Beantwoord

Opnemen


Reputatie 1

Helaas nog steeds niet mogelijk om op te nemen.
Vandaag weer gebeld met tmobile, zouden mij terug bellen over het opzeggen.

1 week te laat met kosteloos opzeggen ivm het te laat leveren van het product.
Blijkt dat de interactieve recorder helemaal niet geleverd meer kon worden, dit stond nog wel op de website van tmobile.
Dit is na klagen ook verwijderd van de website.

Deze opzegging is afgewezen en zal dus nu juridische stappen moeten nemen omdat ik een product heb die niet aan de voorwaarden voldoet.
Dit heeft en kost me veel tijd.

Was zeer tevreden over tmobile zowel prive en zakelijk.
Ik ben de verantwoordelijk voor de telefoon contracten en zal deze klanten service zeker meenemen naar de volgende contract verlenging, KPN we komen eran met 750 medewerkers.
Weet nu al dat wij thuis niet meer onze contracten zullen verlengen bij tmobile.

icon

Beste antwoord door Waqqas 9 May 2020, 11:29

Bekijk origineel

37 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Leeuwhans, je kunt meegenomen worden in de volgende batch dus dat is goed nieuws! 

De verwerkingstijd bedraagt ongeveer twee weken inderdaad. Houd rekening met de belangrijke punten die Demi hierboven aankaartte en dan komt het helemaal goed! 😄

Dag Demi, bedankt voor je reactie. Ik wil inderdaad zo snel mogelijk overgezet worden. Vraag me dan wel af of ik nog goedkoper uit ben dan destijds bij Tele 2. Maar daarbij toch niets meer aan te veranderen. Ik zal blij zijn als mijn vrouw weer gelukkig is. Groetjes. Hans. Dus met ongeveer 2 weken he?

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Leeuwhans Klanten worden in batches overgeplaatst naar het nieuwe platform om overbelasting te voorkomen. Weet dat we achter de schermen hier gewoon mee bezig zijn ook al merk je dit zelf misschien niet. Echter maakt het niks uit of je op de DSLof glasvezel aansluiting zit. De groep die als eerst overgezet wordt, is de groep met een Zyxel of Huawei modem icm met een Aria 610 TV Box. Ik zie dat jij binnen deze groep valt. Ik kan een aanvraag voor je indienen om jou mee te nemen in de eerst volgende overzet batch. Je zal dan binnen twee weken worden overgezet naar het nieuwe platform. De migratie naar het nieuwe platform gaat alsvolgt:

  • Je ontvangt van ons een e-mail kort voordat we je gaan overzetten;
  • Je ontvangt van ons een SMS 1 dag voordat we je overzetten.

Houdt er trouwens rekening mee met dat je na de migratie Cloud Opnemen kan aanzetten via My T-Mobile Thuis. Voor het Cloud Opnemen zitten wel kosten verbonden (€5,00 p.m.). Mocht je toch eerder overgezet willen worden voor het Cloud Opnemen, laat het mij dan weten. Dan regel ik het voor je.

 

Ik ben afgelopen zomer overgestapt van Tele2. Ik wil een contract met Opnemen. Bij de levering aan de monteur gevraagd of ik met dat kleine kastje kon opnemen. Neen, zei deze, u kunt nog niet opnemen. Dat komt binnenkort. Na verloop van tijd ontdek ik dat bij T-Mobile niemand kan opnemen. Dan gaat T-Mobile het regelen. Opnemen in de Cloud. Eerst de klanten met ADSL. Ik ben nog niet aan de beurt dus met glasvezel. Ik wacht nu ruim een half jaar. T-Mobile zal mij melden als ik kan opnemen. Kennelijk is T-Mobile met hele andere zaken bezig dan het regelen van Opnemen. En als ik ooit zal kunnen opnemen is dat voor niet meer dan ongeveer 100 uur. Wij zitten onze tijd uit bij deze provider die niet levert wat zij beloven. Terug naar Tele2 kan ik niet helaas. Ik ben gewoon gefopt. Ik zal blij zijn als ik definitief afscheid kan nemen van deze waardeloze provider

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Helma en Raymond, om de verwarring weg te nemen, onderneem ik graag nog een poging:

Voor zover ik het helemaal begrijp; bij Cloud Opnemen beheert een aanbieder zelf de opnamefunctionaliteit en worden licenties aangevraagd bij de verschillende omroepen/zenders om in de cloud te mogen opnemen. Een zender behoudt hierbij te allen tijde het recht om een licentie niet te verstrekken. Daar gaat de aanbieder zelf niet over. Aanbieders kunnen hooguit een verzoek bij de desbetreffende partij indienen om dit toch voor elkaar te krijgen. 

Dat dit bij een andere aanbieder, zoals KPN of eventueel Ziggo, wel voorheen mogelijk was, of nog steeds mogelijk is, is in dit geval niet relevant. Het besluit om hier (Cloud Opnemen) een licentie voor te verstrekken wordt nog steeds door de zender/omroep bepaald en niet door de provider.

In weerwil van bovengenoemde uitleg, ben ik het natuurlijk volledig eens met de constatering dat het gewoon mogelijk zou moeten zijn, maar dat gaat de situatie hierin niet veranderen.

Het heeft volgens mij ook niets te maken met het opnemen in de cloud, want voorheen konden wij wel de VRT opnemen in de cloud bij KPN.

Jullie wegen dus duidelijk met twee gewichten. Ook wij zouden graag zien dat we de VRT kunnen opnemen (als Belg in Nederland)

Reputatie 7

Hoi @GertK ,

Wat @BeMu je heeft kunnen vertellen, klopt inderdaad. Omdat het hier geen fysieke opnames zijn, zoals dat wel bij bijvoorbeeld Ziggo het geval is, is er wel sprake van licenties. Hierdoor ondersteunen wij (op het moment) VRT niet. Nogmaals excuses voor het ongemak! 

Reputatie 7
Badge +1

Het verschil zit hem in de wijze van opnemen neemt men op met een STB voorzien van een ingebouwde harde schijf zoals b.v. de Entone 515 bij een dergelijke recorder kan men alle zenders opnemen welke de provider beschikbaar heeft.

Bij het opnemen via de cloud kan het inderdaad zo zijn dat er sprake is van rechten of licenties.

Reputatie 1

Ik begrijp dit nog steeds niet. VRT geeft aan dat zij de mogelijkheid om op te nemen niet kunnen uitschakelen, dus waar zit dan de blokkade? Wie geeft dan de licentie? Waarom is dit bij andere providers (bijv. Ziggo) geen probleem? Wordt dit opnemen van VRT-zenders bij T-mobile binnen afzienbare tijd wel mogelijk? Zonee, dan stap ik over naar een andere provider.

Reputatie 7

Hoi @GertK ,

Dank je wel voor je terugkoppeling! Het klopt nog steeds wat mijn collega @Jason heeft gezegd en wat VRT met de e-mail bevestigd. Om via Cloud Opnemen op te nemen, zijn er verschillende licenties nodig. Dit betekent niet dat de VRT die mogelijkheid niet heeft, maar meer dat wij die mogelijkheid niet ondersteunen vanwege eerder genoemde licentie. Vandaar dat VRT aangeeft dat dit niet kan worden uitgeschakeld.

Ik had je graag van beter nieuws kunnen voorzien, maar kan deze situatie niet voor je veranderen. Excuses voor het ongemak! 

Reputatie 1
L.S.,
Reeds twee maal heb ik zowel telefonisch als via de community chatline (zie Opnemen, onder GertK) gevraagd waarom het niet mogelijk is om Belgische TV-zenders (21,22,23) op te nemen.
Hier kreeg ik antwoord dat dit niet mogelijk is i.v.m. licenties.
Volgens de VRT (zie onderstaande mail) is dit echt onzin, zij kunnen het opnemen van deze zenders niet uitschakelen! Ik vraag u daarom dringend om deze mogelijkheid niet meer te blokkeren.
Als u aan dit verzoek geen gehoor geeft, overweeg ik om weer over te stappen naar een andere provider.
 
Met vriendelijke groet,
Gert Korteweg
 
Begin doorgestuurd bericht:
 
Van: VRT-Klantendienst <hallo@vrt.be>
Datum: 19 november 2020 om 17:03:26 CET
Aan: "gertkorteweg@icloud.com" <gertkorteweg@icloud.com>
Onderwerp: Opnemen - 00168248
 
servlet.ImageServer?id=0150Y000001M8HN&oid=00D0Y000000qTNP
Beste Gert,
 
Bedankt voor uw belangstelling voor VRT.
 
Zoals ik u ook al in mijn vorige mail liet weten, kunnen we als VRT opnemen niet uitschakelen. Dit wordt bepaald door uw provider.
  
Wij hopen u hiermee enige duidelijkheid te hebben gegeven en wensen u nog veel luister- en kijkplezier met ons aanbod.
 
 
Met vriendelijke groeten,
Edda
VRT-Klantendienst
------------------------------------------
Uw vraag: Opnemen
Beschrijving vraag: Ik heb deze vraag al eerder gesteld, nl. waarom het niet mogelijk is voor mij om programma’s op te nemen. Ik heb uw antwoord terug gespeeld naar mij provider T-mobile, maar zij antwoorden dat VRT geen licentie daarvoor heeft gegeven aan hen. Klopt dat?
 
 
U had recent contact met de VRT-klantendienst. Wij hopen dat dit contact naar wens verlopen is. Om onze diensten nog te verbeteren, peilen wij graag naar uw tevredenheid met een korte enquête (1 minuut) die u vindt door op deze link te klikken.
 
ref:_00D0YqTNP._5001n1V9MyY:ref
 
servlet.ImageServer?oid=00D0Y000000qTNP&esid=0181n00000JOGBz&from=ext



-- Disclaimer -- 
Vlaamse Radio- en Televisieomroeporganisatie 
Auguste Reyerslaan 52 
1043 Brussel 

nv van publiek recht 
BTW BE 0244.142.664 
RPR Brussel 
VRT Gebruikersvoorwaarden <http://www.vrt.be/gebruiksvoorwaarden>
Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @GertK, het is een rechtenkwestie waarbij de specifieke zender ons geen licentie heeft verleend voor het opnemen van hun zenders. Dit betekent niet dat de VRT die mogelijkheid niet heeft, maar meer dat wij die mogelijkheid niet ondersteunen vanwege eerder genoemde licentie. Dit geldt ook voor onder andere BBC One en Two waarbij de functie an sich dus wel bestaat, maar (nog) niet mogelijk is bij T-Mobile Thuis.

Sorry voor het ongemak en dat ik geen positiever antwoord voor je heb. Indien ik iets anders voor je kan doen, dan hoor ik het graag. Ik zit altijd voor je klaar!

Reputatie 1

Opnemen van de belgische zenders 21,22,23 is niet mogelijk. De reden hiervoor zou zijn dat de VRT dit niet toestaat. Nu heb ik dit aan de VRT gevraagd, zij antwoorden dat ze de opname-mogelijkheid niet kunnen uitschakelen. Waarom is opnemen van 21,22 en 23 dan toch niet mogelijk?

Reputatie 7

Hey @Wenos,

Leuk dat je toch bij ons blijft! :smile:  Heb je ook al geprobeerd om je afstandsbediening te koppelen met de Loewe TV code? In dit topic staat uitgelegd hoe je je afstandsbediening kunt koppelen. Mocht dat niet lukken dan kun je ook overwegen om een universele afstandsbediening aan te schaffen waarmee je je apparatuur kunt bedienen. Die heb je in verschillende soorten, maten en prijzen. :relaxed:

Ik heb toch besloten om mijn abonnement te behouden. De afstandsbediening werkt niet optimaal dus we moeten het met 2 afstandsbedieningen doen. 

Harder en zachter en de tv aan en uit zetten kan alleen met de afstandsbediening van de tv. Dit schijnt niet anders te kunnen. 

Netflix is idd geregeld en het opnemen wacht ik af. 

Groetjes Wendy 

 

Reputatie 7

Hey @Wenos,

Allereerst welkom bij T-Mobile Thuis! Ik hoop niet dat je ons nu al gaat verlaten. :disappointed:  Netflix is inderdaad niet beschikbaar via onze TV Box, maar zo te lezen heb je dat gelukkig kunnen oplossen met een Chromecast. :relaxed: Het kunnen opnemen zal gelukkig in de toekomst wel mogelijk zijn. Momenteel zijn we een nieuw TV platform aan het uitrollen waarbij je kunt opnemen. Het kan eventjes duren, maar die update ga jij hoe dan ook ontvangen. Meer hierover lees je hier

Daarnaast zie ik dat je vandaag telefonisch contact hebt opgenomen met mijn collega over het koppelen van je afstandsbediening. Is dit gelukt?

Heb net 1 dag alles geïnstalleerd en kom er nu achter dat ik idd helemaal niet kan opnemen terwijl dit wel aangevraagd is. Als 1e ontdekte ik al dat Netflix ook niet beschikbaar is via 't mobile dus toen maar een chromecast gekocht. 

Mijn afstandbediening werkt ook al niet volledig op mijn Loewe tv en nu dit weer met opnemen. 

Ik ga morgen meteen maar weer alles opzeggen. 

Echt heel vervelend allemaal. 

 

Reputatie 7
Badge +1

De te veel vertraagde uitrol van het nieuwe platform zal m.i. voor veel huidige klanten een reden zijn om na afloop van het contract verder te gaan kijken bij een van de concurrenten eventuele nieuwe klanten zullen zich eerst goed informeren alvorens een keuze te maken.

Als reeds langer bestaande klant meegekomen uit het overgenomen Vodafone thuis bestand en als zodanig ook nog klant met de voorwaarden die toen gold moet ik bekennen dat het bij mij altijd perfect heeft gewerkt, maar ik heb dan ook alleen maar internet en tv met 1 Entone 510 box.

Echter zou ik nu een provider moeten kiezen dan zou T-Mobile  onder aan het lijstje staan zeker gezien alle horror verhalen op dit forum welke er in verhouding tot het aantal aansluitingen veel te veel zijn.

Reputatie 7
Badge +4

Ik ben er ook helemaal klaar mee. Wacht sinds maanden op de nieuwe TV Platform met opnamefunctie. Want HDD recorders zijn er ook niet meer!

 

Heb enorm veel spijt aan de overstap naar T-Mobile Thuis.

Stuur een brief van ingebrekestelling van product.

In deze chat vind je de template.

TM heeft zijn kans gehad om alle verwijzingen naar opnemen te verwijderen maar hebben dit niet gedaan zodat ze meer klanten konden vast leggen.

Klassieke click and bait techniek.

Het is niet zo dat niemand meer kan opnemen, een verwijzing op de site is dus wel nodig, Het is alleen tijdelijk niet mogelijk om opname te krijgen door een tekort aan harddisk recorders.

Dit komt omdat het nieuwe tv platvorm (teveel) vertraging heeft opgelopen.

Ik zou ook graag een hdd recorder ontvangen bij mijn nieuwe abonnement.... Vooralsnog bij overstap vanaf tele2 zou opname mogelijk zijn

Reputatie 1

Ik ben er ook helemaal klaar mee. Wacht sinds maanden op de nieuwe TV Platform met opnamefunctie. Want HDD recorders zijn er ook niet meer!

 

Heb enorm veel spijt aan de overstap naar T-Mobile Thuis.

Stuur een brief van ingebrekestelling van product.

In deze chat vind je de template.

TM heeft zijn kans gehad om alle verwijzingen naar opnemen te verwijderen maar hebben dit niet gedaan zodat ze meer klanten konden vast leggen.

Klassieke click and bait techniek.

Reputatie 6
Badge

Als ik de Algemene Voorwaarden T-Mobile Thuis lees dan staat er bij 8.1 dat T-Mobile op onderdelen kan wijzigen. Bij 8.3 staat dat als die wijziging binnen 3 maanden na afsluiting optreedt en als jou dat meer gaat kosten dat je dan kosteloos op mag zeggen. Aangezien dit jou dit niet meer gaat kosten (wellicht gaat je maandbedrag zelfs omlaag zonder opname optie) kun je dus niet opzeggen zoals ik het lees.

@Folkert,

Echter is het abonnement niet officieel gewijzigd en wordt er op versChillende pagina’s nog verwezen naar de mogelijkheid tot opnemen. Dus  T-Mobile blijft in gebreken. 

Reputatie 2

Ik ben er ook helemaal klaar mee. Wacht sinds maanden op de nieuwe TV Platform met opnamefunctie. Want HDD recorders zijn er ook niet meer!

 

Heb enorm veel spijt aan de overstap naar T-Mobile Thuis.

Reputatie 7
Badge +1

Het grote euvel bij zo'n testgroep is dat er hooguit een paar procent is die werkelijk verstand heeft van de hele materie, m.a.w. er zijn er dus maar een paar die in staat zijn om b.v. de tv aan te sluiten op de router enz.

Wil je al provider een goede testgroep zal men voor men begint veel meer onderzoek vooraf moeten doen en niet willekeurig een aantal klanten moeten vragen, als ze simpel het forum doorlezen komen er m.i. al diverse namen naar voren welke wel verstand van zaken hebben.

Daarbij speelt ook nog de blamage van de tv update van een tijd geleden en de problemen welke klanten de laatste ondervinden met het aanmelden van de tv box.

Of het nu wel snel komt of niet, het had er allang moeten zijn, de opname boxen zijn al veel langer een probleem, de productie is al wat jaartjes geleden gestopt en toen had men al een alternatief moeten klaarhebben ipv het steeds vooruitschuiven.

Na de aanwas van vorig jaar door de prijsverhogingen bij de concurrenten is de voorraad in korte tijd opgedroogd en heeft men nog wat boxen kunnen bemachtigen bij conculega bedrijven die wel hun zaakjes op orde hadden, maar nu is de koek op, en de uitrol vertraagd, waarschijnlijk door incompetentie van het software team of gewoon te weinig mensen die er mee bezig zijn.

Zal ik maar niet vragen naar de competentie van de testgroep, als hier mensen zich melden omdat ze geeneens de test afdeling kunnen vinden op het forum zal daar ook niet veel goeds uit komen.

Reageer