Beantwoord

Ondertiteling uitzending gemist

  • 4 January 2020
  • 7 reacties
  • 878 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Bij het bekijken van een gemiste uitzending krijg ik geen ondertiteling via Teletekst. Tot voor kort had ik interactieve TV van KPN en daar was het wel mogelijk, hoe kan het dat dit bij T-Mobile niet gaat?

icon

Beste antwoord door yalerta 5 January 2020, 22:11

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6

@Netram Waarschijnlijk omdat het een andere provider is?

 

Heb je wel ondertiteling bij reguliere uitzendingen?

Bij reguliere uitzendingen is wel ondertiteling mogelijk.

Reputatie 6

Ik kan het helaas niet uittesten voor je. Ik heb geen tv van T-Mobile. Maar wellicht kan webcare hier antwoord op geven.

 

Een reactie van webcare kan 24/48 uur duren. De reacties gaan op volgorde van de berichten.

Reputatie 7
Badge +5

@Netram 

Heel klein beetje technische uitleg.

Je geeft aan dat je van de ondertiteling via Teletekst gebruik maakt (888) De tekst wordt dan tijdens de uitzending direct met de beelden meegestuurd en over het getoonde beeld geprojecteerd.

2 gegevens stromen die op hetzelfde moment bij elkaar komen en op het scherm getoond worden.

Bij een opgenomen uitzending is deze “live” stream van teletekst 888 niet meer aanwezig.

Indien dit wel lukte zal KPN ervoor gezorgd hebben dat dat de tekst toch opgenomen werd en tijdens het afspelen weer toegevoegd kan worden.
Moderne apparatuur heeft de mogelijkheid om een los tekstbestand weer met het beeld samen te voegen.

Het t-mobile TV platform heeft die mogelijkheid op dit moment dus blijkbaar niet. Misschien dat het in het nieuwe TV platform dat naar verwachting in het eerste kwartaal van 2020 geïntroduceerd wordt het wel aanwezig is.

En als troost, ik heb het zojuist getest in de Ziggo TV app, ook daar is bij “gemist” terug kijken GEEN ondertiteling te krijgen op mijn PC, terwijl dit bij “live” kijken wel kan.

Als ik het mis heb met mijn veronderstelling hoor ik het graag van de meer kundige forum aanwezigen :thinking:  

Dank voor je reactie, heldere uitleg.

Reputatie 7
Badge +5

@Netram 

Nog even een kleine aanvulling.

Mijn Humax iHDR5200 recorder (geweldig apparaat) geeft van opname's en later afspelen wel de mogelijkheid om een ondertiteling te kiezen. Dus het blijkt technisch niet zo erg moeilijk te zijn om dit te bewerkstelligen.

Dank voor je reactie.

Reageer