Beantwoord

Oude tv box behouden


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Na vele trouwe jaren T Mobile thuis op de dsl gehad te hebben zijn wij 2 weken geleden overgestapt op de recent actief geworden glasvezel aansluiting.

De klantenservice heeft dit netjes geregeld en heb bij dit gesprek ook nadrukkelijk gevraagd of ik de oude tv box (amulet 515b) kan behouden ivm de opname functie die wij erg graag hebben. Dan moesten we alleen gewoon de nieuwe box terug sturen in plaats van de oude.

Dit was geen probleem volgens de klantenservice. Zo gezegd zo gedaan kwam er netjes een monteur alles installeren en werkte alles in 1 keer.

Hier is het alleen al fout gegaan met de monteur. Deze heeft de tv box niet van spanning afgehaald. Aantal dagen later moest de groep van spanning en zodoende de tv box ook. Deze moest opnieuw registreren en dat lukte niet. Aan ons contract is de nieuwe box gekoppeld en niet de oude bleek.

Opnieuw klanten service gebeld en deze zou in orde maken. Oude mac adres doorgegeven en serie nummer en ze ging het regelen. Aantal dagen later eens gebeld hoe het ermee voor stond en zed waren er mee bezig werd mij verzekerd.

Nu goede week verder nog eens gebeld en wat schetst mijn verbazing. Vandaag krijg ik te horen dat dit helemaal niet mogelijk is en dat de oude box terug moet en er is geen optie want dit is technisch niet mogelijk…. Er kan geen ander mac adres aan mijn account gekoppeld worden.

Correct me if i am wrong… maar stel ik heb een kapotte box dan krijg ik een nieuwe, deze heeft een uniek ander mac adres en die kan wel gekoppeld worden aan mijn account… waarom kan dat wel en met mijn box die ik al vele jaren bezit kan het niet.  Wie kan mij dit uitleggen.

Tevens stond tot voorkort nog op jullie site dat de hdd boxen niet beschikbaar waren maar na afsluiting van contract kon je wel een aanvraag doen. Nu snap ik dat ze een keer op zijn maar ik heb er noter bene 1 die perfect werkte tot vorige week.

Ik kan er mee leven als er uitzicht is wanneer de opname functie in de cloud beschikbaar komt maar daar kan ook niemand een antwoord op geven.

Hopelijk kan iemand mij hier helpen met dit probleem want anders overweeg ik toch echt de overstap naar de concurrent omdat deze dat allemaal wel kunnen bieden.

Met vriendelijke groet

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 29 June 2020, 10:57

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Emiel85, goed dat je dit aangeeft op de Community, welkom! 

Ik heb je profiel erbij gepakt en het dossier uitvoerig doorgenomen. Er zijn inderdaad wisselende antwoorden gegeven zo te zien, sorry dat we niet rechtlijnig zijn geweest! Ik vind het oprecht spijtig, maar ik kan geen MAC-adres wijziging doorvoeren op de bestaande box met recorder. 

Je stelt terecht de volgende vraag: “Correct me if i am wrong… maar stel ik heb een kapotte box dan krijg ik een nieuwe, deze heeft een uniek ander mac adres en die kan wel gekoppeld worden aan mijn account… waarom kan dat wel en met mijn box die ik al vele jaren bezit kan het niet.  Wie kan mij dit uitleggen.” → Wanneer je een vervangende TV Box krijgt, dan heeft deze een uniek, eigen MAC-adres waar jouw account dan aan gekoppeld wordt. Bij een reeds uitgegeven/bestaande box met eigen MAC-adres, kunnen we het account niet wijzigen of het MAC-adres aanpassen zodat deze congrueert met jouw account. 

Gaaf dat je Cloud Opnemen benoemt! We zijn volop aan het testen met het nieuwe TV-platform en wachten nu eigenlijk op een GO voor de officiële releasedatum. Het lijkt erop dat we in een eindfase beland zijn. Deze tekst hebben we al eerder op de Community in de mond genomen, maar toen waren we nog niet bezig met veldtests. Er is licht aan het eind van de tunnel! Een exacte datum kan ik je niet geven, het spijt me. Wel dat je niet lang meer hoeft te wachten.

Ik snap het overigens volledig indien je besluit naar andere opties te kijken, geef in dat geval alsjeblieft aan wat ik voor je kan doen met betrekking tot het huidige contract! Ik kan in dit geval niet doen waar je op gehoopt hebt, maar ik wil er wel alles aan doen om met je mee te denken natuurlijk! 😊

Beste Jason,

 

Dank je wel voor jouw antwoord. Niet het antwoord waar ik op had gehoopt maar heb nu wel duidelijkheid.

Nu kreeg ik vorige week wel mail dat er nieuwe box naar mij verstuurd is of wordt. Kan jij zien wanneer deze aan zou moeten komen?

Tevens om meer gedoe te verkomen, staat er nu wel duidelijk in het systeem dat de rede dat de oude box nog niet retour is, dat dat komt door alle onduidelijkheid en verkeerde beloftes?

Niet dat ik hier straks ook nog een boete bedrag voor krijg.

Alvast dank voor het uitzoeken.

Mvg Emiel 

Reputatie 6

@Emiel85 Ik zie dat er vandaag een Aria 610 TV Box zonder opnamefunctie bij jou bezorgd wordt. Wat @Jason zegt klopt helemaal, het eind is in zicht! Een geluk bij een ongeluk in dit geval: de migratie van klanten naar het nieuwe TV platform start bij klanten die de Aria 610 TV Box zonder opnamefunctie hebben! Je zult dus als één van de eerste aan de beurt zijn. 😁

Reputatie 7
Badge +1

@Ginny krijgen de klanten die nog de oude Entone 510 hebben ook de Aria 610 aangezien de Entone wat betreft de specs wel zeer ver achter loopt bij de Aria 610 maar ook bij de boxen welke de concurrentie levert.

Ik zag dat Youfone een mooie box levert aan haar klanten met ingebouwde chromecast en 4k enz. ik kan helaas niet vinden welk type en merk zij leveren, Youfone heet n.l. recent ook haar tv platform gewijzigd

@BeMu Youfone leverd, tromgeroffel…………….de KPN box dus als ik het goed zeg de Arris VIP5202.

En Youfone heeft helemaal niks gewijzigd aan hun TV platform, ze gooien gewoon de KPN stream 1 op 1 door.

Reputatie 7
Badge +1

@Doornekamp33  Ik kreeg laatst een mail van ze omdat ik een sim only op een van de telefoons van ze heb, het platform zou vernieuwd zijn, ik geloof je direct als je zegt dat het 1 op 1 gelijk is aan KPN er zijn meer providers die werken met het platform van KPN.

@BeMu En KPN heeft net zijn platform vernieuwd, niet aangekondigd maar gewoon een berichtje dat het veranderd werd op het moment van uitrollen, verrassing.

Wel een gelikt menu zoals ik het gezien heb, en de boel er achter schijnt ook nieuw te zijn.

De Arris is in ieder geval 4k ready, voorheen moest je nog een aparte 4k box hebben, en bluetooth bediening, je kan hem dus wegwerken.

En  de nieuwe KPN box 12 (modem/router) is met wifi 6 uitgerust, ze lopen dus op iedereen voor, ineens als een duveltje ipv gelijk of iets achter(Ziggo Next).

Trouwens, KPN is iets goedkoper al Youfone zonder gouden kooi kortingen heb ik gisteren berekend.

Reputatie 7
Badge +1

@Doornekamp33  Ik heb de prijzen voor de aardigheid even vergeleken maar vind het lastig om er een oordeel over te geven ik had gekeken naar 100mb over glas en dan goedkoopste pakket bij Youfone krijg je dan nwel heel weinig zenders.

Ik zag ook dat je opnames in de cloud maar 3 maanden bewaard blijven terwijl het bij andere providers vaak een jaar is.

Youfone heeft 3 zender pakketten en je moet de middelste (comfort) vergelijken voor de eerlijkheid, dan kom je het dichtst bij KPN uit. (50 om 65 zenders in het voordeel van KPN)

Als je een extra ontvanger selecteer (Bij KPN krijg je dan ook opnemen er bij), ik heb er twee nodig kom ik op 62.50 per maand, bij Youfone op 65 euro per maand zonder telefoon, met telefoon word het verschil een euro minder per maand, Heb je 1 ontvanger nodig is Youfone 2.50 goedkoper omdat opnemen er bij dat pakket bij inzit.

Wel glasvezel, op DSL gebied is Youfone een stukje goedkoper.

 

Die 3 maanden bewaren van opnames kan ik bij Youfone even niet terug vinden, sowieso een ondoorgrondelijke site als je info wil.

Wel je AB stuk, 30 euro als je hem langer dan een maand in bezit hebt.:thinking:

Zo lopen de kosten aardig op, bij KPN is dit kosteloos, zelfs als je hond denkt dat het een bot is, als je de forum weg bewandelt.

 

Reputatie 7
Badge +1

@Doornekamp33  Je vroeg waar het stond op de site van Youfone over de 3 maanden je opnames in de cloud op deze link https://www.youfone.nl/thuis/interactieve-tv naar beneden scrollen naar “veel gestelde vragen” 

Bedankt @BeMu Dat is wel heel erg kort, 3 maanden, en dan voor mij nog duurder dan KPN met minder zenders.

Hou het wel bij T-Mobile, nog goedkoper en meer zenders dan bij KPN, en ik heb zeker geen klagen over het beeld.

Of men moet het met het nieuwe TV platform helemaal verklooien, dan word het een ander verhaal natuurlijk.

Reputatie 6

@BeMu klanten die op dit moment een Entone 510 hebben krijgen automatisch een Aria 610 wanneer zij overgaan naar het nieuwe TV platform.

[Edit 15-7: Excuus, voorlopig blijft iedereen zijn huidige TV Box behouden. Het nieuwe TV is geschikt voor alle TV Boxen die momenteel in omloop zijn.]

@Doornekamp33 dat is natuurlijk niet onze bedoeling, het nieuwe platform moet alleen maar beter worden! 😉

Dat is maar goed ook @Ginny , Na zoveel voorbereiding kan het ook bijna niet meer mis gaan, hoop ik.

Reageer