Beantwoord

Opnames Cloud opnemen verdwijnen van lijst

  • 3 May 2021
  • 8 reacties
  • 485 Bekeken

Hallo,

Hieronder een bericht dat ik al in een ander topic heb geplaatst, maar waar nog geen reactie op is gekomen. Het gaat erom dat er opnames verdwijnen zodat ze niet bekeken kunnen worden, maar wel ruimte innemen. Is hier een oplossing voor te vinden? Alvast bedankt!

lvanderwelle schreef:

Even een update en alles op een rijtje van mijn kant:

  • Opnames van verschillende zenders haperen op de TV Anywhere app en de TV box, maar niet in de browser.
  • Op de TV box en in de TV Anywhere app is sinds afgelopen week ongeveer de helft van de opnames verdwenen. Deze opnames zijn in de browser nog wel te vinden.
  • Aangezien we nooit via de browser kijken zoeken we een oplossing voor de TV box en de TV Anywhere app.

Alvast bedankt!

We hebben een nieuwe TV Box toegestuurd gekregen en dat lijkt te hebben geholpen. Op dit moment hebben we geen last meer van haperende opnames via Cloud Opnemen.

Helaas verdwijnen er wel steeds meer opnames uit de lijst waardoor we deze opnames niet kunnen bekijken, maar ook niet weggooien terwijl ze wel ruimte innemen! Dit is het geval op de TV Box, de TV Anywhere app en in de browser…

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 4 May 2021, 14:29

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @lvanderwelle, bedankt dat je dit in kaart brengt op de Community!

Ik heb meteen gekeken of ik het direct kan oplossen voor je en zie dat er een tijdje terug een onderzoek gestart is, toen zou er een monteur op bezoek komen om het te herstellen, maar vervolgens is de afspraak niet doorgegaan - mag ik vragen waarom je die keuze toen gemaakt hebt? 

Graag laat ik dit alsnog doorgaan zodat gecontroleerd kan worden of het aan de apparatuur/bekabeling ligt en zo ja hoe we dit kunnen oplossen. Er is destijds vanuit de technische dienst geconstateerd dat de stream niet uit te lezen is, er inderdaad Cloud Opnemen issues spelen en de poortsnelheid op het modem niet toereikend is. Dit zijn problemen die met vervangende apparatuur en/of bekabeling te herstellen dus ik wil graag nog een keer een bezoek inplannen, dan kunnen we het zo snel mogelijk oplossen!

Hoi @Jason,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb er destijds voor gekozen om de afspraak met de monteur af te zeggen omdat ik zelf de nieuwe apparatuur kon installeren. Daarnaast wilde ik het risico met COVID vermijden omdat mijn vrouw chronisch ziek is en een verhoogd risico heeft.

Eigenlijk lijkt het me dat het een probleem in de software is aangezien het probleem zich voordoet op meerdere platformen (TV Box, app en browser).

Nu een afspraak met een monteur zien we niet zitten totdat mijn vrouw gevaccineerd is. Jammer dat er nu dan niets aan gedaan kan worden.

Reputatie 7
Badge +16

@lvanderwelle Helemaal begrijpelijk en sorry dat ik daar niet op geanticipeerd heb! We gaan het over een andere boeg gooien en ik zal het middels een omweg proberen te herstellen - kun jij morgen nagaan of mijn aanpassing gewerkt heeft? Indien het geen gewenst resultaat biedt, schuif ik jouw casus door naar de kundige techneuten zodat het op afstand alsnog verholpen kan worden. Indien men daar wederom aanstuurt op een monteursbezoek, zal ik erbij vermelden dat dit niet mogelijk is in jullie situatie.

Veel sterkte met je vrouw! 

@Jason Er is helaas nog geen verandering...

We gaan het over een andere boeg gooien en ik zal het middels een omweg proberen te herstellen - kun jij morgen nagaan of mijn aanpassing gewerkt heeft?

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @lvanderwelle, bedankt voor je terugkoppeling! 

Hoeveel opnames heb je in totaal in de Cloud staan en hoeveel ruimte is er in beslag genomen? Het lijkt erop dat dit een softwaretechnische aangelegenheid is, zoals je terecht opmerkte. Ik zal overleggen met de technische dienst en vragen hoe we dit nu gaan herstellen.

Zou je mij van een screenshot/foto kunnen voorzien van de opslagruimte zoals je deze weergegeven ziet in de Cloud - het liefst van elk medium: app, browser en TV Box. Wederom alvast bedankt voor je medewerking!

@Jason 

Bij dezen screenshots van app, browser en TV Box.

Browser
TV Box
App

 

 

Reputatie 1

Hoe oud zijn/waren de opnames en van welke kanalen? Niet alle kanalen hebben dezelfde bewaartermijn

Hoe oud zijn/waren de opnames en van welke kanalen? Niet alle kanalen hebben dezelfde bewaartermijn

@Jason @Gert-Jan TM 

De opnamen van BBC verdwijnen dus na 3 maanden… Dat vind ik wel erg snel!

Ik was helemaal niet op de hoogte dat er een bewaartermijn was en ik kan dat ook nergens terugvinden. Bovendien past een bewaartermijn ook niet bij een betaalde service vind ik.

Wij gebruiken Cloud opnemen juist om opnames te maken van programma's die we interessant vinden zodat we keuze hebben uit verschillende programma's die we op een later moment kunnen bekijken.

T-Mobile Thuis past dus niet zo goed bij ons en we zullen dan ook na de eerste contracttermijn op zoek gaan naar een nieuwe aanbieder van internet en televisie…

Bedankt voor jullie moeite.

Reageer