Beantwoord

Opnemen


Helaas nog steeds niet mogelijk om op te nemen.
Vandaag weer gebeld met tmobile, zouden mij terug bellen over het opzeggen.

1 week te laat met kosteloos opzeggen ivm het te laat leveren van het product.
Blijkt dat de interactieve recorder helemaal niet geleverd meer kon worden, dit stond nog wel op de website van tmobile.
Dit is na klagen ook verwijderd van de website.

Deze opzegging is afgewezen en zal dus nu juridische stappen moeten nemen omdat ik een product heb die niet aan de voorwaarden voldoet.
Dit heeft en kost me veel tijd.

Was zeer tevreden over tmobile zowel prive en zakelijk.
Ik ben de verantwoordelijk voor de telefoon contracten en zal deze klanten service zeker meenemen naar de volgende contract verlenging, KPN we komen eran met 750 medewerkers.
Weet nu al dat wij thuis niet meer onze contracten zullen verlengen bij tmobile.

icon

Beste antwoord door Waqqas 9 mei 2020, 11:29

Hallo @Erwin t 

Bij T-mobile zijn er meestal geen tv boxen met opnemen beschikbaar, volgens mij komen er ook geen nieuwe beschikbaar ivm het nieuwe tv platform maar dat loopt nog wat vertraging op.

Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Erwin t 

Bij T-mobile zijn er meestal geen tv boxen met opnemen beschikbaar, volgens mij komen er ook geen nieuwe beschikbaar ivm het nieuwe tv platform maar dat loopt nog wat vertraging op.

Reputatie 6
Badge +5

@Waqqas,

Dat is geen antwoord op de vraag en het probleem van deze klant. Feit blijft dat deze klant een abonnement heeft afgesloten in de veronderstelling dat het mogelijk was om op te nemen. Nu T-Mobile dat niet kan leveren vind ik dat het contract kosteloos ontbonden moet kunnen worden. 

Reputatie 7
Badge +18

Als ik de Algemene Voorwaarden T-Mobile Thuis lees dan staat er bij 8.1 dat T-Mobile op onderdelen kan wijzigen. Bij 8.3 staat dat als die wijziging binnen 3 maanden na afsluiting optreedt en als jou dat meer gaat kosten dat je dan kosteloos op mag zeggen. Aangezien dit jou dit niet meer gaat kosten (wellicht gaat je maandbedrag zelfs omlaag zonder opname optie) kun je dus niet opzeggen zoals ik het lees.

Helaas nog steeds niet mogelijk om op te nemen.
Vandaag weer gebeld met tmobile, zouden mij terug bellen over het opzeggen.

1 week te laat met kosteloos opzeggen ivm het te laat leveren van het product.
Blijkt dat de interactieve recorder helemaal niet geleverd meer kon worden, dit stond nog wel op de website van tmobile.
Dit is na klagen ook verwijderd van de website.

Deze opzegging is afgewezen en zal dus nu juridische stappen moeten nemen omdat ik een product heb die niet aan de voorwaarden voldoet.
Dit heeft en kost me veel tijd.

Was zeer tevreden over tmobile zowel prive en zakelijk.
Ik ben de verantwoordelijk voor de telefoon contracten en zal deze klanten service zeker meenemen naar de volgende contract verlenging, KPN we komen eran met 750 medewerkers.
Weet nu al dat wij thuis niet meer onze contracten zullen verlengen bij tmobile.

 

De 14 dagen gaan volgens T-Mobile in vanaf het moment dat de overeenkomst is afgesloten, maar zoals hieronder te zien kun je dit via de geschillencommissie aanvechten. Zal waarschijnlijk al snel na het indienen van de klacht geregeld zijn, tot een zaak laten ze het niet meer komen. Paar andere providers hebben de regels daarom ook al aangepast (zoals KPN), maar T-Mobile loopt zoals met veel zaken nog een beetje achter. Succes. 

https://www.degeschillencommissie.nl/uitspraken/bedenktermijn-van-14-dagen-voor-herroeping-gaat-pas-in-als-de-consument-beschikt-over-de-door-de-ondernemer-van-de-dienst-in-bruikleen-te-geven-hardware/

Als ik de Algemene Voorwaarden T-Mobile Thuis lees dan staat er bij 8.1 dat T-Mobile op onderdelen kan wijzigen. Bij 8.3 staat dat als die wijziging binnen 3 maanden na afsluiting optreedt en als jou dat meer gaat kosten dat je dan kosteloos op mag zeggen. Aangezien dit jou dit niet meer gaat kosten (wellicht gaat je maandbedrag zelfs omlaag zonder opname optie) kun je dus niet opzeggen zoals ik het lees.


Het is net hoe je het leest, als jij iets koopt en het voldoet niet aan hetgeen je hebt gekocht mag dat volgens jou, een dienst moet ongeacht de voorwaarden aan de eisen voldoen die je afspreekt, als TM dan er iets extra bij doet kan je er niks tegen doen, maar minder mag wettelijk geeneens zonder van een koop af te zien.

Reputatie 6
Badge +2

Zoals het nu gaat bij T-Mobile thuis moet men niet vreemd opkijken dat veel klanten welke afgelopen tijd vanuit o.a. KPN en Ziggo e.a. klant zijn geworden na 1 jaar weer terug gaan naar de oude of andere provider.

Mocht dit echt gebeuren dan heeft T-Mobile dit volledig aan zich zelf te danken, zelf ben ik best tevreden met mijn pakket maar heb dan alleen het basispakket internet en tv zonder opname mogelijkheid.

Ook de zeer trage uitrol van het tv platform werkt natuurlijk ook niet mee aan het imago, zo kreeg ik een mail van Youfone dat ze een nieuw tv platform hebben, als provider kun je beter je mond houden en niet van de toren gaan schreeuwen dat je iets nieuws gaat uitrollen daarmee wek je verwachtingen.

 

Tja, een mogelijk tele2 overstapster heb ik naar Ziggo gedirigeerd, heb geen zin om steeds wat op te lossen bij mijn moeder van 76 jaar oud, is nu al te vaak raak bij Tele2 terwijl het 2 jaar eigenlijk vlekkeloos heeft gewerkt, nieuwe adres is glas of kabel.

Als ik de Algemene Voorwaarden T-Mobile Thuis lees dan staat er bij 8.1 dat T-Mobile op onderdelen kan wijzigen. Bij 8.3 staat dat als die wijziging binnen 3 maanden na afsluiting optreedt en als jou dat meer gaat kosten dat je dan kosteloos op mag zeggen. Aangezien dit jou dit niet meer gaat kosten (wellicht gaat je maandbedrag zelfs omlaag zonder opname optie) kun je dus niet opzeggen zoals ik het lees.

Wel rekening meehouden dat ik TM erop gewezen heb dat de website gewoon aangaf dat je de interactieve tvbox met opnemen kan bestellen.

Nergens op de website stond dat het op dit moment niet mogelijk was om op te nemen ivm de de cloud functie nog niet werkt en dat de huidige tvbox dit niet als functie heeft.

 

TM heeft toen wel aangegeven om de website aan te passen, wat mij het idee gaf dat TM me kosteloos liet opzeggen.

Dit is allemaal in de eerste 2 weken meerder keren besproken met TM klantenservice.

Helaas nog steeds niet mogelijk om op te nemen.
Vandaag weer gebeld met tmobile, zouden mij terug bellen over het opzeggen.

1 week te laat met kosteloos opzeggen ivm het te laat leveren van het product.
Blijkt dat de interactieve recorder helemaal niet geleverd meer kon worden, dit stond nog wel op de website van tmobile.
Dit is na klagen ook verwijderd van de website.

Deze opzegging is afgewezen en zal dus nu juridische stappen moeten nemen omdat ik een product heb die niet aan de voorwaarden voldoet.
Dit heeft en kost me veel tijd.

Was zeer tevreden over tmobile zowel prive en zakelijk.
Ik ben de verantwoordelijk voor de telefoon contracten en zal deze klanten service zeker meenemen naar de volgende contract verlenging, KPN we komen eran met 750 medewerkers.
Weet nu al dat wij thuis niet meer onze contracten zullen verlengen bij tmobile.

 

De 14 dagen gaan volgens T-Mobile in vanaf het moment dat de overeenkomst is afgesloten, maar zoals hieronder te zien kun je dit via de geschillencommissie aanvechten. Zal waarschijnlijk al snel na het indienen van de klacht geregeld zijn, tot een zaak laten ze het niet meer komen. Paar andere providers hebben de regels daarom ook al aangepast (zoals KPN), maar T-Mobile loopt zoals met veel zaken nog een beetje achter. Succes. 

https://www.degeschillencommissie.nl/uitspraken/bedenktermijn-van-14-dagen-voor-herroeping-gaat-pas-in-als-de-consument-beschikt-over-de-door-de-ondernemer-van-de-dienst-in-bruikleen-te-geven-hardware/

Wel rekening meehouden dat ik TM erop gewezen heb dat de website gewoon aangaf dat je de interactieve tvbox met opnemen kan bestellen.

Nergens op de website stond dat het op dit moment niet mogelijk was om op te nemen ivm de de cloud functie nog niet werkt en dat de huidige tvbox dit niet als functie heeft.

 

TM heeft toen wel aangegeven om de website aan te passen, wat mij het idee gaf dat TM me kosteloos liet opzeggen.

Dit is allemaal in de eerste 2 weken meerder keren besproken met TM klantenservice.

Reputatie 7
Badge +18

Beste @Erwin t 

Graag één keer dezelfde reactie plaatsen, als je je verhaal aan meerdere gebruikers kwijt wil kun je ze taggen met @ 

Dit wordt gezien als spammen en is tegen de community huisregels.

Beste @Erwin t 

Graag één keer dezelfde reactie plaatsen, als je je verhaal aan meerdere gebruikers kwijt wil kun je ze taggen met @ 

Dit wordt gezien als spammen en is tegen de community huisregels.

Mijn excuses, wist niet van namen taggen.

Helaas kan ik de berichten niet meer weghalen.

Zie wel dat meerdere nieuwe klanten ook dachten dat er gewoon opgenomen kon worden, blij dat ik niet de enige ben.

Reputatie 7
Badge +18

Beste @Erwin t 

Graag één keer dezelfde reactie plaatsen, als je je verhaal aan meerdere gebruikers kwijt wil kun je ze taggen met @ 

Dit wordt gezien als spammen en is tegen de community huisregels.

Mijn excuses, wist niet van namen taggen.

Helaas kan ik de berichten niet meer weghalen.

Zie wel dat meerdere nieuwe klanten ook dachten dat er gewoon opgenomen kon worden, blij dat ik niet de enige ben.

Geen probleem. 

Wat betreft het opnemen: dat klopt je bent niet de enige. Ik hoop van harte dat het nieuwe tv platform met cloud opname nu snel komt.

Of het nu wel snel komt of niet, het had er allang moeten zijn, de opname boxen zijn al veel langer een probleem, de productie is al wat jaartjes geleden gestopt en toen had men al een alternatief moeten klaarhebben ipv het steeds vooruitschuiven.

Na de aanwas van vorig jaar door de prijsverhogingen bij de concurrenten is de voorraad in korte tijd opgedroogd en heeft men nog wat boxen kunnen bemachtigen bij conculega bedrijven die wel hun zaakjes op orde hadden, maar nu is de koek op, en de uitrol vertraagd, waarschijnlijk door incompetentie van het software team of gewoon te weinig mensen die er mee bezig zijn.

Zal ik maar niet vragen naar de competentie van de testgroep, als hier mensen zich melden omdat ze geeneens de test afdeling kunnen vinden op het forum zal daar ook niet veel goeds uit komen.

Reputatie 6
Badge +2

Het grote euvel bij zo'n testgroep is dat er hooguit een paar procent is die werkelijk verstand heeft van de hele materie, m.a.w. er zijn er dus maar een paar die in staat zijn om b.v. de tv aan te sluiten op de router enz.

Wil je al provider een goede testgroep zal men voor men begint veel meer onderzoek vooraf moeten doen en niet willekeurig een aantal klanten moeten vragen, als ze simpel het forum doorlezen komen er m.i. al diverse namen naar voren welke wel verstand van zaken hebben.

Daarbij speelt ook nog de blamage van de tv update van een tijd geleden en de problemen welke klanten de laatste ondervinden met het aanmelden van de tv box.

Ik ben er ook helemaal klaar mee. Wacht sinds maanden op de nieuwe TV Platform met opnamefunctie. Want HDD recorders zijn er ook niet meer!

 

Heb enorm veel spijt aan de overstap naar T-Mobile Thuis.

Reputatie 6
Badge +5

Als ik de Algemene Voorwaarden T-Mobile Thuis lees dan staat er bij 8.1 dat T-Mobile op onderdelen kan wijzigen. Bij 8.3 staat dat als die wijziging binnen 3 maanden na afsluiting optreedt en als jou dat meer gaat kosten dat je dan kosteloos op mag zeggen. Aangezien dit jou dit niet meer gaat kosten (wellicht gaat je maandbedrag zelfs omlaag zonder opname optie) kun je dus niet opzeggen zoals ik het lees.

@Folkert,

Echter is het abonnement niet officieel gewijzigd en wordt er op versChillende pagina’s nog verwezen naar de mogelijkheid tot opnemen. Dus  T-Mobile blijft in gebreken. 

Ik ben er ook helemaal klaar mee. Wacht sinds maanden op de nieuwe TV Platform met opnamefunctie. Want HDD recorders zijn er ook niet meer!

 

Heb enorm veel spijt aan de overstap naar T-Mobile Thuis.

Stuur een brief van ingebrekestelling van product.

In deze chat vind je de template.

TM heeft zijn kans gehad om alle verwijzingen naar opnemen te verwijderen maar hebben dit niet gedaan zodat ze meer klanten konden vast leggen.

Klassieke click and bait techniek.

Ik zou ook graag een hdd recorder ontvangen bij mijn nieuwe abonnement.... Vooralsnog bij overstap vanaf tele2 zou opname mogelijk zijn

Reputatie 7
Badge +10

Ik ben er ook helemaal klaar mee. Wacht sinds maanden op de nieuwe TV Platform met opnamefunctie. Want HDD recorders zijn er ook niet meer!

 

Heb enorm veel spijt aan de overstap naar T-Mobile Thuis.

Stuur een brief van ingebrekestelling van product.

In deze chat vind je de template.

TM heeft zijn kans gehad om alle verwijzingen naar opnemen te verwijderen maar hebben dit niet gedaan zodat ze meer klanten konden vast leggen.

Klassieke click and bait techniek.

Het is niet zo dat niemand meer kan opnemen, een verwijzing op de site is dus wel nodig, Het is alleen tijdelijk niet mogelijk om opname te krijgen door een tekort aan harddisk recorders.

Dit komt omdat het nieuwe tv platvorm (teveel) vertraging heeft opgelopen.

Reputatie 6
Badge +2

De te veel vertraagde uitrol van het nieuwe platform zal m.i. voor veel huidige klanten een reden zijn om na afloop van het contract verder te gaan kijken bij een van de concurrenten eventuele nieuwe klanten zullen zich eerst goed informeren alvorens een keuze te maken.

Als reeds langer bestaande klant meegekomen uit het overgenomen Vodafone thuis bestand en als zodanig ook nog klant met de voorwaarden die toen gold moet ik bekennen dat het bij mij altijd perfect heeft gewerkt, maar ik heb dan ook alleen maar internet en tv met 1 Entone 510 box.

Echter zou ik nu een provider moeten kiezen dan zou T-Mobile  onder aan het lijstje staan zeker gezien alle horror verhalen op dit forum welke er in verhouding tot het aantal aansluitingen veel te veel zijn.

Heb net 1 dag alles geïnstalleerd en kom er nu achter dat ik idd helemaal niet kan opnemen terwijl dit wel aangevraagd is. Als 1e ontdekte ik al dat Netflix ook niet beschikbaar is via 't mobile dus toen maar een chromecast gekocht. 

Mijn afstandbediening werkt ook al niet volledig op mijn Loewe tv en nu dit weer met opnemen. 

Ik ga morgen meteen maar weer alles opzeggen. 

Echt heel vervelend allemaal. 

 

Reputatie 6
Badge +2

Hey @Wenos,

Allereerst welkom bij T-Mobile Thuis! Ik hoop niet dat je ons nu al gaat verlaten. :disappointed:  Netflix is inderdaad niet beschikbaar via onze TV Box, maar zo te lezen heb je dat gelukkig kunnen oplossen met een Chromecast. :relaxed: Het kunnen opnemen zal gelukkig in de toekomst wel mogelijk zijn. Momenteel zijn we een nieuw TV platform aan het uitrollen waarbij je kunt opnemen. Het kan eventjes duren, maar die update ga jij hoe dan ook ontvangen. Meer hierover lees je hier

Daarnaast zie ik dat je vandaag telefonisch contact hebt opgenomen met mijn collega over het koppelen van je afstandsbediening. Is dit gelukt?

Ik heb toch besloten om mijn abonnement te behouden. De afstandsbediening werkt niet optimaal dus we moeten het met 2 afstandsbedieningen doen. 

Harder en zachter en de tv aan en uit zetten kan alleen met de afstandsbediening van de tv. Dit schijnt niet anders te kunnen. 

Netflix is idd geregeld en het opnemen wacht ik af. 

Groetjes Wendy 

 

Reputatie 6
Badge +2

Hey @Wenos,

Leuk dat je toch bij ons blijft! :smile:  Heb je ook al geprobeerd om je afstandsbediening te koppelen met de Loewe TV code? In dit topic staat uitgelegd hoe je je afstandsbediening kunt koppelen. Mocht dat niet lukken dan kun je ook overwegen om een universele afstandsbediening aan te schaffen waarmee je je apparatuur kunt bedienen. Die heb je in verschillende soorten, maten en prijzen. :relaxed:

Reageer