt naar binnen*

*buigt*

*glipt weer naar buiten met behulp van de zonnebrandolie*
Bijzonder... ik herinner me dat hier een aantal jaar geleden nieuws over was. In mijn herinnering is de BBC helemaal gestopt met subtitles buiten het Verenigd Koninkrijk. Na even googelen kwam ik bij dit nieuwsbericht uit:
http://nos.nl/artikel/432489-britse-teletekst-definitief-verleden-tijd.html
Eigenlijk zouden we dus in NL helemaal geen ondertiteling meer moeten hebben bij de BBC!
Reputatie 7
Hi allen, hier weer een update:

Het goede nieuws is dat er een fix is dus de ondertiteling gaat terug komen! Het minder goede nieuws is dat er nog niet bekend is wanneer de fix daadwerkelijk uitgerold wordt. We hebben een voorzichtige planning maar het is nog niet zeker dat we deze gaan halen dus ik kan op dit moment nog geen datum communiceren. Maar zodra deze definitief vast staat horen jullie het uiteraard direct!
Reputatie 1
Dag Sander, doe bij je cowboylaarzen ook de " Spurs " aan. Ik wacht tot eind van de maand en anders moet ik echt van provider gaan switchen. Doe je best.
Reputatie 1
Dag Brian en Sander, bedankt voor de update, ik twijfel nu erg over wat ik moet doen. Komt het van de zomer echt in orde? Mvgr
Reputatie 1
#hoppiedroppie, vanaf vandaag blijf ik alleen klant met internet & vaste telefonie. Ik stap per vandaag over naar ziggo met televisie. En dat wordt vandaag geleverd, en dat is vrij snel heb het 2 dagen geleden aangevraagd. Dus heb nu meer opties kwa televisie.

Succes met je tv bij Ziggo, veel BBC plezier!! en natuurlijk de opnames, groet hoppiedroppie
Reputatie 7
Dag Brian en Sander, bedankt voor de update, ik twijfel nu erg over wat ik moet doen. Komt het van de zomer echt in orde? Mvgr

Het is voor mij lastig om zoiets te garanderen, aangezien de update en de technische kant van het verhaal door de techneuten wordt gedaan. Zoals het er nu uitziet en er geen rare bugs bij het testen naar boven komen of andere vertragingen dan is het in de zomer echt, helemaal, dik voor mekaar met die ondertitels! Fingers crossed!
Reputatie 7
Badge +1
Wat mij is opgevallen dat je op kanaal 195 Zapp/NPO1 extra de ondertitels wel kunt aan en uitzetten via het menu "video/audio" submenu öndertiteling" alleen op 195 op andere zenders nog niet gezien
Na een jaar is er dan eindelijk een oplossing gevonden voor dit probleem. 🤓

Waarom wordt er dan gewacht op een "grote update" voordat de oplossing doorgevoerd wordt? TV als carte kon ook als losse update, dus ondertiteling en audiosporen moeten net zo makkelijk kunnen.

Ik geef die mevrouw die nu bij Ziggo zit groot gelijk. Dan kun je wel de vergelijking maken dat T-Mobile een tientje goedkoper is, maar dat zie ook je terug in de kwaliteit van de dienst.
Reputatie 6
Badge
Er is wel 'iets' veranderd idd. Waar ik voorheen bij België 1 en 2 altijd 'no teletext available' kreeg, werkt het sinds een paar dagen wel. Op Zapp werkt het idd ook maar dat heb ik hiervoor nooit geprobeerd ...
Alleen die 888.00 blijft nog altijd in beeld staan.
Reputatie 7
@jibbewillem Ik begrijp je punt en kleinere aanpassingen en updates rollen we vaak wél tussendoor uit. Ook nieuwe 'producten' zoals A la Carte staan los van de grote functionaliteitsupdates en worden losstaand aangeboden. Neemt niet weg dat het inderdaad lang geduurd heeft maar er is licht aan het einde van de tunnel! 😉
Ik heb zojuist bericht gehad dat ik op 9 april een update krijg van mijn T-mobile tv-box, zit hier dan al de oplossing voor de ondertiteling, of zit die in een update die later in het jaar komt?

Bijkomende vraag, nadat die update is geweest en ik merk dat de ondertiteling werkt, als ik dan iets opneem van de BBC, wordt dan de ondertitelingspoor meegenomen bij de opname?
Reputatie 7
@madjo Zoals je hebt gewerkt was de update van deze week niet voor de ondertiteling, deze wordt meegenomen in de grotere update. De problemen met onjuiste opnames zijn met deze update al wél opgelost!
Reputatie 2
Over drie dagen is het juni, voor wanneer staat de grote update met daarin de ondertiteling voor de BBC gepland?
Reputatie 1
Ja, dat wil ik ook heel erg graag weten!!!!! Wij hebben allemaal veel geduld gehad maar van de zomer betekend voor mij van de zomer!! Hoor dezelfde vraag nu al maanden lang elke dag van mijn man.Ik heb de bekabeling van Ziggo nog in mijn woning dus eind van de maand ga ik switchen.
Reputatie 7
Zodra ik een datum heb waarop de grote update plaatsvind, zal ik deze hier posten. Dat het deze zomer gaat gebeuren is vrijwel zeker! Ik weet dat ik veel vraag, maar ik moet nog een klein beetje geduld vragen. We zijn er bijna!
Reputatie 2
Zolang de update maar in juni plaatsvindt ben ik tevreden 😃 dus zet 'm op, Sander!
Reputatie 2
Zodra ik een datum heb waarop de grote update plaatsvind, zal ik deze hier posten. Dat het deze zomer gaat gebeuren is vrijwel zeker! Ik weet dat ik veel vraag, maar ik moet nog een klein beetje geduld vragen. We zijn er bijna!

Nog geen preciezere datum, Sander (mijn beetje geduld begint aardig op te raken)?

Reageer