Beantwoord

Opnemen in de Cloud


Reputatie 1
Wanneer kan ik bij T- Mobile opnemen in de Cloud? Liefst dan ook meer dan 2 opnames gelijktijdig kunnen Nu heb ik een box met harddisk van T-Mobile, neemt relatief veel stroom en ik hoor de harddisk, niet fijn. Bij KPN is opnemen al jaren in de cloud en tot 6 opnames.

MvG TVboerke.
icon

Beste antwoord door TAVL 9 May 2019, 13:32

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Goedemiddag @TVboerke,

Beide technieken hebben voor- en nadelen. T-Mobile heeft gekozen om het vooralsnog via harddisc aan te bieden. Voordeel is dat je hiermee de opname altijd kan terugkijken. Ook al heb je een thema of premium pakket niet meer, is een zender gestopt of is het een zeer oude opname. Cloud biedt daarentegen ook weer voordelen, zoals het op meerdere boxen kunnen kijken en meer dan 2 opnames tegelijk maken.

Of T-Mobile over zal gaan naar cloud is momenteel niet bekend. Het staat wel in de community wishlist, welke T-Mobile gebruikt als input voor verdere productontwikkeling. Dat wil niet zeggen dat het komt, maar het wordt zeker meegenomen in de afweging.

Voor nu kun je gelukkig op blijven nemen via de decoder en genieten van al die programma's.
Reputatie 1
Bedankt voor je snelle reactie, ik hoop dat opnemen in de cloud er komt. Ik was zo naïef om te veronderstellen dat T-Mobile dit zou hebben. Helaas niet, anyway, voorlopig maar met de harddisk dan.
Ik had niet verwacht dat T-Mobile zo achteraan loopt op TV gebied mbt opnemen. Om het positief af te sluiten, ik ben wel heel blij met de T-Mobile app op mijn Apple TV. Die is een stuk beter dan die van KPN, maar zo'n harddiskrecorder kan echt niet meer in deze tijd.......
Reputatie 7
Badge +4
Hoi @TVboerke,

Graag gedaan. Persoonlijk ben ik erg blij met de harddisc. Zo kon ik indertijd bij Telfort geen HBO meer kijken toen de zender gestaakt werd. Dit zou bij harddisc dus wel kunnen. Het is maar hoe je het ziet. Het is niet zozeer achter lopen qua techniek, maar te maken keuzes. Voor alles is wat te zeggen, maar dat zal altijd een discussie tussen mogelijkheden blijven. 😉 Alhoewel, ook met harddisc, tegenwoordig ook prima decoders zijn te vinden die meer dan 2 programma's kunnen opnemen.

In ieder geval goed te lezen dat T-Mobile bevalt. Mocht je meer willen weten, laat het gerust weten.
Reputatie 7
Badge +1
Wat betreft opnemen in de cloud of op een harde schijf heeft @TAVL gelijk zelf in een ver verleden ook nog zo'n LG harddisk/dvd speler gehad toen je alleen nog analoog kon kijken, leuk ding vaak vroeg dan het thuisfront kun je dit of dat opnemen, werd dus later nooit meer naar gekeken.

Onlangs het ding weer eens aangezet stonden nog films op van 10 jaar en nog ouder, wordt alleen heel sporadisch gebruikt voor een dvd kijken.

Zou ik wel veel opnemen dan zou ik ook de voorkeur geven aan een harddiskrecorder eventueel met meer ingebouwde tuners en de mogelijk om via Wifi/4G op je tablet of telefoon te kunnen programeren of kijken
Hallo wat is de laatste status van de nieuwe tv-kastjes met cloud opslag?
Verneem het graag
Mvg Tom Bosch
Reputatie 7
Badge +4
Daar is nog niets veranderd, maar persoonlijk verwacht dat - gezien de zomervakantie - ook niet voor het einde van de zomer.
Reputatie 7
Badge +1
Zelf heb ik het idee dat er misschien iets anders speelt, hoewel ik het natuurlijk mis kan hebben, en weet er niet zoveel van, maar als ik logisch denk worden opnames "in de cloud" opgeslagen in een datacenter waar dan ook.

Kan het zo zijn dat T-Mobile momenteel niet de beschikking heeft over voldoende opslagruimte om alles in de cloud op te nemen.

Een opnamebox met hardeschijf is natuurlijk leuk maar zou men de hardeschijf vervangen door een of meerdere SSD schijven dan heeft men meer mogelijkheden zoals meer programma's te gelijk opnemen of net als bij KPN opnames inplannen met de smartphone op afstand.

Wat ik me in alle eerlijkheid wel eens afvraag of de leiding (top) van T-Mobile er niet te gemakkelijk over heeft gedacht toen ze Vodafone thuis overnamen.
Reputatie 7
Tsja, veranderingen bij T-Mobile gaan moeizaam en duren wel heel erg lang.
De Huawei op glas heeft na de pilot een jaar geduurd. dus als ze het idee hebben een nieuw platvorm te bouwen moet je er minimaal 12 maanden bij rekenen.

Ik zag in de comments van Brian dat ze druk bezig zijn de Amino A140 te vervangen omdat die straks niet meer werken. laten we uit gaan van het ergste (nog 12 maand wachten) en hopen op het beste (toch een nieuw platvorm)
Reputatie 7
Badge +4
Klinkt als scopecreep en semi waterval.
Reputatie 6
Ik las net hier dat er na de zomer dingen gaan veranderen. Het ging over opnemen via EPG. Ben benieuwd.
Reputatie 7
@BeMu Deels correct. 🙂 @Hidden.nld Het streven is een stuk korter dan 12 maanden! @TAVL De scope is tijd behoorlijke tijd geleden al bepaald en voor zover ik nog steeds ongewijzigd. Flauw he die halve antwoorden 😇

Is er al enig zicht op de datum waarop opnemen in de cloud beschikbaar komt?

Ik heb de HD box uitgesteld met het idee dat opnemen in de cloud in het 1e kwartaal beschikbaar zou komen..

Reputatie 7

staat vooralsnog op Q1 dat is dus nog max 1,5maand. T Mobile kennende zullen ze het pas bekend maken als het zover is.

Reputatie 3

staat vooralsnog op Q1 dat is dus nog max 1,5maand. T Mobile kennende zullen ze het pas bekend maken als het zover is.

Q1 eindigt eind deze maand dus dat is nog een paar weken, geen 1,5 maand. Ik begreep dat het is uitgesteld en sowieso niet q1 wordt. Ook weet ik dat de klantenservice zeer summaire informatie krijgt. Feit is dat testers aangeven dat het absoluut nog niet klaar is, teveel bugs. Ik hoop op q2, maar vrees gelet op de testers q3. 

Ik hoop dat het pas komt als het goed werkt, en dat mag van mij best 2021 worden als het niet anders is.

Reputatie 3

Ik hoop dat het pas komt als het goed werkt, en dat mag van mij best 2021 worden als het niet anders is.

Dan zeg ik het tv gedeelte op. Het tv product is inferieur aan ziggo. Het is van de gekke dat ik ook ziggo televisie heb. Fox sports is nu “gratis” ivm klantvoordeel bij ziggo betaal ik 17,95 dat is meer dan 15 dus hou ik tv aan. Maar de hoeveelheid die je bij Ziggo kunt terugkijken en ook de hoeveelheid in HD is gewoon niet te vergelijken met tmobile. Tmobile biedt heel weinig terugkijk mogelijkheden, vergelijk het aantal kinderseries maar wereld van verschil. Waarom kan ziggo wel een volwassen product leveren?

Daar is de prijs ook naar, Ziggo is een aardig beetje duurder.

Dus keuzes maken, terugkijken vind ik niet belangrijk, neem het op of mis het gewoon, heb toch tijd te weinig om alles te zien.

Reputatie 3

Daar is de prijs ook naar, Ziggo is een aardig beetje duurder.

Dus keuzes maken, terugkijken vind ik niet belangrijk, neem het op of mis het gewoon, heb toch tijd te weinig om alles te zien.


dat klopt ziggo is een stuk duurder. Maar ik denk dat het goed is dat tmobile weet dat veel klanten best extra willen betalen voor veel meer series en films. Biedt het aan als keuze. Doen ziggo en kpn ook. Voor mij werkt chromecast prima, de dames thuis denken er anders over:) die willen gewoon een makkelijke ervaring, alles op dezelfde plek. 

En als TM dan de peijzen zou verhogen gaat de rest ook, en kijk naar Ziggo en KPN, ziggo komt met een nieuwe 4K box en KPN komt er razendsnel achteraan met een nieuwe 4K box.

TM zal alleen kunnen volgen op gepaste afstand en goedkoper blijven, gaan ze echt de concurentie aan op alle vlakken leggen ze snel het loodje, men zal heel wat moeten investeren om bij te komen, laat staan beter te worden.

 

Maar als je meer wilt betalen, waarom ga je dan niet naar Ziggo, is in ieder geval beter als KPN en heb je wat TM jou (nog) niet kan bieden.

Ik heb maar kleine wensjes, ik wil een aantal zenders kunnen zien en eventueel eens wat op kunnen nemen, en dan ook nog zo stabiel mogelijk, en raar, dat leverd TM op dit moment zoals ik het bedoel, heb ik geluk gehad geen idee zij redelijk wat klachten over de beeld kwaliteit, die zijn beter dan wat KPN/Telfort bood voordat ik overstapte.

Reputatie 3

En als TM dan de peijzen zou verhogen gaat de rest ook, en kijk naar Ziggo en KPN, ziggo komt met een nieuwe 4K box en KPN komt er razendsnel achteraan met een nieuwe 4K box.

TM zal alleen kunnen volgen op gepaste afstand en goedkoper blijven, gaan ze echt de concurentie aan op alle vlakken leggen ze snel het loodje, men zal heel wat moeten investeren om bij te komen, laat staan beter te worden.

 

Maar als je meer wilt betalen, waarom ga je dan niet naar Ziggo, is in ieder geval beter als KPN en heb je wat TM jou (nog) niet kan bieden.

Ik heb maar kleine wensjes, ik wil een aantal zenders kunnen zien en eventueel eens wat op kunnen nemen, en dan ook nog zo stabiel mogelijk, en raar, dat leverd TM op dit moment zoals ik het bedoel, heb ik geluk gehad geen idee zij redelijk wat klachten over de beeld kwaliteit, die zijn beter dan wat KPN/Telfort bood voordat ik overstapte.


heel simpel 25 euro per maand voor 1gb up en down is spotgoedkoop vergeleken met de rest. Ik heb al televisie van Ziggo en vanwege gratis fox sport ook van t mobile want dat is 15 (voor de televisie fox sport gratis) ipv 17,95 bij ziggo. Idioot? Ja eigenlijk wel. Hierdoor kan ik de producten ook goed vergelijken. Het beeld bij tmobile is beter dan bij ziggo voor live kijken, terugkijken is bij ziggo weer veel beter. 

 

 

Het is net autorijden, een Fiat Panda rijd net als een.Mercedes van A naar B, bij TM, de Fiat Panda werkt het allemaal, je hebt alleen een stuk blik, verlichting en ruitenwissers en een kachel om je warm te krijgen, Bij de Mercedes heb je masagestoelen van Leder en climate control om het zeer behaaglijk te houden met een parfum geurtje.

Zie dat als het terugkijken en andere extra’s

Reageer