Beantwoord

Ondertiteling BBC 4 (teletekst) hapert

  • 22 April 2020
  • 6 reacties
  • 328 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Ik ben heel tevreden over de tv-diensten, op 1 ding na: de ondertiteling voor doven en slechthorenden (via teletekst) op BBC 4 hapert voortdurend, loopt niet synchroon en valt om de paar zinnen helemaal of gedeeltelijk weg.

Op andere zenders (ook BBC 1 en 2) werkt het prima en zonder haperen. Ook op BBC 4 heb ik ooit een film gezien waar het wel perfect (en synchroon) liep, dus kennelijk is het wel technisch mogelijk.

Kan hier iets aan verbeterd worden? Ik kijk veel naar deze zender vanwege zeer interessante docu’s maar door de haperende ondertiteling is het vaak bijna niet te volgen.

icon

Beste antwoord door Brian 23 April 2020, 14:50

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7

Hi @Thatguy, goed om te horen dat het bevalt! Ik heb de melding over BBC 4 doorgezet naar onze technische dienst en we gaan er mee aan de slag. Ik durf niet te garanderen of dit iets is dat we aan onze kant op kunnen lossen of dat het “ingebakken” zit in Teletekst maar we gaan het zeker bekijken. Op het moment is het wat druk bij onze technische dienst dus het kan even duren maar je ontvangt een bevestiging per e-mail zodra mijn collega’s het probleem (hopelijk) hebben verholpen!

Dank voor het doorgeven. Tot mijn stomme verbazing kreeg ik zonder toelichting een nieuwe mediabox opgestuurd na het plaatsen van dit bericht. Uit beleefdheid toch maar even geprobeerd, maar zoals verwacht maakte dit helemaal niets uit.

Aangezien het probleem zich maar op 1 zender voordoet, en de ondertiteling verder op alle zenders probleemloos werkt, zit het probleem naar mijn inschatting in de doorgifte van BBC4.
Bij mijn vorige aanbieder (Ziggo) werkte het prima, dus de oorzaak moet ergens bij T-Mobile zitten.

Overigens is mij inmiddels ook duidelijk geworden dat bij opname van BBC4-programma’s de teletekst ondertiteling ook in het geheel niet wordt opgenomen. Bij alle andere zenders is dit wel het geval. De manier van doorgifte is dus duidelijk anders dan bij andere zenders.

Ik hoop dus dat de technische dienst nog even verder kijkt naar mogelijke oorzaken.

Reputatie 6

@Thatguy na onderzoek van de technische dienst, leek dit een oplossing die zou kunnen werken. Jammer genoeg is dit niet het geval geweest, daarom gaan we verder kijken! Ik heb het verzoek ingediend of mijn collega’s hier nogmaals naar willen kijken. We houden je op de hoogte!

Inmiddels ruim twee maanden geleden een mailtje ontvangen dat er stappen zouden zijn gezet om het op te lossen, maar ik zie geen enkel verschil.

Ik vind het onbegrijpelijk dat de ondertiteling op werkelijk alle zenders prima werkt, behalve op BBC4. Ik heb juist voor T-mobilethuis gekozen omdat dat een van de weinige is die deze zender doorgeeft. Als dit niet wordt opgelost zie ik mij tot mijn spijt genoodzaakt om naar een andere provider op zoek te gaan.

Reputatie 7

Hi @Thatguy, als het alleen op BBC4 niet goed werkt dan vermoed ik dat het aan de zender ligt en we er weinig aan kunnen doen. Onze technische dienst heeft na de tweede melding in Juni nog wel een aanpassing gedaan maar ik begrijp dat dit ook niet heeft gewerkt? Misschien wel goed om te weten, we zijn nu bezig om al onze klanten over te zetten op ons nieuwe TV platform en Teletekst is hierop niet meer beschikbaar over glasvezel (nog wel op DSL). Als alternatief bieden we aparte ondertiteling voor doven en slechthorenden.

Bij Ziggo werkt de ondertiteling van BBC4 vlekkeloos dus het ligt zeer waarschijnlijk aan T-mobile. Ook ik ben alleen voor BBC4 naar T-mobile overgestapt. Zonder ondertiteling kan ik de programma's niet volgen dus 'grounds for divorce'.

Reageer