[Opgelost] Tijdelijk geen opnamefunctie bij 16 Thema zenders


Reputatie 7

Met een upgrade van onze TV Box software hebben wij onderstaande storing op kunnen lossen. Kijk snel in het topic of jij nog iets moet doen om alles in orde te maken! (Tip: haal de TV Box voor 10 seconden van de stroom!)

=> Upgrade TV
Sander




Er is een technisch foutje geslopen in ons TV aanbod. Je kunt de programma's van enkele TV zenders niet meer opnemen. Je kunt ze uiteraard wel Live zien, alleen het opnemen lukt niet. De opnamefunctie voor alle andere zenders blijft gelukkig wel goed werken. De getroffen zenders zitten allemaal in een Themapakket. Het gaat dus niet om onze basiszenders. Daar verandert dus niets. Hieronder staat de volledige lijst van zenders waar je voorlopig geen programma's van kunt opnemen.



Als je één van bovenstaande Themapakketten in je abonnement hebt, ontvang je van ons een e-mail. Zodra het weer verholpen is, ontvang je weer een update. Om je voor te bereiden op het slechte nieuws wil ik alvast melden dat onze techneuten verwachten dat het enkele weken kan duren voordat je weer programma's van deze zenders kunt opnemen. Niet leuk, verre van. We doen ons best om het zo snel mogelijk te verhelpen. We houden je in ieder geval op de hoogte.

24-7 Update Bij onderstaande zenders werkt de opnamefunctie ook niet. Dit is vanaf 24 juli het geval. Na de volgende update zal dit gelukkig verholpen zijn. De datum hiervoor is op dit moment nog niet bekend.


This topic has been closed for comments

24 reacties

Nou Sander, inmiddels is er wel wat veranderd. Gisteren contact gehad met service desk omdat wij geen programma`s meer konden verwijderen van onze harddisk en dus ook geen opname mogelijkheid meer hadden dit probleem was bekend zei de dame. Ze hebben de Animo box gereset maar nu kunnen we helemaal niet meer opnemen want onze opname mogelijkheid is totaal verdwenen van de Animo box.
Dus vandaag maar weer gebeld weer een ander verhaal maar een nieuwe reset moest het probleem toch echt oplossen maar helaas tevergeefs.
Het probleem van gisteren speelt al vanaf dat wij verplicht zijn over gegaan naar T-mobile thuis met Vodafone nooit geen problemen gehad. En dan nu dit na een reset van jullie. HELP!!!!!!!
Reputatie 7
Hi Hans, ik heb meteen even met je meegekeken ik zie dat je ondertussen al weer contact hebt gehad met de telefonische klantenservice en dat er een nieuwe TV-Box opgestuurd wordt. Mocht ik op dit moment nog iets voor je kunnen betekenen laat het dan gerust weten, ik zit voor je klaar!
Nou Brian, Ik weet niet wat er bij jullie allemaal mis gaat maar wat voor een verhalen ik al heb aangehoord ongelofelijk. De laatste was de enige juiste en dat was dat de problemen werden veroorzaakt door de software dit hoorde ik afgelopen maandag morgen en dat hier voorlopig nog geen oplossing voor was omdat dit bij de software ontwikkelaar lag en nog niet bekend was wanneer dit klaar was. En wat schetst mijn verbazing in de middag een mail dat er werkzaamheden plaats vinden in de nacht van 27 juni vanaf 00.00 met jawel een update voor de opname functie hoe bizar dat jullie daar smorgen `s niets van weten alleszins erg vreemd. Inmiddels de update gehad natuurlijk en wat denk je? niks geen opname functie nog steeds niet heb zelf de stroom eraf gehaald en na 10-20 sec weer van stroom voorzien enweer niets! daarna in het menu de gebruikers interface opnieuw opgestart en nog steeds niets. Lekkere update! Maar voor mij hoeft het niet meer, zulke problemen ook vroeger bij UPC gehad met de zelfde warrige helpdesk medewerkers, daarom ben ik toen naar vodafone overgestapt en hier nooit problemen gehad totdat jullie het overnamen.
Het nieuwe kastje hoeft van mij niet meer als ik eerlijk ben, heb mezelf inmiddels verbonden aan KPN wel wat duurder maar dat neem ik op de koop toe. Met een maand ben ik in elk geval van de problemen af. Wellicht dat jij nog wat kan regelen voor me voor wat betreft terug storting van de 5 euro die wij betalen voor de opname functie die nooit goed heeft gewerkt en dan over alle maanden dat we door T-Mobile zijn overgenomen dat verzacht de pijn nog wat. Groet Hans
Reputatie 7
Hoi Hans, ik betreur het om te horen dat je zulke slechte ervaringen hebt gehad. Ik begrijp niet helemaal hoe de overname of afgelopen update invloed hebben gehad op de opnamefunctie. Ik denk dan ook graag mee, om het alsnog werkend bij je te krijgen. Het werkt bij al onze klanten, dus het moet bij jou ook goed te krijgen zijn! Desnoods ruilen we de TV Box om voor eentje zonder opnamefunctie. Kun je mij een privébericht sturen met je postcode, huisnummer en laatste vier cijfers van je banknummer? Dan lees ik mij even in!
Reputatie 7
Bij onderstaande zenders werkt de opnamefunctie ook niet. Dit is vanaf 24 juli het geval. Na de volgende update zal dit gelukkig verholpen zijn. De datum hiervoor is op dit moment nog niet bekend.

Drie weken geleden belde ik met T-Mobile dat het opnemen van tv-programma's op Family7 niet lukte. Er werd toen aangegeven dat dit een bekend tijdelijk probleem was, maar dat dit binnen een week zou zijn opgelost en dat ik daarvan op de hoogte zou worden gesteld. Maar nu, drie weken later, is het helaas nog steeds zo. Wanneer gaat dit opgelost worden?
Reputatie 1
Beste 3xmeer,

Heeft u uw iTV box al eens opnieuw opgestart?
Vanzelfsprekend. Het probleem ligt bij T-Mobile en niet bij mij, zo heeft een medewerker van T-Mobile een week of drie geleden bevestigd. De opnames van alle andere zenders gaat zonder problemen goed. Behalve Family7.
Reputatie 7
Hoi 3xmeer,

Terechte vraag! Ik heb alleen nog geen antwoord. Technisch gezien hebben we het antwoord wel gevonden, nu moeten we het nog in een update verwerken. Ik verwacht dat het bij de volgende update dus verholpen wordt. Het is echter nog niet bekend wanneer deze update volgt.

Het komt er in ieder geval aan!
Reputatie 3
Is er inmiddels na (bijna) 4 maanden bekend wanneer de update geinstalleerd word op de ontvanger? Of zal dit net zolang duren als Quad-Play pappen en nathouden...
Reputatie 7
Hi Stefant, de 'fix' voor het opnemen van deze kanalen is meegenomen in de grotere update voor de Entones, de verwachting is dat we deze binnen nu en twee maanden aan kunnen bieden, maar er is nog geen "harde" datum bekend. Zodra we hier concrete informatie over hebben hoor je het zeker in dit topic!
Reputatie 3
Hoi Brian,

Een goede maand geleden werd me telefonisch al aangegeven dat de update klaar was, maar dat het nog niet bekend was wanneer dat die gepland stond.
Vreemd dat er dan niet eerder voor een fix een snellere update wordt gepland en nee moet in de reguliere grotere update.

Over circa twee maanden mag ik verlengen/opzeggen. Laatst werd telefonisch al aangegeven dat T-Mobile na verhelping van de storing ging bekijken hoe klanten gecompenseerd kunnen worden, door de dienst dan een langere tijd niet goed/volledig heeft gewerkt.
Is daar al iets bekend over waar ik aan moet denken?

Ik snap dat je een grote update goed wilt testen, hopelijk word er dan een netflix app of andere nieuwe wenselijke functionaliteit aan toegevoegd bijvoorbeeld cloudpvr
En zal de update een kwaliteitsimpuls leveren aan de tv ervaring, gezien het feit dat ik sinds de overname veel meer storingen ervaar dan daarvoor.
Reputatie 7
Hey Stefant, er is op dit moment nog niets bekend over een eventuele compensatie maar neem zeker even contact op zodra de storing is verholpen, dan gaan we hier naar kijken. Hopelijk kunnen we je binnenkort blij verrassen met de update! 🙂
Reputatie 3
Hey Brian,
Als ik dan nog klant ben doe ik dat zeker!
Reputatie 1
Bij deze wil ik graag een klacht indienen bij T-Mobile. Deze klacht gaat over het gebrek aan dienstverlening, en het structureel niet nakomen van de overeen gekomen dienstverlening. Laat ik met het laatste beginnen.
Al bijna een half jaar is het niet mogelijk om programma's van onze themakanalen op te nemen. Als een dergelijke storing enkele dagen of weken duurt snap ik dat. Maar nu duurt het al enkele maanden, zonder dat er een datum bekend is dat het is opgelost. Ook wordt er geen tussenoplossing geboden, of op een andere manier compensatie gegeven. T-mobile is nalatig in het nakomen van de overeengekomen dienstverlening. U levert niet wat u zegt te leveren, en waar wij voor betalen.
Het zou prettig zijn als u het vanuit de kant van de klant zou bekijken. Waarom denkt u dat we een themakanaal met extra internationale zenders nemen, én een opnamebox erbij? In plaats van ons actief te informeren en compensatie aan te bieden kiest u ervoor om ons niet te informeren. Dat is ongepast voor een bedrijf dat zich bezig houdt met internet, TV en telefonie. Communiceer a.u.b., en biedt compensatie aan voor het niet nakomen van uw verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat wat u heeft aangeboden ook levert. Dat is een volwassen manier om met uw klanten om te gaan lijkt me. Ik hoor graag van u. Met vriendelijke groet, Robert D.
Reputatie 7
@robertd65,

Ik begrijp je punt! Je kiest die zenders niet voor niets als extra. En nu heb je minder opties dan waarvoor je koos. Goed dat je het hier dan ook aankaart. Juist op het Forum. Dit gaat niet goed en dat voor een grote groep klanten. Het Forum is hierin een manier om totaal transparant te communiceren met elkaar.

Ik kan nu nog niet zeggen wanneer het allemaal weer gaat werken zoals het moet. Wel kan ik je zeggen dat T-Mobile er geen baat bij heeft dat het nu niet werkt en dus alles op alles zet om dit zo snel mogelijk op te lossen!

Wat ik wèl kan zeggen, is dat er druk wordt nagedacht over een mooie coulance. Net zoals bij al onze coulances, dit kunnen we pas concreet maken als de storing helemaal opgelost is. Dan weten we hoe lang het heeft geduurd en wat hier tegenover behoort te staan. Voor nu ligt de focus op de oplossing zelf!

Zodra ik een datum heb, zal ik die hier communiceren!
Reputatie 3
Hallo Sander

Gaat dit probleem dit jaar nog opgelost worden?
Reputatie 7
Hoi StefanT,

Niet meer dan terecht dat je dit weer even aankaart. En ik heb goed nieuws! Het gaat er binnenkort aankomen. Er komt een grote upgrade van de software van onze TV Box. De datum is nog niet bekend, maar hier zal ik binnenkort een topic aan wijden!
Reputatie 7
Badge
Hi StefanT, dit probleem wordt deze maand opgelost! Meer info volgt later deze week.
Reputatie 3
Hi Hans-Juriën

Dat zou mooi zijn dan heeft T-Mobile dus nog precies 1 dag.
Ik laat me verrassen. Neem aan dat je eind dit jaar zult bedoelen.
Dit is zo niet klantvriendelijk een bug moet toch in een tussentijdse release meegenomen kunnen worden!
Reputatie 7
Badge
Hi StefanT,

Woensdag volgt meer info, maar dan is het al november (dus feitelijk is het niet meer deze maand). Je zult dan heel snel de oplossing tot je beschikking hebben, en dus zeker niet eind dit jaar 😃.
Ben het met je eens dat het te lang heeft geduurd, maar neem van mij aan dat dit echt met prioriteit is opgepakt maar ook met grote zorgvuldigheid.
Reputatie 3
Hoi Hans-Juriën,

Ik laat me verrassen zal woensdag eindelijk aangekondigd worden wanneer T-Mobile een maintenance window heeft gepland voor dit issue op te lossen.
Op 27-09 heb ik hier een post gezet na telefonisch contact met de klantenservice enkele dagen eerder, waarin door een van je collega's werd aangegeven dat de update al lang klaar was. Maar alleen nog niet bekend wanneer die gepland ging worden.
Ik ben van mening dat als er incidenten die een dienst nadelig beïnvloeden er versneld een update doorgevoerd doorgevoerd dient te worden.
Waarna eventueel de 'grotere' update los kan worden aangeboden.

Wil je in het bericht van woensdag dan ook meteen aangeven hoe de telefonisch toegezegde compensatie eruit gaat zien? Dat voorkomt telefonisch 1,5 uur het bandje horen het is drukker dan wat u van ons gewend bent. Ik kan ondertussen jullie wachtmuziekjes dromen :SSS

Of misschien een snellere ingang als het wel telefonisch aangevraagd dient te worden.

Welke problemen worden dan in deze 'grotere' update nog meer mee opgelost.
Reputatie 7
Update
Met een upgrade van onze TV Box software hebben wij deze storing op kunnen lossen. Kijk snel in het topic of jij nog iets moet doen om alles in orde te maken! (Tip: haal de TV Box voor 10 seconden van de stroom!)

=> Upgrade TV
Reputatie 7
Badge
Hi StefanT,

Op het forum is vandaag alle informatie gedeeld over de update: https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/info-upgrade-tv-284405 .

Wil je mij middels een privebericht je klantnummer sturen? Dan ga ik achter de compensatie aan.