Beantwoord

Ondertiteling TT888 loopt voor

  • 7 October 2018
  • 6 reacties
  • 553 Bekeken

Bij het bekijken vanNederlandse programma’s met de ondertiteling van Teletekst 888 loopt de ondertiteling voor op het beeld. Bij opgenomen programma’s is dit nog erger dan bij live televisie. Voor slechthorenden is dit erg vervelend. Is hier iets aan te doen?
icon

Beste antwoord door Brian 11 October 2018, 12:34

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Hey Diederik, ik kan mij voorstellen dat dit erg onhandig is! Speelt dit bij specifieke zenders (bijv Nederland 1, 2 en 3) of is het willekeurig? Problemen met teletekst en ondertiteling liggen soms aan de uitzending zelf en daar hebben wij geen invloed op. We kunnen uiteraard wel meteen uitsluiten dat je TV Box de oorzaak is! Zou je hiervoor onderstaande stappen eens uit willen voeren? Ik hoor graag of dit nog verschil maakt!

1. Koppel de netwerkkabel en stroomkabel los van de TV Box.
2.Voer vervolgens een powerflip uit van het modem (20 seconden van de stroom).
3. Als het modem is opgestart sluit je de TV Box weer aan op de stroom.
4. Wanneer de TV Box de melding geeft: ‘Ethernet not detected, Please connect ethernet cable’ kan je ook de netwerkkabel weer aansluiten.
Hallo Brian,
bedankt voor je reactie.
Ik heb de stappen uitgevoerd, maar helaas helpt het niet.

Het probleem doet zich voor bij alle Nederlandse zenders die ondertiteling via tt888 aanbieden, dus NPO 1,2,3 RTL 4, SBS6 e.d.

Bij live TV kijken valt het nog mee, en loopt het nagenoeg synchroon. maar het verschil wordt erg groot na het pauzeren van live tv, programma's kijken met begin gemist, opgenomen programma's of uitzending gemist. Dan kan de ondertiteling wel een paar zinnen voorlopen op de gesproken tekst. Voor slechthorenden erg vervelend.
Hiervoor zaten we bij Ziggo en was dit nooit een probleem, ook niet bij opgenomen programma's.

Het probleem doet zich voor bij alle Nederlandse zenders die ondertiteling via tt888 aanbieden, dus NPO 1,2,3 RTL 4, SBS6 e.d.


alleen bij NPO1 GOS, NPO2 GOS en NPO3 GOS speelt dit probleem overigens niet.
Reputatie 7
Hey @Diederik76, jammer dat het niet de gewenste oplossing heeft gebracht. Maar we gaan het verder onderzoeken! Ik wil je vragen mij een privébericht te sturen met je gegevens. Dan ga ik op afstand een fabrieksreset uitvoeren op je TV Box.
Worden daarmee ook alle opnames op de harddisk gewist? In dat geval wacht ik nog even tot die bekeken zijn.
Reputatie 7
Badge +5
Klopt @Diederik76! Dat is helemaal prima. Geef je mij een seintje als je eenmaal zover bent? Dan voer ik de reset uit! 😀

Reageer