Sticky

[Oproep] Gebruikers die geen of zwart beeld ervaren met TV

  • 4 maart 2021
  • 9 reacties
  • 396 Bekeken
[Oproep] Gebruikers die geen of zwart beeld ervaren met TV
Reputatie 7
Badge +8
  • T-Mobile Moderator
  • 6019 reacties

Hi all, we hebben gezien dat een aantal gebruikers van T-Mobile TV af en toen geen beeld of een zwart scherm te zien krijgen, bijvoorbeeld wanneer de TV Box uit de stand-by modus komt.

 

We zijn dit aan het onderzoeken en zijn op zoek naar gebruikers die hier aan mee willen werken. We gaan de TV Box dan op afstand een tijd monitoren om te zien wat er exact gebeurt en nemen mogelijk (telefonisch) contact met je op om een aantal zaken uit te proberen of na te lopen.

 

Voorwaarden

  • Je maakt gebruik van het nieuwe TV platform (T-Mobile TV)
  • Je ervaart regelmatig ‘geen of zwart beeld’ (aantal keer per maand/week)
  • We horen dan ook graag wanneer en in welke situaties zich dit voordoet en of het elke keer gebeurt (is het herproduceerbaar?)
  • Je ervaart geen internetproblemen en/of problemen met andere apparaten
  • De TV Box is rechtstreeks bekabeld aangesloten op de modem (dus zonder powerline adapter, switch etc) en via HDMI op de TV zonder tussenkomst van een versterker.

Meld je aan!

Meld je nu aan door een bericht achter te laten in dit topic. Zorg dat je jouw T-Mobile Thuis klantnummer en/of het e-mailadres dat je door hebt gegeven bij jouw abonnement hebt genoteerd bij je profiel, dan kunnen we jouw aanmelding direct verwerken.


9 reacties

Hallo. Mijn naam is Frank Vos. Wil bij dezen even melding maken van het feit dat ik de hele avond geen tv. verbinding heb gehad met de commerciele tv. zenders. NPO 1,2 en 3 doen het wel. Hoe kan dat? Heb alles tot in den treure gereset, zonder resultaat, helaas. Zou het zeer op prijs stellen als er een oplossing voor gegeven zou kunnen worden. Hartelijke groet, fw.vos.

Zou het niet uitgebreider kunnen verwoorden. Het is precies zoals het is, niet meer en niet minder.

Reputatie 6
Badge +6

Telkens als ik de TV aanzet begint hij zwart. Pas na een aantal keer zappen heb ik beeld. 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @fw.vos en @stefan.1997, bedankt voor jullie aanmeldingen, we gaan ermee aan de slag! 

Voor iedereen die zich kan vinden in de gestelde voorwaarden: zouden jullie je bericht zodanig willen opstellen dat er op iedere voorwaarde een antwoord gegeven wordt, alsjeblieft? Dan kunnen onze experts het gaan monitoren en weten ze gelijk welke gevallen aan de voorwaarden voldoen en welke niet. Alvast bedankt voor jullie medewerking! 😊

Je kunt dit format hanteren:

  • Je maakt gebruik van het nieuwe TV platform (T-Mobile TV) → Ja.
  • Je ervaart regelmatig ‘geen of zwart beeld’ (aantal keer per maand/week) → Ja, een aantal keer per week/maand.
  • We horen dan ook graag wanneer en in welke situaties zich dit voordoet en of het elke keer gebeurt (is het herproduceerbaar?) → Het doet zich geheel willekeurig voor, maar wel elke keer als de TV Box een tijdje aanstaat.
  • Je ervaart geen internetproblemen en/of problemen met andere apparaten → Ik ervaar geen internetproblemen.
  • De TV Box is rechtstreeks bekabeld aangesloten op de modem (dus zonder powerline adapter, switch etc) en via HDMI op de TV zonder tussenkomst van een versterker. → De TV Box is direct bekabeld aangesloten op het modem, met de meegeleverde internetkabel.
  • Je maakt gebruik van het nieuwe TV platform (T-Mobile TV) → Ja.
  • Je ervaart regelmatig ‘geen of zwart beeld’ (aantal keer per maand/week) → Ja, een aantal keer per dag. Daarna ook geen beeld meer te krijgen.
  • We horen dan ook graag wanneer en in welke situaties zich dit voordoet en of het elke keer gebeurt (is het herproduceerbaar?) → Het doet zich geheel willekeurig voor, ook als de box net aan staat 
  • Je ervaart geen internetproblemen en/of problemen met andere apparaten → Ik ervaar geen internetproblemen.
  • De TV Box is rechtstreeks bekabeld aangesloten op de modem (dus zonder powerline adapter, switch etc) en via HDMI op de TV zonder tussenkomst van een versterker. → De TV Box is niet direct  maar met een switch bekabeld aangesloten op het modem, met de meegeleverde internetkabel.
Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Jauwkson, bedankt voor je bericht en top dat je het format gebruik! 

We zullen jouw voorbeeld meenemen in ons onderzoek en gaan de TV Box monitoren. Tijdens deze monitoringsfase kunnen onze specialisten telefonisch contact opnemen om een aantal opties door te nemen, maar het kan ook voorkomen dat dit pas daarna gebeurt of helemaal niet -afhankelijk van hoe de vork in de steel zit.

Mochten er nog onduidelijkheden of vragen zijn, schroom niet om contact op te nemen en stel gerust al je vragen!

Mijn vader van 89 heeft al 3 dagen een zwart beeld na de update van 23 maart. Welke weg moeten wij volgen om dit voor hem op te lossen?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @IrmaKeizer, top dat je het voor je vader wilt uitzoeken, wat attent! 

Ik heb meteen een monteursbezoek aangevraagd zodat je vader straks weer een werkende TV Box heeft. Hij ontvangt binnen 30 minuten een e-mail en SMS met een afspraaktool. Omdat ik er stiekem - en wellicht onterecht - van uitga dat het voor je vader lastiger is om de tool te gebruiken met de mobiele telefoon, kunnen jullie ook meteen bellen met 088-2000 151. Dan kun je meteen een afspraak afstemmen met Guidion zodat het opgelost wordt.

Kleine voetnoot: normaliter zouden we ook deze situatie gaan monitoren en onderzoeken, maar een technische collega heeft al gezien dat dit oplosbaar is met een monteur dus vandaar dat die keuze gemaakt is.

Alvast een geweldig weekend toegewenst! 😄

Reputatie 1
  • Je maakt gebruik van het nieuwe TV platform (T-Mobile TV) → Ja.
  • Je ervaart regelmatig ‘geen of zwart beeld’ (aantal keer per maand/week) → Ja, een aantal keer per dag. Daarna ook geen beeld meer te krijgen.
  • We horen dan ook graag wanneer en in welke situaties zich dit voordoet en of het elke keer gebeurt (is het herproduceerbaar?) → Het doet zich geheel willekeurig voor, ook als de box net aan staat 
  • Je ervaart geen internetproblemen en/of problemen met andere apparaten → Ik ervaar geen internetproblemen.
  • De TV Box is rechtstreeks bekabeld aangesloten op de modem (dus zonder powerline adapter, switch etc) en via HDMI op de TV zonder tussenkomst van een versterker. → De TV Box is niet direct  maar met een switch bekabeld aangesloten op het modem, met de meegeleverde internetkabel.

Dat is mijn situatie, wil graag mee doen met de onderzoek.

 

Reageer