Beantwoord

ontbrekende setup knop op afstands bediening

  • 20 June 2019
  • 7 reacties
  • 1792 Bekeken

Om mijn tv via t mobile afstands bediening te laten werken moet ik volgens de beschrijving de setup knop gebruiken.
het gaat er om de tv in of uit te schakelen,de rest werkt gewoon.
( de verkorte versie werkt niet, magenta licht reageert niet )
deze knop kan ik via de beschrijving niet vinden.
icon

Beste antwoord door Brian 21 August 2019, 11:53

Bekijk origineel

7 reacties

Brian, deze uitleg heb ik op dag 1 gehanteerd, echter bij beide methodes gaat het magenta lampje NIET branden.
tijdens een contact met de helpdesk kwam het antwoord dat dit probleem bekend was en dat technische dienst opzoek was naar de oplossing en daar is tot op heden blijkbaar nog geen oplossing voor gevonden, waardoor ik met 2 afstands bedieningen verder ploeter.
Reputatie 7
Hi @Jos brand, mogelijk is er nog een mogelijkheid, voor het handmatig koppelen met de nieuwe afstandsbediening is de setup know namelijk niet nodig. Het automatisch koppelen zou trouwens ook moeten werken, je moet hiervoor de knoppen even een paar seconden ingedrukt houden. Mocht het niet werken probeer dan het handmatige koppelen via onderstaande stappen:


=>> Koppelen TV en TV Box met nieuwe afstandsbediening
  • Om de Afstandsbediening automatisch te koppelen druk je 1 + 3 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconde knipperen.
  • Druk de TV powerknop (knop 1) in en houd hem ingedrukt totdat de TV uit gaat.
  • Zet de TV dan weer aan met de zelfde TV Powerknop. (Knop 1).
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6).
  • Als het goed is zijn de instelling opgeslagen. Kijk ook gelijk even of je het geluid harder en zachter kunt zetten.

Werkt het automatisch zoeken niet?
  • Om de afstandsbediening te koppelen druk je 1 + 6 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconden knipperen.
  • Voer nu de door jou opgezochte TV code in. Na het vierde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is de code niet correct. Kies dan een andere code en herhaal de eerste 2 stappen.
  • Zet de TV dan weer aan met de zelfde TV Powerknop. (Knop 1) en test de Mute, Vol+ en Vol- knoppen.
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6).
Inmiddels 1 maand verder en nog steeds werken met 2 afstandsbedieningen echt waardeloos.
Marcel, bedankt voor je reactie, dit had ik uiteraard al eerder gevonden, echter het werkt niet, het magenta lampje gaat namelijk niet branden, een probleem wat bij t mobile bekend is en door techneuten bekeken wordt.

bij de uitgebreide mogelijkheid om handmatig de 4 cijferige codes in te voeren ontbreekt de setup knop.
Reputatie 7
Badge +2
Hallo Jos,

Voor de nieuwe afstandsbediening met roze toets geldt onderstaande procedure:



Mvg. Marcel
Nee ik heb een andere afstands bediening
Reputatie 7
Badge +14
Hallo @Jos brand Welkom.
Mischien heb je iets aan dit onderwerp
Kom je dan nog niet verder kan je daar om hulp vragen.

Succes.
Groetjes en fijne avond.

Reageer