Beantwoord

Opnemen werkt niet

  • 3 April 2021
  • 7 reacties
  • 97 Bekeken

Kunnen we niet meer Opnemen bij tmobile thuisIk heb wel.een harddisk hier staan

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 7 April 2021, 14:52

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Dre1974,

Opnemen op de tv-box met harddisk-recorder werkt alleen op het “oude” interactieve tv platform. Onlangs is men overgestapt op een nieuw tv-platform. Daarbij wordt opgenomen “in de cloud” met een andere (kleinere) tv-box. Zie onderstaande link voor meer informatie:

Opnemen bij T-mobile thuis

Mvg. Marcel

Oke heb het gezien. Maar ik kan dus niet meer Opnemen. Dus moet wachten op het nieuwe 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Dre1974, ik heb direct het abonnement voor jou erbij gepakt. Ik zie dat jij wel nog op het oude interactieve TV platform zit. Het zou dan ook moeten werken om met de TV Box met harddisk recorder op te nemen. Ik heb de TV Box erbij gepakt en zie dat het qua opnames voor 82% vol is. Kan het zo zijn dat je iets wil opnemen dat meer dan 12% van de overige ruimte in beslag neemt? Dit kan ervoor zorgen dat het niet werkt. Een optie zou zijn om dan bijvoorbeeld oude opnames te verwijderen om plek te maken voor nieuwe opnames.

Mocht dit niet het probleem zijn, dan ben ik verder benieuwd of je weer kan opnemen wanneer je de TV Box een reset geeft. Dit kan je doen door de TV Box ongeveer 20 seconden van de stroom te halen. Als dit ook niks uithaalt, kan je eventueel de TV Box een factory reset geven. LET OP! Wanneer je een factory reset uitvoert, verlies je alle huidige opnames op de TV Box.

 

Ja oke. Maar er staat nergens meer dat ik kan opnemen. En kan ook geen opnames meer zien

Reputatie 7
Badge +1

Wat vaak het beste werkt is dat een moderator op afstand een complete reset van de tv box uitvoert, enige kleine nadeel is dat men alle reeds opgenomen programma's kwijt is, echter ervaring leert dat men zo goed als geen enkel programma welke op de box het zij in de cloud staat later terug kijkt.

Heb ik geen nu kastje nodig dan. Want heb alles geprobeerd maar het is nog niet terug. Er staan geen opname meer in het menu

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Dre1974, in dit soort gevallen helpt een herstart van de gebruikersinterface erg goed:

Interactieve TV

  1. Menu > Instellingen > Systeeminformatie
  2. Herstart > Herstart gebruikersinterface

De interface zal nu herstarten. Dit kan maximaal twee minuten duren; er verschijnen drie puntjes linksboven in beeld.

Herstart voor de zekerheid hierna nog even de TV Box door deze twintig seconden stroomloos te houden. Ik weet zeker dat het hiermee opgelost zal zijn!

Reageer