Beantwoord

Ontbrekende TV zenders en vragen over zenderfuncties op T-Mobile TV

  • 7 December 2020
  • 4 reacties
  • 444 Bekeken

sinds enkele dagen hebben we thuis tv en internet van tmobile. We hadden hiervoor xs4all. Een aantal zenders staan op zwart, ontbreken of kunnen we niet opnemen. 

Een aantal zenders oa: net 5, rtl5 sbs9, comedy central, mtv en fox, staan wel in de lijst maar staan op zwart. Waarom kunnen we die niet bekijken? En opnemen.

Ik had hiervoor een aantal duitse zenders waaronder rtl waarmee ik de formule 1 kon kijken. Die staan helemaal niet meer op de lijst. Komen deze nog of zijn dat extra pakketten. 

Bij de Belgische zenders, en ook een paar andere, is het niet mogelijk om een opname te maken. Waarom niet? Zou dit wel kunnen op een of andere manier?

Als we een opname kijken kunnen we maar 16x vooruitspoelen niet sneller, is er een andere manier om dat te doen.

Ik hoor wel.

Groet,

 

Maarten Maas

icon

Beste antwoord door Demi van Odido 10 December 2020, 14:00

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Maarten Maas Van harte welkom bij T-Mobile Thuis! Ik zie dat je vragen hebt over een aantal zenders. In het zenderoverzicht op onze website kan je precies zien welke functies er beschikbaar zijn per zender. Welke terug te kijken zijn, welke je kan doorspoelen en welke je kan opnemen en meer. Ook kan je per zender opzoeken in welk TV pakket de zender beschikbaar is.

Verder heb ik het modem onder de loep genomen, maar ik zie de TV Box niet aangesloten staan. Kan het zijn dat deze misschien is aangesloten met eventueel een adapter of switch ertussen? Ik wil je dan vragen om de TV Box rechtstreeks aan te sluiten. Zo kunnen wij jou dan ook de beste kwaliteit garanderen. De hoogste snelheid waarmee je een opname kan doorspoelen/achteruit spoelen is inderdaad 16x. Er is geen andere manier om dit sneller te doen. Je geeft ook aan dat sommige zenders zwart beeld geven. Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Met een beetje geluk werkt alles nu weer zoals we graag willen! 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Maarten Maas, in aanvulling op @Demi: er is wel een snellere manier om in opnames door te spoelen. Je kunt met de cijfertoetsen van de afstandsbediening het aantal minuten dat je door wilt spoelen ingeven. Als je een gemiddeld reclameblok wilt overslaan, toets dan 7 in.

Reputatie 4

Die 7 intoetsen om de reclame over te slaan gaat niet werken (bij ons in elk geval niet), je gaat dan naar de 7e minuut in de opname 

Wij gebruiken dat ook maar we moeten dus eerst kijken in welke minuut van de opname we zitten (bv 21) en dan tellen we daar inderdaad 7 mn bij op dus toetsen we 28 in om verder te kijken

Reputatie 7
Badge +6

@Dennis25 Je hebt gelijk. Ik gebruik het nieuwe tv-platform pas net en wist dat je met de cijfertoetsen kon doorspoelen, maar het werkt net iets anders dan ik dacht. Het is in elk geval een stuk sneller dan op 16x doorspoelen.

Reageer