Beantwoord

Opeens geen beeld meer

  • 24 December 2020
  • 7 reacties
  • 673 Bekeken

Heb nu sinds een paar dagen geen beeld meer op de TV. Ik hoor wel geluid en kan van zender wisselen. Heb al enkele resets gedaan van modem en TV box, zonder resultaat. Op een moment kreeg ik weer beeld voor misschien 1 minuut waarna het weer op zwart ging met alleen geluid.

Als ik de TV box reset en stroom er weer op zet zonder UTP kabel, dan zie ik wel het gekleurde startup scherm van Amino, maar daarna begint het blauwe lampje te knipperen en gaat het beeld op zwart in plaatst van dat ik een melding zie dat er geen verbinding is. Als ik nu de UTP kabel erin steek, gaat de box wel verder, blauw lampje stopt met knipperen en blijft aan. Ik hoor dan wel geluid en kan wisselen van zender, maar met zwart beeld.

Hellup!

icon

Beste antwoord door Brian 14 January 2021, 15:08

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Henkie99, daar gaan wij zeker verandering in brengen! Excuus voor het ongemak tot dusver, ik zie dat het inderdaad niet lekker gaat met de verbinding. In ieder geval ben ik blij dat je al een telefonische collega van mij hebt gesproken.

Heb je ook al een fabrieks reset van de TV Box geprobeerd? Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, zie je de TV Box vanzelf opnieuw opstarten. In jouw geval zit dit knopje net onder de USB-aansluiting van de Amino Aria 610 TV Box.

Mocht ook dit niet de oplossing zijn, dan zijn wij in dit geval echt afhankelijk van de technische dienst. Hopelijk weten wij snel de oplossing te vinden! Desondanks wil ik je wel nog een fijne zondag toewensen.

Ok, inmiddels is er een monteur langs geweest. De patch kabel is vervangen omdat daar iets niet goed zat. Maar het probleem van geen beeld was daarmee niet opgelost.

 

Na wat proberen bleek dat wanneer de box rechtstreek wordt verbonden met TV, er wel beeld is.

Het rare is nu dus dat als ik de box via de home cinema aansluit op de tv, het opstartscherm van de Amino box wel zichtbaar is op de TV bij een reset van de box, maar daarna gaat het op zwart en wil de home cinema set geen beeld meer doorsturen. Andere aangesloten apparatuur geven wel normaal beeld. Ook heb ik verschillend HDMI kabels geprobeerd en verschillende ingangen van de home cinema. Alleen met de Amino box gebeurt dit.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Voor nu is de oplossing om de box rechtstreeks naar de TV te doen en geluidskabeltje van de box naar de home cinema set.

Reputatie 7

Hoi @Henkie99 ,

Fijn dat de problemen met de verbinding zijn verholpen! Dat gaat al een hoop schelen. Wat betreft de problemen met de TV Box lijkt hier inderdaad de aansluiting met de home cinema set parten te spelen. Nu hebben we de volgorde van de aansluiting in mooi in beeld, maar ben ik verder ook erg nieuwsgierig naar de soort aansluiting. Hoe is de home cinema set oorspronkelijk aangesloten? Welke type HDMI-aansluiting wordt er gebruikt bij op de TV? Ik hoop met deze extra gegevens meer inzicht te krijgen. 

Hoi @Henkie99 ,

Fijn dat de problemen met de verbinding zijn verholpen! Dat gaat al een hoop schelen. Wat betreft de problemen met de TV Box lijkt hier inderdaad de aansluiting met de home cinema set parten te spelen. Nu hebben we de volgorde van de aansluiting in mooi in beeld, maar ben ik verder ook erg nieuwsgierig naar de soort aansluiting. Hoe is de home cinema set oorspronkelijk aangesloten? Welke type HDMI-aansluiting wordt er gebruikt bij op de TV? Ik hoop met deze extra gegevens meer inzicht te krijgen. 

Hoi @Boris,

 

Ik heb de Heos AVR receiver. Deze gaat met een HDMI kabel naar de TV en heeft verder nog vier ander HDMI ingangen waarop dus de TV Box is aangesloten. 
Het zijn verder geen bijzondere kabels, bedoel je of het high speed of regular HDMI is?

Misschien ook goed te noemen dat het maanden lang normaal heeft gewerkt met de huidige kabels om opeens op zwart te gaan. Ook heb ik soms na een reset wel beeld via de receiver op de TV. Maar dit gaat dan na 1 minuut weer op zwart.

Reputatie 7

Hi @Henkie99, bedankt voor de toelichting. Ik vermoed dat de oorzaak de HDCP 2.2 handshake is die niet goed verloopt tussen de TV Box en de versterker. We zien hier recent meer meldingen over verschijnen en we zijn inmiddels een fix aan het testen. Als alles goed gaat dan kunnen we deze binnen nu en 2 weken uitrollen met een update en je kan dit dan zelf aanpassen in het TV menu. Tot die tijd kan je het beste de TV Box rechtstreeks op de TV aansluiten. Excuses voor het ongemak!

Hi @Brian, dat zou idd verklaren waarom het opstartscherm wel wordt getoond en het daarna pas mis gaat.

Hoe weet ik dat de update is gedaan, moet ik daarvoor nog de box resetten?

 

 

Reputatie 6

Hoi @Henkie99, een reset kan daarbij zeker handig zijn. Hoe je dat doet, lees je in dit topic.

Reageer