Beantwoord

Opneempakket TV vanwege lage snelheid op mijn adres

  • 25 October 2018
  • 10 reacties
  • 495 Bekeken

Reputatie 1
Toen ik een paar maanden geleden T-Mobile thuis heb besteld kon ik geen opname pakket erbij krijgen vanwege de te langzame ontvangen internetsnelheid op mijn adres in Groningen. Maar van mijn vorige Provider Telfort had ik wel de opname mogelijkheid, terwijl de internetsnelheid van hun dezelfde is. Graag wil ik weten wanneer de mogelijkheid er komt om ook het opname pakket te gebruiken.
icon

Beste antwoord door Brian 26 October 2018, 15:25

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Hallo Samui1950,

Bij T-mobile is het afhankelijk welk type tv-box je besteld, met of zonder opnamefunctie. (Er wordt lokaal op de tv-box opgenomen, niet in de cloud)
Als je snelheid voldoende is om goed tv te kijken zou je met een tv-box met opnamefunctie ook gewoon moeten kunnen opnemen.
Ik zou gewoon de servicedesk bellen en een tv-box met opnamefuctie aanvragen, of even wachten op reactie van een T-mobile moderator.

Mvg. Marcel
Reputatie 1
Hallo Marcel,

Toen ik deze abonnement nam werd mij verteld dat de internetsnelheid op mijn adres te langzaam zou zijn voor opnames, maar mijn tv ontvangst is prima. Van mijn oude provider Telfort had ik dezelfde internetsnelheid, maar had ik opname en pauzeren pakket er zonder problemen erbij.
Ik begrijp dus niet waarom ik geen opname pakket zou kunnen gebruiken op mijn adres. Want ik wil graag weer gebruik maken van opnames, en ik denk dat het zonder problemen gaat op mijn adres.
Ik dank je voor jouw antwoordt, en wacht op een reactie van een T-Mobile moderator.
Mvg Samui
Reputatie 7
Hi Samui1950, ik geef je graag meer duidelijkheid! De TV Box gebruikt bij DSL een bitrate van 8 Mbit voor de TV stream. Met een TV Box met opnamefunctie kan je tegelijkertijd een programma opnemen en een ander programma kijken. Je hebt dan twee keer 8 Mbit = 16 Mbit nodig. Daarnaast wordt er standaard minimaal 4 Mbit 'gereserveerd' voor je internetgebruik. In totaal kom je dan uit op 20 Mbit.

Je neemt 20 Mbit af maar bij DSL kan de snelheid wisselen afhankelijk van onder andere de afstand tot de centrale en het aantal gebruikers dat gebruik maakt van de lijn. De daadwerkelijke snelheid ligt bij jou rond de 18 a 19 Mbit waardoor je net te kort komt voor het gebruik van een TV Box met opnamefunctie. Als je echt wil dan kan ik de TV Box eventueel voor je omwisselen voor een TV Box mét opnamefunctie alleen kunnen we niet garanderen dat deze goed werkt wanneer je tegelijkertijd opneemt en 'live' wat kijkt vandaar dat we dit niet standaard aanbieden. Mocht je de TV Box toch om willen laten wisselen laat het mij dan even weten!
Reputatie 1
Hi Brian, bedankt voor je duidelijke uitleg, en ik wil graag de Tv Box omruilen voor een Tv Box met opnamefunctie. Want ik heb het gevoel dat dit wel lukt. Bij Telfort had ik ook dezelfde internet snelheid, en had ik ook de opname functie, die erg goed werkte. Overigens had ik bij Telfort hele slechte WiFi en veel storingen, waardoor ik ben overgestapt naar jullie voordelige aanbieding. Ik hoop dat je de Tv Box voor mij wilt omruilen voor de TV Box met opnamefunctie. MvG Samui
Reputatie 6
Badge
Aanvulling op @Brian

Er is wel een verschil tussen een T-Mobile opnamen en een Telfort opnamen. Bij Telfort/KPN wordt een opnamen opgeslagen en opgenomen op een externe server. Als je bij Telfort dus een opnamen inplant dan gaat er ergens in Nederland een server aan het werk als jouw op te nemen programma begint. Hierdoor kan jij tijdens het opnemen gewoon goed TV blijven kijken.

Ook gebeurt er bij jou thuis weinig tot niks. Tot het moment dat je de opnamen wilt bekijken. Dan wordt de opnamen vanaf de server naar jou Telfort-kastje gestreamt.

Bij T-MOBILE wordt zoals Brian, al zegt lokaal opgenomen. Waardoor jou Tv-kastje minimaal 2 streams in de lucht moet kunnen houden. Doordat je een lage internetsnelheid hebt gaat dit waarschijnlijk moeizamer als bij Telfort. Je kan de ervaring van Telfort dus niet 1 op 1 overnemen.
Reputatie 1
Bedankt Stefan, dankzij jouw duidelijke uitleg over het verschil van opnemen tussen Telfort en T-Mobile, begrijp ik nu waarom het opnemen met langzame snelheid bij T-Mobile moeilijker gaat.
Maar denk je dat ik het kan proberen om een Tv Box met opname te bestellen, want het kan misschien ook goed gaan met wat minder snelheid.
Ik wil het graag proberen, daar ik vaak weg ben en favoriete programma"s opneem op zenders die ik nu niet kan terugkijken.
Mvg Samui
Reputatie 7
Hi @Samui1950

Ik wil dit graag voor je proberen! Ik kan je geen garantie geven: zodra het klantsysteem ziet dat er niet genoeg snelheid mogelijk is, kán ik simpelweg geen TV Box met opnamemogelijkheid uitsturen. Je kunt dit zelf testen door met een bekabelde verbinding een speedtest te doen. Haal je 16 Mbps of meer, dan is het waarschijnlijk mogelijk. Zo niet, dan lukt het mij ook niet. Ik wil het uiteraard graag voor je nagaan. Hier heb ik je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN voor nodig in een privébericht (klik op mijn naam). Dan controleer ik het voor je!
Reputatie 1
Hi, Allereerst ik heb een nieuwe topic gemaakt omdat ik dacht dat dit moest om een andere TV Box aan te vragen
Reputatie 7
Hoi @Samui1950

Goed nieuws: technisch gezien is het mogelijk om de TV Box om te wisselen! Ik heb dit dus direct voor je in orde gemaakt. Binnenkort ontvang je de nieuwe TV Box inclusief een retourdoos voor de andere TV Box.
Reputatie 1
Hoi Sander,

Heel erg bedankt voor jouw uitleg en hulp en sturen van de Tv Box met opname, en blij dat het technisch mogelijk is. Nogmaals bedankt voor de zeer goede service. MvG Samui

Reageer