Beantwoord

Opties TV kijken in studentenhuis

  • 18 February 2018
  • 10 reacties
  • 801 Bekeken

Beste forumleden,

Onlangs heb ik, samen met mijn huisgenoten, TV + Internet aangeschaft bij jullie. Ik heb zelf al een telefoon via T-Mobile (en ik ben erg tevreden over de diensten). Dus ik kon mijn huisgenoten overtuigen dat we TV + internet via T-Mobile konden regelen.

Nu is alles goed aangesloten maar nu komen wij er achter dat je helemaal geen TV meer kan kijken via een normale coax-kabel. Ik heb zelf een hele tijd gewoon Interactieve TV, alleen mijn huisgenoten vinden dat het geld niet waard. Nu zijn mijn huisgenoten niet meer zo blij met mijn keuze voor T-Mobile.. Gelukkig kunnen we niet meer terug 😛.

De vraag is; Welke opties hebben zij nu? En vooral, wat is de goedkoopste optie voor hen om TV te kijken nu?

Ik hoor het graag!
icon

Beste antwoord door Pilovali 18 February 2018, 13:02

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 5
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Alleen de kabelboeren maken gebruik van coax, T-Mobile en alle overige providers maken gebruik van 'IPVT'. Je hebt dus altijd een aparte decoder nodig.
Wat vinden je huisgenoten niet fijn? Wat was de oude situatie?
Reputatie 7
Badge +1
De goedkoopste optie om bij Ziggo alleen een abonnement voor tv te nemen deze zijn er in een aantal varianten, maar zoals ik lees betreft het een studentenhuis en is de versie "kabel tv" perfect
deze kost 18,70€/maand en daarmee kun je op alle tv's in huis kijken en heeft de tv een dvb-c tuner dan zelfs digitaal met ongeveer 45 zenders.
Reputatie 7
Badge
Wellicht is TV Anywhere i.c.m. Chromecast een goed alternatief?
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Alleen de kabelboeren maken gebruik van coax, T-Mobile en alle overige providers maken gebruik van 'IPVT'. Je hebt dus altijd een aparte decoder nodig.
Wat vinden je huisgenoten niet fijn? Wat was de oude situatie?


Bedankt voor je reactie!

Dat had ik inderdaad ook al begrepen. Dat wist ik daarvoor helemaal niet.

Wij hadden hiervoor Telfort met DSL-internet, 1 kastje voor Interactief TV en de rest maakte gebruik van Coax-TV. Wij waren niet tevreden over de diensten van Telfort, dus om die reden wilden wij overstappen. Ik had toen geopperd op glasvezel omdat dat het internet wat sneller zou zijn. Ik had toen gevraagd wie er een kastje met Interactieve TV zou willen voor €5,- extra per maand. De rest vond dat niet nodig met het idee dat coax-tv ook nog mogelijk zou zijn!

Nu zitten er 3 van de 5 huisgenoten zonder TV dus, om die reden was de vraag of er iets anders mogelijk is, zodat zij alsnog TV kunnen kijken.
De goedkoopste optie om bij Ziggo alleen een abonnement voor tv te nemen deze zijn er in een aantal varianten, maar zoals ik lees betreft het een studentenhuis en is de versie "kabel tv" perfect
deze kost 18,70€/maand en daarmee kun je op alle tv's in huis kijken en heeft de tv een dvb-c tuner dan zelfs digitaal met ongeveer 45 zenders.


Oke, ik ga het voorstellen, als optie! Bedankt.
Reputatie 2
Alleen de kabelboeren maken gebruik van coax

Ja, en nee. Met betrekking tot het AoP (Hoofdpunt coax), is het inderdaad alleen ziggo. Er zijn echter glas providers (bijv. Onsbrabantnet) waarbij het mogelijk is om analoog tv aan te sluiten op het glas modem. Maar goed, dat is alleen glas, en denk niet dat dit bij ADSL zo is.

De goedkoopste optie om bij Ziggo alleen een abonnement voor tv te nemen deze zijn er in een aantal varianten, maar zoals ik lees betreft het een studentenhuis en is de versie "kabel tv" perfect
deze kost 18,70€/maand en daarmee kun je op alle tv's in huis kijken en heeft de tv een dvb-c tuner dan zelfs digitaal met ongeveer 45 zenders.


LET EVEN OP! Het 18,70 abonnement is PUUR analoog! Als je hierbij digitaal wilt, MOET je een smartcard hebben die gekoppeld is aan het abonnement! Ziggo doet dit NIET meer los verkopen! Alleen nog maar onder bruikleen bij bijv. TV Start abonnementen. Als het gaat om 3 personen, met digitale tv, dan wordt het TV Start (CI+/Humax inbegrepen) + 2 x CI+ of Humax. In geval van 2x CI+ erbij kijk je naar €25 + 2x €2 = €29,- en bij 2x een humax erbij wordt het €25 + 2x €4 = €33.

Daarnaast zit je ermee of de afstand van het AoP naar de kamers van je huisgenoten van invloed is op het signaal wat men binnen krijgt. afstand > 10m, dan is de kans groot dat een signaalversterker nodig is (eenmalig €40).

Uiteindelijk zou ik (persoonlijk) eerder kijken naar meer kastjes van T-Mobile. Deze kosten per stuk €5 meer, dus zelfs als je alleen analoog van ziggo zou pakken, ben je alsnog goedkoper uit. Enige nadeel, je zult extra UTP kabels moeten trekken, maar een voordeel is dat deze geen signaalverlies hebben naarmate de afstand vergroot ;)

Maar, ook eerlijk gezegd, ik weet niet of er nog 3 bij jullie bij kunnen. Dit is afhankelijk van de snelheid die jullie binnen krijgen. Bij glas is dit nooit een probleem, maar DSL is een ander verhaal.
Bedankt voor de heldere uitleg! Voor de duidelijkheid; wij hebben nu een abbo bij T-Mobile met glasvezel!! Ook gezien de aantal mensen in het huis, wilden wij sneller internet, dus was glasvezel een logische zet.

Ik zoek, voor mijn huisgenoten, de goedkoopste optie om TV te kijken met de huidige situatie. Ik heb al 3 opties gelezen;
1. Een andere aanbieder nemen die coax ondersteunt

2. TV Anywhere gebruiken (dat hebben wij in ons pakket). Nadeel is wel dat ze niet hun telefoon kunnen gebruiken tijdens het kijken.

3. Toch kastjes regelen voor €5,- extra per maand.

Welke opties hebben wij nog meer?
Reputatie 7
Badge +4
Dat is niet waar KeiichiroNL. Sinds enkele jaren levert ZIGGO standaard digitaal ongecodeerd en is analoog een (aflopende) extra service. Hiervoor heb je geen extra kastjes nodig, mits je TV over DVB-C beschikt. De TV kan dit dan automatisch detecteren. Let wel; momenteel zijn daarbij alleen NPO 1, 2 en 3 in HD, de rest is SD. Het digitale basispakket is ongeveer gelijk aan het oude analoge pakket. Wil je meer zenders of extra diensten per TV, dan ben je inderdaad verplicht een decoder of CI module te huren.

Je zou ook nog aan KNIPPR of gelijkwaardig kunnen denken als alternatief. Zit ook op sommige SMART TV's.

Let wel dat er maar 4 decoders te huren zijn bij T-Mobile Thuis.
Reputatie 2

1. Een andere aanbieder nemen die coax ondersteunt

2. TV Anywhere gebruiken (dat hebben wij in ons pakket). Nadeel is wel dat ze niet hun telefoon kunnen gebruiken tijdens het kijken.

3. Toch kastjes regelen voor €5,- extra per maand.

Welke opties hebben wij nog meer?


Dat zullen de enige opties zijn. Je hebt idd nog knippr, maar, deze optie is sterk afhankelijk van de gewenste zenders. Heel aantal zenders moet je voor een euro per maand oid toevoegen, en dan kan deze dus duurder uit vallen.

Dat is niet waar KeiichiroNL. Sinds enkele jaren levert ZIGGO standaard digitaal ongecodeerd en is analoog een (aflopende) extra service. Hiervoor heb je geen extra kastjes nodig, mits je TV over DVB-C beschikt. De TV kan dit dan automatisch detecteren. Let wel; momenteel zijn daarbij alleen NPO 1, 2 en 3 in HD, de rest is SD. Het digitale basispakket is ongeveer gelijk aan het oude analoge pakket. Wil je meer zenders of extra diensten per TV, dan ben je inderdaad verplicht een decoder of CI module te huren.

Je zou ook nog aan KNIPPR of gelijkwaardig kunnen denken als alternatief. Zit ook op sommige SMART TV's.

Let wel dat er maar 4 decoders te huren zijn bij T-Mobile Thuis.


Ja, het signaal is digitaal, mits je de TV hierop laat afstemmen. Maar je merkt op de SD zenders vrijwel geen verschil met analoog in beeldkwaliteit. En dan nog zit je met de vraag of de bekabeling van AoP tot aan de tv's op andere kamers niet te lang zijn. Dit heeft grote invloed op de signaalkwaliteit die binnen komt.

En inderdaad, je kan maximaal 4 iptv kastjes huren bij T-Mobile.
@KeiichiroNL

Top! Bedankt voor de hulp, ik ga het eens overleggen hier in huis!

Reageer