Beantwoord

Opnemen

  • 19 October 2017
  • 3 reacties
  • 538 Bekeken

Waarom kan ik niet opnemen als een programma al is begonnen?
icon

Beste antwoord door Brian 30 October 2017, 15:59

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Hoi Wolffjes1966,

Tja, goede vraag. Er zijn wel een hoop opties die net zo goed zijn. Ik doorloop ze allemaal even:

-Je kunt niet het begin van een programma meer opnemen als het al begonnen is. Om iets dan op jouw harde schijf van je TV Box te zetten, dat lukt niet meer, omdat het al voorbij is. Net zoals dit met video ging.
-Je kunt wel een lopend programma opnemen. Druk bijvoorbeeld op pauze en je TV Box neemt vanaf dat moment op. Het stuk programma dat nog moet komen, kun je dus wèl opnemen.
-Veel programma's hebben tegenwoordig Begin Gemist. Hiermee kun je het begin weer terugzien. Je kunt ook voor Uitzending Gemist kiezen als het programma al is afgelopen.

Ik hoop dat je met deze tips weer verder kunt en zoveel mogelijk uit je TV Box kan halen!
Dat snap ik, maar ik kan ook niet opnemen vanaf het moment dat ik de "rec" knop indruk. Ongeacht waar in het programma.
Op pauze zetten doet ie ook niet.
Reputatie 7
Hi Wolffjes1966, dat zou wel mogelijk moeten zijn, daar gaan we meteen wat aan doen! Brand het lampje op de afstandsbediening wanneer je op de opname of pauze knopt drukt? Zo niet reset dan even de afstandsbediening en koppel deze opnieuw aan de TV-Box. Hoe je dit doet vind je in dit topic.

Knipperen de lampjes wél? Controleer dan of de harde schijf niet toevallig vol is. Dit kan je controleren aan de hand van onderstaande stappen. Branden de lampjes op de afstandsbediening en is je harddisk niet vol? Laat het dan even weten, dan voer ik een fabrieksreset van de TV-Box voor je uit! Hierbij worden wel alle opnames gewist, als je opnames wil bewaren maak dan van te voren even een back-up. Ik hoor graag of het gelukt is!

1. Klik op de afstandsbediening op Menu.
2. Klik op On Demand (bovenste menubalk).
3. Klik op Opnames (onderste menubalk).
4. Klik op Geplande opnames.
5. Is het opname balkje vol? Dan is de harddisk vol.
Is het opname balkje niet vol? Ga dan naar stap 6.
6. Ga naar alle opnames.
7. Controleer de opname duur van de meest recente opname.
8. Is deze rond de 0 seconden? Dan is de harddisk vol.
Is deze meer? Dan is de harddisk niet vol.

Reageer