Beantwoord

Opnemen niet meer mogelijk

  • 27 March 2021
  • 6 reacties
  • 765 Bekeken

Ik zit nog op Interactieve TV van T-Mobile. Ik heb een Entone ontvanger met harddisk, om te kunnen opnemen en pauzeren. We kwamen er gisteren achter dat we niet meer kunnen opnemen en ook niet meer vooruitspoelen in gepauzeerde programma’s. Dit maakt TV kijken een stuk minder aangenaam, terwijl we er wel voor betalen.

Als ik naar de web interface ga van TV Anywhere, dan kan ik ook daar niet opnemen. Uit andere forum-posts haal ik dat ik dan mijn huidige opnemen pakket moet stopzetten en dan een cloud-pakket moet afnemen. Klopt dat? En hoe krijg ik dan een ontvanger voor mijn TV waarmee ik dan ook in de cloud kan opnemen?

 

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 29 March 2021, 13:41

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Zelf zit ik (gelukkig) nog op interactive tv met de Entone 510 dus een box zonder opname mogelijkheid, heb daar ook geen enkele behoefte aan, als het goed is kan een moderator de box resetten althans dat was in het verleden wel zo, alleen gaan dan wel reeds opgenomen programma's verloren.

Mijn persoonlijke ervaring is dat men opgenomen programma's op een paar na eigenlijk nooit meer kijkt, en dat was al zo in de tijd dat men opnam met een VHS recorder.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @jgwesselink,

Handig dat je hulp inschakelt! Zo te zien ziet je momenteel inderdaad nog op het oude TV platform genaamd Interactieve TV. Dit betekent dat je nog geen gebruik kan maken van cloud opnemen en dat je daardoor niet op kan nemen via TV Anywhere. Zou je graag naar het nieuwe platform omgezet willen worden? Hiervoor zouden we wel de TV Box om moeten wisselen en vervolgens kan ik het administratief voor je in orde maken. :relaxed:

Dit verklaart alleen nog niet waarom de harde schijf van de TV Box niet lekker meer werkt. Mocht je geen speciale opnames meer hebben, dan zou ik zeker de fabrieks reset tip van BeMu aanraden. In het geval dat je nog een aantal opnames hebt die je nog zou willen bekijken kan je beter eerst een lichtere aanpak hanteren zoals:

  1. Koppel de Internetkabel en stroomkabel los van de TV Box.
  2. Haal de stroomkabel van het modem even 20 seconden uit het stopcontact.
  3. Als het modem is opgestart kun je de stroomkabel van de TV Box weer aansluiten.
  4. De TV geeft vanzelf een melding wanneer hij opmerkt dat de Internetkabel niet is aangesloten. Dan kun je ook de Internetkabel weer aansluiten op de TV Box.

Hopelijk kan je hiermee weer onbeperkt genieten!

Hi @jgwesselink,

Handig dat je hulp inschakelt! Zo te zien ziet je momenteel inderdaad nog op het oude TV platform genaamd Interactieve TV. Dit betekent dat je nog geen gebruik kan maken van cloud opnemen en dat je daardoor niet op kan nemen via TV Anywhere. Zou je graag naar het nieuwe platform omgezet willen worden? Hiervoor zouden we wel de TV Box om moeten wisselen en vervolgens kan ik het administratief voor je in orde maken. :relaxed:

 

 

Hallo @Cal,

Ik wil graag over naar het nieuwe TV platform. Dan heeft het ook geen zin om tijd te steken in de oude oplossing.

Kan ik zelf het omwisselen van de TV box in gang zetten? En wat moet ik daarvoor doen?

Of moet jij dat doen… en wat heb je daar dan voor nodig?

Reputatie 7

Hi @jgwesselink Dat doen wij graag voor je! Je ontvangt dan een nieuwer type TV Box zonder opnamefunctie en zodra je die aangesloten hebt kunnen we je over zetten naar het nieuwe platform. Dit overzetten gaat in batches dus het kan dan nog tot twee weken duren voordat je daadwerkelijk over gezet bent. In deze twee weken gaat je maandbedrag dan wel € 5,- naar beneden Na de overzetting kan je dan Cloud Opnemen zelf activeren via My T-Mobile en vanaf dan zit je weer op je gebruikelijke maandbedrag. Dit betekent wel dat je mogelijk even twee weken zonder opnamefunctie zit. Als dit geen probleem is laat het dan even weten, dan zet ik het voor je in gang!

Hi @jgwesselink Dat doen wij graag voor je! .. <snip> ,, Dit betekent wel dat je mogelijk even twee weken zonder opnamefunctie zit. Als dit geen probleem is laat het dan even weten, dan zet ik het voor je in gang!

 

Hallo @Brian. Ik snap en accepteer de gevolgen. Geen probleem voor mij. Ik heb graag dat jullie het in gang zetten.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @jgwesselink, top, bedankt voor je bevestiging!

Ik ruil de Amulet (harddiskrecorder) voor je om, je zult binnen vier tot maximaal zeven dagen de vervangende box ontvangen. Mag ik je verzoeken om de oude box aan ons te retourneren zodra de vervanging bezorgd is? Hoe je dit het beste kunt doen, lees je in de e-mail die ik je straks toestuur. Ook kun je een kijkje nemen in dit speciale topic: 

Kun je ons in dit topic laten weten wanneer je de box ontvangen hebt, alsjeblieft? Dan maken we de overgang ook meteen in orde! 

Reageer