Beantwoord

ondertiteling bij BBC First

  • 30 July 2020
  • 8 reacties
  • 2370 Bekeken

Tot gisteren had ik bij BBC First standaard Nederlandse ondertiteling, nu echter niets meer. Heb in het menu via Systeeminstellingen al geprobeerd dit af en weer aan te zetten, ook heb ik de box gereset, niets helpt. Er schijnt recent een update van de software geweest te zijn.

hoe krijg ik de ondertitels weer terug

icon

Beste antwoord door Totaalmesjogge 30 July 2020, 20:04

Bekijk origineel

8 reacties

Ik heb ook geen (Nederlandse) ondertiteling meer bij BBC-First. Deze werd altijd gewoon standaard meegeleverd door de tv-zender. De ondertiteling aanzetten via de gele knop of via TT-888 werkt (ook bij mij) niet.

Is er iets veranderd sinds de recente onderhoudswerkzaamheden op het tv-platform?

Met vriendelijke groet,
Totaalmesjogge


Overigens werkt die gele-knop-ondertiteling maar bij slechts een paar tv-zenders. Tot nu toe werkte het enkel op een paar NPO-zenders en volgens mij op 1 Duitse zender. Dus echt veel toevoegen doet die gele-knop-ondertiteling niet. En áls er al ondertiteling is, dan is die keuze tussen de Nederlandstalige- of Engelstalige ondertiteling ook nutteloos; je krijgt maar één taal te zien of je nu in de NL-modus of in de GB-modus zit. Dat even ter informatie.
 

Ik heb trouwens nu (om 20.00 UUR) wel weer de vertrouwde ondertiteling op BBC-First. Dat even ter informatie.

Met vriendelijke groet,
Totaalmesjogge

Klopt inderdaad, plotseling werkt het weer.  Bedankt voor de reactie

 

Sinds vanavond heb ik hier ook last van.

Iemand enig idee of het aan de update ligt en wanneer het weer normaal zou moeten werken?

Hallo

Nu zijn er, nog maar eens, problemen met de ondertiteling op BBC First.
De ondertiteling staat vrij klein en verdwijnt veel te snel.
Dit probleem heb ik sinds gisteren.
Help?

 

 

Reputatie 6
Badge

Teletekst lijkt inderdaad aangepast te zijn en naast kleiner (zelf had ik geklaagd toen ze juist groter gemaakt waren dus wat dat betreft vind ik het persoonlijk wel beter dit formaat), naast kleiner dus is de zwarte omlijning weg en het slechter leesbaar bij een lichte achtergrond.

De wijziging naar een groter formaat ondertitel kwam toen vanuit BBC First dus dat zou nu ook wel eens het geval kunnen zijn (hier nog niet overgezet naar het nieuwe format).

Sneller verdwijnen zou kunnen maar voor mij niet te snel iig ...

Hallo apis4

Dank voor je reactie.
Afwachten dus.

 

Reputatie 6
Badge

Hallo apis4

Dank voor je reactie.
Afwachten dus.

 


Ik heb het wel over zo'n twee of drie jaar geleden denk ik inmiddels dat ze de vorige wijziging gedaan hadden. Toen kon er overigens (vóór die wijziging) ook gekozen worden om helemaal geen ondertiteling in beeld te hebben of anders ondertiteling die op die van History Channel lijkt met een druk op de gele knop). Dat werd toen ineens veranderd naar ondertiteling in het formaat dat we ook bij de NPO zenders tegenkomen (en dus inderdaad tot enkele dagen geleden nog bij BBC First. Eerst was het een dag weg en vervolgens zoals we het nu zien).

Destijds had ik op hun facebook pagina een berichtje achtergelaten, zo druk is het daar niet dus een nieuw bericht hierover plaatsen zullen ze zeker opmerken (alleen gebruik ik geen facebook meer; als alternatief is hier ook een contactformulier https://www.bbcbenelux.com/contact/) hun facebookpagina https://www.facebook.com/BBCFirstBenelux

Zo te lezen storen wel meer mensen zich aan de nieuwe stijl en klachten zijn al doorgegeven dus dan wordt het inderdaad gewoon even afwachten of er binnenkort wat aan gedaan wordt :thumbsup: .

Reageer