Beantwoord

Opnemen harddisk werkt niet meer

  • 12 March 2017
  • 18 reacties
  • 1588 Bekeken

Ik kan geen programma meer opnemen. Krijg de volgende melding: opnemen is niet mogelijk. Er is geen capaciteit beschikbaar voor opname. Ik heb alles gewist maar het balkje blijft vol. Wat doe ik verkeerd?
icon

Beste antwoord door Jeroen 15 March 2017, 14:49

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 2
Hoi hvdveen2,

Ik vermoed dat jij niks verkeerd doet, maar dat het kastje even een reset nodig heeft. Zou je me in een privéberichtje je postcode en huisnummer kunnen doorgeven? Dan kan ik op afstand die reset geven aan je kastje.
@Jeroen gedaan! Alvast bedankt.
Reputatie 2
Graag gedaan! De beste eerste stap is altijd de TV Box voor tien seconden van de stroom halen. In dit geval heb ik jouw TV Box een fabrieksreset gegeven. Mocht het niet geholpen hebben hoor ik het graag van je.
Top! Het is gelukt. We kunnen weer opnemen. Nogmaals dank.
Wij hebben hetzelfde probleem. Kunnen jullie bij ons ook een reset uitvoeren?
Reputatie 7
Hoi eschalk, problemen zijn er om te resetten! 😛 Stuur mij jouw postcode, huisnummer en ter controle je geboortedatum via een privébericht en ik verzorg de reset. Je bent dan wel alle gemaakte opnames in één keer kwijt.

PS. Laat de TV Box aangesloten en op de stroom staan! 😉
Reputatie 7
@eschalk. Done! Kun je testen of het heeft geholpen? Goede-vroege-morgen trouwens! 😉
@sander, gelukt! Thx voor je hulp. Fijne dag nog verder
@sander @jeroen probleem doet zich weer voor! Het is vast niet steeds de bedoeling dat jullie op afstand een resetten dien? Hoe nu verder? Ik kan nu niet meer opnemen...... Ik hoor graag van jullie. Mvg Hendrik.
@sander @jeroen ook bij ons blijft het probleem zich voordoen. Ik heb alle geplande opnames verwijderd, opnames weggegooid... En opnieuw is in notime de schijfruimte vol ☹️
Reputatie 7
Hoi eschalk,

Het blijkt dat sommige TV Boxen bij opnames teveel opnemen en daardoor te snel vollopen. Dat is uiteraard niet de bedoeling en we zijn bijna bij een oplossing om al deze TV Boxen in één keer met een update te corrigeren. Tot die tijd kan ik een algehele reset uitvoeren (zoals vorige keer) zodat je wel weer kunt opnemen. Ben je akkoord met een nieuwe reset?
akkoord - bij voorbaat dank!
Reputatie 7
Hoi eschalk, zojuist heb ik de reset uitgevoerd. Ik hoop dat de update snel volgt en het hierna niet meer nodig is. 🙂
goedendag,

Mijn harddiskrecorder doet het niet meer nadat ik hem heb gereset.
Het kopje opnames is verdwenen.
Bij het opstarten van het tv kastje hoor je alsof de harddisk niet kan opstarten.
Blauwe led aan/uit knop kippert terwijl hij een minuut of 2 lang geluid maakt met tussen pauzes van een seconde.
Reputatie 7
Hoi @andrew514

Graag wil ik bij de TV Box een fabrieksreset uitvoeren. Stuur mij jouw postcode, huisnummer en ter controle je geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN via een privébericht en ik verzorg de reset. Je bent dan wel alle gemaakte opnames in één keer kwijt.
Dag Sander,

Heb inmiddels al gebeld.
Is al reset gedaan. Werkt nog steeds niet.
Wordt nu afgehandeld. Misschien harddisk stuk.
Bedankt voor je reactie.
Reputatie 7
Hi andrew514,

Fijn om te lezen dat de oplossing voor jouw opnameprobleem er is! Ik zie dat je een nieuwe TV Box opgestuurd hebt gekregen. Ik wens je veel plezier met het opnemen en terugkijken van de TV-programma's! 😃
Ik heb hetzelfde bovenstaande probleem, zo van de ene op andere dag is de opnamefunctie weg.
Hhopelijk kunnen jullie me helpen
Ggroeten
Stephan

Reageer